![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs keek ik uit om naar Litouwen te sporen. Daartoe heb ik meerdere mogelijkheden: verschillende treinkaarten kopen (een railpass tot de laatste halte voor de Belgische grens, dan een internationaal biljet tot Berlijn, vervolgens een Duits biljet tot het eerste Poolse station, daarna een biljet van de Poolse spoorwegen en vervolgens een Litouws biljet). Misschien komt dat wel goedkoper uit, omdat de tarieven in Polen en Litouwen beduidend lager zijn dan bij ons. Gemakkelijk is het evenwel niet. Ik kan gewoon EEN internationaal ticket kopen en daarna het hele traject afleggen. Veel gemakkelijker, maar ongetwijfeld wel wat duurder. Maar er is ook de keuze om een van de interrailticketen te kopen. Daarnaast biedt de NMBS trouwens grensoverschrijdende ticketten aan: één enkele treinkaart om naar bepaalde buitenlandse stations te sporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() met kans om iets te zeggen wat al gezegd is geweest (ik heb niet iedere posting gelezen) maar ik wil nog wel iets kwijt over de 1e paar postings.
Hier stond in dat de lijn winst maakt: spijt mij mensen maar het zal niet zo zijn. De lijn maakt geen winst, ze maakt verlies, véééééééééééééél verlies hetgeen ze tekort komt wordt netjes bijgepast door de staat, aankopen bv nieuwe bussen, siemensen, ... worden beslist en gefinancierd door diezelfde gulle staat (BRON: CLASSified info ![]() inkomsten zijn nul vergeleken met de uitgaves de lijn MAG geen winst maken, ze is een VZW, gewoon even ter info ![]()
Laatst gewijzigd door jusbou : 24 januari 2005 om 22:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik deel je kritiek op het Nederlandse openbaar vervoer als het gaat over het streekvervoer. Het busvervoer is er inderdaad niet op vooruit gegaan, met uitzondering van het moderniseren van de vloot en goedkope actiekaartjes. Maar voor het spoorvervoer, waar deze topic toch over gaat, geldt deze achteruitgang niet (meer). Ik vraag me dan ook af welke verslechteringen je (nog) in het spoorvervoer ziet. Ik zie enkel verbeteringen, zowel vergeleken met drie/vier jaar geleden als vergeleken met tien jaar geleden. Modernere treinen, meer stations (opstapplaatsen), meer treinen (ook op onrendabele lijnen!), geen enkele lijn en amper stations gesloten, verbetering van de puntualiteit, nieuwe (lightrail)projecten in ontwikkeling, enz. Het kan natuurlijk altijd beter, maar er is nu ook al heel wat verbeterd. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
- Sinds wanneer kan een trein niet keren??? ![]() - Waarom zouden een Vlaamse en een Waalse maatschappij niet naast elkaar actief kunnen zijn in Brussel? De Vlaamse maatschappij rijdt de treinen vanuit Vlaanderen naar Brussel, de Waalse maatschappij rijdt de treinen vanuit Wallonië naar Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Raak!
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nooit van trek-duwtreinen gehoord? Hoe denk jij dat de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel) heen en weer rijdt? Dat is een trek-duwtrein met aan de ene kant een loc en aan de andere kant een stuurstandrijtuig zonder motor. Op de heenreis trekt de loc en wordt de trein vanuit de loc bestuurd, op de terugreis duwt de loc en wordt de trein vanuit het stuurstandrijtuig bestuurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Schaalvoordeel? Ik dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat spoorwegen juist beter op een lager schaalniveau kunnen worden beheerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is De Lijn trouwens een autonoom overheidsbedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergeet ook dat De Lijn slechts een klein deel van de bussen bezit die dagelijks onder de gekende kleuren rijden: heel wat van die bussen zijn immers eigendom van private firma's die voor De Lijn werken in onderaanneming. Die firma's moeten zelf hun bussen kopen, onderhouden en rendabel maken. Ook dat is u blijkbaar onbekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat ze bij de NS bepaalde trajecten hard coded hebben in de DB (ze leasen hem wellicht van de NMBS ![]()
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 24 januari 2005 om 23:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je je een post begint met het zeggen dat de originele post verkeerd is, verwacht ik meestal argumentatie waarom dit verkeerd zou zijn. Jouw beslissing om in plaats hiervan interessante doch in deze context overbodige informatie te verschaffen, verwart me enigszins.
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens ben je ook voor binnenlandse ritten verplicht om de kortste route te nemen. Of denk je dat je met een kaartje van Maastricht naar Heerlen via Groningen mag reizen? Nee dus. Met een kaartje van Maastricht naar Luik mag je logischerwijs dus ook niet via Roosendaal en Antwerpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |