![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je de foto in mijn onderschrift walgelijk, provocerend? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 26,79% |
neen, wat zou er daar walgelijk aan zijn? |
![]() ![]() ![]() |
41 | 73,21% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 7 september 2004 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Eens kijken naar alle mensen die "ja" gestemd hebben, die mijn foto dus walgelijk vinden... toeval of niet; maar zijn het niet mensen van Vlaams Blok zijde???
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb nee gestemd maaaaar, heb eigenlijk m'n buik wel vol van al die homo-topics. Als dat zo verder gaat word ik nog homofoob. Voor de gemiddelde vb blokker, de gelovige moslim of katholiek is die foto wellicht shokerend zoals die beelden onlangs van die kindjes in Noord-Ossetië die ook mij shockeren. Dat gesmeek om aandacht begint mij stillaan wel te vervelen.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(en homo's blijven pervers ![]()
[size=4][/size] Laatst gewijzigd door Rock Against Communism : 8 september 2004 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() On-topic: Ik zie op die foto 2 gelukkige mensen die elkaar graag zien. Als we d�*�*r al niet meer tegenkunnen?! Elke dag zien we op tv mannen die elkaar doodschieten en afslachten, maar oo wee als ze elkaar eens een kusje geven. D�*�*�*r zijn we niet goed van... ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat Raf zijn foto betreft.... dat heeft niks met erotiek te maken! Zien jullie dat dan niet? Die rechtse is net door een slang in de hals gebeten, en die andere is het gif er aan het uitzuigen. Standaardprocedure bij een slangenbeet!!
Je mag van geluk spreken dat die slang niet..... ja, laat maar. Laatst gewijzigd door Zeno! : 8 september 2004 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bart, Raf & C° vinden het dus blijkbaar nodig om met de grote roze wimpel te staan zwaaien op dit forum. Avatars en onderschriftjes met (nogal zielige en -da's mijn persoonlijke mening- lachwekkende) softe beeldjes die eigenlijk alleen maar bedoeld zijn om te provoceren. En wanneer dat dan bij sommigen nog lukt ook, dan spelen ze de vermoorde onschuld, dan bloedt de neus... "Provoceren, Ikke ???" Deze thread alleen al bewijst de hypocrisie van die houding. [size=1](heb je 't al gezien? wat vind je ervan? geschokt? kan ik nog verder gaan? alleeeeez, reageer nu toch eens...)[/size] Er zijn nog andere threads op dit forum (geweest), zoals de "is homoseksualiteit pervers?" -thread die maandenlang met nietszeggend geneuzel en gezwam naar boven werd gebumpt [size=1](oei, heb ik nu iets uitgelokt?
![]() [/size] En het enige resultaat van al die pret is dat zowat alle vooroordelen tegenover homoseksualiteit door deze zgn. "gay league" zelf keer op keer in de etalage worden gelegd in de hoop op één of andere stompzinnige (homofobe) reactie, die dan ook steevast volgt. (tja, da's ook eigen aan stompzinnigheid he) Om dan heel fijntjes de zelf heetgestookte soep weer af te koelen met argumenten die we nu al tot in den treure hebben zien herhaald, en herhaald en herhaald... (het is al zover gekomen dat ik al bijna woordelijk kan raden wat de volgende reply zal zijn). Er "wringt" hier iets... zoveel is duidelijk. Aan de ene kant fulmineren tegen de stigmatisering en discriminatie van holebi's, vaak verwijzend naar het hatelijke "roze driehoekje" uit donkerder tijden, en aan de andere kant geen kans onbenut laten om zichzelf met datzelfde roze driehoekje te tooien met als enige bedoeling reacties uit te lokken. Begrijpe wie kan. Ik volg allang niet meer: is het nu de bedoeling om met rust gelaten te worden en geaccepteerd te worden als "normale" mensen, of willen jullie met opzet een soort freakshow opvoeren om het (in mijn ogen) non-issue van de seksuele geaardheid toch maar in de publieke belangstelling te houden? [size=1]... enfin, nog maar eens een poging om deze discussie iets verder te krijgen dan een paar belegen one-liners.[/size]
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het essay van Komrij waaruit mijn onderschrift komt, gaat over dergelijk absurd gedrag van minderheden.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 september 2004 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige mensen is deze discussie er blijkbaar eentje waarvan ze overtuigd zijn dat het de moeite loont om ze steeds opnieuw (zij het met telkens andere tegenstanders) te voeren. Voor sommigen heeft het misschien een louterende werking om zich uitdagend te kunnen uiten, voor anderen is het misschien een oefening om hun argumentatie te verfijnen en scherp te stellen, terwijl nog anderen misschien op zoek zijn naar steun van gelijkgezinden. Wie ben jij dan om te komen vertellen dat alles over dit onderwerp al gezegd is? Als jij vindt dat het allemaal maar geneuzel en gezwam is, mijd dan deze discussies, maar bespaar ons alsjeblieft je selectieve verontwaardiging. Wat het provocatieve betreft... Tja, actie en reactie, nietwaar? De ene provocatie lokt de andere uit. Is dat goed of slecht? Wie zal het zeggen. Het blijft hoedanook een publiek forum en de anonimiteit trekt nu eenmaal mensen van allerlei pluimage aan. Mij stoort het allerminst en ik verkies allezins de uitlaatklep die het internet aan sommigen biedt boven de eventualiteit dat zij hun frustraties op andere manieren (of mensen) gaan afreageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Raf
Ik had het niet over "zowat elk onderwerp" op politics.be; maar je hebt gelijk dat ook het oeverloze gezeik over allochtone / autochtone criminaliteit in hetzelfde schuitje zit. En zo zijn er nog een paar van die favoriete thema's... Terwijl de actualiteit toch iets meer inspiratie zou mogen opleveren, dacht ik dan zo. Het gaat me ook niet over het thema "homoseksualiteit" op zich, maar wel om de manier waarop hier threads worden opgestart. Het bijna wanhopige exhibitionisme dat uit de titel van deze thread spreekt; pleeeeeease, kijk mij nou eens... Sorry, da's nietszeggend én geneuzel. Ik zal je ook maar geen bloemlezing geven uit de tientallen pagina's van de beroemde "is homoseksualiteit pervers?"-thread? Allemaal inhoudelijk goed onderbouwd en beargumenteerd zeker? Ik ben verre van verontwaardigd, want verontwaardiging veronderstelt een zekere mate van gevoelsmatige betrokkenheid, quod non. (in mijn geval dan toch) En selectief? Ik heb sedert ik op dit forum ben aangespoeld nog maar een paar keer op de alarmknop gedrukt, en dat was om een hele resem van krantenknipsels over allochtone criminaliteit te laten wegfilteren naar het subforum waar ze thuishoorden (of anderzijds te laten verwijderen, maar dat laat ik aan de mods over). Komaan Raf, ik kan van hier zien dat je slechts doet alsof je neus bloedt. Wat die provocatie betreft... Slappe reactie, Raf. Een beetje jennen door jezelf exact in dat hoekje te plaatsen waar je jezelf door anderen juist niet in wil geplaatst zien. Zoals gewoonlijk heeft onze anarchistische bankier het heel treffend verwoord hierboven.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al zei: ik kan best aannemen dat je het wel gezien hebt wat dit onderwerp betreft, maar wees dan tenminste zo hoffelijk om anderen verder te laten zwammen en neuzelen. Niemand verplicht jou toch om er aan deel te nemen of het zelfs maar te lezen? Waar maak je je dan eigenlijk dik over? Mocht je je trouwens ooit eens de moeite willen getroosten om sommige van die holebi-topics eens grondig door te nemen, dan zou je zien dat daar wel degelijk goed onderbouwde argumenten worden aangebracht en dan zou je misschien ook merken dat niet alle threads die omtrent dit thema worden opgestart een schreeuw om aandacht zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 9 september 2004 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb net een search gedaan op het woord homoseksualiteit en kwam op volgende resultaat: - Foto in mijn onderschrift : Bartje zou ik zelf deze thread gestart hebben? neen, maar ik kan (Bartje kennende ondertussen) wel verstaan waarom hij dit heeft gedaan. Wetende dat dit een reactie is op commentaar, geplaatst in een andere thread. - Het Vlaams Blok voedt de homo's op! : volksstormer weeral een thread van een blokker die, weer eens, vooroordelen moet posten en de ziekelijke perversiteit van homoseksualiteit wil bewijzen. daar mag je toch wel reacties op blijven verwachten - Vlaams Blok moet de holebi's ontdekken : Darwin weer een rechtse poster die dat start, met een oeverloze discussie van een paar individuen die zo graag homoseksualiteit aan pedofilie linken. daar mag je toch wel reacties op blijven verwachten - De geschiedenis leert wat bruine pest betekent voor roze driehoeken’ : bloxbuster bloxbuster, gekend om provocatieve posts, heeft niets met homo's te maken, integendeel. - Homo-activisten willen economische boycot van één dag : Raf Ja Raf is homo maar dit is geen thread om weeral homoseksualiteit te 'promoten' maar een opening tot discussie of dit al dan niet een economische impact zou kunnen hebben. Gewoon actualiteit. - Peiling adoptie recht homo's : Stab Ook weer niet direct een homo die die topic startte - Islamitische homohaat : Wolf hij is nog minder homoseksueel en alleen maar homohaat aan het misbruiken om een 'nog verderfelijker' fenomeen aan te kunnen klagen. - Peiling Bent u voor of tegen het homohuwelijk/adoptie LA'er Weer een peiling vanuit rechtse hoek, dat homo's reageren kan je niet vermijden - Peiling Gay-parades = Positieve aandacht voor homoseksualiteit? : Raven een peiling gestart om te ridiculiseren en om weer in een negatief hoekje te drukken, en kijk, weer vanuit extreem rechtse hoek. - Roze Huis (Antw) vindt oproep Vlaams Blok pervers : bloxbuster geen homo en we kennen de posts en het doel van bloxbuster hee? - Nederlands voorbeeld volgen? : Oriana nav vorige thread een poging om het tot een echte discussie te krijgen ipv gescheld en veroordelingen. - Homohuwelijk naar de prullenmand verwezen in Frankrijk! : Volksstormer gepost door weer extreem rechts in de hoop dat België gaat volgen om het homohuwelijk weer af te schaffen. - Registratieplicht Seksuele Geaardheid : Wolfgang Meister (de Grote) Nog erger, een fascistisch voorstel om geaardheid op het ID te laten registreren. Hier mag je zéker reacties op verwachten. - Holebi's bang in Brussel : anarchistische bankier kan je ook moeilijk homo noemen, dus evenmin een vraag om aandacht van de homozijde. Kijk eens? Van de honderden threads die hier reeds geopend zijn is dit een lijstje over homoseksualiteit van de laatste paar maanden. Het zijn er niet zoveel en hoeveel daarvan zijn daadwerkelijk door homo's gestart? En ja, de meningen zijn verdeeld over het al dan niet opportuun zijn van aandacht voor de "homo-zaak" Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij bepaalde zaken maar die heb ik ook wanneer ik beelden van hooligans zie, die doen het voetbal ook geen goed. Is daarom voetbal ook letterlijk oorlog? Leven en laten leven denk ik dan. En als destijds de sufragettes niet hard geroepen hadden en niet op de tafel hadden geslagen of niet op de barricades hadden gestaan, dan hadden vrouwen nog jaren niet mogen stemmen. En nog steeds kan je niet zeggen dat vrouwen overal gelijk behandeld worden. voil�*, just my 2 cents ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 9 september 2004 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En nog slaag je erin om rond de inhoud van mijn reply heen te dansen, is het niet Raf? Zoals ik al aangaf, heb ik op exact dezelfde manier gereageerd op sommige threads over allochtone criminaliteit, dus kom me hier niet beschuldigen van selectief reageren. (tja, de relevantie van dat stukje uit m'n post is je gemakkelijkheidshalve ontgaan, niet?)
Mijn bedoeling was om terug naar het topic te keren met de opmerking dat jullie hier lustig bezig zijn met het uitschreeuwen van een bepaald imago waar holebi's juist vanaf willen. Ik herinner me zelfs dat je me er destijds op wees dat niet alle homoseksuelen die meestappen in de Gay Pride-parades exhibitionisten zijn, maar gewoon meestappen "uit solidariteit" en in werkelijkheid gewoon gerust gelaten willen worden en niet gestigmatiseerd / gediscrimineerd. En nu krijgen we dus een thread zoals deze... Ik vroeg me af hoe het één te rijmen valt met het ander. Of is het niet nodig consequent te zijn in je overtuigingen? Of is het weke verhaaltje over "provocatie" het enige wat je kan bedenken?
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 9 september 2004 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |