![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben geen fan van het economische programma van Jean Marie Dedecker, maar LDD is de enige partij die een deftig mobiliteitsprogramma heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk maar even op google maps naar hoe het Nederlandse wegennet is opgebouwd tegenover het Belgische Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 12 november 2012 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Op hoeveel wegen zie je niet dat de bebouwde kom ten einde is met een bord van 50km/u erboven. Je bent uit de bebouwde kom en je moet die irritante 50 km/u toch respecteren, wat ik uiteraard in 95% van de gevallen niet doe. Enkel bij slecht weer.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2012 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() De combinatie van deze borden wil ik afschaffen. Ofwel ben je in de bebouwde kom ofwel mag je 70 of meer rijden !
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2012 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en ook jij verdraait oorzaak en gevolg + verschuiven verantwoordelijkheid ook in mijn stad scheidt men vaker en vaker fiets van autostrook het resultaat is een versmalling voor de wagen wat men op dit specifieke forum pesten noemt. gelukkig zal de nieuwe burgemeester aan dit pesten een einde maken en de minimumsnelheden terug optrekken. dit zal in Antwerpen binnen 6j dus per definitie tot een verhoging vd verkeersslachtoffers leiden. dat is statistiek. aanrijding tegen 30, 40 of 50/u verkleint overlevingskans, remsnelheden, verhoogt reactietijd,... en ik ben er ook zeker van dat er in Duitsland en Frankrijk veel en veel meer ronde punten als in Belgie zijn. Dit lijkt me ook gewoon een drogreden te zijn om overdreven en onaangepaste snelheden te promoten. MAx gezien de lintbebouwing in ons land rij je zelden buiten de bebouwde kom (van dorp naar dorp). snelheidsbeperkingen zijn de evidentie zelve zet daar 70 en de helft hier rijdt 80 of meer. Laatst gewijzigd door 1207 : 12 november 2012 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Ik ben onlangs geflitst geweest op een weg die ik niet goed kende. Ik was buiten de bebouwde kom, maar blijkbaar moest je daar toch nog 50 rijden.
Door een verstrooid moment had ik het plakkaat niet gezien. Aangezien ik 80 km/u reed, volgde een gepeperde rekening... ![]() Wraak zal genomen worden in het stemhokje. Wees maar gerust. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2012 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een van de grote problemen is dat velen hier menen dat ze het verkeersreglement op hun eigen manier selectief mogen toepassen, wat natuurlijk onzin is. Het verkeersreglement is eenduidig. Regels uitvaardigen zonder controle is zinloos en leidt enkel tot misbruik en uitholling van de regels. Als men enige tollerantie hanteert voorziet in de snelheidscontroles ( 10 km/h ) zie ik niet in waarom je er een probleem mee zou moeten hebben. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 november 2012 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Ik heb mijn boete netjes betaald, maar ik zal de Belgische overheid later de rekening ook wel presenteren
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2012 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() http://www.vlaanderen.be/nl/mobilite...keersreglement
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat jij ervan maakt. Twee verschillende autostrades zijn bij mijn weten nog steeds "verschillende plaatsen". Ik vergis mij dus niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik draai oorzaak en gevolg niet om. Volgens mij zijn beiden immers oorzaak èn gevolg. Mensen die overdreven snel rijden, moeten inderdaad aangepakt worden. Maar nu meent men dat te kunnen oplossen door de snelheid veralgemeend te verlagen, en dan bovendien nog tot een niveau dat op vele plaatsen en/of tijdstippen absurd laag ligt. Niet alleen verhoog je daarmee de frustraties in het verkeer, je verlegt ook nog eens de drempel om van "laagvliegers" te kunnen spreken, waardoor er automatisch meer laagvliegers bijkomen. Als je aan zowat elk kruispunt verkeerslichten zet, dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen na het 4557567578e rood licht op hun weg niet meer stoppen voor oranje of zelfs het eerste rood.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook hier, het verkeer is een samenhang van factoren. Je kan een verkeersbeleid in het ene land onmogelijk vergelijken met het beleid in een ander land. De parameters zijn simpelweg te groot. Bijvoorbeeld, als er een prachtige infrastructuur is aangelegd die het woon-werk verkeer vlot doet rijden en ver van de binnenstad houdt (dus geen nood aan sluipwegen), dan is een zone 30 binnenstad daar niet vergelijkbaar met het equivalent hier, zelfs al zet men daar elke dag flitspolitie. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Europees Commissaris
|
![]() Vertrokken cijfers.
"Belgen blinken uit en het aantal alcohol- en snelheidscontroles". Dat zou de juiste titel moeten zijn... |
![]() |
![]() |