Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2004, 09:24   #161
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik ben blij dat er toch nog ene is die door heeft dat de Amerikaanse burgeroorlog niet om de slavernij ging (je komt dan ook uit Amerika, dus het zou maar erg zijn).

De Noorderlingen gaven evenveel om het welzijn van de zwarten als de Zuiderlingen, maar het is achteraf wel leuker om de strijd voor te stellen als een gedistilleerd altruïsme uit liefde voor de zwarte medemens (om die vervolgens tot diep in de 20e eeuw te discrimineren).

It's all about economics...
zoals trouwens ook dat geval van 1302 bekend onder de naam "gulden sporen" dat later ook voorgesteld werd als een strijd van dappere vlamingen tegen franskiljons... daar waar die dapperen zowel als die anderen maar een miniem onderdeeltje uitmaakten in een strijd zoals er toen vele waren, tussen belangengroepen van de ene of de andere "adellijke" familie en/of corporatistische groepen van allerlei slag... waar het meestal de arme soldaten waren die de dupe waren...
maar ja, het staat goed aan een banale alledaagse "strijd"een nobel doel te kleven... vooral als het de ene of de andere goed uitkomt...
niets nieuw onder de zon, zou ik zeggen...
tijdverdrijf voor sommigen, zever voor anderen, of nog "het doel heiligt de ....."
Oud 17 augustus 2004, 09:27   #162
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Aaaarg... iel aarg...

Zijn jullie nu echt zo bezeten van dat nazi gedoe.
Alsof het blok stiekem oorlogstuig maakt, of er plannen zouden zijn om de vlaamse munitie depots van het leger te plunderen.

Of denkje dat de blokkers met knuppels en stokken tegen de walen gaan vechten.

Toch goed dat je er zo over het blok denkt, het bewijst nogmaals met wat voor kleutergedoe jullie tegen het blok beginnen.
dit gebroed van de vroegere VNV, SS-vlaanderen (met kleine d), etc... is nu niet meer geruggesteund door nazihorden, op zichzelf zijn ze ongevaarlijk, blaffende honden bijten zelden...
Oud 17 augustus 2004, 10:10   #163
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
zoals trouwens ook dat geval van 1302 bekend onder de naam "gulden sporen" dat later ook voorgesteld werd als een strijd van dappere vlamingen tegen franskiljons... daar waar die dapperen zowel als die anderen maar een miniem onderdeeltje uitmaakten in een strijd zoals er toen vele waren, tussen belangengroepen van de ene of de andere "adellijke" familie en/of corporatistische groepen van allerlei slag... waar het meestal de arme soldaten waren die de dupe waren...
maar ja, het staat goed aan een banale alledaagse "strijd"een nobel doel te kleven... vooral als het de ene of de andere goed uitkomt...
tijdverdrijf voor sommigen, zever voor anderen, of nog "het doel heiligt de ....."
Jij bent me toch maar een verzuurd mannetje. Altijd dat gezucht en geklaag (met duizenden puntjes in je tekst)

Je moet eens wat meer buiten komen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 10:24   #164
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Jij bent me toch maar een verzuurd mannetje. Altijd dat gezucht en geklaag (met duizenden puntjes in je tekst)

Je moet eens wat meer buiten komen.
da's nu eens een goei suggestie...
ware het niet dat ik veel reis doorheen de Eurregio Maas-Rijn, de Broekzeelse rand, etc...
maar ja... de waarheid *****, dus moeten jullie dan wat ambetant kunnen doen... het is je gegund...

en die puntjes... een kleine onbehebbelijkheid van mij... een ouwe knar mag al eens anders doen hé.... LOL
Oud 17 augustus 2004, 10:26   #165
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit gebroed van de vroegere VNV, SS-vlaanderen (met kleine d), etc... is nu niet meer geruggesteund door nazihorden, op zichzelf zijn ze ongevaarlijk, blaffende honden bijten zelden...
Tja... dat waren nog eens tijden hé...

Hoe zegde nonkel Dolf het ook weer?
"Als ik een zoon zou hebben zou ik willen dat hij was zoals L Degrelle"

Maar nu... ze hebben de Vlaming vetgemest en vergiftigd met Royalistische propaganda...

Maar owé... neem de Vlaming zijn CD-s af, zijn derde wagen, en zijn reis naar Benidorm... WHOEAARRRRGGGGHHHHHHH

Heb je de paniek al gezien bij de Tjeven, de Stevaerts en andere De Croo's bij de vaststelling dat er een levensstandaartdeficiet zit aan te komen?
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 02:15   #166
The Desertfox
Vreemdeling

Standaard

Quote Pietje :
Stel, dat het "blok", om zijn doel te bereiken, nl de installatie van een vlaamse republiek, een burgeroorlog ontketent, zijn jullie dan ook bereid om de wapens op te nemen tegen wallonië, en eventueel bereid om te sterven, voor de "goede zaak" ?? Graag gemotiveerde reacties.

Ja, ik zou absoluut bereid zijn de wapens op te nemen en m'n leven in gevaar stellen, niet zozeer tegen de Waalse bewoners maar wel tegen de Waalse politici die de ware crapulen zijn die Vlaanderen misbruiken.
Hun zou ik moeiteloos en met veel plezier gelyncht hebben op een zo pijnvol mogelijke manier mocht ik dankzij een burgeroorlog daartoe de kans krijgen.
Vlaanderen kan hierbij hand in hand samenwerken met Limburg om deze politieke Waalse maffia onder de zoden te leggen.
Mocht zulk een dag ooit komen, het zou één van de mooiste dagen uit m'n leven worden.
The Desertfox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 08:21   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk vind ik het heel jammer dat u uzelf zo te kijken zet en uw eigen onwetendheid over de geschiedenis van de Nederlanden zo pijnlijk ten toon spreidt.

1302 was immers geen "alledaagse slag" zoals u meent te moeten geloven. Dit blijkt al uit het feit dat we hier niet te doen hebben met een gewone feodale slag zoals er zoveel werden uitgevochten; veldslagen dus tussen rivaliserende adel, veldslagen tussen vorsten, veldslagen tussen leenheren en -mannen. De Guldensporenslag springt uit dit rijtje feodale slagen.

Aan de ene kant staat daar voor de eerste keer in de middeleeuwse geschiedenis een volksleger bestaande uit stadsmilities, gewapende boeren, vrije mannen uit de heerlijkheden en andere vrijwilligers. Die vormden de kern van het leger omringd door een aantal edelen. Aan de andere kant het in het toenmalige Europa als onoverwinnelijk Frans koninklijk leger dat gevormd was uit de "fine fleur" van de toenmalige Franse adel samen met een indrukwekkend voetleger aan beroepssoldaten (voetvolk werd in het toenmalig Frans leger immers al betaald).

Dit treffen is dan ook niet onbesproken geweest in het toenmalig Europa. Dit verklaart ook waarom de slag - die volgens u maar "banaal" en "alledaags" zou zijn - in heel veel kronieken in Europa werd opgetekend. Hongaarse, Engelse, Duitse, Italiaanse... kroniekschrijvers vonden het nodig deze "banale" slag in hun kronieken op te tekenen. Het mooiste bewijs dat het helemaal niet "banaal" of "alledaags" was, integendeel!

1302 heeft ook buiten Vlaanderen gevolgen gehad. Razendsnel verspreidde het nieuws van de Vlaamse overwinning zich in Zuid-Frankrijk waarop de zuidelijke baronnen in het Franse koninkrijk tegen koning Filips in opstand komen. In het noorden van konings kroondomein ontstaan er ook opstanden, o.m. Dowaai. In Brabant komt er een heuse democratiseringsbeweging op gang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 08:23   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eens een goed boek over 1302 vooraleer u hier nog iets komt vertellen over de Guldensporenslag. Nu kraamt u echt onzin uit.

1302 wordt niet "voorgesteld" als een strijd tussen Vlamingen en "franskiljons". 1302 is een vrijheidsstrijd van de Vlamingen tegen de Franse koning.

Op wie slaat "die dapperen" trouwens?
Oud 18 augustus 2004, 08:39   #169
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk vind ik het heel jammer dat u uzelf zo te kijken zet en uw eigen onwetendheid over de geschiedenis van de Nederlanden zo pijnlijk ten toon spreidt.

1302 was immers geen "alledaagse slag" zoals u meent te moeten geloven. Dit blijkt al uit het feit dat we hier niet te doen hebben met een gewone feodale slag zoals er zoveel werden uitgevochten; veldslagen dus tussen rivaliserende adel, veldslagen tussen vorsten, veldslagen tussen leenheren en -mannen. De Guldensporenslag springt uit dit rijtje feodale slagen.

Aan de ene kant staat daar voor de eerste keer in de middeleeuwse geschiedenis een volksleger bestaande uit stadsmilities, gewapende boeren, vrije mannen uit de heerlijkheden en andere vrijwilligers. Die vormden de kern van het leger omringd door een aantal edelen. Aan de andere kant het in het toenmalige Europa als onoverwinnelijk Frans koninklijk leger dat gevormd was uit de "fine fleur" van de toenmalige Franse adel samen met een indrukwekkend voetleger aan beroepssoldaten (voetvolk werd in het toenmalig Frans leger immers al betaald).

Dit treffen is dan ook niet onbesproken geweest in het toenmalig Europa. Dit verklaart ook waarom de slag - die volgens u maar "banaal" en "alledaags" zou zijn - in heel veel kronieken in Europa werd opgetekend. Hongaarse, Engelse, Duitse, Italiaanse... kroniekschrijvers vonden het nodig deze "banale" slag in hun kronieken op te tekenen. Het mooiste bewijs dat het helemaal niet "banaal" of "alledaags" was, integendeel!

1302 heeft ook buiten Vlaanderen gevolgen gehad. Razendsnel verspreidde het nieuws van de Vlaamse overwinning zich in Zuid-Frankrijk waarop de zuidelijke baronnen in het Franse koninkrijk tegen koning Filips in opstand komen. In het noorden van konings kroondomein ontstaan er ook opstanden, o.m. Dowaai. In Brabant komt er een heuse democratiseringsbeweging op gang.
maw het resultaat was verrassend
de oorzaken voor de slag waren klassiekek
Oud 18 augustus 2004, 09:21   #170
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Lees eens een goed boek over 1302 vooraleer u hier nog iets komt vertellen over de Guldensporenslag. Nu kraamt u echt onzin uit.

1302 wordt niet "voorgesteld" als een strijd tussen Vlamingen en "franskiljons". 1302 is een vrijheidsstrijd van de Vlamingen tegen de Franse koning.

Op wie slaat "die dapperen" trouwens?
Och in de zes boeken over geschiedenis die KNACK onlangs uitgaf en die ik me aanschafte is er zelfs geen sprake van 1302. Zo belangrijk was dat...
Maar ja, naargelang de bron is het al dan niet belangrijk. Degenen die dat "fait divers"-ke willen oppeppen schrijven daar ronkende boeken over. Serieuze geschiedkundigen zoals die van De Knack-Wereldgeschiedenis zwijgen erover.
Maar ja, men mag voor mij dat allemaal opkloppen hoor.
Dat verandert niets aan het feit dat sinds 1302 er maar weinig vervolg op kwam, dat het lelijk zwart beest op die geel-zwarte vlag helemaal afgesleten klauwen heeft en de tanden ervan helemaal afgesleten zijn. Zing dan maar van "zoalng de leeuw kan kla... en zolang hij tanden heeft...
Oud 18 augustus 2004, 09:23   #171
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Desertfox
Quote Pietje :
Stel, dat het "blok", om zijn doel te bereiken, nl de installatie van een vlaamse republiek, een burgeroorlog ontketent, zijn jullie dan ook bereid om de wapens op te nemen tegen wallonië, en eventueel bereid om te sterven, voor de "goede zaak" ?? Graag gemotiveerde reacties.

Ja, ik zou absoluut bereid zijn de wapens op te nemen en m'n leven in gevaar stellen, niet zozeer tegen de Waalse bewoners maar wel tegen de Waalse politici die de ware crapulen zijn die Vlaanderen misbruiken.
Hun zou ik moeiteloos en met veel plezier gelyncht hebben op een zo pijnvol mogelijke manier mocht ik dankzij een burgeroorlog daartoe de kans krijgen.
Vlaanderen kan hierbij hand in hand samenwerken met Limburg om deze politieke Waalse maffia onder de zoden te leggen.
Mocht zulk een dag ooit komen, het zou één van de mooiste dagen uit m'n leven worden.
troost je, die dag komt nooit...
trouwens, geen paar tientallen percenten Limburgers zouden zich daaraan vuil maken, want voor meer dan 70 percent van de Limburgers is die communautaire prul de moeite niet waard.
Oud 18 augustus 2004, 09:25   #172
Tommy_
Schepen

Standaard

Ach man bazel niet het is een feit dat het een militair unicum was in die tijd. Een voetvolkleger dat op die manier een groot goed getrainde cavalerieleger zo in de pan hakten was nog nooit in de geschiedenis gebeurd. Dat was een grote veldslag in Europa in 1302 en geen faits divers.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 10:12   #173
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
troost je, die dag komt nooit...
trouwens, geen paar tientallen percenten Limburgers zouden zich daaraan vuil maken, want voor meer dan 70 percent van de Limburgers is die communautaire prul de moeite niet waard.
Sinds wanneer ben jij de spreekbuis van alle Limburgers, meneer de euregionale steenbok? Last van een beetje grootheidswaan?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 augustus 2004 om 10:17.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 13:55   #174
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Sinds wanneer ben jij de spreekbuis van alle Limburgers, meneer de euregionale steenbok? Last van een beetje grootheidswaan?
dat ben ik niet en waan me ook niet zo...
maar ik ben 66 jaar oud en heb Limburg zien evolueren en dat ging zeker niet vol enthousiasme voor "Vlaanderen"...
mijn uitspraak is gebaseerd op een enquete van HBvL van enkele maanden geleden (zie de topic toen daaraan gewijd op dit forum) waar 70 percent van het representatieve staal meer zag in Eurregio dan in een onafhankelijkheid voor de NL-regio van België...
daarbij komt dat heel veel mensen liever naar Maastricht, Luik en Aken gaan als naar Broekzele of Aaantwaaarpen of Brugge of Gent... (nog steeds volgens de enquete) en dat Vlaanderen heel weinig maar dan ook heel weinig voor Limburg doet...
maar ja, de separatisten denken dat men in de NL-talige regio van B. warm loopt voor een onafhankelijke deelstaat... maar die komt er nooit... onthou maar gerust wat ik zeg...
Oud 18 augustus 2004, 14:36   #175
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
mijn uitspraak is gebaseerd op een enquete van HBvL van enkele maanden geleden (zie de topic toen daaraan gewijd op dit forum) waar 70 percent van het representatieve staal meer zag in Eurregio dan in een onafhankelijkheid voor de NL-regio van België...
Werd er dan gevraagd naar de onafhankelijkheid van die euregio? Ik dacht het niet. Zo'n euregio kan perfect blijven voortbestaan in een zelfstandig Vlaanderen.

Citaat:
daarbij komt dat heel veel mensen liever naar Maastricht, Luik en Aken gaan als naar Broekzele of Aaantwaaarpen of Brugge of Gent... (nog steeds volgens de enquete)
Maar natuurlijk. Die steden liggen veel dichterbij. Ik ga toch ook niet naar de Delhaize in Brugge?

Citaat:
en dat Vlaanderen heel weinig maar dan ook heel weinig voor Limburg doet...
Da's wel een goeie. Als er één bestuursniveau is dat héél weinig voor Limburg doet, dan is het wel het Belgische! De oer-Belgische NMBS investeert quasi niks in Limburg. De N-VA heeft hiertegen al geprotesteerd. Zo wil de N-VA een degelijke spoorontsluiting van Limburg met o.a. een directe verbinding Hasselt-Maastricht. Limburg heeft enkel te winnen bij een meer zelfstandig Vlaanderen, spijtig dat er nog Limburgers zijn die dat niet (willen?) inzien.

Citaat:
maar ja, de separatisten denken dat men in de NL-talige regio van B. warm loopt voor een onafhankelijke deelstaat... maar die komt er nooit... onthou maar gerust wat ik zeg...
Ach ja, het federalisme zou er ook 'nooit komen', en kijk eens, we zijn al bijna aan het confederalisme...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 15:03   #176
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Werd er dan gevraagd naar de onafhankelijkheid van die euregio? Ik dacht het niet. Zo'n euregio kan perfect blijven voortbestaan in een zelfstandig Vlaanderen.

Maar natuurlijk. Die steden liggen veel dichterbij. Ik ga toch ook niet naar de Delhaize in Brugge?

Da's wel een goeie. Als er één bestuursniveau is dat héél weinig voor Limburg doet, dan is het wel het Belgische! De oer-Belgische NMBS investeert quasi niks in Limburg. De N-VA heeft hiertegen al geprotesteerd. Zo wil de N-VA een degelijke spoorontsluiting van Limburg met o.a. een directe verbinding Hasselt-Maastricht. Limburg heeft enkel te winnen bij een meer zelfstandig Vlaanderen, spijtig dat er nog Limburgers zijn die dat niet (willen?) inzien.

Ach ja, het federalisme zou er ook 'nooit komen', en kijk eens, we zijn al bijna aan het confederalisme...
het gekke hier is dat men steeds maar opnieuw hetzelfde moet zeggen met tussenpozen van enkele weken of maanden... maar ik herhaal dat de mensen hier meer hebben avn een samenwerkingsverband in Eurregionaal verband binnen Europa, dan van een onafhankelijke NL-regio van België...

en ik herhaal dat ik geen belgicist ben maar het wangedrocht België niet wil vervangen door een wangedrocht Vlaanderen..

dat in Eurregionaal verband heel erg gedacht wordt en concreet zelfs studies gebeuren om de Duitse Eurregio-Bahn netten uit te breiden naar NL en B Limburg alsook Luik, met het soort sneltrams dat daar bolt (studie van de tUL (Transnationale Universiteit Limburg in samenwerking met Leuven en Gent: de zogenaamde Kolenspoor Waterschei Eisden-Maasmechelen over de Eurpopalaan te Genk naar Genk Station en aansluiting te As, met overbrugging van de Maas te Maasmechelen, heraanleg van een sneltramlijn op de zate van de lijn Maastricht-Lanaken-Munsterbilzen-Hasselt, etc...) de oerlogge NMBS zal effectief niets veranderen, maar de regionale samenwerkingsverbanden zullen catalysator spelen... (ik weet ook dat de CVP in Limburg nooit een punt maakte van een betere verbinding, dat Louis Tobback de bocht van Leuven niet wou laten aanleggen, etc...)
en zwijg me maar van de NVA met Sauwens die in zijn VU periode elk initiatief aanvocht als aanslag op Limburg en de zijn eigen schaduw hatende Peumans die meer uit is op heibel maken dan wat doen (hij was toch hooggeplaatst in De Lijn, waarom deed hij dan niets binnen De Lijn?????)
och dus van het NVA hebben wij niets te verwacten...
bij VB Limburg is er zoveel hommeles wegens vermeende vrouwenkwesties bij de lijstvorming dat die er nog bijlange niet uit zijn (zie desbetreffend artikel in HBvL vanuit de periode van de lijstvorming waar gewillige madammekes de voorkeur kregen boven het stemmenkanon van de verkiezingen van 2003...
moet er nog meer zijn... de Limburgers weten dat nog hoor...
Oud 18 augustus 2004, 15:32   #177
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Die Maas-Rijnlanders zie ik helemaal zitten - hoeveel mensen in dat gebied zijn dit samenwerkingsverband genegen ?: zo tussen Maastricht,
Aken en Luik een nieuwe Europese Hoofdstad bouwen �* la Brasilia zou dat geen bevlogen project voor de Maaslanders zijn ? Iets met een wat keltisch klinkende naam.. Zal eens tussen mijn Lowlands korrespondentie
kijken , die linguisten kennen er wat van...
Oud 18 augustus 2004, 16:10   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets aan het feit dat sinds 1302 er maar weinig vervolg op kwam, dat het lelijk zwart beest op die geel-zwarte vlag helemaal afgesleten klauwen heeft en de tanden ervan helemaal afgesleten zijn. Zing dan maar van "zoalng de leeuw kan kla... en zolang hij tanden heeft...
Ach, waarom maakt u uzelf toch zo graag belachelijk? Weinig vervolg? Ik heb reeds op dit forum heel uitvoerig uiteengezet welke belangrijke gevolgen 1302 niet alleen in Vlaanderen, maar ook in Brabant en buiten de Nederlanden had. Uw goed recht om dit allemaal niet te willen weten, maar maak uzelf toch niet zo belachelijk.

En wat mag er dan wel lelijk zijn aan een heraldische leeuw? Al eens de provincievlag van Namen gezien? En die van Henegouwen? Beide provincies dragen immers de vroegere banier van vorstendommen die hun wapens van de Vlaamse grafelijke familie ontleenden... En hoe oordeelt u dan over de andere leeuwen? Die van Nederlands-Limburg? Die van Vlaams-Limburg? Die van Luxemburg? Die van Zeeland? Die van Holland?

In wat u hierboven schreef, toont u duidelijk uw minachting voor alles wat Vlaams is. Een bijna onverholen haat. U is echt een slechte verliezer. Aan Vlaanderen is de toekomst: leer daar alvast mee leven i.p.v. u te gedragen als een verzuurd mannetje dat kankert over de Vlaamse vlag.
Oud 18 augustus 2004, 16:11   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Tja... dat waren nog eens tijden hé...

Hoe zegde nonkel Dolf het ook weer?
"Als ik een zoon zou hebben zou ik willen dat hij was zoals L Degrelle"

Maar nu... ze hebben de Vlaming vetgemest en vergiftigd met Royalistische propaganda...

Maar owé... neem de Vlaming zijn CD-s af, zijn derde wagen, en zijn reis naar Benidorm... WHOEAARRRRGGGGHHHHHHH

Heb je de paniek al gezien bij de Tjeven, de Stevaerts en andere De Croo's bij de vaststelling dat er een levensstandaartdeficiet zit aan te komen?
Natuuuuuurlijk vergeten altijd dezelfden 'toevallig' dat de belangrijkste meelopers met Hitler niet Vlaams maar Francofoon waren. Misschien zit die 'Royalistische propaganda' waar de Vlaming al 175 jaar mee vergiftigd wordt daar ook voor iets tussen?

Van vetgemeste varkens hoeft inderdaad niemand veel verzet te verwachten. In feite komt het er dus op neer dat dit land uitsluitend overleeft dankzij een gunstige economische toestand. Zogauw die niet langer te handhaven is, valt dit 'zo geliefde koninkrijk' als een kaartenhuis in elkaar vermits het hoofdzakelijk bestaat bij de vadsige tevredenheid van vetgemeste varkens, vogels, vis, kortom, alles behalve een volk dat zich bewust is van zijn nationaliteit en dat daar aan hecht, zoals eender welk ander volk ter wereld.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2004 om 16:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:50   #180
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De duitsers verwijzen met graagte naar hun adelaar als de "Pleitegeier"
de amerikanen lachen met hun zeearend omdat het beestje zo ongeveer uitgestorven is. En vlamingen zouden niet met hunne ouwe lieuw mogen lachen ? Komkom, dat is toch een vorm van vaderlandsliefde ...

O juist : ik heb een locatie gevonden om in de Eurregio Maas en rijnland een Europese hoofdstad te bouwen : Kuttingen (in Nederland Limburg, vlak bij de resp. Luiks-Belg. Limburg en Duitse grenzen.

Om duidelijke redenen zou ik zelfs de naam niet veranderen - we moeten eens ter plaatse gaan kijken of de topografie van de streek goed is -
iets voor een volgende forummmeeting ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be