Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2013, 00:36   #161
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit is nu eenmaal de leer die deze mensen (verplicht) moeten volgen. Je hoeft geen analfabeet te zijn om te weten hoe ze tegen onze westerse waarden en wereld aankijken.
en weeral komt circe met deze drogreden. best wel vermoeiend.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 01:59   #162
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Vertel eens, welke leer volgen ze dan, de Boeddhistische leer misschien.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 07:38   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat de bevolking gegroeid is, dat bedoel ik ermee.
Ik denk dat jij een fixatie op de islam gekregen hebt en zich in het leven enorm ergert aan allerlei. Dat kan jaren van uw leven kosten, maar wie ben ik ...
In plaats van alles zo zwart te zien, bekijk het eens grijs.
Hoe verklaar jij het FEIT dat ondertussen de Antwerpse bevolking voor meer dan 30% uit allochtonen bestaat? Door het feit dat de vlaamse bevolking een bevolkingsexplosie kent?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 08:28   #164
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
niets aan de hand hoor,dat is hun zwart-wit denken. Ze beschuldigen iedereen die een andere mening heeft. heb ik al 'tig keer ondervonden, en het maakt niet uit hoeveel keer ik het ook zeg dat ik geen moslim ben, toch blijven ze hardnekkig erin. soms heb ik echt medelijden met hen.
Verschillende mensen hebben op je vraag van 1 september gereageerd, geen enkele daarvan heeft ondertussen kunnen rekenen op een wederwoord.
Afgezien van het uiten van beschuldigen ben je blijkbaar niet in staat om inhoudelijk te reageren noch om reacties te weerleggen.

Als je toch niet deelneemt aan de discussie, wat kom je hier dan eigenlijk doen?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 08:35   #165
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is dan volgens u zo " veralgemenend" aan mijn betoog?
Geloof privatiseren? En op welke manier ziet u hier dan de oplossing voor de problemen in het samenleven?
Privatiseren zoals losstaand van subsidies en de maatschappij.
Een kerk, moskee en synagoge mag wel bestaan, maar deze mag geen invloed uitoefenen. Kortom: secularisme
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 08:46   #166
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe verklaar jij het FEIT dat ondertussen de Antwerpse bevolking voor meer dan 30% uit allochtonen bestaat? Door het feit dat de vlaamse bevolking een bevolkingsexplosie kent?
De Vlamingen zijn van grote gezinnen afgestapt. Vroeger was een gezin met tien kinderen niet zo vreemd. Nu is dat een zeldzaamheid.
Maar ook de Vlamingen hebben voor een babyboom gezorgd. We zijn nog altijd met meer Vlamingen dan allochtonen. En meeste moslims zijn al reeds Belg op de pas.
Ik zie geen problemen in Antwerpen met de multiculturaliteit. Ik begrijp wel dat velen vinden dat er niet echt van 'samenleven' gesproken kan worden. Maar die schuld moet je niet afschuiven op één groep mensen. Wij, zij, regeringen dragen daar hun steen in bij.
Oud 9 september 2013, 08:56   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn van grote gezinnen afgestapt. Vroeger was een gezin met tien kinderen niet zo vreemd. Nu is dat een zeldzaamheid.
Maar ook de Vlamingen hebben voor een babyboom gezorgd. We zijn nog altijd met meer Vlamingen dan allochtonen. En meeste moslims zijn al reeds Belg op de pas.
Ik zie geen problemen in Antwerpen met de multiculturaliteit. Ik begrijp wel dat velen vinden dat er niet echt van 'samenleven' gesproken kan worden. Maar die schuld moet je niet afschuiven op één groep mensen. Wij, zij, regeringen dragen daar hun steen in bij.
OMG .... tegen zoveel intellect kan ik niet op!
Er zijn inderdaad nog steeds meer Vlamingen dan Marokkanen in Vlaanderen! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
En dan nieuwkomers zich niet willen integreren is uiteraard de schuld van de vlaamsblokstemmer, hoe kan het anders.
En dat is allemaal de schuld van de regering!

ik ga je verder gewoon op negeren zetten perzikje, dit is slecht voor mijn bloeddruk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 september 2013, 09:03   #168
Peche
Banneling

Standaard

Ge hebt gelijk circe. Peche is slecht voor uw gezondheid
Oud 9 september 2013, 10:09   #169
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soort zoekt soort - een universele wet - New York is daar een mooi voorbeeld van.

We importeren massaal een soort dat een andere gedachtegoed heeft dan ons soort. De gevolgen merken we nu al, op lange termijn zijn er drie mogelijke gevolgen:

- De moslims worden de baas in België en we worden een islamitische staat (burgeroorlog?)
- We smijten de moslims, en zodoende hun gedachtegoed buiten (burgeroorlog?)
- We slagen erin om vreedzaam naast elkaar te blijven leven, zoals de Walen nu met de Vlamingen doen, iedereen natuurlijk in zijn eigen habitat. De steden worden het leefgebied van islamitische volgelingen.

De bom gaat vooral ontploffen als onze welvaart in elkaar ploft. Op dat moment valt iedereen terug op zijn eigen soort en zal het andere soort de grote schuldige zijn van het gebeuren.

Laatst gewijzigd door bf62 : 9 september 2013 om 10:13.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 13:39   #170
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

-

Laatst gewijzigd door kwantum : 9 september 2013 om 13:39.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 13:42   #171
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Daar vegen alle moslims en onze politiekers hun gat aan! Die achterlijke wereldvreemde en gevaarlijke godsdienst moest hier gewoon nooit grond onder de voet krijgen, ipv te leuteren over "godsdienstvrijheid" voor deze gevaarlijke meute! Waarom hebben we hetzelfde niet gedaan met de nazi's destijds en hen alle vrijheid van spreken en handelen gegeven?
Hoelang zal het nog duren vooraleer we moeten vaststellen, en te laat, dat we met de islam en de moslims niet beter af zijn dan met de nazi's?
Kijk naar wat ze uitspoken in hun eigen landen...en wat straks nog allemaal zal overwaaien eens ze hier genoeg soldaatjes voor Allah zullen geproduceerd hebben?
Ze weten dat al lang, hoor, maar ze beseffen dat het te laat is om er nog wat aan te kunnen doen. Daarom dat de meeste politiekers enkel nog denken in termen van: postjes behouden en zakken vullen en met pensioen wegvluchten naar betere oorden.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 13:54   #172
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus als nazi's de nazi-ideologie volgen en men die ideologie bekritizeert, dan is dat een DROGREDEN?

Oud 9 september 2013, 14:18   #173
BonBon
Banneling

Standaard

moslim pedofielen houden een wet tegen om kinderhuwelijken tegen te gaan

"Bruid (8) sterft aan verwondingen na huwelijksnacht"
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...jksnacht.dhtml
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 20:05   #174
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft toch wel dat die grote gezinnen niet meer voorkwamen, toen de pil op de markt kwam?
De babyboom dateert van na de tweede wereldoorlog, een reactie op de vele doden, en voordat de pil voor vrouwen op de markt kwam.
Wat iemand op zijn pas is, zegt niets over identiteit , die is en blijft voor de derde generatie Turken en Marokkanen vooral moslim van een bepaalde afkomst.
Jij ziet geen problemen, ik wel, maar ik zie dan ook dagelijks hoe het eraan toe gaat,en heb 20 jaar ervaring op professioneel gebied waar het samenleven betreft.
Ik leef ook nog eens in een multiculturele wijk, ik vrees dat jij enkel afgaat op je eigen ervaring maar je niet verdiept in het onderwerp zelf.
De lijst over gevangenissen, vluchthuizen, schooluitval, criminaliteit heb je dan ook handig genegeerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 20:05   #175
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
moslim pedofielen houden een wet tegen om kinderhuwelijken tegen te gaan

"Bruid (8) sterft aan verwondingen na huwelijksnacht"
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...jksnacht.dhtml
Verschrikkelijk...
Oud 9 september 2013, 20:16   #176
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, jullie zitten hier nog steeds.
Dat bedoel ik, wij zitten hier nog.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 22:30   #177
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je beseft toch wel dat die grote gezinnen niet meer voorkwamen, toen de pil op de markt kwam?
De babyboom dateert van na de tweede wereldoorlog, een reactie op de vele doden, en voordat de pil voor vrouwen op de markt kwam.
Wat iemand op zijn pas is, zegt niets over identiteit , die is en blijft voor de derde generatie Turken en Marokkanen vooral moslim van een bepaalde afkomst.
Jij ziet geen problemen, ik wel, maar ik zie dan ook dagelijks hoe het eraan toe gaat,en heb 20 jaar ervaring op professioneel gebied waar het samenleven betreft.
Ik leef ook nog eens in een multiculturele wijk, ik vrees dat jij enkel afgaat op je eigen ervaring maar je niet verdiept in het onderwerp zelf.
De lijst over gevangenissen, vluchthuizen, schooluitval, criminaliteit heb je dan ook handig genegeerd.
En wat zegt uw 20 jaar professionele ervaring dan over samenleven?
Smeer een sjiiet en soenniet over éénzelfde lijn? Ahja want het boek blijft de Koran.
Ik vind criminaliteit een alomvattend woord. Mij doet dat weinig eerlijk gezegd
Oud 10 september 2013, 15:34   #178
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Smeer een sjiiet en soenniet over éénzelfde lijn? Ahja want het boek blijft de Koran.
Ik denk goed het verschil te weten tussen een Soenniet en Sjiiet, maar inderdaad, wat het samenleven betreft doet dat onderscheid er geen klap toe, dus waar wilt u nu naartoe???
Tja...wanneer criminaliteit u niet interesseert, zolang u uw koekje maar krijgt....dan heeft een discussie met u weinig zin.
Oud 10 september 2013, 17:16   #179
Peche
Banneling

Standaard

Wel kort van zin voor 20 jaar professionele ervaring.
Het is U intussen zéér duidelijk dat het mij niet ging om de criminelen onder vreemdelingen. Mij gaat het meer om de mensen die wel moeite doen erbij te horen en dezelfde (voor)oordelen krijgen als iemand die wel crimineel is.
Samenleven met een groep sjiieten rondom U of een groep soennieten is wel degelijk een wereld van verschil. Maar dat zal U ontgaan zijn in uw cursus "samenleving".
Oud 10 september 2013, 19:26   #180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het boek blijft de koran.
Dat ze zelf niet inzien dat hetzelfde boek verschillende interpretaties toelaat toont juist de waardeloosheid ervan aan.
Ge kunt een sjiiet en soenniet dus gerust over eenzelfde kam scheren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be