Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 7 december 2012, 10:39   #161
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zo wat?
De SP is altijd voorstander geweest van meervoudige mandaten.
Om graaien makkelijk te houden. Niks nieuws bij de sossen dus.

De NVA was een tijdje geleden nog tegen meervoudige mandaten . Nu plots niet meer.

Dát is interessant
Lord Acton zei het reeds: "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely." en "Great men are almost always bad men."

Ik kan begrijpen dat mensen die terechte kritiek hebben op de traditionele partijen hun hoop op de N-VA stellen. En er valt wel degelijk iets te zeggen voor de vernieuwing van het politiek personeel en de politieke partijen. Maar om niet ontgoocheld te worden, houdt men Lord Acton's maximes best in het achterhoofd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 7 december 2012, 10:48   #162
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Van de *nieuwe* contracten van 2009.
Ik veronderstel dat onwetendheid een recht is, maar doe toch eens wat meer moeite. Het gaat over de contracten toegekend SINDS de oorlog:

http://www.nytimes.com/2008/06/19/wo...anted=all&_r=0

In Amerika was trouwens flink wat ongenoegen over het povere deel voor VS-bedrijven:

"In a clear signal of the declining influence of American capitalism, even in a country conquered and occupied by the US military, companies from China, Russia, Malaysia and Angola, along with several European oil giants, won most of the rights for exploration and development of Iraq’s oil fields.

The concessions were awarded Friday and Saturday by the Iraqi oil ministry, after a competitive auction in which joint ventures of European and Asian companies won the lion’s share. Of the ten concessions awarded so far, including in an earlier auction, US-based companies will play the lead role in only one, while getting a lesser share in a second."

http://www.wsws.org/articles/2009/de...iraq-d14.shtml
Helias is offline  
Oud 7 december 2012, 15:01   #163
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
"In a clear signal of the declining influence of American capitalism, even in a country conquered and occupied by the US military, companies from China, Russia, Malaysia and Angola, along with several European oil giants, won most of the rights for exploration and development of Iraq’s oil fields.

The concessions were awarded Friday and Saturday by the Iraqi oil ministry, after a competitive auction in which joint ventures of European and Asian companies won the lion’s share. Of the ten concessions awarded so far, including in an earlier auction, US-based companies will play the lead role in only one, while getting a lesser share in a second."

http://www.wsws.org/articles/2009/de...iraq-d14.shtml
De VS verliezen inderdaad macht en zijn met de staart tussen de benen moeten afdruipen uit Irak. Het debacle is totaal: verlies van alle legerbasissen, verlies van vele contracten, toenemende Iraanse invloed in Irak, enzovoort.

Dat neemt niet weg dat een aantal Amerikaanse bedrijven als Halliburton e.a. grote sommen geld hebben verdiend aan de vernietiging en wederopbouw van Irak. De slotsom blijft echter dat de totale kosten en batenanalyse voor het Amerikaanse kapitalisme negatief is.

De kosten die het Irakese volk heeft moeten betalen voor de decennialange imperialistische razernij tegen hen zijn echter nog hoger.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 7 december 2012, 15:53   #164
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Goh, ik mis ergens ene Saddam Hussein en decennia militaire dictatuur in je post.
Liederik is offline  
Oud 7 december 2012, 16:39   #165
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De VS verliezen inderdaad macht en zijn met de staart tussen de benen moeten afdruipen uit Irak. Het debacle is totaal: verlies van alle legerbasissen, verlies van vele contracten, toenemende Iraanse invloed in Irak, enzovoort.

Dat neemt niet weg dat een aantal Amerikaanse bedrijven als Halliburton e.a. grote sommen geld hebben verdiend aan de vernietiging en wederopbouw van Irak. De slotsom blijft echter dat de totale kosten en batenanalyse voor het Amerikaanse kapitalisme negatief is.

De kosten die het Irakese volk heeft moeten betalen voor de decennialange imperialistische razernij tegen hen zijn echter nog hoger.
Dank om het antwoord te geven.

Die analyse heb ik al meermaals gelezen: Irak was eigenlijk het keerpunt van de Amerikaanse hegemonie en meteen ook van de hele op aardolie en schulden gebaseerde neoliberale economie waar de VS het centrum van vormden. De VS moesten zich zo zwaar in de schulden steken om dit (laatste grote) militaire avontuur nog te kunnen financieren dat het financiële stelsel het niet meer aan kon... en met een vertraging van pakweg vijf jaar (of ongeveer twee regeringstermijnen) kwam de boemerang teruggevlogen. Het doel was wel degelijk om Irak te koloniseren zodat de petrodollar in stand gehouden kon worden, maar door de opkomende andere machten in de wereld (in de eerste plaats China) lukt dat niet meer.
Bolleke Wol is offline  
Oud 7 december 2012, 17:53   #166
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

En zo zijn we helemaal rond. Wat begon als een analyse dat de VS zich verrijkt door andere landen binnen te vallen en hun olie te pikken, eindigt in een analyse dat de VS zich verarmt door andere landen binnen te vallen en hun olie te pikken.

Maar wat altijd blijft is de simplistische anti-Amerikaanse vooringenomenheid : komt die niet als morele verontwaardigng over de yankees die onze welvaart stelen via auteursrechten op muziek en film (zie eerder) dan komt ze in de vorm van tevredenheid over het mislukken van de snode plannen en het gedoemde kapitalisme van de gehate Amerikaan.

Altijd prijs in deze wedstrijd.
Helias is offline  
Oud 8 december 2012, 00:34   #167
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
En zo zijn we helemaal rond. Wat begon als een analyse dat de VS zich verrijkt door andere landen binnen te vallen en hun olie te pikken, eindigt in een analyse dat de VS zich verarmt door andere landen binnen te vallen en hun olie te pikken.
Ik heb nooit gezegd dat de VS zich verrijkt of verarmt door Irak binnen te vallen. Ik zeg gewoon dat de totale kosten-batenanalyse vanuit het standpunt van het Amerikaanse imperialisme zelf negatief is. Dat maakt van de VS geen arm land.

Citaat:
Maar wat altijd blijft is de simplistische anti-Amerikaanse vooringenomenheid
Als ik zeg dat de VS Irak is binnengevallen, dan vermeld ik gewoon een feit. Als je dat al anti-Amerikaans noemt, dan bewijs je alleen maar dat je een slaafse en fanatieke hielenlikker van je meester bent.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 december 2012 om 00:37.
Kallikles is offline  
Oud 10 december 2012, 09:36   #168
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Hier kreeg ik eventjes 10 minuten de slappe lach van:

Bron: http://lvb.net/node/9083

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 11 december 2012, 09:31   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heerlijk nieuws en stukje over Weduwe De Coninck, ook gekend als "La Hemmerechts".
Gevonden op : http://blog.seniorennet.be/angeltjes/

Citaat:
Het is druk dezer dagen ten huizen van de linxe weduwe, Kristien Hemmerechts. Eerst zat ze op de eerste rij mee te genieten van het uitgelokte incident over het De Coninckplein in Antwerpen met Bart de Wever : de Weef tegen De Wever. Hoe lang blijf je weef ? Als je hertrouwt, zoals Hemmerechts gedaan heeft, blijf je dan nog weduwe ?

Wat er ook van weze, zij geniet enorm van die status, want de eigen literaire carrière is maar plat water. Gelukkig was er de nijdige superjeanet Lanoye (die afschuwelijk haar best doet om de plaats van Vlaanderens Eerste auteur over te nemen, sinds Hugo Claus in de Eeuwige Jachtvelden rondreist) die de Weduwe bijgestaan heeft, vooral om zijn eigen haatzak leeg te spuiten. Het is me wel een mooi stelletje bij mekaar in de verheven wereld van kunst en literatuur.

En nu is er alweer een nieuw incident over een Nederlands toneelstuk dat over Herman de Coninck gaat en waar Hemmerechts in haar rol van Betuttelende Weduwe de opvoeringen in Vlaanderen verbiedt. Hemmerechts, de roeptoeter van de vrije en artistieke meningsuiting, in de rol van censor, of de Ware Aard van het linxe beest.
Ray

Artistiek leider en acteur Felix Strategie (Theatergroep Flint) over het door Kristien Hemmerechts uitgevaardigde theaterverbod van de voorstelling 'Klaarlichte nacht' over het werk van Herman De Coninck: "De zus en zijn kinderen van Herman De Coninck zijn naar de voorstelling gekomen: die vonden het echt fantastisch. (...) Hemmerechts vond er geen zak aan (...) die was heel stuurs. Ik heb wel een vermoeden waarom; zij komt er namelijk niet zoveel in voor, in mijn oneindige domheid of wijsheid gekozen bloemlezing. (...) Ze heeft verboden dat we in Vlaanderen gaan spelen. (...) Sorry dat ik het zeg, maar flikker op: het is zijn werk, niet haar werk! (...) Dit heb ik in 30 jaar dat ik dit doe nog nooit meegemaakt. Absurd en belachelijk." Fragment: De Avonden (VPRO) radio 6 - 6 deccember 2012
en voor wie het niet gelooft: hier het geluidsfragment:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Pt5I8a2vadI

---------------------

In de krant staat het ook:

http://www.knack.be/nieuws/cultuur/p...0219582694.htm
Citaat:
Hemmerechts laat de opvoering ervan in ons land verbieden. De schrijfster was naar verluidt niet tevreden over de kwaliteit van het toneelstuk. Ze zou er nog minder over te spreken zijn dat ze niet betrokken werd bij de productie
Kwestie van linkse maskers die afvallen?

Citaat:
Maar ik zag mij in dit geval genoodzaakt voor het eerst mijn macht als rechthebbende uit te oefenen en iets te verbieden.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...21209_00396549

H�*�*r? macht als rechthebbende? Ik dacht dat in België DE KINDEREN erfden en niet de weduwe.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2012 om 09:36.
circe is offline  
Oud 11 december 2012, 09:50   #170
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en voor wie het niet gelooft: hier het geluidsfragment:
http://www.youtube.com/watch?v=Pt5I8a2vadI

Kwestie van linkse maskers die afvallen?

Hoezo linkse maskers?

Sinds wanneer is de vrijheid op meningsuiting en vrijheid en beschikbaarheid van cultuurproducten ''links'' gedachtengoed?

Je hebt kennelijk de ACTA en copyright discussies in het EP en de Europese Commissie niet gevolgd de laatste 15 jaar....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 december 2012 om 09:52.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 11 december 2012, 10:04   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hoezo linkse maskers?

Sinds wanneer is de vrijheid op meningsuiting en vrijheid en beschikbaarheid van cultuurproducten ''links'' gedachtengoed?
Je hebt kennelijk de ACTA en copyright discussies in het EP en de Europese Commissie niet gevolgd de laatste 15 jaar....
klopt! je hebt gelijk. RECHTS is voorstander van vrijheid van meningsuiting. Goed dat je dat nu zelf ook eens in de verf zet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 11 december 2012, 10:27   #172
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Culturele zwaargewichten, intellectuele pluimgewichten. Stelletje kleuters.

Een onnodig, polariserend en, welja, ronduit idioot voorstel.

Dewever zijn reactie is echter ook ondermaats.
2
jogo is offline  
Oud 11 december 2012, 10:47   #173
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt! je hebt gelijk. RECHTS is voorstander van vrijheid van meningsuiting. Goed dat je dat nu zelf ook eens in de verf zet.
Maar als Kompany schertsend laat vallen dat "België vanavond vooral van ons is" wordt hij door de zwoerd wel aangeraden sport niet te mengen met politiek. Dus jullie zijn voor vrijheid van meningsuiting als het jullie uitkomt?
Oud 11 december 2012, 11:20   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Maar als Kompany schertsend laat vallen dat "België vanavond vooral van ons is" wordt hij door de zwoerd wel aangeraden sport niet te mengen met politiek. Dus jullie zijn voor vrijheid van meningsuiting als het jullie uitkomt?
Wie is "de zwoerd"?

en van mij mag Kompany zeggen wat hij wil, maar net zomin als Tommeke Lamenaaie vind ik niet dat zij politieke uitspraken moeten doen.

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2012 om 11:21.
circe is offline  
Oud 11 december 2012, 11:24   #175
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "de zwoerd"?

en van mij mag Kompany zeggen wat hij wil, maar net zomin als Tommeke Lamenaaie vind ik niet dat zij politieke uitspraken moeten doen.
Je spreekt jezelf dus tegen... Ze mogen zeggen wat ze willen als het maar niet over politiek gaat... Mooie instelling.
De zwoerd is De Wever, ik dacht dat je dat ondertussen wel wist.
Oud 11 december 2012, 11:54   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt jezelf dus tegen... Ze mogen zeggen wat ze willen als het maar niet over politiek gaat... Mooie instelling.
De zwoerd is De Wever, ik dacht dat je dat ondertussen wel wist.
Ik vind dat de paus ook geen politieke uitspraken moet doen. Dat heeft toch niks met de censuur van La Hemmerechts of de straatnaampesterij van lamenaaie te maken?

circe is offline  
Oud 11 december 2012, 11:58   #177
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de paus ook geen politieke uitspraken moet doen. Dat heeft toch niks met de censuur van La Hemmerechts of de straatnaampesterij van lamenaaie te maken?
Het is eigenlijk heel simpel hoor. Of je bent voor vrijheid van meningsuiting of niet. Politiek belangt ook BV's aan, waarom zouden ze er geen uitspraken over mogen doen?
Oud 11 december 2012, 12:01   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk heel simpel hoor. Of je bent voor vrijheid van meningsuiting of niet. Politiek belangt ook BV's aan, waarom zouden ze er geen uitspraken over mogen doen?
ze MOGEN dat wel, maar het is van nul en generlei waarde. Misschien begrijpt U dat beter.
La Hemmerechts die opvoeringen van toneelstukken VERBIEDT past censuur toe.

circe is offline  
Oud 11 december 2012, 12:03   #179
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt! je hebt gelijk. RECHTS is voorstander van vrijheid van meningsuiting.
Was het maar zo simpel.

Beide hoekjes van het politieke spectrum vertonen verbodsneigingen en vermommen zich als kopierechtknechten.

Citaat:
Goed dat je dat nu zelf ook eens in de verf zet.
Hoezo, ''ook eens''?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 11 december 2012, 12:05   #180
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze MOGEN dat wel, maar het is van nul en generlei waarde. Misschien begrijpt U dat beter.(1)
La Hemmerechts die opvoeringen van toneelstukken VERBIEDT(2) past censuur toe.
Dat is al heel wat anders. Eerder zei u:
Citaat:
U vond het dus eerder ongepast, nu vindt u het onbelangrijk.

Als het maar in je kraam past, he... Ze vond de bewerking ondermaats en ze bezit de auteursrechten. Als zij vindt dat de kwaliteit van haar dode mans werk niet tot uiting komt heeft ze dat recht. U kunt nog steeds alle teksten van De Coninck vinden. Geen censuur dus...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be