![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn pensioen is begrensd en het uwe niet!? Uw fictieve belastingen wegen hoger dan mijn zweet!? U moest beschaamd zijn!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Woeij bwengen de boudschap ... chod is uwe friend. Ge zijt just zo'n Amerikaanse missionaris die wel eens aan onze Vlaamse deuren komt bellen met zijn kostumeke, plastronneke op zijn velooke. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter informatie: ook het pensioen van de ambtenaar kent een bovengrens, maar ik geef toe, dan moet je al hoog op de ladder gestaan hebben. Ik heb dat pensioen niet, voor alle duidelijkheid. En dat bedrag van die bovengrens is dus inderdaad "mooi". Ik gun het evenwel iedereen die er relatief in verhouding aan toe bijgedragen heeft. Ik verwacht geen respect terug voor mijn werk. Van niemand. Maar als ze echt teveel zagen, riskeren ze wel een fictieve stamp tegen hun voortplantingsorganen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() De fabel dat administratief overheidspersoneel meer zou kunnen verdienen in de prive duikt weer op.
Administratief personeel verdient niet veel in de prive. Ik hoop dat u dat meer realiseert. Geen bedrijfswagens, gsm's, laptops, groepsverzekeringen voor kantoorbedienden (de directe vergelijking met een ambtenaar). Maar Schoofzak vergelijkt zich steeds met de IT consultant, Ingenieur, Marketing Managers....midden en hoger kader dus. En vergeet er bij te vermelden dat deze mensen misschien 60 uur per week werken met 20-25 verlofdagen. Itt de ambtenaren die netjes 37.5 uur draaien + 36 verlofdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere draden heb ik ook al wel aangegeven dat ons statuut wel degelijk op heel wat punten dringend moet bijgeschaafd worden. En dat de grootste moeilijkheid daarbij wel is dat een heel aantal (oudere) ambtenaren politiek benoemd/bevorderd geweest zijn ... bla bla ... En ik herhaal: de politici zouden de ambtenarij, en vooral het werk van de ambtenaren, enorm kunnen vereenvoudigen, moderniseren enz. maar ja, ze maken het veel liever nog ingewikkelder en klant-onvriendelijker ... Eens benieuwd hoe het gaat uitdraaien met die fiscale hervorming. Eens benieuwd wanneer ze gaan beginnen met de praktische voorbereiding van de beloofde staatshervorming. Te horen aan de Vlaamse regering, kan men daar niet eens beginnen met die voorbereiding. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen: het werk is totaal verschillend. En dat is het net: jij hebt gekozen voor de job als ambtenaar. Een job die een andere inhoud heeft als de private industrie. Dus je kan toch niet verwachten dat je evenveel verdient ????? Citaat:
Het is een zelfbedruipend systeem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enig probleem: je hoort ze meestal niet omdat zij aan het werken zijn. En omdat je die mensen moet zoeken buiten de zwaar gesyndiceerde sectoren waar zij maar een ding kunnen doen, en dat is zwijgen of op hun smoel krijgen... En als ambtenaar middenkader werk ik mijn 50 �* 60 uren per week, weekeinden en feestdagen inbegrepen, dit zonder toelagen, recuperaties, of voordelen. O ja, ik zit nog met 21 dagen verlof voor dit jaar. Wil je echt met de privé vergelijken?
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijdens sommige projecten werkten we toen trouwens in een systeem van 4 uur op, 4 uur af, dag en nacht, zondag en weekend. (wel gelimiteerd tot ongeveer 10 dagen totaal) Dat is (ruim) 84 uur per week. Die mannen uit de prive kregen daar recup voor en een dikke premie van ongeveer mijn maandloon. Wij kregen kost en inwoon en ons normale wedde. Maar de gedachte aan ons hoger pensioen hield ons op de been. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jaloerse onnozelaars die alles opgesoupeerd hebben komen hier geregeld zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik word daar niet echt beter van. Pakt dat ik 4000 van over hou.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de graad van vooruitziendheid van degenen die hun geld in vastgoed hebben gestoken, zal wel blijken als de vastgoedzeepbel wordt doorprikt. En niet alleen degenen die alles opgesoupeerd hebben (in zoverre zo ooit iets hebben gehad) komen hier geregeld zagen. Ook degenen die nog een greintje rechtvaardigheidsgevoel hebben komen hier geregeld zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoor dezelfde zever vertellen door mensen met een A1 diploma over het werk dat ze verzetten, dat dit eigenlijk hetzelfde is als dat van een burgerlijk ingenieur. Zijn het lekkere bananen ? Ik geloof het als ik op zijn minst feiten zie die het staven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2012 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt, of jij dat nu gelooft of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Want ik lees hier dat pericles je pensioen wil decimeren, en die heeft een lidkaart van de partaai en mag dus mee stemmen op een congres. ![]() En Xeno zou ik ook maar in het oog houden, of Opa Schoof zou het na 2014 wel eens met een paar honderd euro minder per maand moeten zien te rooien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |