![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk wel dat die vrijheid om de mening te uiten absoluut hoort te zijn, ook voor onzin, of ideeën dewelke jou of zelfs een meerderheid niet welgevallig zijn. Eens je daaraan raakt, is ze onbestaande, want niemand kan zich het recht toeëigenen om beoordelaar te zijn tot het verbieden van andermans ideeën. Je mag ze verwerpen, negeren, bestrijden, maar eens je je sterk maakt om mening x of y te verbieden, ben je de weg van censuur en dictatuur op. Citaat:
Effectief of niet, dat laat ik aan de deskundigheid van de politici die het proposeren over. Citaat:
Al eens afgevraagd vanwaar dit komt? Ditzelfde vertrouwen in de medemens is immers de basisvoorwaarde voor echte democratie. Citaat:
Ik mag het niet dromen dit ooit op te leggen aan mijn medeburger, hoe racistisch die ook moge zijn. Let wel: ik hoef diens mening niet te respecteren, enkel zijn vrijheid die te uiten. Net hetzelfde met jouw stille afglijden naar voorkeur voor censuur: ik zal dit ten allen tijde zwaar afkeuren, doch er nooit aan denken jou te verbieden belachelijke dictatoriale nonsens te ventileren. ![]() Citaat:
Weinigen zijn in staat om te bekennen dat ze worstelen met autoritaire trekjes. Ik hoop dat je vertrouwenscrisis snel voorbij is, en reken er ten stelligste op dat je de perverse Vlaamsblokkers, evenals de kwaadaardige zedenmeesters nooit de mond gaat snoeren bij wet. Anders is de lol van dit forum er snel af. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mag ik je aanraden niet het VB aan te halen als bestrijder van de particratie. Er is namelijk geen enkele partij in België waar de partijdiscipline zo sterk is als in het VB. Dissidente stemmen zijn er niet. Als je denkt dat komt omdat iedereen het gewoon eens is met elkaar ben je naïef. Nog meer als bij andere partijen verlies je je plaats op de lijst als je tegen de partijleiding ingaat.
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#165 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mening, idee of ideologie, kan je eenvoudigweg niet vergelijken met een oproep tot geweld. Een oproep tot geweld is m.i. hetzelfde als iemand een duw in de rug geven als aansporing om met een ander in de clinch te gaan. Dat heeft niks met een idee ventileren vandoen. Citaat:
Een (valse) beschuldiging is geen opinie. Citaat:
Citaat:
Privaat info-verspreiden is heel wat anders dan een filosofisch traktaat neerpennen. Citaat:
Getuige daarvan:
Het publiceren van ideeën, filosofieën of andere quatch valt daar niet onder daar dit niet rechtstreeks schade toebrengt aan personen. Citaat:
Deze verklaring blaast dus heet en koud. Je kan er alle kanten mee uit, afhankelijk van diegene die de touwtjes in handen heeft en de macht heeft om te bepalen hoever die vrijheid gaat. Arbitraire bullshit dus. Zeker om als schaamlap te gebruiken in in landen waar absoluut geen democratie heerst. Staat de bepaling van democratie trouwens in dat verdrag? Of volstaat het dat machthebbers in een staat dit van henzelven getuigen?
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Partijdiscipline is partijdiscipline en op dat vlak is geen enkele partij beter dan de andere, ook al lijkt de ene intern wat meer of minder democratisch dan de andere. Erger is het dat juist de partijen die zich superdemocratisch wanen flagrant tegen de prilste invoering van directe democratie blijven gekant. En daar is het Vlaams Blok NIET bij.
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Nazi-propagandachef Dr. J. Goebbels: "Het zal altijd wel een van de beste grappen van de demokratie blijven dat zij haar doodsvijanden zelf de middelen verschafte waarmee zij vernietigd werd."
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
als ik aanhalingstekens gebruik, is het vaak minachtend bedoeld. je hebt inderdaad gelijk dat dit interpretatiewerk is. maar dit is niet het enige bewijs waarop het vonnis steunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Censuur volstaat dus niet eens? Nu jeukt mijn vinger waarlijk om deze aanzet tot geweld te melden, maar ik laat het liever staan. Iedereen mag al eens lachen. Niemand neemt dit immers ernstig (incluis jijzelf, mag ik hopen) Citaat:
Daarin staat dat je iederen, incluisje eigen maat moet aftroeven. Dergelijke aanzetten tot geweld zijn gewoon een schande. Citaat:
't Is een onverdeeld succes. Ik wens je evenveel plezier aan je oproepen tot censuur met de steun van tante Post en nonkel pastoor tesaam.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou anders stilaan gaan geloven dat die man nooit bestaan heeft.
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, over andere zaken beginnen zoals anonimiteit, mijn persoonlijk forumgebruik, Goebbels citeren, valse beschuldigingen uiten, janken over niet gepleegde persoonlijke aanvallen, mensen in het bruine hoekje duwen, etc. reken ik niet als valabel weerwoord. Wel leuk om te constateren dat ik zelfs mijn aartsvijanden mee over de streep trek. Hoeveel facteurs kon jij al recruteren voor je censuurlegioen o.l.v. Kardinaal Joos et consortes?
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand van het Vlaams Blok me uitbundig plots schouderklopjes zou geven, zou ik me pas goed zorgen beginnen maken. ![]() Voor de rest: dream on totdat je verzuipt of doodgemept wordt door je bruine Blokse vriendjes hier. Bloemen noch kransen.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 augustus 2004 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben tegen elke vorm van censuur. Zelfs van bepaalde vormen die hier bij wet geïnstalleerdzijn. Citaat:
Meen je dat of zit je zonder argumenten? Citaat:
Daar ga ik maar beter niet op in. Als het schuim van je lippen is, en je wenst nog eens serieus te praten, laat dan iets weten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De partijdiscipline bij het VB is wel sterker dan bij andere partijen. Dat zullen ze zelf ook toegeven, waarschijnlijk iets in de trant van: 'Jama, het is niet eerlijk en dat is omdat iedereen tegen ons is.' Als ge niet ziet dat er verschillen zijn dan hebt ge geen gevoel voor nuance. Samen met SP.A (hun grote tegenstander) is de partijdiscipine bij het VB bovengemiddeld. En zelfs met de invoering van het referendum zal particratie een te bestrijden kwaad blijven. Ik zou gewoon niet teveel vertrouwen op het VB als het erop aan komt de democratie te versterken. Het is voor hen geen prioriteit.
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | ||||
|
![]() [quote=ingenious]
Citaat:
A/ Het arrest zegt dat je dit mag aankaarten maar niet herhaaldelijk DWZ: je mag er over spreken maar NIET proberen er wat aan te doen als je niet cultureel-Marxistisch bent want dan moet je het herhalen en dat mag niet Citaat:
A/ cultureel-Marxistisch B/ absoluut Unitaristisch C/ politiek van generlei tel (kijk maar naar de reactie (reactie?) na hun laatste rapport over Bels) Citaat:
Doe daar dan wat aan en val het VB daar niet mee lastig Citaat:
Als jij of ik dat nu nog zouden doen tot daar aan toe maar een politiek benoemd rechter? Zoiets verwacht je in een kompleet achterlijke uithoek van onze beschaving zoals bijvoorbeeld Georgië of zou België dan toch het slachtoffer zijn van de neo-communistische barbarie die tot hier is doorgedrongen onder de mantel van culturele verrijking? |
||||
![]() |
![]() |