Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2013, 18:38   #161
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind dit gerommel met voetbalploegen gewoonweg schandalig. Waarom moeten de West-Vlaamse clubs de onbekwaamheid van Beerschot opkuisen ?
Wat moeten de voetbalsupporters van Zulte-Waregem of KV Oostende hiervan denken ? Dit zal door de Vlaamse kiezer nooit getolereerd worden en terecht !

Dus echt wel een waarschuwing aan Bart Dewever: doet dit niet ! De stad Antwerpen zou beter investeren in Antwerp en proberen deze ploeg kampioen te laten spelen in tweede klasse volgend jaar. Dus sportieve promotie zoals voor iedereen anders.

Ik weet wel dat er veel West-Vlaamse eersteklassers zijn. Volgend jaar Oostende, Cercle, Club, Kortrijk en Zulte Waregem in eerste. Dat komt omdat West-Vlamingen harde werkers zijn maar ook nuchter zijn op economisch vlak, zodat het schulden van de West-Vlaamse eersteklassers nooit te groot zullen zijn.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...MF20130521_049
Het lijkt er steeds meer op dat De Wever de Waregemse supporters goed in de luren heeft willen leggen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:05   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ja, en kunnen we de rechtbanken afschaffen en volks inquisitie weer invoeren.
Je kan ook volksvermaak weer invoeren en de inquisitie afschaffen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:34   #163
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het lijkt er steeds meer op dat De Wever de Waregemse supporters goed in de luren heeft willen leggen.
Vooral Decuyper dan, maar ook Dewever moet het gezond verstand hebben om zo een plan '' verhuis van Zulte Waregem naar Antwerpen" (alsof je een gemeente kan verzuizen ) meteen van tafel te vegen.

Gelukkig heeft de media snel ingegrepen en deze zaak snel op de voorpagina gezet, waardoor heel de zaak niet is doorgegaan.

Franky Dury is de man niet om te liegen, hij heeft trouwens geen enkele reden om dat te doen, dus deze plannen lagen wel degelijk op tafel.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:36   #164
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik snap abosluut niet de relevantie van dit topic met "Binnenland". Dit hoort bij dat sub-forumke daaronder bij K&K
Dit is blijkbaar belangrijk genoeg om deze morgen alle nieuwsuitzendingen mee te beginnen of alle krantenkoppen te openen. Trouwens lees de reacties maar op Het Laatste Nieuws of Het Nieuwsblad, het houdt de mensen bezig. Dus wel degelijk relevant binnenlands nieuws. Met sport heeft het alleszins weinig te maken.

Oud 22 mei 2013, 19:38   #165
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Fusie tussen Beerschot, Antwerp en Zulte-Waregem zou het beste zijn. TOP-ploeg en ze behouden hun stamnummer.
Wat heeft Waregem nu eigenlijk met Antwerpen te maken, is dat ergens een kolonie van 't Stad misschien ?

Oud 22 mei 2013, 19:39   #166
Max van Dietschland

Standaard

Misschien kan Club Brugge op het kiel spelen, zij zoeken nog een lokatie voor hun nieuw stadion

Oud 22 mei 2013, 19:40   #167
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral Decuyper dan, maar ook Dewever moet het gezond verstand hebben om zo een plan '' verhuis van Zulte Waregem naar Antwerpen" (alsof je een gemeente kan verhuizen ) meteen van tafel te vegen.

Gelukkig heeft de media snel ingegrepen en deze zaak snel op de voorpagina gezet, waardoor heel de zaak niet is doorgegaan.

Franky Dury is de man niet om te liegen, hij heeft trouwens geen enkele reden om dat te doen, dus deze plannen lagen wel degelijk op tafel.
Ach, in Zweden moet zelfs een hele stad verhuizen, dus waarom hier niet een gemeente?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:42   #168
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er zijn/waren er twee, dat hij die dan oplapt.
En liefst dan één (het verleden heeft aangetoond dat twee "top"clubs in één stad onbegonnen werk is (kijk maar naar Brussel waar RWDM, nu "Brussels", geen partij was om zich recht te houden naast Anderlecht.
Royal Antwerp FC speelt nu (nog) in Tweede Klasse als middenmoter, wel investeren in die club, om die teneerste weer naar Eerste Klasse te brengen, lijkt mij de beste oplossing. Als het zover is, is het nog tijd genoeg om terug een topclub te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:45   #169
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft Waregem nu eigenlijk met Antwerpen te maken, is dat ergens een kolonie van 't Stad misschien ?
Tja Max, in " 't Stad" denken ze nogal rap : "er is 't Stad", en al de rest is de parking".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 19:47   #170
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien kan Club Brugge op het kiel spelen, zij zoeken nog een lokatie voor hun nieuw stadion
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 20:14   #171
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is blijkbaar belangrijk genoeg om deze morgen alle nieuwsuitzendingen mee te beginnen of alle krantenkoppen te openen. Trouwens lees de reacties maar op Het Laatste Nieuws of Het Nieuwsblad, het houdt de mensen bezig. Dus wel degelijk relevant binnenlands nieuws. Met sport heeft het alleszins weinig te maken.
Euh jongen, zijn alle de spelers echte vlamingen?
Is er ene ideologische uitzondering voor football?

Dit is beerschot
Oud 22 mei 2013, 20:40   #172
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

Dit is beerschot
lijkt me een representatief beeld van Antwerpen...
Oud 22 mei 2013, 20:58   #173
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nobody cares.
Helaas ik denk dat ik het niet met je eens kan zijn: onze maatschappij (en eigenlijk overal in de wereld, Spanje spant de kroon) leven bijzonder veel mensen met een onderontwikkelde geest en dus met weinig interessante interesse's. Enkel dat simpele te overroepen spel interesseert hen: voetbal.

Dat zij zich daar interesseren tot daar, maar dat de hele 'branche voetbal' daardoor zo machtig (en corrupt) wordt stoort me toch enigzinds.
Ik heb mij onlangs bijzonder hard geërgerd dat men onlangs in Spanje bereid was de bijzonder hoge schuldenberg van Real Madrid -met hun astronomisch betaalde vedette's- kwijt te schelden. Dit, terwijl de gewone Spanjaard haast crepeert.

Ik begon het gevoel te krijgen dat de Spanjaard nog liever verhongert dan zijn voetbal te moeten missen.
Oud 22 mei 2013, 21:02   #174
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
't is niet zo zeker of die Westvlaamse poen (buiten het geld van de CEO) wel zal volgen. Sponsors zoals Bavik, Willy Naessens... gaan waarschijnlijk afhaken. De Decuyper zou bij een verhuis wel eens de nieuwe Vanoppen kunnen worden.

Ik weet niet hoor: het enige dat voor hen telt is dat reclame voor hen wordt verspreidt via de gesponsorde sport. Dat hun naam -of dat van hun bedrijf- de kledij van de sporters siert.
Oud 22 mei 2013, 22:16   #175
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

Dit is beerschot
Alleen de trainers zijn nog wit.

Het logische resultaat van een generatie playstation + volvreten + beschermd opvoeden + overdreven nadruk op huiswerk voor blanke jongeren.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 mei 2013 om 22:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 22:34   #176
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ha ja, want voetbal is natuurlijk de enige sport in de wereld.

Maar niet in het stemhokje.
Je vergeet wielrennen. Nu ja, mijn maag keert als ik voetballers "helden" hoor noemen. Deelnemers aan de Volvo Ocean Race zijn helden, deelnemers aan de paralympics zijn helden, en niet die halfanalfabete overbetaalde pottestampers. BTW, het verbaast me dat Max een angelsaksische sport zoals voetbal verdedigt en geen Vlaamse volkssport.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 22 mei 2013 om 22:37.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 22:41   #177
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit gerommel met voetbalploegen gewoonweg schandalig. Waarom moeten de West-Vlaamse clubs de onbekwaamheid van Beerschot opkuisen ?
Wat moeten de voetbalsupporters van Zulte-Waregem of KV Oostende hiervan denken ? Dit zal door de Vlaamse kiezer nooit getolereerd worden en terecht !

Dus echt wel een waarschuwing aan Bart Dewever: doet dit niet ! De stad Antwerpen zou beter investeren in Antwerp en proberen deze ploeg kampioen te laten spelen in tweede klasse volgend jaar. Dus sportieve promotie zoals voor iedereen anders.

Ik weet wel dat er veel West-Vlaamse eersteklassers zijn. Volgend jaar Oostende, Cercle, Club, Kortrijk en Zulte Waregem in eerste. Dat komt omdat West-Vlamingen harde werkers zijn maar ook nuchter zijn op economisch vlak, zodat het schulden van de West-Vlaamse eersteklassers nooit te groot zullen zijn.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...MF20130521_049
Voil�*, daar heb je al de intern-Vlaamse kommunautaire strubbelingen tussen Antwerpen en West-Vlaanderen. Vlaanderen wordt gewoon een kopie van België. Opvallend trouwens dat Antwerpen altijd Westvlaams sukses opkoopt : de haven van Zeebrugge, Westvlaamse voetbalploegen, Westvlaamse ICT- en technologiebedrijven,... Antwerpenaars zetten altijd een grote bek op en hangen altijd de Grote Meneer uit terwijl ze "gin rostn noagel hen voo ulder gat aan te sjartn", maar het zijn wel de Westvlamingen die in stilte de resultaten halen.

Tijd dat West-Vlaanderen een eigen unief heeft (heeft als enige Vlaamse provincie geen eigen unief, enkel een afdeling KULAK in Kortrijk van de KU Leuven). Stop het geprofiteer van het Antwerpse profitariaat tegenover de hardwerkende West-Vlamingen en de uitverkoop van Westvlaamse welvaart aan Antwerpse buitenlanders ! West-Vloandern oenafhankelyk !
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 22 mei 2013 om 22:49.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 22:59   #178
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zoals 45.000 euro over de balk gooien door het cadeau te doen aan 6 bevriende bewoners van de zuiderdokken die toevallig in de immo-invloedsfeer zitten van een schepen.
Dat is nog altijd veel minder dan de 2,5 miljoen euro die het Antwerps stadsbestuur onder leiding van Janssens in een bodemloze put storte en die ze nu kwijt zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 23:03   #179
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Jij kent er de ballen niet van over de Antwerpse mentaliteit tussen den Beerschot en Antwerp.
Dus jij gaat het Antwerp stadium onbruikbaar maken en alle Antwerp supporters laten gaan supporteren op het veld van de aartsvijand
Jij gaat de nummer van Antwerp ( oudste van Belgie) verpatsen aan de boerkes van over het water met een fusie die nu al mislukt zal zijn.
Gewoon den Beerschot definitief vergeten en alles in handen van den Antwerp leggen ( 2 pleinen )
Den Antwerp blijft den Antwerp en op de pleinen van de Beerschot kunnen ze komende jaren de Sinksefoor neerplaatsen
Misschien een Marokanendorp van maken
Den Boerentoren staat in Antwerpen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 23:15   #180
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Jij kent er de ballen niet van over de Antwerpse mentaliteit tussen den Beerschot en Antwerp.
Dus jij gaat het Antwerp stadium onbruikbaar maken en alle Antwerp supporters laten gaan supporteren op het veld van de aartsvijand
Jij gaat de nummer van Antwerp ( oudste van Belgie) verpatsen aan de boerkes van over het water met een fusie die nu al mislukt zal zijn.
Gewoon den Beerschot definitief vergeten en alles in handen van den Antwerp leggen ( 2 pleinen )
Den Antwerp blijft den Antwerp en op de pleinen van de Beerschot kunnen ze komende jaren de Sinksefoor neerplaatsen
Misschien een Marokanendorp van maken
Zelfs binnen Antwerpen heb je blijkbaar al intern-Antwerpse kommunautaire strubbelingen. Antwerpen = België in het klein. Splits Antwerpen ! Dit zijn blijkbaar toch verschillende demokratieën.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 22 mei 2013 om 23:16.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be