Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De Gelder: Doodstraf, levenslang of re-integreren?
Doodstraf 29 37,66%
levenslang 38 49,35%
Re-integreren 10 12,99%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2013, 12:37   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En dat is volgens mij de reden voor de roep om de doodstraf.

Uiteraard dat de doodstraf voor problemen zorgt. Je moet een beul vinden en er vrank voor uitkomen dat onze gemeenschap het er mee eens is dat een mens koudweg wordt afgemaakt.
Ik ben niet echt fan van de doodstraf, maar zolang de straf "levenslang zonder de mogelijkheid ooit vrij te komen" niet bestaat, wil ik de doodstraf terug. Maar ik geef de voorkeur aan de andere optie.

Er zijn mensen die je nooit of te nimmer terug in de maatschappij wil loslaten.
Het maakt helemaal niets uit wat de mensen willen, of wat ook maar wenselijk geacht wordt vanuit het oogpunt "het beste voor de maatschappij." Dat zijn luxe standpunten waarmee men door de situatie op het terrein geen rekening kan houden.

De meeste mensen beseffen de werkelijke toestand niet eens, er zijn er die denken a la: er is een overbevolking van een paar duizend gevangenen, dus een paar duizend cellen bij bouwen volstaat. Zij dwalen, er zijn niet alleen duizenden mensen teveel in de gevangenis, er zijn ook nog eens jarenlange wachtlijsten voor bandjes en strafuitvoering in de gevangenis.

Er zijn tienduizenden cellen tekort, ook de tactiek die door het parket gevolgd wordt speelt daar in mee, als er drie cellen bij komen wordt er door die mensen een persoon in voorarrest opgesloten, een geinterneerde en één cel wordt gebruikt om iemand zijn straf te laten doen.

En de doodstraf? Zolang geleden is ze nog niet afgeschaft, die diende alleen maar om met de staatsvijanden af te rekenen.
Oud 1 maart 2013, 12:40   #162
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
waarmee u zich op hetzelfde niveau als meneer De Gelder plaatst. wie steekt vervolgens een handje toe om u om het hoekje te helpen ?
Mensen die niet in staat zijn het verschil te zien tussen uitvoering van een vonnis en op baby's gaan inhakken met een slagersmes zouden beter zwijgen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 13:48   #163
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt helemaal niets uit wat de mensen willen, of wat ook maar wenselijk geacht wordt vanuit het oogpunt "het beste voor de maatschappij." Dat zijn luxe standpunten waarmee men door de situatie op het terrein geen rekening kan houden.

De meeste mensen beseffen de werkelijke toestand niet eens, er zijn er die denken a la: er is een overbevolking van een paar duizend gevangenen, dus een paar duizend cellen bij bouwen volstaat. Zij dwalen, er zijn niet alleen duizenden mensen teveel in de gevangenis, er zijn ook nog eens jarenlange wachtlijsten voor bandjes en strafuitvoering in de gevangenis.

Er zijn tienduizenden cellen tekort, ook de tactiek die door het parket gevolgd wordt speelt daar in mee, als er drie cellen bij komen wordt er door die mensen een persoon in voorarrest opgesloten, een geinterneerde en één cel wordt gebruikt om iemand zijn straf te laten doen.

En de doodstraf? Zolang geleden is ze nog niet afgeschaft, die diende alleen maar om met de staatsvijanden af te rekenen.
Levenslang zonder de mogelijkheid om vrij te komen, verandert weinig aan de huidige situatie. Ik vermoed dat er geen 10 mensen voor in aanmerking komen. Dutroux, De Gelder, Horion. En verder denk ik niet dat er zo drastisch moet worden opgetreden.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 maart 2013 om 13:49.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 14:27   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Levenslang zonder de mogelijkheid om vrij te komen, verandert weinig aan de huidige situatie. Ik vermoed dat er geen 10 mensen voor in aanmerking komen. Dutroux, De Gelder, Horion. En verder denk ik niet dat er zo drastisch moet worden opgetreden.
Uw vermoedens zijn allemaal goed en wel, maar je hebt geen enkel idee of overzicht over wat het OM en de rechters met zulke straffen gaan doen.

Eens die straffen er zijn, gaan ze toegepast worden op het merendeel van de moordenaars, ik meen dat je nog aardig gaat verschieten over het aantal.
Neem dingske daar van de parachutemoord, waarom krijgt die dertig jaar? Omdat er geen zwaardere straffen bestaan. Als er levenslang zonder vrijlating had bestaan dan had die ook prijs gehad.
Oud 1 maart 2013, 14:28   #165
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Bekeren tot de islam.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:39   #166
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Het grootste kluchtproces in een lange rij van kluchtprocessen: nog nooit meegemaakt dat een beklaagde zijn advocaat aanvalt.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 maart 2013 om 15:40.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:41   #167
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Alleen reeds het feit dat hij in de rechtszaal zowat iedereen schoffeert (tot zijn eigen advokaat toe) is een meer dan voldoende reden om deze moordenaar te executeren. Kill the bastard!!!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:42   #168
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vermoedens zijn allemaal goed en wel, maar je hebt geen enkel idee of overzicht over wat het OM en de rechters met zulke straffen gaan doen.

Eens die straffen er zijn, gaan ze toegepast worden op het merendeel van de moordenaars, ik meen dat je nog aardig gaat verschieten over het aantal.
Neem dingske daar van de parachutemoord, waarom krijgt die dertig jaar? Omdat er geen zwaardere straffen bestaan. Als er levenslang zonder vrijlating had bestaan dan had die ook prijs gehad.
Er is zeker een kans dat die Clottemans dat gedaan heeft. Maar iemand veroordelen zonder concreet bewijs doe je gewoon niet, ook al blijkt achteraf dat die persoon het toch gedaan heeft.

Vandaar mijn antipathie voor assisen, het is in belgië niet meer dan een show voor de media en advocaten.
Oud 1 maart 2013, 15:43   #169
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alleen reeds het feit dat hij in de rechtszaal zowat iedereen schoffeert (tot zijn eigen advokaat toe) is een meer dan voldoende reden om deze moordenaar te executeren. Kill the bastard!!!
Ikzelf ben ook een voorstander van de doodstraf. In China werden er onlangs 4 moordenaars veroordeelt, toch wel wat anders da politieke tegenstanders, dacht ik.
Oud 1 maart 2013, 15:47   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En je denkt dat zo iemand normaal is?
Oud 1 maart 2013, 15:47   #171
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je denkt dat zo iemand normaal is?
Zeker niet.
Oud 1 maart 2013, 15:48   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Zeker niet.
Dan hoort hij in de psychiatrie en niet in de rechtzaal.
Oud 1 maart 2013, 15:52   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hoort hij in de psychiatrie en niet in de rechtzaal.
hij is duidelijk psychopaat. Ook Dutroux en Janssens zijn psychopaten. Dit wil nog niet zeggen dat ze ontoerekeningsvatbaar zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 15:55   #174
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
Je staat achter, ze zijn reeds geëxecuteerd.

Politieke tegenstanders worden vermoord ZONDER dat het in het nieuws komt.
Ja dat bedoel ik.
Oud 1 maart 2013, 16:01   #175
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, officieel is levenslang een zwaardere straf dan 30 jaar. Wet lejeune kan daar 12 jaar van maken, van 30 jaar kunnen ze 10 jaar maken.
Uw theorie gaat niet op.
Oud 1 maart 2013, 16:13   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, officieel is levenslang een zwaardere straf dan 30 jaar. Wet lejeune kan daar 12 jaar van maken, van 30 jaar kunnen ze 10 jaar maken.
Uw theorie gaat niet op.
De wet Lejeune is lang afgeschaft vriend.
Oud 1 maart 2013, 16:17   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nat Water Bekijk bericht
Je laat u wat wijsmaken, de strafuitvoeringsrechtbanken beslissen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 maart 2013 om 16:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2013, 16:36   #178
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je laat u wat wijsmaken, de strafuitvoeringsrechtbanken beslissen.
Nat Water gedraagt zich zoals het warm water...
Oud 1 maart 2013, 17:28   #179
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dat plaatst u niet op hetzelfde niveau als meneer De Gelder.

De Gelder vermoord zonder reden of aanzet onschuldige mensen in de maatschappij.

De persoon die De Gelder zou decapiteren vermoord met reden een schuldig en gevaarlijk persoon voor de maatschappij.
Inderdaad. Ik snap eigenlijk niet wat daar zo moeilijk aan is? Sommige mensen die het allemaal nog wat moeten zoeken, kikken blijkbaar op het zogezegde politiek correcte denken. De onnozelaars.
Oud 1 maart 2013, 17:40   #180
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part wordt hij levenslang opgesloten en komt hij nooit, maar dan ok nooit meer vrij. Uit de artikels die ik lees over het proces moet ik constateren dat De Gelder werkelijk knettergek, dom, leeg, gewoon waardeloos is. Gewoon een bijzonder erge zwakkeling.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be