Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2013, 23:45   #161
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik, en de meeste mensen van mijn generatie, hebben zo ongeveer alle kinderziektes gehad toen wij klein waren. Mazelen, rodehond, waterpokken, dikoor, ik had ze alemaal.
Dat is goed voor een kind, dan kun je dat niet krijgen als je groot bent ( na je puberteit ), en wanneer het véél erger en gevaarlijker is. Zo gevaarlijk dat je er zelfs kan van sterven.
Van dikoor kan een volwassen man zelfs steriel worden, daarom is mijn buurmeisje toen ze dikoor had een dag of twee bij ons komen logeren, zodat ik de ziekte ook kreeg, en dus later niet het risico zou lopen om daarvan steriel te worden. Je bent namelijk immuun als je het één keer gehad hebt.
Zo deden onze ouders dat " in den tijd ".
En toen kreeg de pharma-industrie opeens het idee om daar vaccins voor uit te vinden. ( kassa kassa !)
Niet iedereen vind dit een goed idee :
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/...an-de-mazelen/

Citaat:
Het artikel is van de hand van Dr. Viera Schreibner, gepensioneerd wetenschappelijk onderzoeker, met een doctoraat in ‘Natural Science’ van de ‘Comenius Universiteit’ in Bratislava.
Citaat:
Goed behandelde natuurlijk infectieziekten zijn voordelig voor kinderen. Wanneer kinderziekten niet op de verkeerde manier, door middel van antibioticum of onderdrukking van koorts, wordt behandeld zullen de kinderziekten het immuunsysteem verbeteren en rijper maken maar ook de ontwikkeling van het kind bevorderen. Het doormaken van mazelen zorgt niet alleen voor een levenslange specifieke afweer tegen mazelen, maar ook in een levenslange niet specifieke afweer tegen degeneratieve ziekten van botten, kraakbeen, talgklier huidziekten, immuunziekten en een aantal tumoren zoals getoond bij Ronne (1985)[i]

Wist je dat het doormaken van bof beschermt tegen eierstokkanker? (West 1969)[ii] Dit is een gebied van onderzoek die onderzocht dient te worden en op de resultaten dien acht geslagen te worden in plaats van het proberen te realiseren van het onmogelijke: Het uitroeien van infectieziekten.

Benader kinderziekten met gezond verstand en wijsheid
De eerder aangehaalde grote onderzoeksteam van Zwitserse artsen, die een comité formeerden om het beleid van de Zwitserse gezondheidsraad om de massavaccinatie met het BMR-vaccin (Bof, Mazelen en Rode Hond) te evalueren, schreef dat tot 1969, op de Universiteit van Basel (pediatrie kliniek), kunstmatige mazeleninfecties gebruikt werd voor het succesvol behandelen van nefrotisch syndroom (nierziekte) (Albonico et al. 1990)[iii].

Doormaken mazelen werkt preventief tegen astma en allergieën
Zoals beschreven door Shaheen et al (1996), is zelfs in ontwikkelde landen het doormaken van mazelen voordelig.[iv]. Het werkt preventief tegen atopische (=allergische) ziekten. “Naast het geven van borstvoeding en andere factoren, werd ook mazeleninfecties in verband gebracht met een grote reductie in het risico van een positieve uitslag (huid-prik test) van allergie betreffende huisstof mijt, 17 (12,8%) van 133 deelnemers die mazelen hadden doorgemaakt t.o.v. 33 (25,6%) van de 129 van degene die gevaccineerd waren en geen mazelen hadden doorgemaakt”

Alm et al. (1999)[v] schreven “dat een toename in prevalentie van atopische ziekten in kinderen verband kunnen houden met veranderingen in de type van kinderziekten, vaccinatie-programma’s en darmflora. Zij vonden dat in de Steiner (antroposofische) scholen in Zweden 52% van de kinderen antibioticum had gebruikt in het verleden, vergeleken met 90% in de controle scholen… 18% respectievelijk 93% van de kinderen zijn gevaccineerd tegen bof,mazelen en rode hond, 61% van de kinderen van de Steiner school had mazelen doorgemaakt.
Gefermenteerde groenten, die de levende lactobacillen bevatten, geconsumeerd door 63% van de kinderen op de Steinerscholen, werd vergeleken met de 45% uit de controle scholen… Daarbij toonden huid-priktesten en bloedtesten aan, dat de kinderen van de Steinerschool een lagere prevalentie hadden van atopische ziekten t.o.v. de controlegroepen.”
enz enz

Ja, ik weet het levende-dode, je gaat waarschijnlijk weer zeggen dat het onzin is
Maar ik zou dan toch eens willen weten wat jou de autoriteit geeft om de resultaten van wetenschappellijk onderzoekers nietig te verklaren ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 23:45   #162
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik, en de meeste mensen van mijn generatie, hebben zo ongeveer alle kinderziektes gehad toen wij klein waren. Mazelen, rodehond, waterpokken, dikoor, ik had ze alemaal.
Dat is goed voor een kind, dan kun je dat niet krijgen als je groot bent ( na je puberteit ), en wanneer het véél erger en gevaarlijker is. Zo gevaarlijk dat je er zelfs kan van sterven.
Van dikoor kan een volwassen man zelfs steriel worden, daarom is mijn buurmeisje toen ze dikoor had een dag of twee bij ons komen logeren, zodat ik de ziekte ook kreeg, en dus later niet het risico zou lopen om daarvan steriel te worden. Je bent namelijk immuun als je het één keer gehad hebt.
Zo deden onze ouders dat " in den tijd ".
En toen kreeg de pharma-industrie opeens het idee om daar vaccins voor uit te vinden. ( kassa kassa !)
Niet iedereen vind dit een goed idee :
http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/...an-de-mazelen/

Citaat:
Het artikel is van de hand van Dr. Viera Schreibner, gepensioneerd wetenschappelijk onderzoeker, met een doctoraat in ‘Natural Science’ van de ‘Comenius Universiteit’ in Bratislava.
Citaat:
Goed behandelde natuurlijk infectieziekten zijn voordelig voor kinderen. Wanneer kinderziekten niet op de verkeerde manier, door middel van antibioticum of onderdrukking van koorts, wordt behandeld zullen de kinderziekten het immuunsysteem verbeteren en rijper maken maar ook de ontwikkeling van het kind bevorderen. Het doormaken van mazelen zorgt niet alleen voor een levenslange specifieke afweer tegen mazelen, maar ook in een levenslange niet specifieke afweer tegen degeneratieve ziekten van botten, kraakbeen, talgklier huidziekten, immuunziekten en een aantal tumoren zoals getoond bij Ronne (1985)[i]

Wist je dat het doormaken van bof beschermt tegen eierstokkanker? (West 1969)[ii] Dit is een gebied van onderzoek die onderzocht dient te worden en op de resultaten dien acht geslagen te worden in plaats van het proberen te realiseren van het onmogelijke: Het uitroeien van infectieziekten.

Benader kinderziekten met gezond verstand en wijsheid
De eerder aangehaalde grote onderzoeksteam van Zwitserse artsen, die een comité formeerden om het beleid van de Zwitserse gezondheidsraad om de massavaccinatie met het BMR-vaccin (Bof, Mazelen en Rode Hond) te evalueren, schreef dat tot 1969, op de Universiteit van Basel (pediatrie kliniek), kunstmatige mazeleninfecties gebruikt werd voor het succesvol behandelen van nefrotisch syndroom (nierziekte) (Albonico et al. 1990)[iii].

Doormaken mazelen werkt preventief tegen astma en allergieën
Zoals beschreven door Shaheen et al (1996), is zelfs in ontwikkelde landen het doormaken van mazelen voordelig.[iv]. Het werkt preventief tegen atopische (=allergische) ziekten. “Naast het geven van borstvoeding en andere factoren, werd ook mazeleninfecties in verband gebracht met een grote reductie in het risico van een positieve uitslag (huid-prik test) van allergie betreffende huisstof mijt, 17 (12,8%) van 133 deelnemers die mazelen hadden doorgemaakt t.o.v. 33 (25,6%) van de 129 van degene die gevaccineerd waren en geen mazelen hadden doorgemaakt”

Alm et al. (1999)[v] schreven “dat een toename in prevalentie van atopische ziekten in kinderen verband kunnen houden met veranderingen in de type van kinderziekten, vaccinatie-programma’s en darmflora. Zij vonden dat in de Steiner (antroposofische) scholen in Zweden 52% van de kinderen antibioticum had gebruikt in het verleden, vergeleken met 90% in de controle scholen… 18% respectievelijk 93% van de kinderen zijn gevaccineerd tegen bof,mazelen en rode hond, 61% van de kinderen van de Steiner school had mazelen doorgemaakt.
Gefermenteerde groenten, die de levende lactobacillen bevatten, geconsumeerd door 63% van de kinderen op de Steinerscholen, werd vergeleken met de 45% uit de controle scholen… Daarbij toonden huid-priktesten en bloedtesten aan, dat de kinderen van de Steinerschool een lagere prevalentie hadden van atopische ziekten t.o.v. de controlegroepen.”
enz enz

Ja, ik weet het levende-dode, je gaat waarschijnlijk weer zeggen dat het onzin is
Maar ik zou dan toch eens willen weten wat jou de autoriteit geeft om de resultaten van wetenschappellijk onderzoekers nietig te verklaren ?
Oud 28 oktober 2013, 23:56   #163
six
Banneling

Standaard

Eerst inleiding chemie krijgen, dan meningen over chemie vormen. Of ga je ook op buikgevoel en duimkennis een vliegtuig besturen?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 00:24   #164
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Eerst inleiding chemie krijgen, dan meningen over chemie vormen. Of ga je ook op buikgevoel en duimkennis een vliegtuig besturen?
Mannekke, ik hoef geen opleiding in chemie te krijgen om over mijn eigen ervaringen - en die van duizenden generatie-genoten - te oordelen.
Ik moet mij toch geen lesjes laten leren door snotapen die van hun ouders een boek " chemie voor dummies " gekregen hebben en nu met hun pas verworven kennis op dit forum zitten te stoeffen daarmee ? Nietwaar six ?
Oud 29 oktober 2013, 00:28   #165
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
de deze zal wel een beetje chemie kennen zeker ?

Citaat:
Meer als gij neem ik aan ? W�*t is jouw opleiding juist ?
Want ik vind wel dat je enorm veel wind maakt met uw vermeende kennis...
Wat zijn je diploma's ? ( nog zo een forumlid met een waslijst diploma's waarschijnlijk, een 7 de wereldwonder zoals er hier nog zitten )
Oud 29 oktober 2013, 02:38   #166
six
Banneling

Standaard

Ik ben ingenieur.
Oud 29 oktober 2013, 09:34   #167
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht

Wat zijn je diploma's ? ( nog zo een forumlid met een waslijst diploma's waarschijnlijk, een 7 de wereldwonder zoals er hier nog zitten )
lol

Viera Schreibner is een paleontoloog. Elke antivaccinatie-"claim" die ze ooit gemaakt heeft, is telkens opnieuw weerlegt door wetenschappelijk onderzoek.
Oud 29 oktober 2013, 11:56   #168
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ingenieur.
argumentum ad verecundiam.

Kom op, jij hebt dat niet nodig.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 15:07   #169
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik ben ingenieur.
Ik denk dat dit genoeg verteld.
Oud 29 oktober 2013, 15:09   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 15:16   #171
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen met een diploma zijn geen wereldwonder.
Maar ik snap uw redenering heel goed.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 15:24   #172
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mensen met een diploma zijn geen wereldwonder.
Maar ik snap uw redenering heel goed.
O ja?
Oud 29 oktober 2013, 15:26   #173
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
O ja?
Niemand die hij kent IRL heeft dat.
Zelfs zijn baas niet, vermoed ik.
Mensen die gestudeerd hebben zijn voor meneer een raadsel.

Vraag hem eens wat hij gestudeerd heeft! Je zal wel zien.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2013, 18:56   #174
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand die hij kent IRL heeft dat.
Zelfs zijn baas niet, vermoed ik.
Mensen die gestudeerd hebben zijn voor meneer een raadsel.

Vraag hem eens wat hij gestudeerd heeft! Je zal wel zien.
Ja, ik ben mee.

Vaak wordt dat raadsel een scherp wantrouwen, waarbij men heil gaat zoeken in "niet-gestudeerde" wegen zoals parapsychologie.
Oud 30 oktober 2013, 01:00   #175
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ingenieur.
Dus geen scheikundige, wetenschapper , dokter of iets anders dat met de algemene gezondheid te maken heeft ?
Dat dacht ik al.
Oud 30 oktober 2013, 01:02   #176
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
lol

Viera Schreibner is een paleontoloog. Elke antivaccinatie-"claim" die ze ooit gemaakt heeft, is telkens opnieuw weerlegt door wetenschappelijk onderzoek.
En wat ben jij ? Een levende dode dat wisten we al, maar verder ? Ben je wetenschapper, scheikundige of iets in die aard, of heb je enkel een boek " scheikunde voor dummies " doorgebladerd en denk je nu dat je het bent ?
Oud 30 oktober 2013, 01:04   #177
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus geen scheikundige, wetenschapper , dokter of iets anders dat met de algemene gezondheid te maken heeft ?
Dat dacht ik al.
Er bestaan ingenieurs chemie, ingenieurs biochemie, en ingenieurs biomedische ingenieurstechnieken.
Oud 30 oktober 2013, 01:07   #178
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die " six " toch ! Hij kan er wat van !
Oud 30 oktober 2013, 01:08   #179
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ingenieur.
Trust me, i'm an ingeneer !
Oud 30 oktober 2013, 01:10   #180
six
Banneling

Standaard

Niet zo heel lang geleden een algoritme ontwikkeld om met wavelettransformaties de QRS-pieken van menselijk hartslag te detecteren in een omgeving met veel ruis van onvoorspelbare ruiskarakteristieken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be