Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2013, 14:19   #161
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
U beseft dat ze moeilijk 5 meter voor de betogers kunnen uitlopen om dan plots voor de auto's te springen om deze tegen te houden?
Meent ge da nu écht? *weet effe niet meer wat te zeggen*
Ooit eens een wielerwedstrijd gezien waar mensen het verkeer regelden? Mensen, niet flikken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:20   #162
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je zoekt echt spijkers op laag water en verdedigt iets wat au font onverdedigbaar is.
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 mei 2013, 14:21   #163
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Wie doet er hier onnozel, wie verdedigt hier iets dat onverdedigbaar is? De wet is nochtans heel duidelijk daarover...
Citeer ze eens. Er is voor zover ik weet geen federale wetgeving en het decreet stelt dat de gemeentes zelf de reglementen bepalen
Oud 27 mei 2013, 14:21   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees toch dat het zoiets zal zijn... met als argumentatie dat ze niet op de Meir hadden mogen manifesteren. Het gemeentereglement staat daar immers geen manifestaties toe.
en waarvoor dienen de GAS boetes? Voor mensen die zich niet wensen te houden aan het gemeentereglement! Lijkt me klaar en duidelijk.

Mag ik veronderstellen dat je kirrend zou klaarkomen moesten er 80 GASboeten worden uitgeschreven aan een groepje Vlaams Belangers die een onaangekondigde betoging houden op een plaats die per definitie niet voor manifestaties wordt vrijgegeven?

Trouwens al eens nagedacht hoe de politie van de OUDAAN naar dringende interventies kan als een troep linkse bobo's heel de Meirbrug afsluiten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:22   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Gaan we betogen tegen de Islam in Antwerpen? Of Anderlecht? Molenbeek?

NEEN! De gemeente heeft de plicht in te grijpen op het moment dat het uit de hand loopt. Niet ervoor, niet erna, maar op het moment zelf.

Als ik geen recht heb om sebiet met pamflet op straat te lopen dan heb ik geen recht op vrije meningsuiting. Vrije meningsuiting is absoluut of niet.
in uw eentje met uw pamflet, zult gij geen GASboete krijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:24   #166
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
WTF is parkeeroverlast? Te lang parkeren op dezelfde plaats?! Die willekeur met die GAS boetes is gewoon absurd.
Gewoon parkeerboetes, maar dan vlugger en goedkoper geïnd omdat het niet via de rechter moet. Het systeem is niet helemaal slecht maar er is teveel willekeur en geen bescherming van de burger.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:27   #167
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarvoor dienen de GAS boetes? Voor mensen die zich niet wensen te houden aan het gemeentereglement! Lijkt me klaar en duidelijk.
En laat dat nu net één van de dingen zijn die ik aanklaag over de GAS-boetes. Dat totaal onnozele willekeurige gemeentereglement.

Citaat:
Mag ik veronderstellen dat je kirrend zou klaarkomen moesten er 80 GASboeten worden uitgeschreven aan een groepje Vlaams Belangers die een onaangekondigde betoging houden op een plaats die per definitie niet voor manifestaties wordt vrijgegeven?
Nee, dat mag u niet aannemen. Meer zelfs, je zou ondertussen mogen weten dat dat niet klopt. Zoek misschien mijn reactie eens op over het politie-optreden bij de verboden anti-Islam betoging in Brussel enkele jaren geleden. Het is duidelijk dat jij alvast niet dezelfde consequentie hanteert.

Citaat:
Trouwens al eens nagedacht hoe de politie van de OUDAAN naar dringende interventies kan als een troep linkse bobo's heel de Meirbrug afsluiten?
Meirbrug afsluiten? Waar heb je het in hemelsnaam over?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:27   #168
Amon_Re

Standaard

Citaat:
hoe kan een gemeente toestemming geven voor een onaangekondigde betoging?
Lees wat er staat. Hij is verantwoordelijk voor de ordediensten. NIETS MEER NIETS MINDER. Hoe de ordediensten reageren op onaangekondigde betogingen is de kwestie hier.
Oud 27 mei 2013, 14:29   #169
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in uw eentje met uw pamflet, zult gij geen GASboete krijgen.
En als er ene beslist te volgen? En nog ene? en nog ene? Face it, het is een onderdeel van vrije meningsuiting.
Oud 27 mei 2013, 15:15   #170
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
En als er ene beslist te volgen? En nog ene? en nog ene? Face it, het is een onderdeel van vrije meningsuiting.
Dat kun je op een facebook pagina ook doen, we zitten in een maatschappij waar betogingen een kost hebben en die moet goed beheerd worden. Stakingen waar ze vernielingen aanbrengen is ook zo'n exces die moet verdwijnen, de stakers op bezoek in Duitsland kregen stante pede de factuur van gebroken ramen voorgeschoteld, zo moet het hier ook en niet de wetteloosheid laten regeren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 15:28   #171
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat kun je op een facebook pagina ook doen, we zitten in een maatschappij waar betogingen een kost hebben en die moet goed beheerd worden.
Dit is het meest debiele dat ik in weken gelezen heb. Facebook. Ge kunt ochgottekes evengoed bidden dan. Dat is ook geen kost aan de maatschappij. Echt serieus, dees is er gewoon over. Op fundamentele rechten kan geen prijs etiket staan.

Citaat:
Stakingen waar ze vernielingen aanbrengen is ook zo'n exces die moet verdwijnen, de stakers op bezoek in Duitsland kregen stante pede de factuur van gebroken ramen voorgeschoteld, zo moet het hier ook en niet de wetteloosheid laten regeren.
Je vergelijkt appelen met peren. Van de pot gerukt dus. Een betoging die geen materiële schade veroorzaakt laat ge gerust. En als ze wél schade veroorzaken, er zijn voldoende wetten om ze mee op te pakken.
Oud 27 mei 2013, 22:19   #172
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de redactie staat dat ze origineel met 80 man waren, tijdens de betoging hebben ze enkele mensen opgepikt...die heeft de politie logischer wijs laten gaan

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...santoAntwerpen
???
Waren die dan geregistreerd bij aanvang betoging ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 22:46   #173
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie doet er hier onnozel, wie verdedigt hier iets dat onverdedigbaar is? De wet is nochtans heel duidelijk daarover...
U zegt dat er geen gevaar dreigt, de politie moet dit zomaar van u aannemen? Onderschat u de kracht van een groep niet? 200 man die een betoging voeren gedragen zich anders dan 200 mensen die gaan winkelen...

Van de Groenplaats naar Meir en terug, 2 maal een straat met verkeer afsluiten dus...

Ik geef het op, discussiëren heeft geen zin, argumenten worden straal genegeerd en ik heb zeker niet de illusie dat dit forum de plaats is om iemand te overtuigen van mijn mening. Ik heb mijn zegje gedaan, jullie kunnen dit ook nog eens doen en zo zal dit topic hoogstwaarschijnlijk stilletjes in de vergetelheid raken, een passend einde...

Hier, uw vreedzame betogers

http://www.youtube.com/watch?v=CSgk7wjeUr8
Kon je geen ander filmpje zoeken ?
Ik zie daar alleen maar een niet zo vreedzame flik die het zo nodig vond wat met zijn matrak op mens te gaan timmeren ... of had ge de gruwelijke dood van die patat voor ogen ?
Oud 27 mei 2013, 22:49   #174
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe kan een gemeente toestemming geven voor een onaangekondigde betoging?
Niet
Maar dat ontslaat een burgervader niet van zijn verantwoordelijkheden hé
't zou schoon zijn ... je laat alles maar zijn beloop en achteraf zeg je dat het een onaangekondigde was
Oud 27 mei 2013, 22:52   #175
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meent ge da nu écht? *weet effe niet meer wat te zeggen*
Ooit eens een wielerwedstrijd gezien waar mensen het verkeer regelden? Mensen, niet flikken.
Je vergelijkt appelen met peren... flikken vastgeroest aan hun combi dus dat ding móet verkeerd staan ook al is er verderop een plekje
Oud 27 mei 2013, 22:54   #176
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citeer ze eens. Er is voor zover ik weet geen federale wetgeving en het decreet stelt dat de gemeentes zelf de reglementen bepalen

Ja ik hoor ze al van ver afkomen ....
Over maskerades was er zogezegd ook een wetgeving toen heel die hetze overgenomen werd van politiedistrict naar politiedistrict
Oud 28 mei 2013, 05:42   #177
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als er een 200-tal manifestanten waren, waarom krijgen er dan "slechts" 80 een GAS-boete?
Die andere 120 waren lid van N-VA ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 05:43   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie gaat eigenlijk de GAS boetes uitschrijven op een politie-betoging ?
Oud 28 mei 2013, 05:44   #179
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Is er nu één deftig bewijs dat Dewever die opdracht gegeven heeft?

Als alle GAS boetes daadwerkelijk zouden uitgeschrijven door de burgemeester zouden we nog wat zien. Maar "helaas", dat is niet zo.

Let wel, ik ben tegen de willekeurige GASboetes, maar als er 200 betogers waren en slechts 80 kregen er een, zal het wel meer geweest zijn dan zomaar wat mensen treffen om te treffen.
Alles wat er bij de Antwerpse politie gebeurt is de verantwoordelijkheid van De Wever. De Wever is de baas van de Politie.
Oud 28 mei 2013, 06:07   #180
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Het is zoiets als de terrasbelasting van cafés. Als je ze niet betaald hinder je het verkeer, betaal je ze wel, hinder je het verkeer plots niet meer.
Dit is nog tienmaal erger, omdat er geen vast omschreven regelgeving is.
Ze kan van gemeente tot gemeente verschillen en aangepast worden. Totale willekeur.
Ik vraag me af of ze in Egypte, Lybië, Syrië, Tunesië etc. toch allemaal gesteund door het westen, de betogingen die aan de opstanden voorafgingen, hebben aangevraagd?
Betogen en staken zijn een recht, geen gunst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be