Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 09:21   #161
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Forget it.
Laat ons hopen, dit schouwspel rekken is een cadeau voor de huidige oppositie.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 oktober 2013 om 09:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 11:57   #162
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Aangenaam verrast door de reactie van Bougeois

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-bestuur.dhtml

Als het goed is, moeten we het ook zeggen. Bourgeois is niet alleen rechtlijnig in zijn oordeel als anderen er een zootje van maken. Ook als partijleden van de eigen familie de mist ingaan draait hij niet rond de pot.
"Turnhout is een aanfluiting van goed bestuur" is er niet naast als kritiek. Erwin Brentjens zal zich vandaag wel niet zo goed voelen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:10   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Geert Bourgeois doet het ambt van minister van binnenlands bestuur eer aan door pas te spreken als het zijn toer is. Geert Bourgeois heeft gouverneur Cathy Berx haar taak laten doen zonder commentaar te geven. Een voorbeeld voor andere ministers die continu in de media zitten te palaveren over actualiteitsvraagstukken voor ze het formeel in het kabinet krijgen.

Nu je moet Geert Bourgeois ook niet volledig de hemel in prijzen. Hij heeft zich in het verleden regelmatig voor zijn toer uitgelaten ivm de niet-benoemde burgemeesters in de rand van Brussel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 oktober 2013 om 12:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 12:28   #164
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Geert Bourgeois doet het ambt van minister van binnenlands bestuur eer aan door pas te spreken als het zijn toer is. Geert Bourgeois heeft gouverneur Cathy Berx haar taak laten doen zonder commentaar te geven. Een voorbeeld voor andere ministers die continu in de media zitten te palaveren over actualiteitsvraagstukken voor ze het formeel in het kabinet krijgen.

Nu je moet Geert Bourgeois ook niet volledig de hemel in prijzen. Hij heeft zich in het verleden regelmatig voor zijn toer uitgelaten ivm de niet-benoemde burgemeesters in de rand van Brussel.
Daar heb je 100% gelijk in. Ik ben er altijd bij als het is om de fratsen van de n-va ministers te becommentariëren, maar hier in dit specifieke geval speelde hij het zeer correct . En aangezien dit in de politiek geen evidentie is wou ik het toch ook even opmerken. De minister toonde dat hij kan spreken vanuit zijn functie, en niet enkel vanuit zijn politieke kleur.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:55   #165
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...5_Turnhout_NVA

"N-VA nationaal moet toch echt gaan beseffen dat men vanuit Brussel niet kan dicteren wat er in de gemeenten moet gebeuren", stellen de zes in hun mededeling. "De band tussen Brussel en het lokale beleid is er niet en zal er ook nooit zijn als men de partijwerking niet aanpast aan wat de man in de stad of in het dorp voelt of denkt."

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 15 oktober 2013, 13:13   #166
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De lokale mandatarissen willen de burgemeester buitengooien, en dit druist blijkbaar in tegen de partijstatuten. Niet meer, niet minder. Volgens wat er in het artikel staat, is de nationale afdeling aan het bemiddelen, maar zijn ze niet aan het dicteren. Moeten er misschien voor elke gemeente aparte partijstatuten opgesteld worden?

Onzin, volgens het artikel is de lokale N-VA daar niet tegen de nationale politici, ze zijn tegen enkele van hun eigen lokale mandatarissen.
Toch iemand die nog begrijpend kan lezen dezer dagen, in ieder geval een hoop zever voor niks lijkt me.

In reactie op de commentaar van de 6 afvalligen kan ik alleen maar concluderen dat ze niet eens weten tegen wie ze een probleem hadden, de N-VA top wilde bemidelen maar blijkbaar waren de 6 daar niet mee opgezet en nu willen ze het afdoen alsof de N-VA top hen gedicteerd heeft, ze zijn zelf de oorzaak van hun schorsing en meer kan ik daar niet over zeggen.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 15 oktober 2013 om 13:15.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 13:39   #167
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de evidentie Bekijk bericht
Die 6 geschorsten zullen toch geen sp.a mollen zijn zeker?
nee ik denk dat het ps'ers zijn hé
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 15:22   #168
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Toch iemand die nog begrijpend kan lezen dezer dagen, in ieder geval een hoop zever voor niks lijkt me.

In reactie op de commentaar van de 6 afvalligen kan ik alleen maar concluderen dat ze niet eens weten tegen wie ze een probleem hadden, de N-VA top wilde bemidelen maar blijkbaar waren de 6 daar niet mee opgezet en nu willen ze het afdoen alsof de N-VA top hen gedicteerd heeft, ze zijn zelf de oorzaak van hun schorsing en meer kan ik daar niet over zeggen.
Bekijk het hoe je wil. Meer de helft van de lokale N-VA Turnhout fractie is nu geen N-VA meer.

Oud 17 oktober 2013, 18:45   #169
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bekijk het hoe je wil. Meer de helft van de lokale N-VA Turnhout fractie is nu geen N-VA meer.
Op één man na is iedereen die voor N-VA verkozen werd in Turnhout nu voor een jaar geschorst of uit de partij gezet door de nationale partijtop. N-VA Turnhout = Erwin Brentjens. Voor één keer letterlijk, een gelijkheidsteken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 20:36   #170
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Bekijk jij Terzake van deze avond maar eens.
Maak je daarover maar ongerust. Alhoewel ik geen N-VA'er ben, vind ik dit ongeoorloofd in een land dat zogezegd democratisch wil zijn.

Hetgee dat zich daar afgespeeld heeft, kan niet zonder gevolgen blijven.

Cools moet buiten en De Gucht moet door de EU op zijn plaats gezet worden.
We leven toch niet in Venezuela.
Dat is een apart topic waard.

Oud 17 oktober 2013, 21:03   #171
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Dat is er al.
En je post je uitmuntende politieke analyse óók in de verkeerde draad omdat je erkent dat de N-VA onbekwaam is en dat probeert te minimaliseren in de draden die dat aantonen?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be