Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2013, 13:36   #141
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Op deze en deze beelden is alvast te zien dat er politiebegeleiding was. Op die beelden is ook te zien dat het een volkomen vreedzame manifestatie was zonder noemenswaardige vorm van "ordeverstoring". Het lijkt er sterk op dat vooral de politie verantwoordelijk was voor de ordeverstoring. De politie blokkeerde zelfs het verkeer en dan vooral het openbaar vervoer zoals je kan zien.
U draait de rollen om, en dat weet u maar al te goed...de politie moest het verkeer tegenhouden om de veiligheid van het verkeer en de betogers te garanderen...discussiëren met u is blijkbaar nutteloos
Oud 27 mei 2013, 13:38   #142
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Veiligheid & openbare orde zijn zwakte argumenten. Wie zijn vrijheden opoffert in ruil voor veiligheid verdient geen van beide.
Veiligheid ondergeschikt? En de veiligheid van een ander?
Oud 27 mei 2013, 13:38   #143
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Elke ambtenaar kan GAS boetes geven en dat is gewoon teveel en zonder goeie controle, afschaffen die handel.

Maar als ik een boete kan krijgen voor een vuilbak te vroeg buiten te zetten dan moeten die linkse betogers er ook eentje kunnen krijgen voor overlast, iedereen gelijk.
Dat slaat nu toch werkelijk op niets?! Die GAS-boetes zijn fundamenteel fout. En ik zie dus ook niet in waarom het feit dat ik er één kan krijgen voor weet ik veel wat, zou rechtvaardigen waarom een ander er één kan krijgen voor iets anders.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 13:40   #144
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
U draait de rollen om, en dat weet u maar al te goed...de politie moest het verkeer tegenhouden om de veiligheid van het verkeer en de betogers te garanderen...discussiëren met u is blijkbaar nutteloos
Jongen, ooit al eens een onaangekondigde betoging meegemaakt? Ik wel. Onveilig dat dat was! Met bosjes werden wij omver gemaaid door laagvliegende wagens! En die wagens, die ontploften allemaal eh! Het is een mirakel dat ik nog leef!

/sarcasme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 13:42   #145
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Veiligheid ondergeschikt? En de veiligheid van een ander?
Ja, een voetganger, da's gevaarlijk jong! Ze zouden op uw tenen kunnen stappen! /sarcasme
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 mei 2013, 13:43   #146
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraf? Bij een onaangekondigde betoging van 5 man en een paardenkop?
Nee, niet vooraf. Maar ik ben er 100% zeker van dat er zaterdag overleg is geweest met de burgemeester over wat er moest gebeuren toen bleek dat er meer volk was dan ze hadden verwacht. Misschien dat daarom de betoging eerst is toegelaten en er daarna is ingegrepen
Oud 27 mei 2013, 13:44   #147
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat slaat nu toch werkelijk op niets?! Die GAS-boetes zijn fundamenteel fout. En ik zie dus ook niet in waarom het feit dat ik er één kan krijgen voor weet ik veel wat, zou rechtvaardigen waarom een ander er één kan krijgen voor iets anders.
Waarom verontwaardigd zijn voor de ene boete en niet voor de andere?

Er worden ook GAS boetes gegeven voor parkeeroverlast en homohaat, ze mogen ook boetes geven aan betogers en stakers die zaken vernielen en overlast bezorgen. Er is niets verkeerd met die boetes, wel de manier waarop.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 13:45   #148
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nee, niet vooraf. Maar ik ben er 100% zeker van dat er zaterdag overleg is geweest met de burgemeester over wat er moest gebeuren toen bleek dat er meer volk was dan ze hadden verwacht. Misschien dat daarom de betoging eerst is toegelaten en er daarna is ingegrepen
Da's al iets correcter & realistischer geformuleerd. Geen idee of er overleg was of niet. Als er wél overleg was en BDW zei "slinger ze op de bon" dan mag hij van mij part den boom in.
Oud 27 mei 2013, 13:46   #149
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Er worden ook GAS boetes gegeven voor parkeeroverlast en homohaat, ze mogen ook boetes geven aan betogers en stakers die zaken vernielen en overlast bezorgen. Er is niets verkeerd met die boetes, wel de manier waarop.
WTF is parkeeroverlast? Te lang parkeren op dezelfde plaats?! Die willekeur met die GAS boetes is gewoon absurd.
Oud 27 mei 2013, 13:46   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De manifestanten stonden op dat moment op de Groenplaats waar geen verkeer is (net zoals op de Meir overigens). Dus dat verkeer werd helemaal niet tegengehouden voor de veiligheid. De - gezien de vredige manifestaie die overigens alweer afgelopen was - volkomen overmacht aan politie zorgde ervoor dat het verkeer geblokkeerd werd met hun voertuigen.
Oud 27 mei 2013, 13:46   #151
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Deze grote multinational heeft invloed op het politieke en wetenschappelijke landbouwbeleid
Net zoals coca cola dat heeft op vlak van dranken, Wall Mart op vlak van winkelwetgeving, Exxon (e.a. olieconcerns) dat hebben op vlak van petroleumbeleid, ...

Monsanto is zeker niet de grootste speler in het multinationalveld in de landbouwsector.

Citaat:
over de hele wereld en dient hoe dan ook gestopt te worden, "neen tegen economisch imperialisme en neen tegen de vervuiling die deze teweeg brengt'.
Geef alvast het goede voorbeeld. Doe je pc weg, verkoop je auto/moto, mijdt voeding van Unliver/Coca Cola/Oetker/Lays/... Hier vanachter je pc de keyboardwarrior uithangen is maar wat simpel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 13:47   #152
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De GAS-boetes zijn onzin, maar deze zijn wel uitgevonden om de administratieve rompslomp te verminderen, iedere 'misdaad' waar een GAS-boete voor uitgeschreven wordt kan evengoed bestraft worden met een andere boete...voor de GAS-boetes mocht je ook je vuilzakken niet eender wanneer buiten zetten en ook geen onaangekondigde betogingen voeren...

Het enigste probleem met de GAS-boetes is dat blijkbaar iedere ambtenaar deze kan 'uitdelen'
Oud 27 mei 2013, 13:47   #153
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's al iets correcter & realistischer geformuleerd. Geen idee of er overleg was of niet. Als er wél overleg was en BDW zei "slinger ze op de bon" dan mag hij van mij part den boom in.
2
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 13:50   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben over alle GAS-boetes verontwaardigd. Niet alleen technisch omwille van de juridisch aanvechtbare constructie ervan, maar ook inhoudelijk voor wat betreft GAS-boetes die louter een overtreding zijn van het willekeurig opgestelde gemeentereglement (voor strafrechtelijke inbreuken is een boete natuurlijk wel aanvaardbaar, maar geen GAS-boete).
Oud 27 mei 2013, 13:52   #155
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De manifestanten stonden op dat moment op de Groenplaats waar geen verkeer is (net zoals op de Meir overigens). Dus dat verkeer werd helemaal niet tegengehouden voor de veiligheid. De - gezien de vredige manifestaie die overigens alweer afgelopen was - volkomen overmacht aan politie zorgde ervoor dat het verkeer geblokkeerd werd met hun voertuigen.
Beter extra voorzichtig dan onvoorzichtig, niet?

U beseft dat ze moeilijk 5 meter voor de betogers kunnen uitlopen om dan plots voor de auto's te springen om deze tegen te houden?
U beseft aangezien het een onaangekondigde betoging was, de politie geen idee had welke weg deze betoging zou volgen en hoe lang deze zou duren?
Oud 27 mei 2013, 13:55   #156
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat is het nu, correcter of geen idee?
Oud 27 mei 2013, 13:56   #157
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees toch dat het zoiets zal zijn... met als argumentatie dat ze niet op de Meir hadden mogen manifesteren. Het gemeentereglement staat daar immers geen manifestaties toe.
Oud 27 mei 2013, 14:00   #158
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter extra voorzichtig dan onvoorzichtig, niet?

U beseft dat ze moeilijk 5 meter voor de betogers kunnen uitlopen om dan plots voor de auto's te springen om deze tegen te houden?
U beseft aangezien het een onaangekondigde betoging was, de politie geen idee had welke weg deze betoging zou volgen en hoe lang deze zou duren?
Niet onnozel doen hé! Op die plaats stikt het op een zaterdag van de voetgangers die bij wijze van spreken voortdurend voor de auto's springen (al eens in de buurt van de Meir geweest op een zaterdag?). Gevaar dreigde er dus absoluut niet én de manifestatie was zoals ik al zei afgelopen op dat moment. Dat wist de politie ook aangezien ze de manifestatie hadden begeleid. Je zoekt echt spijkers op laag water en verdedigt iets wat au font onverdedigbaar is.
Oud 27 mei 2013, 14:18   #159
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet onnozel doen hé! Op die plaats stikt het op een zaterdag van de voetgangers die bij wijze van spreken voortdurend voor de auto's springen (al eens in de buurt van de Meir geweest op een zaterdag?). Gevaar dreigde er dus absoluut niet én de manifestatie was zoals ik al zei afgelopen op dat moment. Dat wist de politie ook aangezien ze de manifestatie hadden begeleid. Je zoekt echt spijkers op laag water en verdedigt iets wat au font onverdedigbaar is.
Wie doet er hier onnozel, wie verdedigt hier iets dat onverdedigbaar is? De wet is nochtans heel duidelijk daarover...
U zegt dat er geen gevaar dreigt, de politie moet dit zomaar van u aannemen? Onderschat u de kracht van een groep niet? 200 man die een betoging voeren gedragen zich anders dan 200 mensen die gaan winkelen...

Van de Groenplaats naar Meir en terug, 2 maal een straat met verkeer afsluiten dus...

Ik geef het op, discussiëren heeft geen zin, argumenten worden straal genegeerd en ik heb zeker niet de illusie dat dit forum de plaats is om iemand te overtuigen van mijn mening. Ik heb mijn zegje gedaan, jullie kunnen dit ook nog eens doen en zo zal dit topic hoogstwaarschijnlijk stilletjes in de vergetelheid raken, een passend einde...

Hier, uw vreedzame betogers

http://www.youtube.com/watch?v=CSgk7wjeUr8

Laatst gewijzigd door NoTuma : 27 mei 2013 om 14:25.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:18   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is hij niet. D'uh. Hij is verantwoordelijk voor de ordediensten.

Fout. Het is de gemeente die dit bepaald.
hoe kan een gemeente toestemming geven voor een onaangekondigde betoging?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be