![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nu poneer je een stelling waarbij je ervan uitgaat dat het een feit is zonder ook maar enige vorm van aanleiding. En vanwege het feit dat we een dergelijke ongefundeerde stelling verwerpen noem je ons bekrompen? Zeer netjes is dat. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Minister-President
|
Dan ga je nog lang mogen zoeken.
Toen het tao verloren was, ontstond de deugd. Toen de deugd verloren was, ontstond menslievendheid. Toen de menslievendheid verloren was, ontstond de rechtvaardigheid. Toen de rechtvaardigheid verloren was, ontstond de beleefdheid. Maar deze beleefdheid is de verwatering van de authenticiteit en het begin van de chaos Lao-tzu
|
|
|
#163 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je probeert jouw stelling te positioneren tov de klassieke religies. Atheïsme en anti-theïsme doen dit ook. Wat is het verschil en waarom dan de reactie tegen atheïsten? |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Minister
|
Citaat:
Om op je vraag te antwoorden: Einstein via E=mc²? |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar interessant is het wel. Beeld je eens in dat we machines kunnen maken die 1000 maal intelligenter zijn dan wij. Tot welke conclusies zouden deze kunnen komen? Nu, wij wullen ze niet bouwen, ze zullen natuurlijk zichzelf bouwen, wij zijn daar niet slim genoeg voor. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een mooi voorbeeld waarom je gerust zelf mag genieten van bepaalde zaken maar andere niet in dat genot laat delen is bvb verslaving. Sommige mensen kunnen heel snel verslaafd worden aan allerhande drugs zoals bvb alcohol (om een sociaal aanvaarde te nemen). Mag niemand nog alcohol drinken en ervan genieten omdat sommigen dat niet mogen (ik zou het een ex-verslaafde flagrant wijgeren onder mijn dak). Wat dan gezegd ivm slechte winners en verliezers? Geen spelletjes meer omdat een slechte winnaar iedereen op de zenuwen werkt in zijn genot? Genot en vrijheden zijn relatief en slachtoffers zullen er altijd zijn in verschillende gradaties en ik vind niet dat de zogezegde slachtoffers moeten bepalen wat de anderen doen. |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Minister
|
Citaat:
De vraag is natuurlijk wat je bedoelt met 1000 maal intelligenter. Intelligentie is een mix van bepaalde zaken. Of we ooit de hele mix in 1 machine krijgen, tja wie weet. Op dit moment zijn de middelen niet voorhanden (mss met quantum computers). |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Zie dit niet meer in mijn leven werkbaar in de praktijk komen (gesteld dat ik nog 40j mag leven) |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://filesforum.politics.be/forumdisplay.php?f=111 Verder vind ik uw uitleg minachtend naar anders- of niet gelovige toe !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad !!!!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eerst zélf afgeven op georganiseerde religies om vervolgens de "bekrompenheid" van atheisten te bestrijden. Ik dacht dat jouw geloof louter een persoonlijke overweging was? Blijkbaar niet dus. Lees jouw eigen post nog eens en je zult (hopelijk) zelf de enorme absurde tegenstellingen in jouw redenering kunnen vinden. Niettegenstaande atheisten niets zintuigelijk kunnen waarnemen dat er méér is tussen hemel en aarde dienen atheisten "het" evenwel te erkennen? Waarom? Als zij "het" niet eens waarnemen, waarom zouden ze "het" dan moeten erkennen? Omdat jij het zegt? Omdat jij van mening bent dat er méér is tussen hemel en aarde? Bizarre redenering voor iemand die er voortdurend op hamert een persoonlijk religieus gevoel te hebben. En waarom is die niet-erkenning bekrompen? Voor iemand die het niet kan hebben dat atheisten kritiek hebben bezondig je je nu zelf wel aan hetzelfde verwijt. Pot, ketel, zwart? Qua denkwijze verschil je dus maar weinig met de aanhangers van de georganiseerde monotheistische religies. Het is bijgevolg maar een kleine stap om jouw persoonlijke 10 regels op te leggen aan andersdenkenden, want die zijn zodanig bekrompen dat zij jouw 'er-is-méér-tussen-hemel-en-aarde' niet willen erkennen en die bekrompenheid dient derhalve te worden bestreden (sic). Proficiat. De ware aard van het beestje komt nog eens boven.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 december 2013 om 06:50. |
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik wens jou veel geluk in jouw strijd tegen de bekrompenheid van atheisten, je weet wel, diegenen die jouw visie van "er-is-meer-tussen-hemel-en-aarde" niet willen erkennen. Je hebt het blijkbaar nog steeds niet door, maar op actie volgt steevast reactie.
|
|