Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2013, 20:18   #161
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Inderdaad, laten we vooral alles bij het oude houden....HET devies van de ambetantenaar.
Noem me eens één hervorming die in dit decennium geslaagd is. En met geslaagd bedoel ik dat er geen mensen in het nadeel waren.. werkende mensen, anderen horen er niet bij.
Oud 13 juli 2013, 20:23   #162
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Er zijn er inderdaad te veel...vooral in diensten waar er niet al te veel werk is. Waar er wèl veel werk is, daar is het huilen met de pet op wat het aantal ambtenaren betreft.
En je zou toch eens moeten proberen de samenstelling van de ministeries qua niveau in handen te krijgen. Uit ervaring (ik ben immers ambtenaar) weet ik dat er meer en meer hogere niveaus binnenkomen dan lagere..... M.a.w. er zijn in vergelijking met het werkaanbod meer chefs dan uitvoerders.....
(het is natuurlijk not done om het te zeggen, maar wat vroeger door een niveau 'klerk' werd gedaan wordt nu tegenwoordig al door een niveau 'bureauchef' gedaan....(en het kan nog erger : ik heb me een kriek gelachen toen ik iemand van het hoogste in niveau B de binnekomende en uitgaande post zag inschrijven....'orderbureau'.....en die was daar nog fier op ook )
Om van informatisering te spreken : al gezien hoeveel personeelsleden zo'n ICT-dienst heeft (en dat zijn niet van het goedkoopste lager niveau) ???? Besparingen ? Om de zoveel jaar het volledige pc-park vernieuwen, programma's aankopen, eigen servers en dergelijke, tussenkomsten van privé-firma's, enz...enz... (waarmee ik niet wil zeggen dat informatica niet nodig is, maar....besparingen ?????)
Ik volg je voor 100%, boeken kan ik er al over schrijven, het is dikwijls niet slecht bedoeld maar door allerlei mensen en externe bedrijven die hun zegje moeten doen is het dikwijls heel lauwe soep die geschonken kan worden. Het is tijd dat de politici eens gaan inzien dat een extern bedrijf aanstellen voor de IT niet de beste oplossing is. Voor welke overheid werkt u trouwens?

PS: A-niveaus moeten tegenwoordig kopietjes maken btw bij ons, simpelweg omdat er geen ander volk meer is die geen 4 opdrachten tegelijk doen, die natuurlijk allemaal asap klaar moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Bierke : 13 juli 2013 om 20:27.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 21:10   #163
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Noem me eens één hervorming die in dit decennium geslaagd is. En met geslaagd bedoel ik dat er geen mensen in het nadeel waren.. werkende mensen, anderen horen er niet bij.
De belastingen op milieu. En geslaagd of niet hangt af van welke kleur je bent.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 11:26   #164
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Zeg je nu zelf niet dat het niet snor zit bij die ambtenaren?
Ze kosten ons hopen geld, presteren in vele gevallen in het beste geval slecht en als ze op pensioen zijn kosten ze de gemeenschap onredelijk veel.

Maar buiten deze enkele minpunten marcheert alles prima in ons landje.
Natuurlijk niet vergelijk buiten het aantal ook eens de verschuiving van niveau's
Oud 14 juli 2013, 11:27   #165
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
De belastingen op milieu. En geslaagd of niet hangt af van welke kleur je bent.
Nu zeg je dat belastingen=hervormingen .. dat klopt niet echt hé
Oud 14 juli 2013, 11:27   #166
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het eenheidsstatuut?
rofl
Oud 14 juli 2013, 12:00   #167
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu zeg je dat belastingen=hervormingen .. dat klopt niet echt hé
Ze waren bedoeld om de mensen aan te zetten tot milieubewust gedrag...allé in theorie toch.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:30   #168
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor welke overheid werkt u trouwens? Federale
PS: A-niveaus moeten tegenwoordig kopietjes maken btw bij ons, simpelweg omdat er geen ander volk meer is die geen 4 opdrachten tegelijk doen, die natuurlijk allemaal asap klaar moeten zijn. Idem hier,.....maar enkel als "'t echt niet anders kan omdat ze bijv. zo laat aankomen dat ze om hun uren te maken zeer laat moeten blijven, en de rest al naar huis is...
Oud 14 juli 2013, 14:37   #169
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg je nu zelf niet dat het niet snor zit bij die ambtenaren?
Ze kosten ons hopen geld, presteren in vele gevallen in het beste geval slecht en als ze op pensioen zijn kosten ze de gemeenschap onredelijk veel.

Maar buiten deze enkele minpunten marcheert alles prima in ons landje.
Als ik zo vrij mag zijn hier op te reageren : het zit inderdaad niet snor bij de ambtenaren gewoonweg omdat diegenen die er over beslissen geen enkel, maar dan ook geen enkel benul hebben over dat waarover ze beslissen...... Er is een top die elk jaar zwaarder en zwaarder wordt, en die top zal niet in haar eigen vingers snijden, terwijl de basis uitgedund wordt, maar het wel die basis is die het werk moet doen......
Wat dat aanhoudend probleem van de pensioenen betreft : wiens schuld is dat ? Die van de ambtenaren of die van de politici die de stemmen van de ambtenaren zo dachten af te kopen ? De oorsprong van dat hoog pensioen ken je toch hopelijk wel ? (niet genoeg kandidaten voor de ambtenarij omdat het in de privé beter was....)
En moesten we het over de vakbonden hebben : daar wil ik zelfs niet over beginnen, die gepatenteerde lamzakken...(er zijn uitzonderingen )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be