![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Nog liever Arabisch dan Vlaams.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U sprak over NVA, niet over CVP / BSP/ VERT of PVV.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() E.Gidus ontwijkt mijn vraag.
Zou hij zich dan toch ingelaten hebben met een voorbarige uitspraak?
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hart bloed als ik zie dat u eventueel bereid bent de N-VA te geloven zonder enig spoor van een daad. Vele Vlaamsnationalisten zijn eigenlijk verkapte Belgicisten. Het behoud van het Frans als verplichte tweede taal in de Vlaamse scholen is een teken waaraan je ze kan herkennen. Ik heb de N-VA, noch enige bekende N-VA-er op "extremist" Vic Van Aelst na, ooit een concrete stap weten zetten voor die afschaffing. Nog nooit. Ik weet wel dat toen Van Aelst zijn oprisping uitsprak, de complete Vlaamse politieke elite op zijn dak gesprongen is en het doembeeld van de teloorgang van Vlaanderen schetste als dat zou gebeuren. En de N-VA heeft geen poot uitgestoken om Van Aelst te ondersteunen, noch hebben de N-VA ministers van de gelegenheid gebruik gemaakt om de afschaffing te eisen. Ja, ik ben er dus van overtuigd dat de N-VA als geheel voor het Frans als verplichte tweede taal in de Vlaamse scholen is. Niks wijst op het tegendeel.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2014 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA zit al jaren in de Vlaamse regering. Nog niet de minste stap van hen in die richting gezien.
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, en nee.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs zonder enig spoor van woord.
![]() |
#168 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog maar weinig personen (met uitzondering van het NV-A bashercircuit ) horen zeggen, dat zij als tweede taal, het Frans boven het Engels zouden promoten. En terecht! Gelooft u ook niet dat ik naïef ben. Om een vorige vraag van u van antwoord te voorzien, 2014 is het jaar waarin ik voor de vierde keer op rij, mijn stem zal uitbrengen voor wat betreft de Federale verkiezingen. Telkens heb van dichtbij de ontwikkelingen richting een regering opgevolgd. We hebben nu eenmaal stemplicht; en dienen daar op de meest slimme manier mee om te gaan; en dat is bijvoorbeeld niet 'blanco stemmen'. Ik ben ervan overtuigd, dat de beste keuze die kan worden gemaakt, een stem voor het NV-A is.
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tegelijk vertrouw ik de partij niet voor het volle pond - niemand zou dat ooit met een politicus moeten doen. Met woorden kan ik niets aanvangen, ik wil daden zien in ruil voor het afgeven van mijn politieke soevereiniteit.
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet...(?) Geert Noels verklaarde in een vraaggesprek dat hij op 25 mei zal blanco stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? Een bron?
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: een kennis van ons die les geeft in een technische school o.a. de mannen van de industrieel-wetenschappen.
Enkele technische leraars vroegen aan de direkteur om Engels in te voeren als 2de taal. Die legde de zaak eerst voor aan de ondernemingsraad. Daarin wezen de bevoegde mensen op de wetgeving dat de oudervereniging moest haar goedkeuring geven. De oudervereniging stelde dat Frans belangrijker was dan Engels, niettegenstaande in de technologie �*lles, maar dan ook �*lles in het Engels gebeurt... Gvd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de meesten kiezen daar voor het Engels maar er zijn er zeer veel die daar ook geen snars van kennen! Decennialang werden de Vamingen als boertjes behandeld met een soort minderwaardige taal. Het heeft ook lang geduurd vooraleer de Vlamingen hogere studies konden volgen in het Nederlands! Het duurt dus decennia om dat er weer uit te krijgen, maar nu Vlaanderen de economische overmacht heeft moet ze dat kunnen veranderen, langzaam maar zeker! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ligt niet voor de hand als hun overheid hen hardnekkig de verplichting blijft opleggen om Frans als tweede taal te leren.
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() want dán gebeurt het ineens?