Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2013, 15:58   #161
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat eigenaars renovatie noemen zijn 3 potten latex van de brico meestal en een tube knauf om de gaatjes dicht te plakken.

En 't is meestal nog slecht geverfd ook. Vol met plekken en strepen en meestal maar 1 laagje.
En dat is al een ingrijpende renovatie. Doorgaans beperken ze zich tot een natte dweil om de vloer eens te kuisen.

Komkom, je zou toch wel een uitzondering zijn als ik u zo eens hoor dat jij zoveel nieuwe dingen aanbrengt telkens.
Ik heb pas vorige donderdag en vrijdag een appartementje opgefrist / geschilderd voor wederverhuur .

Ik heb de factuur hier bij me liggen .

Siekens - Alphatex wit 10 l 104.60 € per pot , 3 potten , en heb twee lagen gezet .

de tape om de deuren en chanbranten en andere af te plakken .

8 rollen 40.09 € per rol . gebruik je die niet dan laat je lijmresten na op de alu ramen.

Een emmer Promix premium 20 kgr om de krassen en gaten uit te plamuren 41,42 €

De prijzen die ik hier venoem zijn netto aankoopprijzen ZONDER btw , dus tel daar nog 21 % btw bij .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 15:59   #162
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
ps 10 liter kwaliteits latex kost 35€ aan schildersprijs.
We kopen ook geregeld verf om bij mensen wat te gaan schilderen hoor.
Die rommel komt bij ons niet binnen .
Oud 24 februari 2013, 16:08   #163
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij denkt dat? Rollsen kan je al redelijk goedkoop kopen hoor.

Het zijn op die oude woningen dat ze het meest verdienen. Kostprijs in de jaren stilletjes een fractie van de kostprijs nu voor de bouwgrond alleen al.
1000% winst of meer.

Wat zou men feitelijk willen van een huurder? Dat hij 10'000€ per jaar geeft en nog eens zelf alles vernieuwd op zijn kosten?

Alez...hoe duurder men verhuurt hoe minder men mag verwachten dat er nog iets zal gedaan worden ook hé.
Als ik naar de 950€ huur moet gaan sta ik alle 14 dagen bij de huisbaas om het kleinste krasje meteen te laten repareren. Ik zou niet dulden dat de boel vuil en kapot staat, niks in het huis voor die prijs; zelfs mijn gras en oprit is voor hem dan.
Doet hij dat niet dan heeft die een probleem met de rechters.

Ik draai zelfs geen lamp meer in voor dat geld.
Krassen zijn geen onderhoud , het zijn beschadigingen door de huurder .

flinterdun discutie punt .

zijn de krassen normake gebruiksschade of zijn de krassen ten gevolge van onvoorzichtig gebruik .

een expert aanstellen ? 3000 € provisiekosten aub .

waar ben je aan het lullen ?
Oud 24 februari 2013, 16:16   #164
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spagaat Bekijk bericht
afplaktape 40.09 € per rol ????????????
Vroeg het mij ook juist af. Kan NIET.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 16:37   #165
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spagaat Bekijk bericht
afplaktape 40.09 € per rol ????????????
Sorry , 10.09 € per rol / 50 meter
Oud 24 februari 2013, 17:27   #166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet u niet schamen verre van zelfs.
Maar je moet er wel eerlijk onder blijven ook.

En de reden waarom de meeste mensen niet kopen zijn we hier aan het bespreken. Mensen betalen teveel huur om nog geld opzij te kunnen leggen om iets te kopen.

En dat is een groeiend probleem. En het groeit nu wel zeer snel.
dikke 2
Oud 24 februari 2013, 17:32   #167
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat klopt . en met respect .

Dus , koop je iets naar je budget en werk je hard in de renovatie , ook al leeft je een paar jaar echt niet in comfort . dat heb ik ook gedaan .

Weet je dat ik me als huiseigenaar tijdens de renovatie van mijn eerste huis in een verzinkte kuip heb gewassen en een kom heet water heb opgewarmt op het gasvuur .

Weet je dat ik mijn tweede eigendom heb gekocht die nog slechter was dan mijn eeste en dat ik de eerste eigendom verhuurde om opnieuw voor 2 jaar in een krot te kruipen zonder comfort .

Weet je als ik nu zie hoe ze dat eerste huisje in twee jaar bewonen echt naar de kloten huren en nergens voor oppassen of zorg voor dragen en met de deuren gooien dat de chambranten los komen , dat dat pijn doet .
Lieve deugd, ik heb me nog aan de pomp gewassen!
Dat is toch geen argument!
Oud 24 februari 2013, 17:38   #168
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik investeer nu 30 jaar in vastgoed om te verhuren .
Ik heb 20 jaar geen personenwagen gehad , enkel een camionet .
Nooit 200 € op mijn bankrekening , als ik 50 € had kocht ik al ne zak cement of een houten plank om een pand af te werken en te verbeteren .
Voor mijn 35 jaar NOOIT op vakantie geweest en 7 / 7 gewerkt 12 tot 14 uur per dag .

en nu dat ik een eigendom heb zou ik dat moeten verhuren met verlies en er nog blijven in investeren ook ?

Denk je nu echt dat ik tot mijn 75 ga werken voor een hoop steen waar een ander zich in thuis voelt en het paliasken in uithangt en ik de koppijn en de zorgen ?
Vreemd. Koppijn en zorgen met huurders. Koppijn en zorgen met werknemers... Jij moet een ambetant leven hebben amai
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 17:42   #169
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vreemd. Koppijn en zorgen met huurders. Koppijn en zorgen met werknemers... Jij moet een ambetant leven hebben amai
Gij moet een saai en ambetant leven hebben , dat ge werkelijk geen enkel deftig gesprek kunt voeren zonder mensen persoonlijk aan te vallen en belachelijk te maken .
Oud 24 februari 2013, 17:44   #170
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij moet een saai en ambetant leven hebben , dat ge werkelijk geen enkel deftig gesprek kunt voeren zonder mensen persoonlijk aan te vallen en belachelijk te maken .
Ik probeer maar te helpen, hoor. Wie wil er nu een leven leiden (lijden) waarin koppijn en zorgen op alle vlak primeren op levensvreugde?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 februari 2013 om 17:44.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 18:43   #171
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat kan een gemiddeld gezinsinkomen zijn maar hoeveel normale gezinnen zijn er nog? Hoeveel alleenstaande moeders met of zonder kinderen hebben dat inkomen? Hoeveel alleenstaande vaders met of zonder kinderen hebben dat inkomen? Hoeveel gepensioneerden hebben dat inkomen? Hoeveel werklozen hebben dat inkomen?
Voor u het vraagt, mijn inkomen ligt net boven 1000 €, hoe zou ik een huishuur van 500 of meer kunnen betalen en toch nog een fatsoenlijk leven leiden? En voor u afkomt met uw sprookjes van "ja, maar ik kan toekomen met 300 € in de maand enzovoort": voor mij is dit te weinig om mijn energie mee te betalen, mijn telenet-rekening, mijn telefoonrekening (hoewel een minimum abonnement), mijn dokterskosten, mijn eten en drinken, mijn kleding en enkele verzorgingsproducten (hoe weinig nieuws ik mezelf ook permitteer) en de andere producten die nodig zijn in een huishouden (of moet ik niet wassen en afwassen en poetsen misschien?)
Als u alles hierboven gelezen had, dan zou u weten dat ik jaren geleden reeds een sociale woning heb aangevraagd en er nooit niets meer van gehoord. Ik verwijs ook naar de post van parsprototem (dacht ik), die erop wijst dat gezinnen met kinderen absolute voorrang hebben bij het toewijzen van sociale woningen. Verder als het zo gemakkelijk is als u denkt, hoe moet ik dan die periode van 3 jaar overbruggen?
Ik ontken niet dat zelfstandigen het moeilijk hebben. Maar het wordt hoog tijd dat zelfstandigen eindelijk eens ophouden met klagen en zagen en DURVEN toegeven dat zij niet de grote helden zijn met het zware harde leven die als enigen vreselijk hard werken maar dat het leven van de gewone werknemer ook niet zo simpel en gemakkelijk is! En zelfstandigen zaniken steeds over hoeveel hun werknemers hen kosten, wel, als ze zo verschrikkelijk veel verlies lijden en zoveel problemen hebben door hun werknemers, waarom hebben ze dan werknemers?
En valt het u niet op dat de zelfstandigen hier zich meteen aan de kant van de verhuurders scharen terwijl de huurders in deze draad meest vertegenwoordigd worden door gewone werknemers? Eigenaardig nietwaar, dat vooral die arme sukkelaars van zelfstandigen eigendommen hebben die ze kunnen verhuren!
Het is zelfs geen voorrang die wordt verleend, het is gewoon een voorwaarde dat om een sociale woning te huren je minstens twee kinderen dient te hebben.
Gezinnen met één kind kunnen zich inschrijven voor een flat.
Voor een alleenstaande die zich inschrijft voor een sociale flat is de wachttijd zes jaar.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 18:44   #172
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik probeer maar te helpen, hoor. Wie wil er nu een leven leiden (lijden) waarin koppijn en zorgen op alle vlak primeren op levensvreugde?
Ho , is dat zo ? jammer voor U
Oud 24 februari 2013, 20:15   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Krassen zijn geen onderhoud , het zijn beschadigingen door de huurder .

flinterdun discutie punt .

zijn de krassen normake gebruiksschade of zijn de krassen ten gevolge van onvoorzichtig gebruik .

een expert aanstellen ? 3000 € provisiekosten aub .

waar ben je aan het lullen ?
Een huurder moet enkel instaan voor de verwarming, de onderhoud en de binnenkant zoals interieur afwerking (rol behang en zo)
Al de rest of dat nu slijtage is of eigen fout of een ander zijn fout, is voor de verhuurder zijn rekening.
Een dakgoot die lekt is voor de verhuurder; een verwarmingsketel die kapot gaat is voor de eigenaar; een buis die springt is voor de eigenaar, een tegel die kapot ligt is voor de eigenaar. En zo nog 1000 zaken.
Voor 950€ per maand sta ik er als huurder dan ook op dat de eigenaar alle punten zonder verwijl uitvoert.
Dat is nu eenmaal het recht van de huurder en de plicht van de verhuurder.

In goedkopere woningen worden die zaken doorgaans door de huurders zelf geregeld.
Wanneer de prijs echter dan toch zo hoog komen te liggen als ze vandaag zijn, dan moet je als huurder gewoon niks anders nog doen dan gewoon wat stofzuigen.
En bij ieder geschil zorgen dat je op uw rechten staat.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 20:17   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rommel komt bij ons niet binnen .
t' is eerste klas verf.
Dat komt bij de meesten niet binnen is mijn ervaring.
Brico verf daarentegen zie je overal staan. Dubbel van prijs en half van kwaliteit.
Oud 24 februari 2013, 20:22   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb pas vorige donderdag en vrijdag een appartementje opgefrist / geschilderd voor wederverhuur .

Ik heb de factuur hier bij me liggen .

Siekens - Alphatex wit 10 l 104.60 € per pot , 3 potten , en heb twee lagen gezet .

de tape om de deuren en chanbranten en andere af te plakken .

8 rollen 40.09 € per rol . gebruik je die niet dan laat je lijmresten na op de alu ramen.

Een emmer Promix premium 20 kgr om de krassen en gaten uit te plamuren 41,42 €

De prijzen die ik hier venoem zijn netto aankoopprijzen ZONDER btw , dus tel daar nog 21 % btw bij .
alez ja een dag of 2 �* 3 werk en een paar honderd euro materiaal.
Dat lijkt me nu niet meteen de wereld.
Oud 24 februari 2013, 20:23   #176
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Een huurder moet enkel instaan voor de verwarming, de onderhoud en de binnenkant zoals interieur afwerking (rol behang en zo)
Al de rest of dat nu slijtage is of eigen fout of een ander zijn fout, is voor de verhuurder zijn rekening.
Een dakgoot die lekt is voor de verhuurder; een verwarmingsketel die kapot gaat is voor de eigenaar; een buis die springt is voor de eigenaar, een tegel die kapot ligt is voor de eigenaar. En zo nog 1000 zaken.
Voor 950€ per maand sta ik er als huurder dan ook op dat de eigenaar alle punten zonder verwijl uitvoert.
Dat is nu eenmaal het recht van de huurder en de plicht van de verhuurder.

In goedkopere woningen worden die zaken doorgaans door de huurders zelf geregeld.
Wanneer de prijs echter dan toch zo hoog komen te liggen als ze vandaag zijn, dan moet je als huurder gewoon niks anders nog doen dan gewoon wat stofzuigen.
En bij ieder geschil zorgen dat je op uw rechten staat.
Als er vb een buis kapot spring ten gevolge van vorst omdat de huurder niet stookt , is de schade voor de huurder of zijn verzekering .
Dus toch maar opletten met het leggen van verantwoordelijkheid .

Als ze een hond of een kat hebben die de bezetting of deuren kapot krabben is dat duidelijk schade door de huurder .

En bij ieder geschil zorgen dat je op uw rechten staat

En daar wringt het schoentje , de pot op mentaliteit , van T'is toch van mij niet .
Oud 24 februari 2013, 20:26   #177
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
alez ja een dag of 2 �* 3 werk en een paar honderd euro materiaal.
Dat lijkt me nu niet meteen de wereld.
3 dagen met twee man is 48 uur aan 45 € is 2160 € en een paar honderd € materiaal is wel 3000 €

aan 600 € is dat 5 maand huur . als ze er maar twee jaar in wonen is dat meteen een schade die je niet kan recupereren , gelijk aan een verlies van ongeveer 20 %

dat kan tellen
Oud 24 februari 2013, 20:30   #178
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
t' is eerste klas verf.
Dat komt bij de meesten niet binnen is mijn ervaring.
Brico verf daarentegen zie je overal staan. Dubbel van prijs en half van kwaliteit.
Ik gebruik altijd Sikkens , Aphatex SF 104,60 € + btw voor 10 liter

trek het na bij de groothandel .

en die rommel , moet ik nie hebben , na 3 weken zie je het verschil niet meer ( neemt heel snel vuil op en de dekkracht is zeer slecht . dan kan je elke keer 4 lagen zetten .
Oud 24 februari 2013, 20:32   #179
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, wat is goedkoop?

Tja, wie zorgt ervoor dat bouwgrond meer waard word dan een volledige woning, zonder isolatie, enkel glas in aluminium frames en een mazoutkachel uit 1962?

Ik ken huurders die zorg dragen voor hun woning. Dat kost geen €10 000 per jaar. Elk jaar een andere kamer opfrissen met een behangetje of een laagje verf. De houten raamkozijnen schilderen, en de radiators ontstoffen. De afspraak maken om de centrale verwarmingsketel te laten onderhouden en het factuurtje doorsturen naar de huisbaas. En gebreken zo snel mogelijk melden. Daar bedoel ik niet mee dat het slotje aan de WC deur stroef loopt, maar structurele problemen, dingen die stuk gegaan zijn door uitwendige oorzaken.
Er zijn nu eenmaal dingen die gedaan moeten worden in woningen. Is het nu eigen bezit of een huurwoning. Men heeft er zelfs een rechtsbegrip voor. "Beheren als een goede huisvader".

Ik vrees dat U eerst het huurcontract eens goed zal mogen lezen, of de rechters gaan eens heel vrolijk in uw nadeel beslissen.
Al die dingen die je schrijft worden gedaan door bijna alle huurders.
Zo ook ikke.
Maar indien de prijs zo hoog wordt is dat wel allemaal gedaan.
Daar zal de rechter niet vrolijk over doen, ze gaan de huisbaas gewoon eens wijzen op zijn plichten van zijn verhuurde goed.
Men verstaat hier ergens het concept "huren" niet zo goed zie ik.

Als je een auto huurt moet je er ook alleen maar benzine in gieten hé, al de rest is voor de verhuurder. Wat logisch is, t" is zijne auto/ 't is zijn huis

Beheren als goede huisvader wil zeggen geen vernielingen aanbrengen of verbouwingen zonder toestemming, verwarmen en proper houden. En daar stopt dat dan ook.

Het is de huisbaas die indien die niet akkoord is de rechtbank moet contacteren hé. Het volstaat wanneer u niet akkoord bent met de werken of de werken niet gedaan zijn dat u geen geld naar hem doorstort maar op een wachtrekening en al uw plichten zijn voldaan.

Het is aan hem om het tegendeel aan te tonen.

En een rolls heb je al voor pakweg vanaf 8000€

15000 gemiddeld en dan kan je ze uitkiezen.
Oud 24 februari 2013, 20:38   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruik altijd Sikkens , Aphatex SF 104,60 € + btw voor 10 liter

trek het na bij de groothandel .

en die rommel , moet ik nie hebben , na 3 weken zie je het verschil niet meer ( neemt heel snel vuil op en de dekkracht is zeer slecht . dan kan je elke keer 4 lagen zetten .
Tja...wie het niet kent die doet het zo. Zoals de meesten.
Maar het gaat mij niet om de kwaliteit van een emmer latex eerlijk gezegd.
De slechte is gemaakt met krijt en de goede met titanium. En daar zit het ganse verschil tussen goed en slecht en tussen dekkend en slecht of niet dekkend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be