Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2012, 14:41   #161
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is nogal analoog aan de schildpadden-theorie waar Patrick het al een paar keer over had.
Turtles all the way down. almaar echter en echter en minder illusionair.

Ik vind het jammer dat die channelaars met die hogere wezens altijd over dat soort bullshit zeveren. Metafysische mumbo-jumbo waar geen zinnig mens iets aan heeft.
Die BS-tekst heeft Exo hier al verschillende keren gedumpt.
Citaat:
Moesten ze nu eens een ontwerp doorchannelen van een beter stockage systeem voor elektrische energie, dan zouden onze oortjes nogal flapperen.
Kortom : Gigantisch gemiste kans.
Dat ze maar ns beginnen met de lottonrs.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 15:08   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat soort commentaar zegt erg veel omtrent uw kennis inzake de inhoud van de Bijbel.
Ik ben bij de paterkes geweest zulle !

Serieus nu, ik reageerde op jouw opmerking:
Citaat:
Dus lijkt het plausibel dat God het formuleerde in termen die voor die mensen vatbaar waren.
We hadden het over gesofistikeerde theoretische cosmologie, en jij komt hier zeggen dat het "dumbed down" was op zo een niveau dat mensen met het wetenschappelijk niveau van een ongeletterde woestijnhandelaar van 2000-3000 jaar geleden het "moest kunnen begrijpen".

Welnu, dat is dus zoals men te moeilijke dingen aan kleuters probeert uit te leggen he, in de stijl van "electromagnetisme voor 5-jarigen".

Welnu, geen enkele ingenieur gaat een boekje "electromagnetisme voor 5-jarigen" gebruiken om een hoogspanningstransformator te bouwen, he. Maar wel om zijn dochterke in 't slaap te wiegen 's avonds

Zoals met Roodkapje, dat een vertelselke was dat kleine meisjes tot voorzichtigheid moest aanmanen. Niemand die nadien echt denkt dat er een wolf bij grootmoeder in 't bed was gekropen he.
Oud 27 september 2012, 15:28   #163
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

We hadden het over gesofistikeerde theoretische cosmologie, en jij komt hier zeggen dat het "dumbed down" was op zo een niveau dat mensen met het wetenschappelijk niveau van een ongeletterde woestijnhandelaar van 2000-3000 jaar geleden het "moest kunnen begrijpen".

Welnu, dat is dus zoals men te moeilijke dingen aan kleuters probeert uit te leggen he, in de stijl van "electromagnetisme voor 5-jarigen".

Welnu, geen enkele ingenieur gaat een boekje "electromagnetisme voor 5-jarigen" gebruiken om een hoogspanningstransformator te bouwen, he. Maar wel om zijn dochterke in 't slaap te wiegen 's avonds

Zoals met Roodkapje, dat een vertelselke was dat kleine meisjes tot voorzichtigheid moest aanmanen. Niemand die nadien echt denkt dat er een wolf bij grootmoeder in 't bed was gekropen he.
Ik had eigenlijk het omgekeerde begrepen in Quercus' quote.

Genre: "de mensen toen hadden voldoende kennis inzake "astro-fysica" om te begrijpen dat "6 dagen" gelijk is aan "15 miljard jaar" als je rekening houdt met alle fenomenen die plaatsgevonden hebben juist na de Big Bang. Dus eigenlijk dat de mensen toen eenzelfde niveau van kennis hadden dan wij. En zelfs meer want ik begrijp niet veel (zelfs echt weinig) van quantumfysika en van die zaken, terwijl de mensen die de Bijbel toen lazen, dat blijkbaar gemakkelijk wél konden begrijpen.
Oud 27 september 2012, 15:30   #164
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is nogal analoog aan de schildpadden-theorie waar Patrick het al een paar keer over had.
Turtles all the way down. almaar echter en echter en minder illusionair.
Zo is het ook, maar dat omgekeerd. Hoe fijner de vibratie, hoe "hoger" de realiteit, hoe minder illusionair.

Het is niet omdat onze realiteit "vast" lijkt, dat die daarvoor minder illusionair is, tegendeel. In feite is onze realiteit trouwens helemaal niet "vast". Wij hebben gewoon de illusie van "vastheid" omdat de geldende wetten hier dat zo maken, maar in feite is onze realiteit behoorlijk leeg.

De energie die op ene hoger niveau staat, bijvoorbeeld de menselijke aura, is dus al een stuk minder "illusionair". Onze realiteit is alles behalve absoluut.

Hoger bewustzijn beseft dit, en doorziet de illusie. En inderdaad, sommige drugs kunnen op het goeie moment je deze illusie van de fysische realiteit laten doorzien. Zoals Bill Hicks ooit zei (gebaseerd op één van zijn LSD trips):

Citaat:
Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration – that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There's no such thing as death, life is only a dream, and we're the imagination of ourselves. "

Laatst gewijzigd door exodus : 27 september 2012 om 15:31.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 15:32   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Genre: "de mensen toen hadden voldoende kennis inzake "astro-fysica" om te begrijpen dat "6 dagen" gelijk is aan "15 miljard jaar" als je rekening houdt met alle fenomenen die plaatsgevonden hebben juist na de Big Bang.
Ik dacht dat het duidelijk was dat hij het woordje "niet" vergeten was in zijn post....
Oud 27 september 2012, 15:37   #166
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het duidelijk was dat hij het woordje "niet" vergeten was in zijn post....
Nu dat je 't zegt...
Maakt uw reactie ook begrijpelijker voor mij.
Oud 27 september 2012, 15:49   #167
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Uit je post zie ik dat je er er geen bal van verstaat. Dat je er geen voeling mee hebt.

Nu op zich is dat niet erg, maar je moet het niet afschieten zonder je er grondig over te informeren. Grappig bedoelde foto's posten zal daarbij niets helpen.

Die realiteiten waarover ik spreek zijn niet conceptueel. Deze realiteiten zijn even echt als de realiteit waarin ik en u ons nu bevinden. In feite zijn ze zelfs echter, omdat ze minder illusionair zijn. Deze metafysische realiteit is de basis van alles. Onze fysische realiteit komt eruit voort. En ja daarin leven er ook bewustzijnsvormen, die een veel breder overzicht of ons hebben.

Communicatie met deze hogere wezens is perfect mogelijk. Ziehier wat zo'n entiteit te zeggen heeft daarover, over de "echtheid" van onze fysische
realiteit:
Die grappige foto is van een charismatische site, die menen dat met heel hun hart en hun uitleg is even geloofwaardig als jou uitleg. Ze zijn gedreven, raken in trance en betreden een andere wereld, ze geloven zichzelf echt helemaal.

Ik zie bij jou net hetzelfde, even gedreven en even geloofwaardig. Ik heb er inderdaad geen voeling mee en zo werkt ook homeopathie ook niet bij mij, er in kunnen geloven is een vereiste en dat kan ik niet zonder aantoonbare zaken, niet zonder fysische bewijzen.

ik vind die foto trouwens niet erger dan deze van de site waar je tekst van komt, de zon blijft een aantrekkelijk gegeven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 16:00   #168
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...zo werkt ook homeopathie ook niet bij mij...
Dan pruts je zelf maar wat ofwel heb je nog nooit een goeie gevonden.
Waar mislukte volgens jou de homeopathie ?

Laatst gewijzigd door zeddie : 27 september 2012 om 16:00.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 16:21   #169
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U benadert de Bijbel vanuit een volstrekt vooringenomen standpunt. De Bijbel (en iuk heb het over de Hebreeuwse Bijbel, de Tanakh) is geen "verzameling verhaaltjes". Voor iemand die in het Judaïsme gelooft is de Bijbel de basis voor een gedragscode.

En verder, uw vergelijking is toch wel potsierlijk. Je moet een tekst, waarvan de oudste gedeelten terug gaan tot meer dan duizend jaar voor onze jaartelling, niet gaan benaderen in categorieën die te maken hebben met onze hedendaagse techniek.
Oud 27 september 2012, 16:23   #170
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Genre: "de mensen toen hadden voldoende kennis inzake "astro-fysica" om te begrijpen dat "6 dagen" gelijk is aan "15 miljard jaar" als je rekening houdt met alle fenomenen die plaatsgevonden hebben juist na de Big Bang. Dus eigenlijk dat de mensen toen eenzelfde niveau van kennis hadden dan wij. En zelfs meer want ik begrijp niet veel (zelfs echt weinig) van quantumfysika en van die zaken, terwijl de mensen die de Bijbel toen lazen, dat blijkbaar gemakkelijk wél konden begrijpen.
Op wat steunt u zich om te veronderstellen dat ik dergelijke idiotie zou cultiveren? Ik vind dit ronduit beledigend.
Oud 27 september 2012, 16:26   #171
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op wat steunt u zich om te veronderstellen dat ik dergelijke idiotie zou cultiveren? Ik vind dit ronduit beledigend.
Op het woordje "niet" dat je vergeten bent in uw quote, en waardoor ik volledig misleid werd.

Waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.
Oud 27 september 2012, 16:29   #172
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U benadert de Bijbel vanuit een volstrekt vooringenomen standpunt. De Bijbel (en iuk heb het over de Hebreeuwse Bijbel, de Tanakh) is geen "verzameling verhaaltjes". Voor iemand die in het Judaïsme gelooft is de Bijbel de basis voor een gedragscode.
Om het eenvoudig te zeggen: laat de Bijbel voor wat het is, een gedragscode (hoewel, als je sommige dingen daarin leest, gedraag u vooral NIET zoals is voorgeschreven in het OT, bekijk het NT liever).

Laat de bijbel dus ook achterwege als het gaat om iets zoals de schepping van de wereld en de evolutie daarna.
Oud 27 september 2012, 18:20   #173
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Zo is het ook, maar dat omgekeerd. Hoe fijner de vibratie, hoe "hoger" de realiteit, hoe minder illusionair.

Hoger bewustzijn beseft dit, en doorziet de illusie. En inderdaad, sommige drugs kunnen op het goeie moment je deze illusie van de fysische realiteit laten doorzien. Zoals Bill Hicks ooit zei (gebaseerd op één van zijn LSD trips)
De (trippende) aap is eindelijk uit de mouw. Na teveel drugs blijft Exo flash-backen wat zijn 'vibraties'(paranoia) en stemmen verklaart.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 19:30   #174
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Dan pruts je zelf maar wat ofwel heb je nog nooit een goeie gevonden.
Waar mislukte volgens jou de homeopathie ?
Met het verdunde water en pillekes waar niets van actieve stoffen in zitten, als dat eenmaal weet dan heb je geen placebo oeffect meer. Ook ruektherapie werkte niet bij m'n vader, die vroeg zich af waar die gast mee bezig was.

Met kruiden heb ik geen probleem maar met die gasten weet je gewoon niet wat ze geven, kruiden kunnen reacties hebben op medicatie en die geven ze niet te vlug.

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 september 2012 om 19:31.
Oud 27 september 2012, 19:32   #175
BonBon
Banneling

Standaard

O ja, homeopathie mislukte ook bij een kennis van me, ze is dan toch gestorven aan kanker, ze was er nochtans heilig van overtuigd.
Oud 27 september 2012, 20:54   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, een politiek-ethisch voorschrift, dat dient ondersteunt te worden door een of andere diviniteit om het wat kracht bij te zetten en het door het strot te krijgen van de medeburgers. En dat laatste gebeurt door een soort van Harry Potter verhaaltjesreeks die in die tijd gangbaar was er aan toe te voegen, he.

Dat is Roodkapje ook, toegegeven, in een beperkter domein. En om met Roodkapje aan kindjes uit te leggen dat ze geen vertrouwen moeten hebben in de boze wolf, moet je niet eens in Roodkapje geloven.

Zo ook met al die geschriften, die niks anders zijn dan pogingen om een gedragscode met wat meer gezag op te leggen.

Citaat:
En verder, uw vergelijking is toch wel potsierlijk. Je moet een tekst, waarvan de oudste gedeelten terug gaan tot meer dan duizend jaar voor onze jaartelling, niet gaan benaderen in categorieën die te maken hebben met onze hedendaagse techniek.
Kijk, als die de woorden van de schepper van het universum zijn (wat dat ook moge betekenen - ik kan mij daar moeilijk iets bij voorstellen), dan zou je verwachten dat die universeler en wijzer zijn en niet doordrongen zijn van de regionale cultuur van die tijd, he, en niet verder meegaan dan die cultuur en de "algemene kennis" van die tijd. Je zou verwachten dat daar geen verhaaltjes in staan die als je ze letterlijk neemt, perfect geloofwaardig waren met de beperkte kijk van toen, en nu pertinent ridicuul zijn.

Kortom het ligt er gewoon vingerdik op dat dat een lokaal boek is geschreven door lokale mensen die niet meer wisten dan wat er toen lokaal geweten was, en die met de toen gigantische hiaten in hun kennis zich konden permitteren om over bepaalde vraagstukken waar we nu veel meer over weten, zomaar wat neer te pennen dat toen verkocht kon worden in zijn letterlijke vorm, maar nu zwaar tegen de lamp loopt.
Maw, het is een boek zoals je er een zou verwachten uit die tijd, vooral als de bedoeling ervoor was om wat gedragscode op te dringen.

Proberen een link te leggen tussen een Roodkapje-achtig verhaaltje en moderne astrofysica is een toch wel heel vermakelijke maar perfect idiote bezigheid, niet ?
Oud 28 september 2012, 08:35   #177
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
ik vind die foto trouwens niet erger dan deze van de site waar je tekst van komt, de zon blijft een aantrekkelijk gegeven.
De relevantie hiervan ontgaat me totaal. Deze info is op verschillende sites te vinden. En zij hebben wellicht allemaal een verschillende "logootje". Bovendien is de originele bron een boek, dat ik liggen heb.

Je geloof in het niet bestaan van niet-fysische realiteiten is simpelweg verkeerd. Zouden de mensen zich maar een klein beetje openstellen voor de mogelijkheid dan zouden ze ontdekken dat het zo is. Maar dan doen ze dus niet.

Hun bewustzijn filtert automatische elke buitenzintuiglijke waarneming weg, omdat ze het zo vast zit als geloof in hun bewustzijn. Onbewust worden die waarnemingen wel geregistreerd. Er is niets bovennatuurlijk aan bovenzintuiglijke waarneming. En het bevestigd dat deze realiteiten bestaan.

Een geloof in het niet bestaan van een onafhankelijk bewustzijn en deze realiteiten kan nadeling zijn voor het stervensproces. We zijn allemaal onsterfelijke zielen, en na de dood gaan we voort. Als we geloven dat ons bewustzijn geannihileerd wordt na de dood, dan verkeren we in een staat van shock, als we sterven. Men beseft dat er iets gebeurd is, en men is verward. Sommigen willen zelfs niet accepteren dat ze dood zijn, en blijven hangen rond de fysische realiteit. Dit zijn de zogenaamde "spoken".

Hier een beschrijving van Robert Monroe. Deze persoon kon uit zijn lichaam gaan en dit waarnemen. Hij zag bepaalde "ringen" die zich rond de fysiche realiteit manifesteren. Hoe dichter de ring bij de fysische realiteit, hoe lager de vibratie. In onderstaande stuk bezoekt hij de ring (of dimensie of hoe je het ook noemt), net naast de fysische realiteit.

Citaat:
But I knew the next ring
inward. It wasn't nice. Beyond that was physical life. The two were
tightly interwoven, the thick ring just slightly out of phase with physical
matter. It was the interface between one reality system and another. Even
from this perspective, it was difficult for a novice to distinguish instantly
the differences in the two. But I could.

That was the problem. The inhabitants of this ring couldn't. They
didn't or couldn't or wouldn't realize they were no longer physical. They
were physically dead, no more physical body. Thus they kept trying to be
physical, to do and be what they had been, to continue physical one way
or another. Bewildered, some spent all of their activity in attempting to
communicate with friends and loved ones still in bodies or with anyone
else who might come along, all to no avail. Others were held attracted to
physical sites in which they had instilled great meaning or importance
during their previous human lifetime. All had long forgotten or blocked
deeply the technique that once was so basic: the M Band.

Still others interpreted their change in status as simply a bad dream or
nightmare, and were waiting and hoping to wake up soon.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 september 2012 om 08:54.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 12:41   #178
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Een celletje is gelijk een gigantische fabriek.
Inner Life Of A Cell - Full Version.mkv

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=yKW4F0Nu-UY

't ZIET ERUIT of het allemaal vanzelf gaat. Niet?
Oud 28 september 2012, 13:21   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Een celletje is gelijk een gigantische fabriek.
Inner Life Of A Cell - Full Version.mkv

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=yKW4F0Nu-UY

't ZIET ERUIT of het allemaal vanzelf gaat. Niet?
Soms geven redelijk eenvoudige wetmatigheden heel complex uitziende resultaten he:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mandelbrot_set
Oud 28 september 2012, 16:02   #180
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wat is voor U het te leveren bewijs om de evolutieleer te laten voor wat het is: een hersenkronkel.
Falsificatie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be