Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2013, 19:41   #161
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet mekkeren aub,
de grondslag voor beiden is Camu,
en de nva bestond nog niet toen de 'Vlaamse ambtenaar' geboren werd.
N-VA wil het statuut van Vlaamse ambtenaren niet willen verlagen tot het niveau van federale ambtenaren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 19:42   #162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk is dat geen fraude... tenzij je de brandstofkosten van je bedrijfswagens na je pensioen nog steeds op de firma afwentelt.
Natuurlijk is dat wel fraude.
Je stookolietank volgooien op kosten van de zaak.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 19:42   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat iemand die reeds 750.000€ per jaar netto ontvangt van de staat, nog durft te vragen om meer, want mijnheer vindt dat hij nog meer moeten krijgen, want hij kan moeilijk rond komen om zijn reisjes nog te betalen.
Dit terwijl vele van zijn onderdanen van hun 25.000€ bruto per jaar de helgt moeten afgeven om hun en zijn kinderen te onderhouden.

2 eeuwen geleden zou een dergelijke koning snel een opstand krijgen en aan de galg eindigen.
Nogmaals. Het feit is dat er geen enkel bewijs is van die vermeende vraag. Wie verschiet er nog van dat er crisis is in de media en de politiek met dergelijke zou-journalistiek en zou-politiek.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 november 2013, 19:46   #164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste vind ik je maar een laag bij de grondse forummer, omdat je mij onvolledig quoot.
Je 'vergeet' namelijk de zin dat ik inderdaad alleen maar "sommigen wou jennen".

Verder heb ik één zin uit de zeverende dag als belangrijkste onthouden, en dat is een uitspraak van Bourgois, uitmuntend nva-er, die zegt:
"Wie een schuld aangaat, moet die delgen".

Elke gemeente, van De Panne tot in Opgrimbie, wist, weet en zal weten, dat als ze een vacature openstellen voor een statutaire ambtenaar, dat ze later zijn pensioen zullen moeten betalen.
Eigen schuld, dikke bult.

Verder herhaal ik op dit forum voor de 100.000 ste keer dat ikzelf, èn de nva in haar geheel, vind dat het ambtenarenstatuut gemoderniseerd moet worden.
Eigenlijk zit het grondig mis op dit vlak: men gaat nu vandaag een contract aan (de aanwerving en benoeming), maar men betaalt daarvoor pas over 30 �* 40 jaar.
Zoiets moet misgaan.
De oplossing is: vandaag benoemen, is vandaag maandelijks geld storten op een 'spaarrekening' (fonds ....) om op die wijze vandaag te betalen wat je vandaag consumeert.

Maar wie, en op welk niveau, is elke poging om het ambtenarenstatuut te moderniseren, mislukt ?
Op het federale niveau !!
En wie? Voornamelijk de sossen, maar in wezen alle oude machtspartijen !!

Nu, ik wil hierover wel verder redetwisten en brainstormen, maar niet in deze draad die over Decroo en zijn gatlikkerij gaat.

.
Schoof,
Sorry dat ik leef.
Mij een laag bij de grondse forummer noemen vind ik er echt over.
Sorry, maar op die manier is de liefde over!
Oud 11 november 2013, 19:47   #165
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat zijn gangbare praktijken voor gepensioneerden die nog diensten voor het bedrijf waarnemen.
Toch is dat fraude.
Oud 11 november 2013, 20:12   #166
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Het feit is dat er geen enkel bewijs is van die vermeende vraag. Wie verschiet er nog van dat er crisis is in de media en de politiek met dergelijke zou-journalistiek en zou-politiek.
Het gaat hier niet om de eventuele vraag van Albert, maar om die pipo die daar geen probleem mee heeft. Probeer bij het thema te blijven.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 21:11   #167
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Papa De Croo blijft hopen op die adelijke titel
Dit is schandalig !
Dit staat marteling gelijk !
Wat de van Saksen-Coburgs en Gotha hier met deze arme man uithalen staat gelijk met het water-boarding van de Amerikanen in Guantánamo.
Jarenlang, wat decennialang, kijkt deze man reikhalzend uit naar de erkenning voor zijn lakeienwerk.
Resultaat nada.
Terwijl er al zovele minkukels er wel in slaagden zij met adellijke kenmerken te tooien.
Weten die lui in Laken niet dat zijn gezondheid ook niet alles is.

Gaat men hem eerst postuum eren. Gunt men hem echt niets tijdens zijn leven.

Haja, ik was het even vergeten.
Decroo gaat niet elke zondag naar de H.Mis.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 21:48   #168
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat er geen enkele formele vraag gesteld is
Zal mij worst wezen. Heel België gelooft van wel, en de broodnodige schade is aangericht.
Oud 11 november 2013, 22:19   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zal mij worst wezen. Heel België gelooft van wel, en de broodnodige schade is aangericht.
Ha, daar hebben we Egidius weer met zijn zwaar belegen pathos...
Toch goed dat er nog zekerheden zijn op dit forum.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 00:29   #170
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ha, daar hebben we Egidius weer met zijn zwaar belegen pathos...
Toch goed dat er nog zekerheden zijn op dit forum.
Tja, jacquille,u bevestigd dit bij deze.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 00:58   #171
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "kul" is gebaseerd op zou-journalistiek die onze parlementsleden en federale regering met "ernst" behandelen in de kamer. Nergens is er een bevestiging gekomen van Koning Albert of zijn entourage.
Dat Di Rupo in het federaal parlement reageerde is al een bevestiging op zich.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 00:59   #172
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Collectief eerlijkheidsgevoel lijdt tot lynchpartijen en de uitsluiting van recht op eigendom.

Zélf te betalen natuurlijk!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 01:09   #173
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens jou moeten we ze aan de galg hangen ,niks ZOU, gewoon doen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 06:56   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Schoof,
Sorry dat ik leef.
Mij een laag bij de grondse forummer noemen vind ik er echt over.
Sorry, maar op die manier is de liefde over!
Ik noem jou geen laag bij de grondse forummer, maar wel de andere vernoemde die mij bewust verkeerd onvolledig quootte.

Mocht ik onduidelijk geweest zijn en daardoor verwarring gesticht hebben, dan bied ik mijn verontschuldiging hiervoor aan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 07:00   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
2

De manier waarop hij reageerde, sprak boekdelen.

Interessant toch dat we de donderdagnamiddag (en woensdag voor het Vlaams parlement) zo'n rechtstreekse uitzendingen hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 08:18   #176
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Datzelfde internet kan jou ook informatie verschaffen van de kostprijs om zo'n US ex-president te meet-&-greeten.
Dan wil ik onze koning gelijkstelling aan de kost om Lodewijk XIV te onderhouden . Als we dan toch bezig zijn met onnozele vergelijkingen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 09:09   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Elio Di Rupo heeft niets bevestigd tegen het federaal parlement. Het was ook geen reactie. Het was een toelichting op de hervorming van de dotaties.

Oud 12 november 2013, 09:20   #178
BBB
Banneling

Standaard

Citaat:
Elio Di Rupo heeft niets bevestigd tegen het federaal parlement. Het was ook geen reactie. Het was een toelichting op de hervorming van de dotaties.
Je hebt gelijk: Di Rupo geeft nooit antwoorden op vragen in het parlement. Ik begrijp niet hoe parlementairen die zichzelf respecteren in hun functie dat allemaal over zich heen laten gaan.
BBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 10:15   #179
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, jacquille,u bevestigd dit bij deze.....
Jacquille?
bevestigd?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 november 2013 om 10:15.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 11:02   #180
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Dus iemand die je elk jaar opnieuw 923 000 euro in de schoot werpt zonder tegenprestatie, d�*t is "iemand als een vuilniszak op de stoep zetten" ?

Dan vraag ik me af hoe hij de situatie van al die mensen noemt die heel hun leven wél hebben gewerkt en betaald om die Lakense bende te onderhouden, om dan op het einde van hun loopbaan in �*l hun pensioenjaren tesamen nog niet eens het bedrag te krijgen dat Albert in één jaartje vangt omdat hij in een ver verleden uit de "juiste" foef is gekropen.

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be