Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2013, 06:55   #161
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
In ieder geval klare taal.
Juist, klinkklare onzin.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 07:29   #162
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is geen antwoord. Nogmaals, het grootste deel van onze wegen valt onder de bevoegdheid van de gemeenten. En voor het overige moet het Vlaams Gewest een achterstand inhalen van vele jarenlange verwaarlozing onder unitair Belgisch beheer.
Bij ons worden de wegen een jaar voor iedere verkiezing opgebroken en 3 weken voor de verkiezingen zijn ze weer pico bello voor 3 jaar.
Ook al zijn ze dan nog pico bello, na 3 jaar breekt men ze toch weer op, natuurlijk voor de volgende verkiezing en dat gebeurt zeker niet omdat er corruptie mee gemoeid is.
Het is enkel om de automobilist en de belastingbetaler mee te plezieren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 07:31   #163
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bij ons worden de wegen een jaar voor iedere verkiezing opgebroken en 3 weken voor de verkiezingen zijn ze weer pico bello voor 3 jaar.
Ook al zijn ze dan nog pico bello, na 3 jaar breekt men ze toch weer op, natuurlijk voor de volgende verkiezing en dat gebeurt zeker niet omdat er corruptie mee gemoeid is.

klinkklare onzin wat jij hier verteld!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 07:50   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er van de gewestwegen rond Antwerpen? Dat is een dossier van zo'n omvang dat je dit niet zomaar uit een hoed kan schudden. Komt daar nog bij dat men bijkomend nog eens rekening moet houden met stiefmoeder Europa.
Even terzijde: de EU is geen stiefmoeder.

Uitleg: eerst spreken we af met de andere EU-landen: dit is onze werkwijze, het is super voordelig voor alle deelnemers en daar gaan we ons dus aan houden. Dan beginnen wij (of een ander land) de boel te belazeren ("om uit twee ruiven te kunnen eten"), en als we daar op aangesproken worden, dan zou jij zeggen "o gij vuile stiefmoeder".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 07:56   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ga je het Belgisch probleem verengen naar jouw werkervaring als ambtenaar?

Ik heb nog nooit iemand met zo een graaiersmentaliteit zien praten.
Als ambtenaar met pensioen, spreek ik ook uit ervaring.

Mijn ervaring is dat de ps-mentaliteit van de Franstalige ambtenaar simpelweg de exponent is van de ganse Franstalige mentaliteit.
En die staat haaks op de Vlaamse mentaliteit.

Het zal voor onze beide gemeenschappen beter zijn, als wij ieder in ons eigen autonomie zullen kunnen werken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 augustus 2013, 08:03   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als vrijmetselaars de hoogste graad bereiken, dan fluistert de Grootmeester hun het geheime woord in hun oor. Velen denken dan: "was het dat maar?" Dat gevoel krijg ik bij dit antwoord: onafhankelijk worden om verder te blijven knoeien...
Hilarisch !!

.

Oud 4 augustus 2013, 08:52   #167
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Of hoe de politieke correctheid Francken zich in haarspeldbochten laat wringen...

Hij heeft bang van de zuivere Vlaming... onnozelaar.
Was jij geen lid van de N-VA geworden om de partij zogezegd in een radicale koers te duwen?

Met mannen van jouw kaliber kan de N-VA niets doen. Ik hoop dan ook dat je lidkaart in de vuilnisbak ligt. Je bent immers een dikke huichelaar met twee gezichten.

Geef mij maar J.V.D.B. Een VB'er uit één stuk die ik wél respecteer. Hij verkoop tenminste geen onnozele prietpraat over de N-VA zoals jij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 08:58   #168
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Als vrijmetselaars de hoogste graad bereiken, dan fluistert de Grootmeester hun het geheime woord in hun oor. Velen denken dan: "was het dat maar?" Dat gevoel krijg ik bij dit antwoord: onafhankelijk worden om verder te blijven knoeien...
Dan kunnen we er ten minste wel voor stemmen, nu is het gewoon een overheersing door een land die niet het onze is en waar we geen zeg in hebben.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 09:40   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Was jij geen lid van de N-VA geworden om de partij zogezegd in een radicale koers te duwen?

Met mannen van jouw kaliber kan de N-VA niets doen. Ik hoop dan ook dat je lidkaart in de vuilnisbak ligt. Je bent immers een dikke huichelaar met twee gezichten.

Geef mij maar J.V.D.B. Een VB'er uit één stuk die ik wél respecteer. Hij verkoop tenminste geen onnozele prietpraat over de N-VA zoals jij.
't Is warm, en ik kom er niet direct op. Wie is jvdb ? Vond jij het te warm om iets meer dan initialen te zetten ?

.

Oud 4 augustus 2013, 09:50   #170
connick41
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is warm, en ik kom er niet direct op. Wie is jvdb ? Vond jij het te warm om iets meer dan initialen te zetten ?

.

John van den Brom
connick41 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:01   #171
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dezelfde tjeef die ook verantwoordelijk is voor openbare werken.
Ingried Lieten een tjeef?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:02   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Lari en apekool
Oud 4 augustus 2013, 10:15   #173
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, omdat er ruimte voor is. In Belgische context niet.
Als Vlaanderen haar economische motor "Bruxelles" kwijt is en dan tevens nog eens moet opdraaien voor 75% van de overheidsschuld dan is de kans dat een onafhankelijk Vlaanderen om rond te komen haar belastingen zal moeten verhogen meer dan reëel.

Laatst gewijzigd door speurneus : 4 augustus 2013 om 10:15.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:17   #174
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sinds wanneer is Lieten verantwoordelijk voor openbare werken?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:17   #175
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Jan van den Berghe. Een man met bijna 85.000 postings. Initialen moeten voldoende zijn. Het is vandaag warm voor iedereen en gisteren was het nog warmer!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:28   #176
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lieten mag dan wel van De Lijn komen, mobiliteit valt onder Crevits.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:30   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Sinds wanneer is Lieten verantwoordelijk voor openbare werken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best
Wie is dan de verantwoordelijke minister van De LIjn?
Toch geen sos mag ik hopen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro
Dezelfde tjeef die ook verantwoordelijk is voor openbare werken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
De Lijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 augustus 2013 om 10:34.
Oud 4 augustus 2013, 10:31   #178
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen haar economische motor "Bruxelles" kwijt is en dan tevens nog eens moet opdraaien voor 75% van de overheidsschuld dan is de kans dat een onafhankelijk Vlaanderen om rond te komen haar belastingen zal moeten verhogen meer dan reëel.
Ofwel is Vlaanderen Brussel (en dus een belangrijke economische motor) kwijt, ofwel houdt Vlaanderen Brussel en hebben we een franstalige minderheid in het hart van Vlaanderen (en de Rand errond) die zeker op haar strepen gaat staan. Een onafhankelijk Vlaanderen betekent zeker niet het einde van de communautaire problemen, integendeel.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 11:52   #179
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen het zwarte gat "Bruxelles" kwijt is en de Fransen de helft van de staatsschuld overnemen in ruil voor de Anschluss van de vier Waalse provincies, dan is de kans zeer groot dat Vlaanderen de belastingen kan halveren.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 12:27   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jan van den Berghe. Een man met bijna 85.000 postings. Initialen moeten voldoende zijn. Het is vandaag warm voor iedereen en gisteren was het nog warmer!
Goed dat ge erbij zet dat het gevalletje er een is die postings maakt. Anders was ik nog niet mee.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be