Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2012, 10:35   #161
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vergelijk mijn ontvangen loon met een vergelijkbaar m/v uit de privé, over gans de loopbaan, alles ingebrepen, en ik stel vast dat ik 50 procent van mijn loon heb bijgedragen.
Bovenop de belastingen edm welteverstaan.

U moet me niet bedanken voor zoveel gedwongen solidariteit.

Mijnheer, ik heb 20 jaar dubbele posten geklopt (weekend 24u laden/lossen vliegtuigen DHL en in de week full-time nachtpost in de automobiel).
Mijn pensioen is begrensd en het uwe niet!?
Uw fictieve belastingen wegen hoger dan mijn zweet!?
U moest beschaamd zijn!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 11:42   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
...
Wij zullen collectief 20 of meer procent inleveren op onze welvaart.
Indien jij denkt uitverkoren te zijn dan vergis je je grondig!
Hewbt chij het lichcht al gesien?
Woeij bwengen de boudschap ... chod is uwe friend.

Ge zijt just zo'n Amerikaanse missionaris die wel eens aan onze Vlaamse deuren komt bellen met zijn kostumeke, plastronneke op zijn velooke.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 11:50   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, ik heb 20 jaar dubbele posten geklopt (weekend 24u laden/lossen vliegtuigen DHL en in de week full-time nachtpost in de automobiel).
Mijn pensioen is begrensd en het uwe niet!?
Uw fictieve belastingen wegen hoger dan mijn zweet!?
U moest beschaamd zijn!!
Ik heb respect voor uw werk; ik heb het grootste respect voor eenieder die werkt.

Ter informatie: ook het pensioen van de ambtenaar kent een bovengrens, maar ik geef toe, dan moet je al hoog op de ladder gestaan hebben. Ik heb dat pensioen niet, voor alle duidelijkheid. En dat bedrag van die bovengrens is dus inderdaad "mooi".
Ik gun het evenwel iedereen die er relatief in verhouding aan toe bijgedragen heeft.

Ik verwacht geen respect terug voor mijn werk. Van niemand. Maar als ze echt teveel zagen, riskeren ze wel een fictieve stamp tegen hun voortplantingsorganen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 november 2012, 12:51   #164
Tavek
Banneling

Standaard

De fabel dat administratief overheidspersoneel meer zou kunnen verdienen in de prive duikt weer op.

Administratief personeel verdient niet veel in de prive. Ik hoop dat u dat meer realiseert. Geen bedrijfswagens, gsm's, laptops, groepsverzekeringen voor kantoorbedienden (de directe vergelijking met een ambtenaar).

Maar Schoofzak vergelijkt zich steeds met de IT consultant, Ingenieur, Marketing Managers....midden en hoger kader dus. En vergeet er bij te vermelden dat deze mensen misschien 60 uur per week werken met 20-25 verlofdagen. Itt de ambtenaren die netjes 37.5 uur draaien + 36 verlofdagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 14:56   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fabel dat administratief overheidspersoneel meer zou kunnen verdienen in de prive duikt weer op.

Administratief personeel verdient niet veel in de prive. Ik hoop dat u dat meer realiseert. Geen bedrijfswagens, gsm's, laptops, groepsverzekeringen voor kantoorbedienden (de directe vergelijking met een ambtenaar).

Maar Schoofzak vergelijkt zich steeds met de IT consultant, Ingenieur, Marketing Managers....midden en hoger kader dus. En vergeet er bij te vermelden dat deze mensen misschien 60 uur per week werken met 20-25 verlofdagen. Itt de ambtenaren die netjes 37.5 uur draaien + 36 verlofdagen.
Om niet teveel in detail te gaan: ik vergelijk me met mijn klasgenoten uit het laatste jaar van de humaniora, die zoals ik daarna univ met succes gedaan hebben.

In andere draden heb ik ook al wel aangegeven dat ons statuut wel degelijk op heel wat punten dringend moet bijgeschaafd worden. En dat de grootste moeilijkheid daarbij wel is dat een heel aantal (oudere) ambtenaren politiek benoemd/bevorderd geweest zijn ... bla bla ...
En ik herhaal: de politici zouden de ambtenarij, en vooral het werk van de ambtenaren, enorm kunnen vereenvoudigen, moderniseren enz. maar ja, ze maken het veel liever nog ingewikkelder en klant-onvriendelijker ...
Eens benieuwd hoe het gaat uitdraaien met die fiscale hervorming.
Eens benieuwd wanneer ze gaan beginnen met de praktische voorbereiding van de beloofde staatshervorming. Te horen aan de Vlaamse regering, kan men daar niet eens beginnen met die voorbereiding.

.

Oud 22 november 2012, 15:58   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Om niet teveel in detail te gaan: ik vergelijk me met mijn klasgenoten uit het laatste jaar van de humaniora, die zoals ik daarna univ met succes gedaan hebben.
Dan ga ik mij moeten vergelijken met mensen die nu succesvol advocaat of dokter zijn. Zij verdienen ook veel meer als ik.

Alleen: het werk is totaal verschillend. En dat is het net: jij hebt gekozen voor de job als ambtenaar. Een job die een andere inhoud heeft als de private industrie. Dus je kan toch niet verwachten dat je evenveel verdient ?????

Citaat:
In andere draden heb ik ook al wel aangegeven dat ons statuut wel degelijk op heel wat punten dringend moet bijgeschaafd worden. En dat de grootste moeilijkheid daarbij wel is dat een heel aantal (oudere) ambtenaren politiek benoemd/bevorderd geweest zijn ... bla bla ...
En ik herhaal: de politici zouden de ambtenarij, en vooral het werk van de ambtenaren, enorm kunnen vereenvoudigen, moderniseren enz. maar ja, ze maken het veel liever nog ingewikkelder en klant-onvriendelijker ...
Eens benieuwd hoe het gaat uitdraaien met die fiscale hervorming.
Eens benieuwd wanneer ze gaan beginnen met de praktische voorbereiding van de beloofde staatshervorming. Te horen aan de Vlaamse regering, kan men daar niet eens beginnen met die voorbereiding.

.
Als je de regelgeving vereenvoudigt kom je op financien toe met een handvol IT'ers. Maar dat zal de ACOD en dergelijke nooit willen. Stel u voor, overbodige ambtenaren.

Het is een zelfbedruipend systeem.
Oud 22 november 2012, 16:03   #167
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals Schoofzak het zegt, zijn er veel ambtenaren die niet blind zijn voor een aantal problemen en die zeer zeker bereid zijn om een pak "verworven rechten" aan te passen en te herbekijken.

Enig probleem: je hoort ze meestal niet omdat zij aan het werken zijn. En omdat je die mensen moet zoeken buiten de zwaar gesyndiceerde sectoren waar zij maar een ding kunnen doen, en dat is zwijgen of op hun smoel krijgen...

En als ambtenaar middenkader werk ik mijn 50 �* 60 uren per week, weekeinden en feestdagen inbegrepen, dit zonder toelagen, recuperaties, of voordelen. O ja, ik zit nog met 21 dagen verlof voor dit jaar. Wil je echt met de privé vergelijken?
Oud 22 november 2012, 16:30   #168
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn eerste job aan de unief werkte ik soms samen met mannen uit de prive die per week verdienden wat ik per maand verdiende.

Tijdens sommige projecten werkten we toen trouwens in een systeem van 4 uur op, 4 uur af, dag en nacht, zondag en weekend. (wel gelimiteerd tot ongeveer 10 dagen totaal) Dat is (ruim) 84 uur per week.
Die mannen uit de prive kregen daar recup voor en een dikke premie van ongeveer mijn maandloon.

Wij kregen kost en inwoon en ons normale wedde.
Maar de gedachte aan ons hoger pensioen hield ons op de been.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:05   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In mijn eerste job aan de unief werkte ik soms samen met mannen uit de prive die per week verdienden wat ik per maand verdiende.

Tijdens sommige projecten werkten we toen trouwens in een systeem van 4 uur op, 4 uur af, dag en nacht, zondag en weekend. (wel gelimiteerd tot ongeveer 10 dagen totaal) Dat is (ruim) 84 uur per week.
Die mannen uit de prive kregen daar recup voor en een dikke premie van ongeveer mijn maandloon.

Ondertussen hebben de vooruitzienden uit de privé hun premies in onroerend goed gestoken, dat is hun pensioen/nalatenschap...

De jaloerse onnozelaars die alles opgesoupeerd hebben komen hier geregeld zagen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:12   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ondertussen hebben de vooruitzienden uit de privé hun premies in onroerend goed gestoken, dat is hun pensioen/nalatenschap...

De jaloerse onnozelaars die alles opgesoupeerd hebben komen hier geregeld zagen.
Als ik 10000 euro krijg van mijn baas gaat vooral de staat daarmee lopen.

Ik word daar niet echt beter van. Pakt dat ik 4000 van over hou....
Oud 22 november 2012, 18:30   #171
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Een echt bananen verhaal is dit. Geloofwaardigheid = 0,0
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:30   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik 10000 euro krijg van mijn baas gaat vooral de staat daarmee lopen.

Ik word daar niet echt beter van. Pakt dat ik 4000 van over hou....
Dat verhaal kennen we ondertussen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:32   #173
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zoals Schoofzak het zegt, zijn er veel ambtenaren die niet blind zijn voor een aantal problemen en die zeer zeker bereid zijn om een pak "verworven rechten" aan te passen en te herbekijken.

Enig probleem: je hoort ze meestal niet omdat zij aan het werken zijn. En omdat je die mensen moet zoeken buiten de zwaar gesyndiceerde sectoren waar zij maar een ding kunnen doen, en dat is zwijgen of op hun smoel krijgen...

En als ambtenaar middenkader werk ik mijn 50 �* 60 uren per week, weekeinden en feestdagen inbegrepen, dit zonder toelagen, recuperaties, of voordelen. O ja, ik zit nog met 21 dagen verlof voor dit jaar. Wil je echt met de privé vergelijken?
U heeft dus na al verlof genomen te hebben nog ongeveer evenveel verlof staan als sommigen in heel het jaar mogen nemen.
Oud 22 november 2012, 18:38   #174
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

De vooruitzienden uit de privé hadden hun geld in bankaandelen gestoken.
Trouwens de graad van vooruitziendheid van degenen die hun geld in vastgoed hebben gestoken, zal wel blijken als de vastgoedzeepbel wordt doorprikt.
En niet alleen degenen die alles opgesoupeerd hebben (in zoverre zo ooit iets hebben gehad) komen hier geregeld zagen. Ook degenen die nog een greintje rechtvaardigheidsgevoel hebben komen hier geregeld zagen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:38   #175
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een echt bananen verhaal is dit. Geloofwaardigheid = 0,0
Denk je?

Dat ging over Geologisch seismisch onderzoek aan boord van schepen, die mannen uit de prive waren mannen van Shell.

En we deden grosso modo hetzelfde werk he.
Oud 22 november 2012, 18:41   #176
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je?

Dat ging over Geologisch seismisch onderzoek aan boord van schepen, die mannen uit de prive waren mannen van Shell.

En we deden grosso modo hetzelfde werk he.
jaja
Ik hoor dezelfde zever vertellen door mensen met een A1 diploma over het werk dat ze verzetten, dat dit eigenlijk hetzelfde is als dat van een burgerlijk ingenieur.
Zijn het lekkere bananen ?
Ik geloof het als ik op zijn minst feiten zie die het staven.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 november 2012 om 18:42.
Oud 22 november 2012, 18:45   #177
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja
Ik hoor dezelfde zever vertellen door mensen met een A1 diploma over het werk dat ze verzetten, dat dit eigenlijk hetzelfde is als dat van een burgerlijk ingenieur.
Zijn het lekkere bananen ?
Ik geloof het als ik op zijn minst feiten zie die het staven.
Ik zeg niet dat het continu zo was, maar op 1 specifiek project was het zo.
Punt, of jij dat nu gelooft of niet.
Oud 22 november 2012, 18:47   #178
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het continu zo was, maar op 1 specifiek project was het zo.
Punt, of jij dat nu gelooft of niet.
Dus grosso modo en op 1 specifiek project.
Het wordt met de minuut geloofwaardiger.
Oud 22 november 2012, 18:56   #179
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben ambtenaar geweest, dus nu ambtenaar met pensioen.
Dat gezever over mijn pensioen hangt deftig mijn teelballen uit, maar amuseert me tegelijk: geen enkele politieke partij zal iets veranderen aan mijn "verworven rechten".
Verder ben ik geen ps'er, geen sos, wel flamingant en nva-lidkaart-bezitter en militant.

Maar wat ik wou zeggen:

ik heb "meer bijgedragen", namelijk gemakkelijk het dubbele dan een privé-werknemer, en het driedubbele van een zelfstandige, in de "aparte pensioenkas" zoals die door de politieke verantwoordelijken georganiseerd is.

Het systeem mag best veranderd worden. Mij niet gelaten.
Maar "contract' is 'contract'.

Moet ik herhalen dat ik er alle vertrouwen in heb ? En dat dus die jeremiades hier puur tijdverlies zijn? Vaak moet ik zelfs hartelijk lachen om zoveel naïviteit.

Moeten er zaken gemoderniseerd worden? Ongetwijfeld ja !!
Zeker en vast voor wie 'werkt, spaart, onderneemt, risico neemt, zijn verantwoordelijkheid opneemt'.

.
Hou de n-va toch maar goed in de gaten hoor...
Want ik lees hier dat pericles je pensioen wil decimeren, en die heeft een lidkaart van de partaai en mag dus mee stemmen op een congres.
En Xeno zou ik ook maar in het oog houden, of Opa Schoof zou het na 2014 wel eens met een paar honderd euro minder per maand moeten zien te rooien.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 18:59   #180
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus grosso modo en op 1 specifiek project.
Het wordt met de minuut geloofwaardiger.
Ach sukkelaar, loop heen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be