Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2012, 23:44   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Waar heb ik wat gezegd over anderen wat op te leggen? Laat die flauwekul maar achterwege.

Uiteraard niet.
Welke flauwekul? Volgens u had dat filmpje er niet mogen zijn, omdat het aanzet tot geweld, daar ben ik het niet mee eens, niet dat filmpje maar degenen die geweld plegen zijn verantwoordelijk voor hun handelen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 00:59   #162
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
En daar kijk ik met plezier naar.
de link met python was ook mijn 1e gedacht, heb dit filmpje wel maar dik 2 minuten volgehouden, zo slecht.

Kasumi
je moet ook een onderscheid maken tussen een regering en de bevolking
Westerse regeringen hebben geen vat op hetgeen haar burgers op internet gooien.

de verantwoordelijken voor de rellen zijn echt wel de moslims. de moordenaars van die 4 zijn echt wel de moslims ginder.
de filmmakers zijn idioten maar dragen 0,0 verantwoordelijkheid
voor die 4 doden.

en zoals gezegd
het filmpje bewijst min of meer wat het aanklaagt en dat maakt dergelijke filmpjes/foto's/tekeningen extra pijnlijk voor de moslimgemeenschap.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 05:02   #163
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Waarom is dat filmpje disgusting? Voor mij is Mohammed geen heilige, niemand is voor mij 'heilig'. Ze mogen dus zo een filmpje maken van iedereen als het van mij af hangt.
Oud 14 september 2012, 05:33   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen je kunt uiteraard iets immaterieel als "gedachtengoed" niet uitschelden of beledigen. Het hangt allemaal af wel soort taal, beeldmateriaal enz hierbij wordt gehanteerd. Natuurlijk is het allemaal een "fundamenteel recht". En nogmaals, ik respecteer dat ten volle. Maar in naam van dat fundamenteel recht kan er op die manier ook nodeloos verschrikkelijk veel herrie veroorzaakt worden.
Als er door het uitoefenen van een fundamenteel recht verschrikkelijk veel herrie veroorzaakt wordt, dan is dat niet nodeloos, maar hoogst noodzakelijk.

Zoals ik al zegde, een bekend iemand waar ik de naam van vergeten ben, heeft terecht ooit gezegd:

als je wat vrijheid opgeeft, om veiligheid te bekomen, dan ben je beide kwijt.

Hier zien we dat ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2012 om 05:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 05:38   #165
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als er door het uitoefenen van een fundamenteel recht verschrikkelijk veel herrie veroorzaakt wordt, dan is dat niet nodeloos, maar hoogst noodzakelijk.

Zoals ik al zegde, een bekend iemand waar ik de naam van vergeten ben, heeft terecht ooit gezegd:

als je wat vrijheid opgeeft, om veiligheid te bekomen, dan ben je beide kwijt.

Hier zien we dat ook.
Benjamin Franklin met 2 varianten;
- People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
- Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Oud 14 september 2012, 06:23   #166
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

De molsims en bij uitbreiding ook de aanhangers van om het even welke religie, hebben het volste recht hun godsdienst te beleven, zolang dat anders- of niet-gelovigen niet hindert te leven, naar hun overtuiging.

Je kunt niet de vrijheid eisen van iemand anders, zonder iemand anders dezelfde vrijheid te gunnen.

In ons geval is zo dat als moslims vinden dat er niet gespot mag worden met Mohammed omdat deze in hun ogen heilig is, dan mogen zij dat gerust zo vinden. Dat is hun volste recht.

Maar zij moeten ook begrijpen dat daartegenover staat, dat wanneer andere mensen, een andere mening over diezelde Mohammed er op na houden, zij dat ook mogen vinden. Dat is ook hun volste recht.

Zelfs wanneer mensen in Mohammed een voorwerp van humor zien, moeten zij dat met dezelfde vrijheid mogen uiten als de vrijheid die moslims krijgen om Mohammed als heilige te zien. Iedereen mag Mohammed of andere figuren zien zoals hij dat wil.

Als dat evenwicht er niet is, loopt het grondig fout. Want dan eis je in feite dat de ene mening dominanter mag zijn dan de andere. En dat kan niet.

Dat is onderdrukking.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 september 2012 om 06:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 06:30   #167
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Inderdaad, niemand moet mij verplichten om respect te tonen voor wie of wat dan ook. uiteraard vind ik het beschaafder om voor iedereen en alles respect te tonen, maar mij verplichten of chanteren met geweld... NEEN.
Oud 14 september 2012, 07:24   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De molsims en bij uitbreiding ook de aanhangers van om het even welke religie, hebben het volste recht hun godsdienst te beleven, zolang dat anders- of niet-gelovigen niet hindert te leven, naar hun overtuiging.

Je kunt niet de vrijheid eisen van iemand anders, zonder iemand anders dezelfde vrijheid te gunnen.

In ons geval is zo dat als moslims vinden dat er niet gespot mag worden met Mohammed omdat deze in hun ogen heilig is, dan mogen zij dat gerust zo vinden. Dat is hun volste recht.

Maar zij moeten ook begrijpen dat daartegenover staat, dat wanneer andere mensen, een andere mening over diezelde Mohammed er op na houden, zij dat ook mogen vinden. Dat is ook hun volste recht.

Zelfs wanneer mensen in Mohammed een voorwerp van humor zien, moeten zij dat met dezelfde vrijheid mogen uiten als de vrijheid die moslims krijgen om Mohammed als heilige te zien. Iedereen mag Mohammed of andere figuren zien zoals hij dat wil.

Als dat evenwicht er niet is, loopt het grondig fout. Want dan eis je in feite dat de ene mening dominanter mag zijn dan de andere. En dat kan niet.

Dat is onderdrukking.

Paulus.
Voila. Dikke 2. Ik ben er inderdaad 100% voor dat moslims of gelijk wie hun religie of gelijk welk (in mijn ogen raar) idee er mogen op nahouden. Ze mogen dat idee publiek verkondigen aan iedereen die het wil horen (maar moeten het niet opdringen aan zij die het niet willen horen). Het is dat RECHT dat gerespecteerd moet worden. Maar omgekeerd heeft iemand anders ook het recht om over datzelfde gedachtengoed een ander idee te hebben, en dat ook publiek te verkondigen. Als blijkt dat die iemand anders dat op een smakeloze en grove manier doet, dan is dat voor zijn eigen raap, en dan maakt die zichzelf misschien ook belachelijk. Eigen schuld, dikken bult.

Het bovenstaande recht is een van de fundamentele pijlers van onze westerse beschaving, en onze voorouders hebben er hard moeten voor knokken.

Want elke vorm van onderdrukking begint altijd met het gewelddadig afstraffen van zij die kritiek durven uiten, en vrije meningsuiting is een van de fundamentele garanties tegen onderdrukking (het volstaat niet, maar het is noodzakelijk).

Daaraan mogen we niet tornen (en het is bijzonder jammer dat men precies in het kader van zogezegde bescherming tegen onderdrukking, die fundamentele peiler gedeeltelijk heeft aangetast met die holocaust wetten). Geven we dat op, dan is dat het einde van onze westerse beschaving gestoeld op individuele vrijheid, en de deur wagenwijd open naar de vormen van onderdrukking die we millenia gekend hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2012 om 07:25.
Oud 14 september 2012, 08:01   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe vergelijken.

Iemand die U absoluut niet kent roep U* toe dat uw moeder een hoer is die holeberen pijpt.

Wat doet U?
1) Negeren die idioot.
2) Die belediger toeroepen :" Jouw vader was zo dronken was dat die voor de 2de keer rond de wereld de geit een beurt gaf. En toch de volle pot betaald heeft. Tof he ,halfbroertje."
3) Die belediger in elkaar slaan.
4) Een andere, en even kompleet onbekende persoon doodslaan.

* U = iedereen die zich aangesproken voelt.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2012 om 08:02.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:07   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe vergelijken.

Iemand die U absoluut niet kent roep U* toe dat uw moeder een hoer is die holeberen pijpt.

Wat doet U?
1) Negeren die idioot.
2) Die belediger toeroepen :" Jouw vader was zo dronken was dat die voor de 2de keer rond de wereld de geit een beurt gaf. En toch de volle pot betaald heeft. Tof he ,halfbroertje."

5) weglopen met schaamrood op mijn wangen... "hoe is die daar achter gekomen ?"
Oud 14 september 2012, 08:29   #171
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
5) weglopen met schaamrood op mijn wangen... "hoe is die daar achter gekomen ?"
De zoon zijn van een vrouw die 1 ton zware mannelijke roofdieren kan manipuleren en herleiden tot kwijlende hoopjes vlees.... redelijk compliment eigenlijk.
Maar dat vergde meer dan 10 seconden nadenken, dus geen gevat antwoord uiteindelijk.
Oud 14 september 2012, 08:44   #172
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Nee meneer, met de joden hebben we nooit last, die zijn braaf en berokkenen niemand last of kwaad. maar die Marokkanen, hohooo geen sjakos is veilig ervoor!
Nochthans, de rellen rond deze film illustreren nog maar eens de achterlijkheid die in veel moslimlanden de kop op steekt wanneer het over hun opperkabouter gaat. Ik voel mij als atheist niet beledigd, noch wil ik naar geweld grijpen, wanneer idioten komen verkondigen dat god bestaat en wij door hem geschapen zijn. Dat soort fundamentalistische zever laat ik aan woestijnprimaten, kerkelijke kinderverkrachters, en andere religioten die hopelijk ooit eens het licht zien (al maak ik mij daar weinig illusies over).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:03   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Nee meneer, met de joden hebben we nooit last, die zijn braaf en berokkenen niemand last of kwaad. maar die Marokkanen, hohooo geen sjakos is veilig ervoor!
Wanneer was het de eerste keer dan een Jood zich moest verlagen tot het plegen van lichamelijk geweld tegenover lichamelijk zwakkeren?

Je zou kunnen stellen dat Joden het eerder intellectueel aanpakken en vooral diegenen leegmelken die denken dat ze slimmer zijn...

Een volk dat zoveel nobelprijswinnaars voortbrengt, daar moet je voor op je hoede zijn.Maar op zijn minst is dat begrijpbaar.

Althans voor mij.
Oud 14 september 2012, 09:15   #174
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Effe vergelijken.

Wat doet U?
1) Negeren die idioot.

Hangt er vanaf,...

... heeft ie mijn moeder betaald vorige keer?

Paulus.
Oud 14 september 2012, 09:20   #175
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf,...

... heeft ie mijn moeder betaald vorige keer?

Paulus.
Dat schrijf ik toch.
Citaat:
" Jouw vader was zo dronken was dat die voor de 2de keer rond de wereld de geit een beurt gaf. En toch de volle pot betaald heeft. Tof he ,halfbroertje."
Oud 14 september 2012, 09:25   #176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Effe vergelijken.

Wat doet U?
1) Negeren die idioot.

U moet wel oppassen want bij sommige groepen ligt de bewering dat vader een geitenneuker was, supergevoelig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:26   #177
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik toch.

Zeg maddox, nu ik je aan de lijn heb,...

... geef eens je mening over: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168

Thanks

Paulus.
Oud 14 september 2012, 09:33   #178
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U moet wel oppassen want bij sommige groepen ligt de bewering dat vader een geitenneuker was, supergevoelig!
Dat moet ge me niet vertellen.

Ergens hier in huis hebben we een "Loesje" Tshirt liggen. Gebaseerd op die opdruk heb ik een grap.

"Goh, het is volle maan, en dan heb ik altijd zin maagdjes te bijten. Je lijkt verdomd smakelijk.".

Tot nu toe heb ik nog maar 1 bevolkingsgroep tegengekomen die er aanstoot aan nam. Mannelijke moslims. Raar nietwaar.
De moslimas reageerden er allemaal hetzelfde op: "Jamaar, ik heb kinderende".

Ik heb het wel afgeleerd om te reageren "Hey, Moeder Maria was nog steeds maagd toen ze Jezuske naar buiten perste".

Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2012 om 09:34.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 09:37   #179
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg maddox, nu ik je aan de lijn heb,...

... geef eens je mening over: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168

Thanks

Paulus.
Wat religidioten denken kan me geen ruk schelen. Ik kan namelijk geen gedachte lezen. En ik vermoed dat er momenteel niemand is die het kan.

Het kan me wel schelen dat die onzichtbare vriendjeskontlikkers dingen doen die mijn leefomgeving onaangenamer maken.
Oud 14 september 2012, 09:39   #180
giserke
Banneling

Standaard

Dankzij de reclame zal die filmmaker goed verdienen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be