Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegenstander?
1) Voor 11 22,45%
2) Tegen 38 77,55%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2004, 19:14   #161
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

De vrederechter is in dit land verplicht elke aanvraag tot uithuiszetting onmiddellijk aan het OCMW te melden. Hierdoor heeft het OCMW een soort 'zwarte lijst'. Mits wat relaties is die te raadplegen.
Maar bovendien is het OCMW ook verplicht haar bemiddeling aan te bieden.
Ook de verhuurder kan op diezelfde diensten beroep doen.
Een eigenaar die met wanbetalers blijft zitten of met vernielers, heeft dus zeker een groot stuk eigen verantwoordelijkheid.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 19:55   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En hoe kan een eigenaar voorkomen dat er wanbetalers en/of vernielers in zijn huurwoning komen?
Discrimineren. want iedereen is wel ergens uniek in. Haar- of ogenkleur,gewicht, sociale status etc..
Dus als ik per se wil huren, in Wolfgang Meisters Helse Utopie, dan moet ik gewoon naar de vrederechter stappen, mijn zaak uitleggen en erop wijzen dat ik gediscrimineerd word, omdat ik een bepaalde voorwaarde niet voldoe, een vooroordeel van de verhuurder. En dan heb ik een huurkontrakt..... of is dat niet het idee?

Laatst gewijzigd door maddox : 29 juli 2004 om 05:37.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:20   #163
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Het zal de verhuurders döner kebab wezen (das weer iets anders dan worst) of er nu een wet komt of niet.

De racistische ocmw's die hun toegewezen buitenlanders niet in eigen gemeenten wilden onderbrengen maar de immo-markt afschuimden om hun slachtoffers toch maar zo snel mogelijk in de grootsteden te dumpen beschuldigden weigerachtige verhuurders ook al van racisme.

Het resultaat is simpel, de huurprijzen zijn zo hard gestegen dat kansarmen - zonder onderscheid van ras of kleur - niet meer aan de bak komen.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be