Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 20:10   #161
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De hele anti-Belgische particratie, PS en N-VA inbegrepen, moet gewoon opkrassen. Wie denken die idioten wel dat ze zijn? Alleen de Belgen beslissen over hun toekomst, niet een particratische kaste.
Oud 9 september 2012, 20:14   #162
jump in the box
Banneling

Standaard

Die bubbers...
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 20:41   #163
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De hele anti-Belgische particratie, PS en N-VA inbegrepen, moet gewoon opkrassen. Wie denken die idioten wel dat ze zijn? Alleen de Belgen beslissen over hun toekomst, niet een particratische kaste.
Dus, jullie vijf man en een paardekop, en niemand anders mogen beslissen over de toekomst. Hebben jullie een putsch gepland?
Oud 9 september 2012, 21:37   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu nog mensen daarvoor vinden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 08:19   #165
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Moet dat niet "Nederlands" zijn?
Ja, sorry.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 09:15   #166
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Brussel zal zelf wel kiezen, en kiest als het puntje bij paaltje komt eieren voor zijn geld.
Men zal kiezen met het hart. Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat Brussel voor Vlaanderen zou kiezen. Degenen die uitgaan van dit onwaarschijnlijke scenario berokkenen Vlaanderen schade.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 09:43   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat kan niemand hier met zekerheid zeggen. De faciliteitengemeenten horen integraal bij het Vlaams gewest. Waarom zou daar een referendum worden georganiseerd? Op basis van wat? Geef eens wat precedenten?
Het zou me niet verwonderen moest het 'geheime PS scenario' daar uiteindelijk op aansturen, mogelijk via internationale arbitrage. Als je een referendum probeert te stoppen verlies je op voorhand, als zijnde ondemocratisch.

Houdingen zoals dat er geen referendum zal komen of dat Brussel voor Vlaanderen zal kiezen, komen me als goedgelovig over en geven me de indruk dat Vlaanderen inderdaad wel eens in het zak gezet kan worden. Alle Vlaamse partijen, ook de traditionelen, dienen zich voor te bereiden, net zoals de Franstalige partijen (en organisaties) dat al lang gedaan hebben.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 09:56.
Oud 10 september 2012, 09:51   #168
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Heeft er iemand een idee...wat het zou betekenen indien Vlaanderen onafhankelijk zou zijn zonder Brussel.
Oud 10 september 2012, 09:55   #169
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Men zal kiezen met het hart. Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat Brussel voor Vlaanderen zou kiezen. Degenen die uitgaan van dit onwaarschijnlijke scenario berokkenen Vlaanderen schade.
Als we de zaken even nuchter bekijken
Heeft Brussel voor Vlaanderen enkel problemen : zie de o.a.
- de dagelijkse "fait divers",
- met Brussel de betonblok van de faciliteiten terug aan het been van Vlaanderen
- de financiering van het vat zonder bodem voortvloeiend uit de indeling in baronieën die de eerste (10?) jaar niet oplosbaar zijn.

Heeft Brussel voor Wallonië enkel problemen
- de dagelijkse "fait divers" (alhoewel die in de PS staat minder aanstoot zullen geven, zie de reactie's nu van oa Moreau)
- vooral het financiële kaartje van Brussel is voor armtierig Wallonië een nog grotere blok aan het been (vergeet niet dat bij een vergelijkende studie in de EU Wallonië zich op een derde laatste plaats bevond (economieën/regio)

Heeft Brussel voor Brussel enkel problemen
- de dagelijkse "fait divers" het huidige politiekorps bestaat uit een kleine minderheid Brusselaars, en ik denk niet dat de overigen als "grensarbeider" zullen willen blijven
- de huidige "economie" van Brussel bestaat vooral uit staatsinkomsten (ministeries ed) en een klein aantal hoofdkwartieren van multinationals. (zie de financiële injecties die het constant nodig heeft)
Wanneer Vlaanderen onafhankelijk is (zonder Brussel) verhuizen natuurlijk de ministeries naar puur Vlaams grondgebied (bye bye inkomsten voor Brussel). Het is evident dat multinationals hun hoofdkwartieren dicht tegen de vetpotten( ministeries) vestigen dus een verhuis van deze is bijna vanzelfsprekend
maw op korte tot zeer korte tijd wordt Brussel terug een boerendorp ondanks de paar omhooggevallenen die nog op een belgische wolk leven
Oud 10 september 2012, 09:59   #170
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Het is evident dat multinationals hun hoofdkwartieren dicht tegen de vetpotten( ministeries) vestigen dus een verhuis van deze is bijna vanzelfsprekend maw op korte tot zeer korte tijd wordt Brussel terug een boerendorp ondanks de paar omhooggevallenen die nog op een belgische wolk leven
Ook dat lijkt me vooral wensdenken eigenlijk.

Brussels DC zou ik liever niet onder Franstalige controle zien. Misschien zijn andere Europeanen hier ook van te overtuigen. Zou deze weg geen oplossing kunnen zijn? Noch Vlaanderen, noch wallonië, maar Europa.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:02.
Oud 10 september 2012, 09:59   #171
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou me niet verwonderen moest het 'geheime PS scenario' daar uiteindelijk op aansturen, mogelijk via internationale arbitrage. Als je een referendum probeert te stoppen verlies je op voorhand, als zijnde ondemocratisch.

Houdingen zoals dat er geen referendum zal komen of dat Brussel voor Vlaanderen zal kiezen, komen me als goedgelovig over en geven me de indruk dat Vlaanderen inderdaad wel eens in het zak gezet kan worden. Alle Vlaamse partijen, ook de traditionelen, dienen zich voor te bereiden, net zoals de Franstalige partijen (en organisaties) dat al lang gedaan hebben.
Inderdaad!

Het is ongelofelijk hoe goedgelovig de zogenaamd "Vlaams-nationalen" op dit forum zijn. Het beste bewijs dat ze eigenlijk zonder het te beseffen voor Olivier Maingain werken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:00   #172
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat lijkt me vooral wensdenken eigenlijk.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:02   #173
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120908_048

Gelukkig hebben we onze Vlaamse traditionele partijen nog om België onverkort in stand te houden...

Heel die anti-Belgische particratie is gewoon verrot tot op het bot. Op de mesthoop ermee en nieuwe, Belgische, unitaristische politici !
Oud 10 september 2012, 10:13   #174
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel die anti-Belgische particratie is gewoon verrot tot op het bot. Op de mesthoop ermee en nieuwe, Belgische, unitaristische politici !
In theorie een oplossing, in de praktijk lijkt het me echter onmogelijk op dit moment. Ik zie België nog niet vlug het principe 'één mens één stem' invoeren. De meest realistische weg om uit de huidige ondemocratische situatie weg te geraken en het land een waardige basis naar de toekomst toe mee te geven lijkt me dan een confederale staat ervan te maken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:19.
Oud 10 september 2012, 10:17   #175
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad!

Het is ongelofelijk hoe goedgelovig de zogenaamd "Vlaams-nationalen" op dit forum zijn. Het beste bewijs dat ze eigenlijk zonder het te beseffen voor Olivier Maingain werken.
De Vlamingen zijn onnodig verdeeld. Men beseft niet dat er in Wallonië geen specifieke Frans/Waals-nationalistische partij nodig is omdat eigenlijk zowat alle Franstalige partijen 'Frans-nationalistisch' denken. Vergis ik me hier?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:20.
Oud 10 september 2012, 10:17   #176
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
allee Hans, juist dezelfde reactie op FB op het artikel in Knack maar dan onder uw echte naam
Oud 10 september 2012, 10:22   #177
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De bedoeling van de Franstaligen is juist om ervoor te zorgen dat die gemeenten niet langer ondubbelzinnig tot Vlaanderen horen, dwz. dat Vlaanderen niet langer de exclusieve voogdij over die gemeenten heeft. Daartoe is er nu bv. dat aparte kiesarrondissement voor de faciliteitengemeenten, waarbij de inwoners aldaar nog steeds op Brusselse lijsten kunnen stemmen, en is er ook de regeling dat Vlaanderen niet langer het exclusieve alleenrecht heeft inzake geschillen over de al dan niet-benoeming van de burgemeesters. Door de installatie van Franstalige rechters in Vlaams-Brabant of de oprichting van de metropolitane gemeenschap kan dat betwiste gebied in de toekomst zelfs nog uitgebreid worden tot geheel Halle-Vilvoorde of zelfs geheel Vlaams-Brabant. En juist die onduidelijkheid die er gecreëerd wordt over de voogdij over dat grondgebied laat toe dat er een referendum gehouden kan worden over bij wie de inwoners willen horen. Iets wat in geval van een volledige Vlaamse voogdij niet het geval was geweest. Zie de gemeenten in Kosovo met een Servische meerderheid als precedent: deze bleven bij Kosovo omdat Kosovo er effectief het volledige gezag uitoefenden. Niet de taal die er gesproken wordt is van tel, wel wie er de macht heeft.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:25   #178
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn onnodig verdeeld. Men beseft niet dat er in Wallonië geen specifieke Frans/Waals-nationalistische partij nodig is omdat eigenlijk zowat alle Franstalige partijen 'Frans-nationalistisch' denken. Vergis ik me hier?
Nee, dat klopt. Sommige mensen in Vlaanderen denken bovendien nog steeds dat separatisme exclusief een zaak is van partijprogramma´s en separatistische partijen. Dat het onmogelijk de Franstaligen kunnen zijn die het einde van België inluiden omdat er daar geen separatistische partijen bestaan. Die bestonden in Tsjechoslovakije echter evenmin...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 10:28   #179
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En juist die onduidelijkheid die er gecreëerd wordt over de voogdij over dat grondgebied laat toe dat er een referendum gehouden kan worden over bij wie de inwoners willen horen.
Zo ontleed ik de Franstalige strategie eveneens. Zijn we al zover dat de Vlaamse voogdij over haar gemeenten voldoende in twijfel kan getokken worden voor een grondwettelijk of een internationaal hof? Daar heb ik minder zicht op. Daarover lijkt er onenigheid te bestaan, wat natuurlijk in de kaart speelt van degenen die de faciliteitengemeenten aan Vlaanderen willen ontfrutselen via een referendum.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 september 2012 om 10:30.
Oud 10 september 2012, 13:29   #180
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik denk dat het financiële aspect op zulk moment van ondergeschikt belang is. Bovendien is er in Wallonië een economische relance aan de gang, terwijl Vlaanderen in het sukkelstraatje dreigt te belanden. Ik vrees dat zij betere kaarten op tafel hebben om Brussel te 'onderhouden', dan wij. Zij onderhouden toch ook Luik en Charleroi, waarom zouden ze Brussel dan niet kunnen onderhouden?
Ben je in Charleroi al eens gaan kijken? Mooi "onderhouden", daar...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be