![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Banneling
|
![]() Goh, plezanter werd het nog nadien. Als psychologe was en is het niet vanzelfsprekend om snel een vaste job te hebben, dus ze is wel even werkloos geweest. Helemaal plezant uiteraard als blijkt dat ze een gereduceerde wachtuitkering kon krijgen aangezien ze zo stout was om samen te wonen (niet officiëel, gewoon feitelijk), maar dat diegene waarmee se feitelijk samen woonde (ik dus) niet toegelaten werd haar dan als ten laste in te brengen. Op mijn vraag bij de officiële instanties of ik haar dan de facto niet beter buiten smeet, konden ze alleen schaapachtig kijken.
En dan zijn mensen verbaasd dat we met alle plezier uit België weg zijn getrokken en dat we dat hele "sociale" systeem daar als achterlijk afdoen... Citaat:
't Leert je gewoon goed met geld om te gaan en als je dat van thuisuit almee gekregen hebt, is dat zo geen kolossale opgave. Gevolg daarvan is uiteraard dat je bij de bank een hoop beteuterde gezichten krijgt, wanneer je hun pogingen om toch maar de mogelijkheid om onder nul te kunnen gaan te nemen, afblokt met een simpel "ik geef geen geld uit dat ik niet heb". Then again, daar kan je dan ook eens goed mee lachen ![]() Citaat:
Citaat:
![]() PC voor filmpjes te zien, en een goed bed/zetel om nog veel leukere dingen in te doen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon laten we het voorlopig op die 10€ pd en pp houden en op sfax zijn 400€ voor huisvesting.
De lonen kunnen dus omlaag. Dat is dan goed nieuws nietwaar?
![]() |
#164 |
Schepen
|
![]() De rijke jeugd mag nog veel van het leven verwachten.
De arme jeugd mag nog veel miserie van het leven verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is voorlopig alles. Ik dacht niet dat we daarmee rond zijn. Naaktlopen gaat echt niet door de beugel en te voet naar Afrika stappen om de winter te overleven evenmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En persoonlijk denk ik dat je voor 400€ eerder in een caravan zal terechtkomen of ergens diep in de Ardennen waar je voor je 10€ pd zelf uw konijnen moogt gaan afschieten. Maar soit men beweert dat het kan en zelf vertrekt men natuurlijk naar een oord waar ze voor een aalmoes werken en het loon vrij van taksen is om dan maximaal munt te kunnen slaan uit hun inkomsten. En natuurlijk zijn al die inboorlingen geboren losers die maar met het minimum moet rondkomen. Maar ja dat is hun eigen schuld natuurlijk.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens FOD onderzoek heeft een doorsnee gezin 36948€ per jaar nodig.
Dat is zo een 99€ per dag ongeveer. Heel wat realistischer dan die 10€ hier. Nu nog de lonen en uitkeringen aanpassen en we zijn weer op weg.
![]() |
#168 |
Partijlid
|
![]() Verleden jaar nog gezocht voor een 1 mans appartement te huren. Prijs in mijn streek voor een iets of wat deftig appartement begon bij € 500, maar dat was echt wel het minimum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Gouverneur
|
![]() Zijn er hier soms lesgevers BSO ? Om je leerlingen te motiveren kan je hen eens laten opzoeken hoe men met een wachtuitkering of leefloon zelfstandig kan gaan wonen...
Wedden dat ze daarna hun best doen om een diploma te halen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://m.hln.be/hln/m/nl/943/Consume...an-wonen.dhtml Laatst gewijzigd door Thomas- : 9 oktober 2013 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar eens inkopen doen voor 5.44€.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gemiddelde. Zoals dat iedere vrouw gemiddeld 3 en een halve tiet heeft.