Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2014, 19:46   #161
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je vergeet dat als ze de condities niet kan naleven de strafuitvoering gaat kijken naar de reden waarom. Er is namelijk een verschil tussen moedwillig de condities breken en ze niet kunnen naleven, we komen dan weer op het begrip airkracht, bijvoorbeeld de man die plots verlamd wordt, de strafuitvoering weet dan ook wel dat die man niet kan gaan werken, of zich niet te voet kan komen aanbieden op het politiebureel.

Je zal zien dat de sociale dienst haar dan een woning zal bezorgen, of een referentieadres, als ze in de onmogelijkheid verkeert van zelf te gaan huren. Er is - zover we weten - geen enkele wettelijke reden voor de strafuitvoering om haar binnen te houden.
Ze breekt ze mogelijk niet moedwillig, hoewel er natuurlijk al vragen ontstaan indien ze effectief gelogen heeft tegenover de rechtbank ivm dat tentenkamp. Voorts denk ik dat er massaal protest zou zijn als iemand zoals haar (ik geef eerlijk toe dat ik haar liever terug in het gevang zie) voorrang voor onschuldigen krigjt op een sociale woonst. Gezien de ernst van haar misdaden betwijfel ik ook of ze zo zonder opvolging er vanaf kan komen met een simpel referentieadres (en wat dan ondertussen, onder een brug slapen?). Ik denk dat de plicht op huisvesting niet enkel om de maatschappij te beschermen is maar ook voor haar eigen veiligheid.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 20:59   #162
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat als ze de condities niet kan naleven de strafuitvoering gaat kijken naar de reden waarom. Er is namelijk een verschil tussen moedwillig de condities breken en ze niet kunnen naleven, we komen dan weer op het begrip airkracht, bijvoorbeeld de man die plots verlamd wordt, de strafuitvoering weet dan ook wel dat die man niet kan gaan werken, of zich niet te voet kan komen aanbieden op het politiebureel.

Je zal zien dat de sociale dienst haar dan een woning zal bezorgen, of een referentieadres, als ze in de onmogelijkheid verkeert van zelf te gaan huren. Er is - zover we weten - geen enkele wettelijke reden voor de strafuitvoering om haar binnen te houden.
Nergens claimt iemand hier, dat zij moedwillig stopt, met het naleven van de vooropgestelde condities. Probeer ook te begrijpen, dat als niemand haar onderdak aanbiedt, zij naar de gevangenis moet. Althans, ik neem aan dat u dit wel degelijk begrijpt.

Brengt ons naar het volgende punt. U bent er schijnbaar van overtuigd, dat het OCMW verplicht is haar een onderkomen aan te bieden. Kan u dat aantonen? Is daar een bron voor voorhanden? Een wettekst?

Ik herhaal: Dit lijkt mij een gunstmaatregel; niet zozeer een verworven recht. Ook u moet het verschil tussen beiden kunnen begrijpen, niet?

Aan de vooravond, van de verkiezingen, een gunstmaatregel toekennen, aan een misdadiger, die haar tweede kans heeft verprutst, door opnieuw dezelfde misdaden te begaan (en we spreken hier niet over een inbraak of fraude voor de duidelijkheid), ten nadele van burgers, die reeds langer op de wachtlijst staan, ... is not done.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 11 januari 2014 om 21:05.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 22:38   #163
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Die heks is veel slimmer als haar echtgenoot, maar zeker niet beter.
Erger zelfs, want monster Dutroux gaf tenminste nog wat te eten aan zijn slachtoffers, zij liet ze gewoon kapotgaan van de honger. Terwijl ze nét boven hun hoofd op tijd en stond de hond kwam voederen ! Dat is wel extra sadistisch vind ik.
Het enige dat zij waard is is een kogel. En dan ben ik nog goedhartig, want met een kogel is ze er rap vanaf. Maar ik ben dan ook geen sadist. Een dolle hond of een rat martel je ook niet langzaam dood, je maakt die gewoon af.
Zo snel mogelijk, opgeruimd staat netjes.
2!!!

Ik snap niet dat er hier mensen zijn die zo'n monsters zo kunnen verdedigen. Het zou je eigen kind maar eens overkomen zijn. Dan zal het hier rap stilletjes worden, he?

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 11 januari 2014 om 22:38.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 22:52   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
2!!!

Ik snap niet dat er hier mensen zijn die zo'n monsters zo kunnen verdedigen. Het zou je eigen kind maar eens overkomen zijn. Dan zal het hier rap stilletjes worden, he?
Nogmaals: was u aanwezig tijdens het proces? Hebt u toegang tot dezelfde informatie als de jury?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 23:03   #165
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: was u aanwezig tijdens het proces? Hebt u toegang tot dezelfde informatie als de jury?
Ze heeft kinderen laten verhongeren, is ze dan soms een heilige? Haar veroordeling was allemaal op los zand gebouwd?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 23:04   #166
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bent u ermee aan het lachen? Bent u niet normaal ofzo?
Heeft zij die kinderen laten verhongeren of niet?

Ter uwe info ...

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 11 januari 2014 om 23:05.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 14:10   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ze heeft kinderen laten verhongeren, is ze dan soms een heilige? Haar veroordeling was allemaal op los zand gebouwd?
Nogmaals: bent u op dezelfde wijze geïnformeerd als de jury die geoordeeld heeft? Had u toegang tot de dossiers die de jury heeft kunnen inkijken? Was u aanwezig bij ieder deel van het proces zoals de jury?

Het antwoord luidt "neen". Dus, waar haalt u het vandaan dat u beter geplaatst zou zijn om over de zaak te oordelen dan de volksjury?
Oud 12 januari 2014, 14:10   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Bent u ermee aan het lachen? Bent u niet normaal ofzo?
Heeft zij die kinderen laten verhongeren of niet?

Ter uwe info ...
Waar precies? Graag de exacte verwijzing a.u.b.
Oud 12 januari 2014, 14:48   #169
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, niettemin is het waar.
Dank
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 15:51   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar precies? Graag de exacte verwijzing a.u.b.
ALLE Belgische (en internationale kranten) IEDEREEN WEET dat Dutroux in het gevang zat op het ogenblik dat de twee kinderen in de kelder zaten.

Zelfs Kristien Emmelinks heeft het over "een opdracht (de kinderen te eten geven) die ze NIET heeft uitgevoerd.

Ik noem dat martelen en moorden. In tegenstelling tot een pistoolschot of een fatale messteek is iemand bewust laten verhongeren een zaak van weken. Dutroux had haar OPDRACHT gegeven om ze te eten te geven. Ze liet ze niet vrij, gaf hen geen eten en liet die kinderen bewust doodgaan;

En d�*t best JVDB heeft in alle kranten gestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 17:11   #171
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ALLE Belgische (en internationale kranten) IEDEREEN WEET dat Dutroux in het gevang zat op het ogenblik dat de twee kinderen in de kelder zaten.

Zelfs Kristien Emmelinks heeft het over "een opdracht (de kinderen te eten geven) die ze NIET heeft uitgevoerd.

Ik noem dat martelen en moorden. In tegenstelling tot een pistoolschot of een fatale messteek is iemand bewust laten verhongeren een zaak van weken. Dutroux had haar OPDRACHT gegeven om ze te eten te geven. Ze liet ze niet vrij, gaf hen geen eten en liet die kinderen bewust doodgaan;

En d�*t best JVDB heeft in alle kranten gestaan.
Jan is niet van deze wereld... Hoe durft hij zo een vraag stellen?
Oud 13 januari 2014, 09:48   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat klopt, maar niettemin mag ze wel wonen waar ze wil.

En dit:

Dat is er ver over, dat wordt stilaan stalken.

Haar straf is gedaan, punt.
it goes both ways, Xeno ...

als haar straf gedaan is, dan is dat een vergissing.

ik heb trouwens al bij elke (media)communicatie van Martin de indruk gehad dat ze nog steeds psychologische spelletjes speelt met haar slachtoffers ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 09:56   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ik heb trouwens al bij elke (media)communicatie van Martin de indruk gehad dat ze nog steeds psychologische spelletjes speelt met haar slachtoffers ...
OVERDUIDELIJK!

De erfenis van haar moeder onwettelijk doorsluizen naar haar kinderen! Hoe ze hem dat gelapt heeft is me een raadsel; Iemand met schulden m�*g geen erfenis weigeren als die positief is. Een moordenares blijkbaar wel?
Dan haar ritje naar Knokke om daar naar een peperdure kapper te gaan? Als dat geen kaakslag is, dan weet ik het ook niet meer.

Ik twijfel soms nog wie het zieke brein is achter al die drama's.

En als ze dan toch god gevonden heeft en de rest van haar leven wil bezinnen, dat ze dan intreedt in een klooster hé? Dat van Opgrimbie bijvoorbeeld; maar dan mag je wel niet naar de kapper in Oostende.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 januari 2014 om 09:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 10:02   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, die man heeft haar niet te controleren, er bestaan daarr justitiële diensten voor.
Wees gerust, ze is van alle vrijgelaten gevangenen in Belgie ongetwijfeld de meest gecontroleerde persoon. Als ze eenmaal verkeerd niest zit ze terug binnen.
Xeno, een vraagje ... stel dat Martin een onderkomen vindt in Zuid- Italie... gaan die Belgiche Justitie diensten dan ginder haar woonst controleren ?
Oud 13 januari 2014, 10:05   #175
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als niemand haar een woning wil verhuren, dan zal het OCMW voor een woning moeten zorgen. Het is niet zo simpel als, niemand verhuurd haar een woning dus moet ze maar levenslang in de gevangenis blijven.

Ik heb in een ver verleden iets dergelijks meegemaakt, ik was vrij op borgtocht.
De rijkswacht vond niet beter dan opnieuw binnen te vallen in mijn woning voor een nieuwe huiszoeking en het pand gelijk te verzegelen en me zo de toegang tot mijn woning te ontzeggen.
Aha, zei de rijkswachtkapitein toen, je hebt geen woning? Dat is een overtreding van de borgcondities, en hij arresteerde me ter plaatse en liet me opsluiten wegens overtreding van de borgcondities. De procureur eiste direct de verbeurdverklaring van mijn borgsom. Ze maakten er gewoon een spelletje van.

De aanhouding duurde echter enkel totdat ik de eerste keer voor een rechter kwam, de raadkamer, daar zei men, zo werkt het natuurlijk niet, het moet wel een beetje ernstig blijven. Ze lieten me vrij en gaven me mijn borgsom terug en maakte de verzegeling van mijn woning ongedaan, vermits die enkel was uitgevoerd om me te koeioneren.
ongelooflijke typisch Belgische kloterij ... compleet ontoelaatbaar.

maar ik denk dat je ervaring, in deze zaak, je een beetje te ver in de verkeerde richting meesleept.
het is niet de Staat die het klooster van Mallonne besloot te sluiten. Justitie lijkt me eerder 'laks' geweest in t nagaan of dat wel een lange termijnoplossing was ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2014 om 10:05.
Oud 13 januari 2014, 10:07   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet ook wel dat het een moeilijk geval is. Ik meen dat als de zusters haar onderdak geboden hebben, zij er nu ook maar voor moeten zorgen.

Tenslotte maken ze er zoals het nu gaat een spelletje van door ze eerst een woning aan te bieden en dan even later te zeggen we verhuizen dus er is geen woning meer. Iedereen begrijpt toch wel dat dit buiten de schuld van Martin gebeurt?
insinueer je nu dat 'de nonnen' niet opgewassen zijn tegen Martin, en dat ze op deze manier gevlucht zijn van haar ?
Oud 13 januari 2014, 10:13   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal alleen tot gevolg hebben dat de strafuitvoeringsrechtbank volgende keer bepaalde condities zal schrappen als ze haar weer vrijlaten.

Ze hebben geen enkele reden meer om haar binnen te houden. De wettelijk voorziene straftermijn is meer dan gedaan.
meer zelfs, Xeno, ze heeft zelfs al 44 € schadevergoeding betaald aan haar slachtoffers (ttz hun nabestaanden) !

toch wel een belangrijk bewijs van haar goede wil en van het feit dat ze klaar is voor de maatschappij, me dunkt ...
Oud 13 januari 2014, 10:16   #178
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
OVERDUIDELIJK!

De erfenis van haar moeder onwettelijk doorsluizen naar haar kinderen! Hoe ze hem dat gelapt heeft is me een raadsel; Iemand met schulden m�*g geen erfenis weigeren als die positief is. Een moordenares blijkbaar wel?
Dan haar ritje naar Knokke om daar naar een peperdure kapper te gaan? Als dat geen kaakslag is, dan weet ik het ook niet meer.

En als ze dan toch god gevonden heeft en de rest van haar leven wil bezinnen, dat ze dan intreedt in een klooster hé? Dat van Opgrimbie bijvoorbeeld; maar dan mag je wel niet naar de kapper in Oostende.
k geloof ook dat ze aanvragen deed om op cursus te gaan, niet ? als ik me niet vergis koos ze : EHBO en kinderverzorging ...

ik heb me ook al afgevraagd wie de grootste (of slimste) psychopaat is van het duo Dutroux-Martin ...
Oud 13 januari 2014, 10:17   #179
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
OVERDUIDELIJK!

Opgrimbie, staat dat niet nog steeds zonevreemd ?
Oud 13 januari 2014, 10:21   #180
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
k geloof ook dat ze aanvragen deed om op cursus te gaan, niet ? als ik me niet vergis koos ze : EHBO en kinderverzorging ...

ik heb me ook al afgevraagd wie de grootste (of slimste) psychopaat is van het duo Dutroux-Martin ...
Ze heeft die cursus effectief gevolgd; dit via het Rode Kruis. [Zie Artikel.]

Stickers worden dus niet meer gekocht...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be