Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 17 december 2012, 15:11   #161
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hij stond dan niet op de lijst maar zijn smoel was in elke gemeente aanwezig waardoor die lokale stumperds niet eens zichtbaar waren tot vlak voor de verkiezingen. Laat me de vraag omkeren:" als BDW zo'n klein effect heeft waarom had dan elke Vlaming, middels talrijke affiches, het ongenoegen meermaals met zijn smoel te worden geconfronteerd ook al had hij verder niets met die gemeente te maken?"
Wanneer ik mij nog poog te herinneren hoe de N-VA affiches eruit zagen in mijn gemeente, dan waren die vooral voorzien van de "smoelen" van die lokale "stumperds" en slechts occasioneel zag je ook een De Wever ertussen. Dat was niet erger dan de publiciteit van CD&V waar ook regelmatig Beke te zien was tussen lokale kandidatyen, ook al had Beke in de verste verte niets te maken met mijn regio. Idem voor de VLD. Blijkbaar werd de "smoel" van De Wever niet als een "ongenoegen" ervaren, want de lokale kandidaten deden het uitstekend. "N'en déplaise �* monsieur Tommm".
quercus is offline  
Oud 17 december 2012, 15:16   #162
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik mij nog poog te herinneren hoe de N-VA affiches eruit zagen in mijn gemeente, dan waren die vooral voorzien van de "smoelen" van die lokale "stumperds" en slechts occasioneel zag je ook een De Wever ertussen. Dat was niet erger dan de publiciteit van CD&V waar ook regelmatig Beke te zien was tussen lokale kandidatyen, ook al had Beke in de verste verte niets te maken met mijn regio. Idem voor de VLD. Blijkbaar werd de "smoel" van De Wever niet als een "ongenoegen" ervaren, want de lokale kandidaten deden het uitstekend. "N'en déplaise �* monsieur Tommm".
Vreemd, heel vreemd, bij mij zag je bijna uitsluitend BDW...
Maar blijft de vraag:
als BDW zo'n klein effect heeft waarom had dan elke Vlaming, middels talrijke affiches, het (on)genoegen meermaals (of enkele malen)met zijn toffe snoet te worden geconfronteerd ook al had hij verder niets met die gemeente te maken?

Laatst gewijzigd door Tommm : 17 december 2012 om 15:16.
Tommm is offline  
Oud 17 december 2012, 15:41   #163
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijft de vraag:
als BDW zo'n klein effect heeft waarom had dan elke Vlaming, middels talrijke affiches, het (on)genoegen meermaals (of enkele malen)met zijn toffe snoet te worden geconfronteerd ook al had hij verder niets met die gemeente te maken?
Probeert u daar maar zelf een antwoord op te vinden. U bent hier geen vragenstellende examinator en ik geen bang studentje. Meer nog, u gaat straal voorbij aan mijn bemerking dat ik al evenzeer de smoel van de voorzitters van andere partijen op de lokale verkiezingsaffiches heb gezien. Wat antwoordt daarop ventje?
quercus is offline  
Oud 17 december 2012, 15:46   #164
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor...
Neen, je hebt gelijk. Potten die ketels zwart zijn verwijten, daarvoor bestaat een wereld van krediet.
Oud 17 december 2012, 15:47   #165
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar blijft de vraag:
Niks vreemd aan Tommm, mensen met obsessies zien wat ze willen zien.
Oud 17 december 2012, 15:51   #166
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeert u daar maar zelf een antwoord op te vinden. U bent hier geen vragenstellende examinator en ik geen bang studentje. Meer nog, u gaat straal voorbij aan mijn bemerking dat ik al evenzeer de smoel van de voorzitters van andere partijen op de lokale verkiezingsaffiches heb gezien. Wat antwoordt daarop ventje?
U zegt het:"ook regelmatig" dus niet "altijd". De campagne van NVA zag er als volgt uit, eerst uitsluitend BDW op affiches, daarna de combinatie BDW/lokale kandidaten. In geen enkele campagne was de voorzitter zo nadrukkelijk aanwezig. Wat vreemd is aangezien hij volgens u slechts een klein effect heeft.
Maar voor de lieve vrede, bij andere partijen zou ik dergelijke campagne ook lachwekkend vinden.
Natuurlijk moet u geen antwoord geven maar dit blijft wel een discussieforum natuurlijk... Het zou leuk zijn mocht u toch antwoord geven.
Oud 17 december 2012, 16:05   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch straf hé, hoe de campagne van de nva van oktober j.l. nu nog altijd een draad over de desertie van het Onderlijveke kan komen bevuilen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 december 2012, 16:12   #168
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch straf hé, hoe de campagne van de nva van oktober j.l. nu nog altijd een draad over de desertie van het Onderlijveke kan komen bevuilen.
Ik kan er nog steeds niet bij hoe een electoraal succes als dat van N-VA zo verschrikkelijk veel en bovendien ongelofelijk zware frustraties kan veroorzaken. Vooral bij de sossen is het werkelijk opvallend. Wanneer zij door een tegenstrever in verkiezingen verslagen worden dan neemt die nederlaag bij hen de proporties aan van een genocide. Het komt er hier op neer dat iemand het recht wordt ontzegd om hen van de macht te verdrijven. Oók niet als dat op een volstrekt legale en democratische wijze gebeurt. Het is een misdaad tegen de mensheid ...
quercus is offline  
Oud 17 december 2012, 17:18   #169
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan er nog steeds niet bij hoe een electoraal succes als dat van N-VA zo verschrikkelijk veel en bovendien ongelofelijk zware frustraties kan veroorzaken. Vooral bij de sossen is het werkelijk opvallend. Wanneer zij door een tegenstrever in verkiezingen verslagen worden dan neemt die nederlaag bij hen de proporties aan van een genocide. Het komt er hier op neer dat iemand het recht wordt ontzegd om hen van de macht te verdrijven. Oók niet als dat op een volstrekt legale en democratische wijze gebeurt. Het is een misdaad tegen de mensheid ...
je zegt dat nu wel inn een draadje van maar liefst negen bladzijden lang waarvan de titel reeds duidelijk aangeeft dat het enige doel is om PJ af te zeiken.
peter1962 is offline  
Oud 17 december 2012, 18:56   #170
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Eraan voor de moeite?

Al es naar die beteuterde sossekoppen gekeken?

Ze weten niet meer van welk hout pijlen maken, alleen maar wild stappen gelijk een verwend kind dat zijn zin niet krijgt.
Dan kunnen ze samen een clubje oprichten.
Henri1 is offline  
Oud 17 december 2012, 18:57   #171
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het stemmenkanon-effect van BDW kwam tot uiting tijdens de federale verkiezingen van 2010. Toen stond BDW op de senaatslijst. N-VA haalde voor de senaat 3.5 % meer stemmen dan voor de kamer. Tot zo ver het stemmenkanon en zo enorm is dat dus ook niet. Trouwens hoe verklaart u dan het feit dat N-VA ook tijdens de Gemeenteraadsverkiezingen grote successen boekte in de provincies en steden waar BDW niet op de lijst stond?

Uw gezemel over die "weinig bekwame mensen" laat ik voor uw rekening. Het is te gek om los te lopen. Er zijn héél bekwame, bekwame, minder bekwame en oenen in alle partijen.
U kunt dat het Bart-effect noemen.
Henri1 is offline  
Oud 17 december 2012, 18:58   #172
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad gaat over het Onderlijveke. Er zijn andere draden, meerdere zelfs, die gaan over de beruchte 6-jaren-rit.

Maar ik wil best even verder of topic gaan, en mijn voorspelling wat concreter maken.
Voor 2014 gaat het Weverke de senaatslijst duwen. Om te 'steunen'.
Maar hij zal met verve alweer de populairste politieker zijn.
De booschap zal duidelijk zijn:
de Vlaming heeft toegestaan dat het Weverke het stadsbestuur van die ene stad terug op de sporen zet, maar nu eist Vlaanderen hem terug op. Het is de wil van de kiezer, en zo zal geschieden.

Anderzijds terug on topic:
ik vrees voor een eventuele uitslag van het Onderlijveke. De schouder van Gene Bleitvoets zal niet groot genoeg zijn. De uitslag zal zo onthutsend zijn, dat hij er erectieproblemen van gaat krijgen, en dat terwijl zijn jonge poes just in de fleur van haar leven is.

.
U doet wel erg veel moeite niet op de stelling te reageren.
Dat spreekt boekdelen weet u.
Henri1 is offline  
Oud 17 december 2012, 18:59   #173
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toogpraat, toogpraat van een laag niveau zelfs...
Toogpraat ?
Ik denk niet dat De Wever een tooghanger is.

Vroeger werd hij wel vaak opgemerkt aan frituur-togen, maar dat is voorbij.
Henri1 is offline  
Oud 19 december 2012, 21:16   #174
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Toogpraat ?
Ik denk niet dat De Wever een tooghanger is.

Vroeger werd hij wel vaak opgemerkt aan frituur-togen, maar dat is voorbij.
Die tijd toen hij nog "gezellig" was en Latijn sprak. Misschien kan hij dat beter terug doen, zijn venijn de laatste tijd verraadt een lage suikerbloedspiegel.
Citaat:
Hypoglykemie symptomen. Symptomen of kenmerken kunnen o.a. zijn: een onbestemd ziektegevoel, vermoeidheid (veel gapen), nervositeit, honger, rusteloosheid, duizeligheid (neiging tot flauwvallen), hartkloppingen, prikkelingen in vingertoppen en voeten, wazig zien, beven, slechte concentratie, het snel koud hebben, lage bloeddruk, overmatig transpireren, oorsuizen, gevoelens van verwarring en angst en plotse woede-uitbarstingen.
Oud 19 december 2012, 21:24   #175
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik begrijp hen wel hoor. Decennia lang werd de taart verdeeld onder drie. Als een van hen een verkiezing verloor, was het de bedoeling om de verloren zetels terug te winnen. You win some, you loose some.

Maar nu is het spel helemaal anders. De grote drie halen nog 30 % samen. Hun grote kracht was dat aspirant politici toch naar hen kwamen, want ze waren zo goed als altijd zeker van de macht. Is het niet deze legislatuur, dan is het de volgende. Zeker de CD&V.
Het is paniekvoetbal. Dat is nooit mooi om naar te kijken.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 december 2012 om 21:25.
Travis66 is offline  
Oud 19 december 2012, 21:39   #176
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die tijd toen hij nog "gezellig" was en Latijn sprak. Misschien kan hij dat beter terug doen, zijn venijn de laatste tijd verraadt een lage suikerbloedspiegel.
Vroeger was hij altijd een zuurpruim. Maar nu blijkt dat hij vroeger geen zuurpruim was, want dan kunnen we gewag maken van een contrast met toen dat moet aantonen wat voor zuurpruim hij tegenwoordig wel is.

Jaja, het is nogal wat met al die anti-BDW truukjes.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 december 2012, 21:58   #177
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vroeger was hij altijd een zuurpruim. Maar nu blijkt dat hij vroeger geen zuurpruim was, want dan kunnen we gewag maken van een contrast met toen dat moet aantonen wat voor zuurpruim hij tegenwoordig wel is.

Jaja, het is nogal wat met al die anti-BDW truukjes.
Vroeger was hij een gezellige dikkerd!
Oud 19 december 2012, 22:00   #178
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar ongetwijfeld dat je die dikkerd in je avatar een lul vindt.

Jaja, de anti-BDW truukjes worden met de moment verfijnder.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 19 december 2012 om 22:00.
Distel is offline  
Oud 19 december 2012, 22:06   #179
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Vandaar ongetwijfeld dat je die dikkerd in je avatar een lul vindt.

Jaja, de anti-BDW truukjes worden met de moment verfijnder.
De avatar is de tussenfase, de lul diep in hem werd steed prominenter aanwezig.
Ik bedoel het natuurlijk in de niet homo-erotische zin maar figuurlijk he.
Oud 19 december 2012, 22:06   #180
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt een echte lul? Ja, maar nu is hij een gevaarlijke magere man geworden waarmee ze echt rekening moeten houden. Erg toch he?
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be