![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() De hele anti-Belgische particratie, PS en N-VA inbegrepen, moet gewoon opkrassen. Wie denken die idioten wel dat ze zijn? Alleen de Belgen beslissen over hun toekomst, niet een particratische kaste.
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Die bubbers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zal kiezen met het hart. Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat Brussel voor Vlaanderen zou kiezen. Degenen die uitgaan van dit onwaarschijnlijke scenario berokkenen Vlaanderen schade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Houdingen zoals dat er geen referendum zal komen of dat Brussel voor Vlaanderen zal kiezen, komen me als goedgelovig over en geven me de indruk dat Vlaanderen inderdaad wel eens in het zak gezet kan worden. Alle Vlaamse partijen, ook de traditionelen, dienen zich voor te bereiden, net zoals de Franstalige partijen (en organisaties) dat al lang gedaan hebben. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft er iemand een idee...wat het zou betekenen indien Vlaanderen onafhankelijk zou zijn zonder Brussel.
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heeft Brussel voor Vlaanderen enkel problemen : zie de o.a. - de dagelijkse "fait divers", - met Brussel de betonblok van de faciliteiten terug aan het been van Vlaanderen - de financiering van het vat zonder bodem voortvloeiend uit de indeling in baronieën die de eerste (10?) jaar niet oplosbaar zijn. Heeft Brussel voor Wallonië enkel problemen - de dagelijkse "fait divers" (alhoewel die in de PS staat minder aanstoot zullen geven, zie de reactie's nu van oa Moreau) - vooral het financiële kaartje van Brussel is voor armtierig Wallonië een nog grotere blok aan het been (vergeet niet dat bij een vergelijkende studie in de EU Wallonië zich op een derde laatste plaats bevond (economieën/regio) Heeft Brussel voor Brussel enkel problemen - de dagelijkse "fait divers" het huidige politiekorps bestaat uit een kleine minderheid Brusselaars, en ik denk niet dat de overigen als "grensarbeider" zullen willen blijven - de huidige "economie" van Brussel bestaat vooral uit staatsinkomsten (ministeries ed) en een klein aantal hoofdkwartieren van multinationals. (zie de financiële injecties die het constant nodig heeft) Wanneer Vlaanderen onafhankelijk is (zonder Brussel) verhuizen natuurlijk de ministeries naar puur Vlaams grondgebied (bye bye inkomsten voor Brussel). Het is evident dat multinationals hun hoofdkwartieren dicht tegen de vetpotten( ministeries) vestigen dus een verhuis van deze is bijna vanzelfsprekend maw op korte tot zeer korte tijd wordt Brussel terug een boerendorp ondanks de paar omhooggevallenen die nog op een belgische wolk leven
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussels DC zou ik liever niet onder Franstalige controle zien. Misschien zijn andere Europeanen hier ook van te overtuigen. Zou deze weg geen oplossing kunnen zijn? Noch Vlaanderen, noch wallonië, maar Europa. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ongelofelijk hoe goedgelovig de zogenaamd "Vlaams-nationalen" op dit forum zijn. Het beste bewijs dat ze eigenlijk zonder het te beseffen voor Olivier Maingain werken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In theorie een oplossing, in de praktijk lijkt het me echter onmogelijk op dit moment. Ik zie België nog niet vlug het principe 'één mens één stem' invoeren. De meest realistische weg om uit de huidige ondemocratische situatie weg te geraken en het land een waardige basis naar de toekomst toe mee te geven lijkt me dan een confederale staat ervan te maken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen zijn onnodig verdeeld. Men beseft niet dat er in Wallonië geen specifieke Frans/Waals-nationalistische partij nodig is omdat eigenlijk zowat alle Franstalige partijen 'Frans-nationalistisch' denken. Vergis ik me hier?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Staatssecretaris
|
![]() allee Hans, juist dezelfde reactie op FB op het artikel in Knack maar dan onder uw echte naam
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, dat klopt. Sommige mensen in Vlaanderen denken bovendien nog steeds dat separatisme exclusief een zaak is van partijprogramma´s en separatistische partijen. Dat het onmogelijk de Franstaligen kunnen zijn die het einde van België inluiden omdat er daar geen separatistische partijen bestaan. Die bestonden in Tsjechoslovakije echter evenmin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ontleed ik de Franstalige strategie eveneens. Zijn we al zover dat de Vlaamse voogdij over haar gemeenten voldoende in twijfel kan getokken worden voor een grondwettelijk of een internationaal hof? Daar heb ik minder zicht op. Daarover lijkt er onenigheid te bestaan, wat natuurlijk in de kaart speelt van degenen die de faciliteitengemeenten aan Vlaanderen willen ontfrutselen via een referendum.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |