Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 21:03   #161
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Oorlogsretoriek... na 60 jaar nog steeds niet afgeleerd.
daar zeg je wat
de manieren ook niet
arme joden
Oud 22 juli 2004, 22:25   #162
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
[font=Arial]Tigerpants, Waren op 11/07 dan alleen maar Vlamingen op de verschillende optredens overal in Vlaanderen en in Brussel? Ik denk dat sommige Vlamingen ook graag legermaterieel en vuurwerk zien. Of zijn dat alleen maar Belgen? [/font]
Misschien kan je die redenering ook eens omdraaien voor 11 juli: daar waren ongetwijfeld ook veel goede Belgen bij, zoals sommige B.U.B.-militanten !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 23:58   #163
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Misschien kan je die redenering ook eens omdraaien voor 11 juli: daar waren ongetwijfeld ook veel goede Belgen bij, zoals sommige B.U.B.-militanten !
off topic even:

Hadden jullie geen plannen om op 11 juli feestje te organiseren ten zuiden van de taalgrens? is dat doorgegaan? hoe is het afgelopen?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 09:02   #164
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kom aan....B.U.B.-militanten die de 11 juli vieren. Dat moeten dan gasten zijn die graag feesten en niet weten waarom ze feesten.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 09:27   #165
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Bij deze is iedereen, ongeacht strekking, geloof, idee, taal, huidskleur,... uitgenodigd om morgen mee te vieren en te genieten van deze feestdag.
hoe kan je een feestdag houden voor een land dat kunstmatig in leven wordt gehouden,voor een land dat door opeenvolgende lege compromissen wordt beschermd,een land die geregeert wordt door liegende,bedriegende en valse mensen,er is maar 1 feestdag in mijn land en die valt op 11 juli,en op die feestdag mag ook iedereen(huidskleur,idee) mee vieren,op voorwaarde dat ze geassimileerd zijn
met hoogachting
jon
vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 09:30   #166
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
off topic even:

Hadden jullie geen plannen om op 11 juli feestje te organiseren ten zuiden van de taalgrens? is dat doorgegaan? hoe is het afgelopen?
voor jou heel simpel de vraag:als u Vlaams Bokker bent,wat doet u dan met een 3 kleurige vlaamse leeuw?
zoals u waarschijnlijk wel weet is dat een leeuw die in de 16de eeuw uitgevonden is door tegenstanders van vlaanderen
met hoogachting
jon
Oud 23 juli 2004, 09:36   #167
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vos
...,er is maar 1 feestdag in mijn land en die valt op 11 juli,en op die feestdag mag ook iedereen(huidskleur,idee) mee vieren,op voorwaarde dat ze geassimileerd zijn
Dat wil zeggen dat ze dan hetzelfde bruine pak als jullie moeten aantrekken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 09:39   #168
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Dat wil zeggen dat ze dan hetzelfde bruine pak als jullie moeten aantrekken?

neen,dit wil gewoon zeggen dat ze zich aan passen aan onze normen en waarden,zoals heel normaal is,en daarbij,ik draag geen bruin pak,uw verwijzingen naar de S.A. is niet gepast en weer zonder bewijzen,
jon
Oud 23 juli 2004, 09:49   #169
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen,dit wil gewoon zeggen dat ze zich aan passen aan onze normen en waarden, zoals heel normaal is,
Integreren, noemt men dat geloof ik.
Citaat:
en daarbij,ik draag geen bruin pak,uw verwijzingen naar de S.A. is niet gepast en weer zonder bewijzen,
jon
Bij zo'n taalgebruik is die neiging altijd groot Ik had net zo goed "grijs pak" kunnen zeggen maar ja, .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 23 juli 2004, 09:52   #170
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Integreren, noemt men dat geloof ik.

er is een verschil tussen assimileren en integreren,als u wilt een een gesprek aan gaan moet u weten waar u over praat

Bij zo'n taalgebruik is die neiging altijd groot Ik had net zo goed "grijs pak" kunnen zeggen maar ja, .
toch toeval dat u bruin pak zei

met hoogachting
jon
Oud 23 juli 2004, 10:20   #171
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
toch toeval dat u bruin pak zei
Misschien komt dat door bepaalde beelden van bepaalde kopstukken van het Blok die me bij zo'n uitspraken voor de geest komen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 juli 2004, 10:32   #172
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
off topic even:

Neen, daar heeft B.U.B. niks mee te maken! Als ik me niet vergis was dat een idee van B Plus... Vraag het eens aan hun...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 10:34   #173
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
voor jou heel simpel de vraag:als u Vlaams Bokker bent,wat doet u dan met een 3 kleurige vlaamse leeuw?
zoals u waarschijnlijk wel weet is dat een leeuw die in de 16de eeuw uitgevonden is door tegenstanders van vlaanderen
met hoogachting
jon
Ik zou niet weten waarom ze in de 16de eeuw een andere leeuw zouden moeten uitvinden??

De Vlaamse leeuw heeft altijd rode klauwen en tong gehad, om die duidelijk te kunnen aantonen.
Maar omdat die ook niet belangrijk zijn in de heraldiek (de 'kleur' van tong en klauwen is nooit een kleur; de kleuren van het Vlaams wapen is goud en sabel. Je mag dat rood niet tellen, want alleen kleuren of metalen van velden en stukken tellen, niet van 'accesoires'). Wegens dat niet van belang zijn kan je ze eventueel ook in de kleur van het dier zelf verven. Dat gebeurt vooral als het om kleine afbeeldingen gaat.

Samengevat:
1) de Vlaamse leeuw had altijd rode klauwen en tong, zo niet, speelt dat geen rol als ze zwart zijn.
2) rode klauwen maken rood toch geen kleur van het wapen. (Let op Vlaamse schepen die ook een lint hebben: geel en zwart, in tegenstelling tot de burgemeesters die een tricolore hebben).
3) waarom zou die verandering, moest het een verandering van klauwenkleur zijn, in de 16de eeuw gebeurt zijn?
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 11:20   #174
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met hoogachting
jon
en welke vijand mag dat dan wel zijn volgens u?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 12:57   #175
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Ik zou niet weten waarom ze in de 16de eeuw een andere leeuw zouden moeten uitvinden??

De Vlaamse leeuw heeft altijd rode klauwen en tong gehad, om die duidelijk te kunnen aantonen.
Maar omdat die ook niet belangrijk zijn in de heraldiek (de 'kleur' van tong en klauwen is nooit een kleur; de kleuren van het Vlaams wapen is goud en sabel. Je mag dat rood niet tellen, want alleen kleuren of metalen van velden en stukken tellen, niet van 'accesoires'). Wegens dat niet van belang zijn kan je ze eventueel ook in de kleur van het dier zelf verven. Dat gebeurt vooral als het om kleine afbeeldingen gaat.

Samengevat:
1) de Vlaamse leeuw had altijd rode klauwen en tong, zo niet, speelt dat geen rol als ze zwart zijn.
2) rode klauwen maken rood toch geen kleur van het wapen. (Let op Vlaamse schepen die ook een lint hebben: geel en zwart, in tegenstelling tot de burgemeesters die een tricolore hebben).
3) waarom zou die verandering, moest het een verandering van klauwenkleur zijn, in de 16de eeuw gebeurt zijn?
in het jaar 1583 is de belgische leeuw uitgevonden door mensen die in die tijd het onderdanige belgië onafhankelijk wilden hebben,die vijand dus en daarom is de driekleurige leeuw verkeerd,en is enkel de 2 kleurige leeuw juist,en trouwens een leeuw met rode nagels wordt door de blok top niet aanvaard,dus zeker niet door de 25.000 militanten

met hoogachting
jon
Oud 23 juli 2004, 13:02   #176
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
in het jaar 1583 is de belgische leeuw uitgevonden
? Ik dacht dat de leeuw als Vlaams simbool door graaf Boudewijn tijdens 1 van de kruistochten van Constantinopel werd meegebracht.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:03   #177
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Misschien komt dat door bepaalde beelden van bepaalde kopstukken van het Blok die me bij zo'n uitspraken voor de geest komen.
staaf uw antwoord met bewijzen,geef eens een deftig antwoord in plaats van
altijd in raadsels te praten,dan kan ik ook eens deftig reageren
met hoogachting
jon
Oud 23 juli 2004, 13:08   #178
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
staaf uw antwoord met bewijzen,geef eens een deftig antwoord in plaats van
altijd in raadsels te praten,dan kan ik ook eens deftig reageren
met hoogachting
jon

Of kijk hier eens goed

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 23 juli 2004, 13:10   #179
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
in het jaar 1583 is de belgische leeuw uitgevonden door mensen die in die tijd het onderdanige belgië onafhankelijk wilden hebben,die vijand dus en daarom is de driekleurige leeuw verkeerd,en is enkel de 2 kleurige leeuw juist,en trouwens een leeuw met rode nagels wordt door de blok top niet aanvaard,dus zeker niet door de 25.000 militanten

met hoogachting
jon
Het wapenboek van Gelre dateert uit de vijftiende eeuw, toen was er al de Brabantse en Vlaamse leeuw. Beiden driekleurig. Ik vrees dat wat u hier vertelt een mythe is.
Ook de Hollanse leeuw, etc. die van dezelfde tijd is, heeft gekleurde nagels, idem voor de wapens van Henegauwen en Namen die van de Vlaamse afgeleid zijn.

En wie zouden die mensen dan wel zijn? Waar haal je dat verhaal? En kan je de wapens dan ool staven met documenten uit die tijd?

Laat je niet vangen door mythes, de leeuwen waren in de Nederlanden voorzien van klauwen en tongen met een afwijkende kleur. En die 'kleur' van de tong en klauwen is geen kleur van het wapen. Daarom dat er wel eens gebruiken zijn van leeuwen zonder andersgekleurde klauwen omdat het niet erg was om ze niet bij te kleuren.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:23   #180
vos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
? Ik dacht dat de leeuw als Vlaams simbool door graaf Boudewijn tijdens 1 van de kruistochten van Constantinopel werd meegebracht.
heel juist maar in 1583 is hij door die mensen die belgie wouden onafhankelijk maken gebruikt om het zelfde effect te krijgen als bij de guldensporenslag, wat natuurlijk mislukt is
beter lezen volgende keer
met hoogachting
jon
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be