Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2013, 14:45   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel, alles wordt doorzichtiger. Alleen, de Gewesten zullen binnenkort zelf voor het een en het ander moeten opdraaien. En dan zullen we zien wat we zullen zien, want vanaf dan zullen ze het Federale niet meer met de vinger kunnen wijzen. Ze zullen het zelf moeten doen.
Nu al moeten de gewesten "zelf voor het een en het ander opdraaien". En trouwens, met een begroting in evenwicht is het Vlaams Gewest een voorbeeld voor het federale niveau.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 15:11   #162
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ik zag het dus volledig omgekeerd. Ondanks het feit dat ze met twee, soms met drie (of vier als De Vadder mee tel) op Diependaele zaten in te kappen, hield hij goed stand. Hij redeneerde duidelijk en helder, iets wat van Verheirstraete en Vanhengel niet gezegd kon worden.
Zo is dat. Eén tegen allen. Diependaele kwam op geen enkel ogenblik in de problemen. De belgicisten waren een maat te klein voor hem. Vooral "ik ben de grootste idioot in het federaal parlement" Verheirstraeten deed zijn reputatie alle eer aan. Zijn beate lach is inmiddels bij iedereen bekend. De man die zogezegd BHV gesplitst heeft. In werkelijkheid heeft hij de betrokken Vlamingen een serieuze pad in de korf gezet. De afrekening komt volgend jaar.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 15:14   #163
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Per ongeluk op een andere pc het spel hier bekeken zonder in te loggen...nu weet ik weer waarom Tommmmmmmmmeke op mijn negeerlijst staat.
De zevende dagdiscussie over de transfers na enkele minuten afgezet....Verherdingske-we zijn goed bezig en Vanhengel-brulaap kwamen me de strot uit. Ik denk dat ik in 't vervolg de zondagochtlend een cd opzet of als 't goe weer is in mijnen hof ga zitten de vogels observeren.... Zever, ik heb er geen ander woord meer voor....
Oud 24 juni 2013, 15:35   #164
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu al moeten de gewesten "zelf voor het een en het ander opdraaien". En trouwens, met een begroting in evenwicht is het Vlaams Gewest een voorbeeld voor het federale niveau.
Naïeve mens. Een schijnevenwicht ja. Zoals Lode Vereeck al meermalen aantoonde. Maar ook de Vlaams kranten zijn zich daarvan bewust.

Vlaamse begrotingstruc kost 600 miljoen euro.
De Vlaamse regering spekt ook in 2013 haar begroting met de verkoop van terreinen en gebouwen. De al eerder gebruikte begrotingsmaatregel kost echter het dubbele van wat hij opbrengt: zo'n 607 miljoen. Dat berichten De Standaard en Het Nieuwsblad.

Het betreft de verkoop van terreinen en installaties van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). Dat leverde in de periode 2010 tot en met 2013 netto 333,3 miljoen eenmalige inkomsten op voor de begroting
.
(De Vlaamse overheid moet tot in.... 2033 (!) jaarlijks geld toestoppen aan de watermaatschappijen. Alles samen gaat het om 607,2 miljoen euro.)

Hetgeen toen enkele alerte maar verontwaardigde lezers dan ook volkomen terecht als volgt deden reageren:

Oscar Fierens:
"Eind september 2012 kon men in de pers lezen dat de Vlaamse minister van Begroting, Philippe Muyters (N-VA), 'fier was dat Vlaanderen de enige regering in ons land heeft zonder een tekort en een van de weinigen in Europa'... Drie en een halve maand later komt de aap uit de mouw."

Of Kaat Janssens:
"Erg dat de Vlaamse overheid exact dezelfde fouten maakt als ze anderen verwijt. Een deal waar we onze kinderen tot 2033 mee opzadelen, proficiat heren!"

Of enen Benny De Wachter:
"Het ware dan nog eerlijker en moediger om een begroting in te dienen die niet in evenwicht is, dan zulke valse constructies op te zetten. Zoals Kaat zegt: de volgende generaties zullen dat allemaal wel betalen, daar trekken de Vlaamse politici zich niets van aan."

Wat we in Vlaanderen doen, doen we beter?? Vergeet het!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 juni 2013 om 15:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 16:34   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lichtgewichten stemmen op lichtgewichten...
En de laatste tijd zijn er blijkbaar veel lichtgewichten.
Sedert de landslide van een verkiezingsuitslag.

Zo veel dat partijbonzen van oude machtspartijen er duidelijk bang van zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 17:13   #166
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Neen ik heb een bedrijf.
O ja?

Dan is het blijkbaar een "bedrijf" zonder grote bedrijvigheid ...

Hoe zit het dan met de omzet, de marges, de bedrijfsresultaten, de cashflow, de liquiditeit, de solvabiliteit?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 17:14   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
O ja?

Dan is het blijkbaar een "bedrijf" zonder grote bedrijvigheid ...

Hoe zit het dan met de omzet, de marges, de bedrijfsresultaten, de cashflow, de liquiditeit, de solvabiliteit?
Dat zijn uw zaken toch niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2013 om 17:15.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 17:24   #168
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn uw zaken toch niet.
Hou je mond leefloner. Mocht je nog maar snappen waarover ik het heb dan was al lang geen leefloner meer.

Maar ja, je zit liever te niksen en vanuit die situatie mensen aan te vallen op grond van zaken die met de discussie niets te maken hebben. Wat komt dat op dit forum erbij kijken of ik oud of piepjong ben. Wil jij je soms aanmatigen om hier te bepalen wie al of niet aan dit forum mag deelnemen? Ik ben steeds meer te geloven dat je feitelijk met een enorm minderwaardigheidscomplex opgescheept zit. Dat je dan behoefte voelt om je te affirmeren is begrijpelijk. Maar de manier waarop jij je dan poogt af te reageren is doodeenvoudig zielig. Je bent eigenlijk een goede kandidaat voor een negeerlijst.
Oud 24 juni 2013, 17:28   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou je mond leefloner. Mocht je nog maar snappen waarover ik het heb dan was al lang geen leefloner meer.

Maar ja, je zit liever te niksen en vanuit die situatie mensen aan te vallen op grond van zaken die met de discussie niets te maken hebben. Wat komt dat op dit forum erbij kijken of ik oud of piepjong ben. Wil jij je soms aanmatigen om hier te bepalen wie al of niet aan dit forum mag deelnemen? Ik ben steeds meer te geloven dat je feitelijk met een enorm minderwaardigheidscomplex opgescheept zit. Dat je dan behoefte voelt om je te affirmeren is begrijpelijk. Maar de manier waarop jij je dan poogt af te reageren is doodeenvoudig zielig. Je bent eigenlijk een goede kandidaat voor een negeerlijst.
Ga voor een goed gesprek eens naar het cafetaria, of surf eens naar seniorennet.be, Luc. Vergeet in het eerste geval uw gebit niet in te doen, of ze verstaan u weer niet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2013 om 17:28.
Oud 24 juni 2013, 17:33   #170
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De kleine opent een draadje en hop, iedereen begint ruzie te maken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 17:41   #171
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga voor een goed gesprek eens naar het cafetaria, of surf eens naar seniorennet.be, Luc. Vergeet in het eerste geval uw gebit niet in te doen, of ze verstaan u weer niet.
Sorry, maar ik vind dit geen geslaagd antwoord.
Oud 24 juni 2013, 17:44   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Sorry, maar ik vind dit geen geslaagd antwoord.
Vond je "Hou je mond leefloner..." beter geslaagd?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2013 om 17:44.
Oud 24 juni 2013, 17:49   #173
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wil je dan ook zo goed zijn te vermelden wat je aan de eerste versie van je boodschapje had toegevoegd? Dan is mijn "leefloner" nog vrij vriendelijk.
Oud 24 juni 2013, 17:50   #174
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zeker niet. Ik had dit antwoord van Quercus niet opgemerkt.
Oud 24 juni 2013, 17:58   #175
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Is het echt nodig om iedere draad op dit forum te laten ontaarden in een scheldpartij?

Ik begrijp dat politiek de emoties nogal eens kan doen oplaaien, maar dit is echt wel ongezien zielig.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 18:48   #176
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wil je dan ook zo goed zijn te vermelden wat je aan de eerste versie van je boodschapje had toegevoegd? Dan is mijn "leefloner" nog vrij vriendelijk.
Misschien toch niet zo'n goed idee, al dat gescheld....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2013 om 18:49.
Oud 24 juni 2013, 18:52   #177
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Is het echt nodig om iedere draad op dit forum te laten ontaarden in een scheldpartij?

Ik begrijp dat politiek de emoties nogal eens kan doen oplaaien, maar dit is echt wel ongezien zielig.
U hebt gelijk met uw opmerking. Maar het probleem is dat de bitsigheid van mijn kant niet haar oorzaak vindt in een politiek meningsverschil. Mocht het dat zijn dan zou ik gewoon niet meer op dit forum verschijnen. Het ligt er gewoon aan dat ik niet kan begrijpen dat om de haverklap enkele pipo's hier op een zielige manier pogen mij de mond te snoeren door zich smalend en kwetsend uit te laten over ... ja over wat? Mijn leeftijd ... . Als "argument" kan dit inderdaad tellen.
Oud 24 juni 2013, 18:56   #178
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk met uw opmerking. Maar het probleem is dat de bitsigheid van mijn kant niet haar oorzaak vindt in een politiek meningsverschil. Mocht het dat zijn dan zou ik gewoon niet meer op dit forum verschijnen. Het ligt er gewoon aan dat ik niet kan begrijpen dat om de haverklap enkele pipo's hier op een zielige manier pogen mij de mond te snoeren door zich smalend en kwetsend uit te laten over ... ja over wat? Mijn leeftijd ... . Als "argument" kan dit inderdaad tellen.
Rustig maar, rustig...
Straks krijg je geen koffie en dan zal het ook weer mijn schuld zijn zeker?
Oud 24 juni 2013, 19:08   #179
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ligt er gewoon aan dat ik niet kan begrijpen dat om de haverklap enkele pipo's hier op een zielige manier pogen mij de mond te snoeren door zich smalend en kwetsend uit te laten over ... ja over wat? Mijn leeftijd ... . Als "argument" kan dit inderdaad tellen.
We willen maar de internet factuur beperken die het huis moet betalen.
Oud 24 juni 2013, 19:14   #180
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
We willen maar de internet factuur beperken die het huis moet betalen.
Als het op betalen aankomt maken we als Vlamingen ons geen illusies. Het zijn niet de Echte (of de Onechte) Walen die zullen betalen. Daarvoor staan jullie teveel met jullie plakkende handjes open.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be