Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2014, 20:00   #161
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Bedroevende reactie.
Gewoon laten uitrazen, duikboot ! Gun zulke forummers ook hun pleziertje ! Het zal me geen ene r**t roesten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 20:02   #162
vlaams realist
Banneling

Standaard

Misschien een tegenbetoging organizeren?
Met spandoeken,"laat de pedo met rust"
"laat de kinderen niet buiten spelen,zet ze bij een pedo"
"het verkeer is onveilig"
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 20:03   #163
freespirit
Minister-President

Standaard

Het gezond verstand lijkt eindelijk te zegevieren daar in Leiden !

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...en-wonen.dhtml

Begrijpelijk dat de buurt niet opgetogen is met zijn aanwezigheid, maar het pleit voor de buren dat de meesten hem ook niet willen lynchen.

En zeker een grote pluim voor de burgemeester van Leiden die ondanks alle commotie en zelfs regelrechte bedreigingen aan zijn adres, voet bij stuk heeft gehouden en zich niet liet doen door de intimidatiepogingen van een onbeduidend groepje leeghoofdigen dat het recht in eigen handen wilde nemen.

Nu hopen dat alles sereen kan verlopen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 21 februari 2014 om 20:05.
Oud 21 februari 2014, 20:04   #164
vlaams realist
Banneling

Standaard

Gratis kinderopvang bij "freespirit"
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 20:07   #165
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

En maar draaien...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De groep pedo's waar jij zo'n vrees voor hebt die hun slachtoffers na misbruik vermoorden of zelfs maar verwonden, maken een bijna verwaarloosbaar percentage uit van de totale groep. In zowel Nederland als België zijn er minder dan vijf (!) kinderen per jaar het slachtoffer van een zogenaamd 'halsmisdrijf' waarbij ook een zedendelict komt kijken.
Nee dus, ik heb het wel degelijk over 100% van de veroordeelde kinderverkrachters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het kind dat hij verkracht en vermoord in de 15 minuten die hij daarvoor nodig heeft (en aangezien hij anoniem mag/moet blijven van jou kan hij dat ook nog eens thuis doen) zal u heel dankbaar zijn in de wetenschap dat zijn of haar ouders tenminste zullen weten wie de schoft was die hun kind verkrachtte en eventueel verminkte of afmaakte.
En nog eens

Citaat:

Ik begrijp eigenlijk ook niet goed je 'fetish' met dat gegeven van die 'dertien op honderd kinderen'. Alsof dat zogenaamd percentage dat je aanhaalt per se in absolute cijfers kan worden omgezet !
Geen fetisj maar een keihard gegeven dat je in de misdaadcijfers terug kan vinden en ook in het werk van de deskundige (de link die ik hier al twee keer gaf weet je wel... ). Gebaseerd op deze gegevens kan je dus perfect voorspellen dat voor elke 100 terug losgelaten kinderverkrachters er minstens dertien slachtoffers zullen gemaakt worden.

Jou stellingen hier veroorzaken bij uitvoering onvermijdelijk minstens 13 nieuwe slachtoffers per 100 gevallen en je durft het nog steeds niet aan om vlakaf te zeggen of je dat aanvaardbaar vindt of niet...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 20:10   #166
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is waar. Hier sterven 'maar' elk jaar tientallen kinderen in het verkeer door onoplettende chauffeurs of verongelukken 'maar' enkele tientallen kinderen in huis-, tuin- en keukenongevallen te wijten aan onoplettendheid door de ouders !
Ongevallen al dan niet met dodelijke afloop begaat men niet vrijwillig.
Gedoe met kinderen is weldegelijk een keuze.
En ik vind het vreselijk voor iemand als hij met die drang opgescheept zit, maar we kunnen niet toestaan dat kinderen daar slachtoffer van worden.
Oud 21 februari 2014, 20:11   #167
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
En maar draaien...

Nee dus, ik heb het wel degelijk over 100% van de veroordeelde kinderverkrachters

En nog eens

Geen fetisj maar een keihard gegeven dat je in de misdaadcijfers terug kan vinden en ook in het werk van de deskundige (de link die ik hier al twee keer gaf weet je wel... ). Gebaseerd op deze gegevens kan je dus perfect voorspellen dat voor elke 100 terug losgelaten kinderverkrachters er minstens dertien slachtoffers zullen gemaakt worden.

Jou stellingen hier veroorzaken bij uitvoering onvermijdelijk minstens 13 nieuwe slachtoffers per 100 gevallen en je durft het nog steeds niet aan om vlakaf te zeggen of je dat aanvaardbaar vindt of niet...
Ik heb al gezegd dat ik zulks onaanvaarbaar vind ! Elk slachtoffer van zulke feiten is er een te veel. Juist een opvolging 24/24, een meer 'open' klimaat en een levenslange intensieve begeleiding kan dit proberen te vermijden.
Oud 21 februari 2014, 20:15   #168
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ongevallen al dan niet met dodelijke afloop begaat men niet vrijwillig.
Gedoe met kinderen is weldegelijk een keuze.
En ik vind het vreselijk voor iemand als hij met die drang opgescheept zit, maar we kunnen niet toestaan dat kinderen daar slachtoffer van worden.
Roekeloos rijden waardoor je kinderen in gevaar brengt is nochtans een keuze.

Gedoe met kinderen is idd ook een keuze, de drang om tot dat gedoe over te gaan echter niet. En die mensen moeten geholpen worden.
Oud 21 februari 2014, 20:16   #169
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het spreekt voor zich dat ik dat absoluut onaanvaardbaar vind ! Aan een goed georganiseerde hulpverlening en begeleiding om dit dan ook te vermijden.
De enige manier om de veiligheid van toekomstige slachtoffers te garanderen is deze gekende verkrachters voor de rest van hun leven 24 uur op 24 uur zodanig onder toezicht te plaatsen dat er letterlijk onmiddellijk ingegrepen kan worden indien dat nodig is.
En als jij me daarvoor een manier kan geven die internering en constante bewaking indien buiten het internaat overbodig maakt mag je mij dat altijd laten weten.
Zolang je dat niet kan zal re-integratie tot nieuwe slachtoffers blijven leiden en je stelt zelf dat dit onaanvaardbaar is.
Dat is wel in tegenspraak met je eis dat deze mensen een kans op vrijheid krijgen niet?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 21 februari 2014, 20:21   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Roekeloos rijden waardoor je kinderen in gevaar brengt is nochtans een keuze.
Dat is waar, maar desondanks is het nooit de bedoeling om er smachtoffers mee te maken.
Citaat:
Gedoe met kinderen is idd ook een keuze, de drang om tot dat gedoe over te gaan echter niet. En die mensen moeten geholpen worden.
Als hulp mogelijk is: �* la bonheur.
Zoniet primeert de hulp aan en bescherming van de potentiële slachtoffertjes...
Oud 21 februari 2014, 20:21   #171
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige manier om de veiligheid van toekomstige slachtoffers te garanderen is deze gekende verkrachters voor de rest van hun leven 24 uur op 24 uur zodanig onder toezicht te plaatsen dat er letterlijk onmiddellijk ingegrepen kan worden indien dat nodig is.
En als jij me daarvoor een manier kan geven die internering en constante bewaking indien buiten het internaat overbodig maakt mag je mij dat altijd laten weten.
Zolang je dat niet kan zal re-integratie tot nieuwe slachtoffers blijven leiden en je stelt zelf dat dit onaanvaardbaar is.
Dat is wel in tegenspraak met je eis dat deze mensen een kans op vrijheid krijgen niet?
de oplossing is vrij simpel.

We bouwen een mooi dorpje waarbij veroordeelde pedofielen na hun vrijlating nog rustig van hun oude dag kunnen genieten.

Als ontspanning bouwen we ineens een GASinternaatje waarbij ondeugende kindjes die tot een GASboete veroordeeld zijn hun schoolcarrière daar verderlopen.

Hierbij kunnen ze ineens hun schuld aan de maatschappij inlossen door de lokale bevolking van dienst te zijn. Het zal hun leren om met sneeuwballen te gooien of een broodje te eten op een trapje.
Oud 21 februari 2014, 20:22   #172
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gepleit voor absolute vrijheid voor veroordeelde pedo's, die hebben ze verspeeld, wel voor een humane en rechtvaardige behandeling en de mogelijkheid terug in de maatschappij te kunnen integreren. De begeleiding en opvolging van pedo's moet inderdaad nog een stuk beter en efficiënter. Ik snap ook dat men, zolang dat niet op punt staat, pedo's liever achter slot en grendel houdt. Allicht zijn we het daar dus wel over eens.

Mij gaat het er vooral om, in dit Leidse geval, dat ook de pedo die is vrijgekomen recht heeft op een veilige omgeving en nog kan rondlopen zonder het risico de kop te worden ingeslagen door een bende woedende onverlaten.
Oud 21 februari 2014, 20:24   #173
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is waar, maar desondanks is het nooit de bedoeling om er smachtoffers mee te maken.

Als hulp mogelijk is: �* la bonheur.
Zoniet primeert de hulp aan en bescherming van de potentiële slachtoffertjes...
Ga ik als vanzelfsprekend mee akkoord. Slachtoffers komen op de eerste plaats. Maar ik zie dit alles liever als een en-en verhaal dan een of-of verhaal wat vele mensen er van willen maken. Een goede slachtofferopvang hoeft een goede daderbegeleiding geenszins in de weg te staan.
Oud 21 februari 2014, 20:29   #174
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vele pedo's verklaren nochtans dat ze niet tot handelingen zouden zijn overgegaan als ze een goede begeleiding en opvang zouden gehad hebben. Maar de drempel om als niet-actieve pedo op zoek te gaan naar professionele hulp is momenteel veel te hoog, vooral omdat er een loodzwaar taboe op de thematiek rust. Veel meer nog dan bijvoorbeeld in de jaren 1970 of 1980. Toen keurden de meeste mensen ook pedofilie af, maar de hulpverlening luisterde tenminste naar hun problemen en verzuchtingen. U moet begrijpen dat de drempel om hulp te zoeken de dag van vandaag veel te hoog is. En dat met alle gevolgen van dien.

Nu is het juist het drama dat de pedo's in de hulpverlening er pas in terecht kwamen nadat ze effectief strafbare feiten pleegden en ervoor veroordeeld werden.
Bullshit!
De meeste pedofielen gaan niet tot daden over.
Een hele hoop van die mensen zit in begeleiding en elke psychiater of psycholoog zal hen juiste personen en instellingen voor hulpverlening verwijzen. De drempel voor hulpverlening is integendeel enorm verlaagd.
Hulp zoeken bij psychische problemen ( en je driften niet kunnen controleren is net dat) is tegenwoordig normaal. Geen enkele patiënt zal zijn problemen publiek gaan maken en dat dus naar voor schuiven als reden om niet op zoek te gaan naar hulp is gewoon laf en pervers. En ook nog eens een slag in het gezicht van iedereen die ooit om psychologische hulp vroeg.
Aan het UZ van Leuven is er bv. een afdeling waar zowel daders als slachtoffers van deze zaken en mensen die deze afwijking vertonen zich kunnen wenden. En er zijn er nog. Zelfs je huisarts zal je correct doorverwijzen, dat is zijn taak.
Het aantal pedofielen dat effectief hulp zoekt voor het te laat is in schrille tegenspraak met uw gebazel.

Het grote drama is net dat pedofiele verkrachters die niet willen ook niet geholpen worden en ook niet geïnterneerd. Bovendien zijn er bij de veroordeelde pedofielen zelfs een aantal die vragen om geïnterneerd te worden omdat ze beseffen zichzelf niet te kunnen controleren.

U bent hier gewoon moraalridder aan het spelen ten koste van zowel de daders als de slachtoffers...
Oud 21 februari 2014, 20:32   #175
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tot uw spelend kind voor de deur in een vuurgevecht tussen drugsdealers terecht komt en dan 'per ongeluk' wordt neergekogeld door een verdwaalde kogel. In de States is dat in bepaalde buurten bijna wekelijkse kost. Tot daar uw poging tot countering van de 'vergelijking'.
Ah! Het probleem is opgelost!
Er zijn rondlopende drugsdealers die nog al eens onschuldige mensen doodschieten dus is het normaal om per honderd vrijgelaten pedofielen 13 nieuwe slachtoffers te maken.
Niets nieuws, faits divers... waar heb ik dit soort raaskallerijen nog gehoord...
Oud 21 februari 2014, 20:40   #176
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Opnieuw bespeur ik hier een essentialistisch denken, als zou iemand die ooit een ander heeft misbruikt of verkracht dit gedrag als een onveranderlijk wezenskenmerk in zich dragen. Op dezelfde wijze neigen sommige mensen ertoe pedofilie (een wezenskenmerk) te verwarren met kindermisbruik (een gedrag), waardoor het lijkt alsof het misbruik onafwendbaar is van zodra het wezenskenmerk aanwezig is.

De bouwsels die op deze wankele grondvesten worden neergezet nemen vervolgens schrikbarende vormen aan. Als we jouw redering hierboven handhaven, moeten we mensen immers preventief opsluiten omdat ze tot een risicogroep behoren. In dit geval wordt het risico ingeschat op basis van recidivestatistieken, maar waarom zou men zich daartoe beperken? We weten dat onder 16- tot 20-jarige jongens van Marokkaanse afkomst x per honderd minstens één gewelddelict pleegt, vaak met traumatische gevolgen. Omdat we niet met het welzijn of leven van mensen willen spelen en we niet weten welke van deze jongens tot de "x" behoren, nemen we het zekere voor het onzekere en stoppen we al die jongens in streng bewaakte barakken. Niets aan de hand voor Joris. Een normale preventieve maatregel, met een statistiekje als argument. Een kleine moeite om enkele vreselijke trauma's te voorkomen.

Het individu wordt hierbij veroordeeld op grond van een statistiek die alleen iets zegt over x aantal soortgelijke individuen, niet over dat individu op zich. Dat staat haaks op een moderne rechtspraak waarin men geval per geval dient te beoordelen en waarin mensen niet bij voorbaat worden veroordeeld op grond van een onzekerheid (het ja dan nee behoren tot "x"). In het huidige systeem is men bij twijfel onschuldig tot het tegendeel bewezen is; in het jouwe is twijfel een argument om mensen bij voorbaat schuldig te verklaren en ze daarnaar te behandelen.

Dat is de grondtoon van een totalitair denken dat in zijn utopische streven om elk risico radicaal te bannen niet anders kan dan eindigen bij een samenleving met de trekken van een dystopische openluchtgevangenis.
U begint al met een verkeerde vooropstelling. Ik spreek hier al over heel de lijn voor een menselijke opvang voor veroordeelde kinderverkrachters die hun straf uitgezeten hebben. En dan op een manier die garandeert dat ze geen nieuwe slachtoffers maken zoals dat onder het huidig systeem wel het geval is.
Nergens zal u mij horen zeggen dat alle mensen die pedofiele aanleg of neigingen hebben en dat onder controle hebben of er hulp voor zoeken en het zo onder controle hebben lastig gevallen zouden moeten worden.

Integendeel poogt men hier deze veralgemening te misbruiken om doordachte en logische standpunten tegen vrijlating (wat dan maar re-integratie genoemd wordt maar helemaal niet hetzelfde is...) onderuit te halen.

Alsof de bezorgdheid om onschuldige slachtoffers en daders (pedofielen worden er echt niet beter van als ze ook nog eens verkrachters worden) iets vies zou zijn...
Oud 21 februari 2014, 20:54   #177
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
voor uw eerste zin geef ik u de volle 100 % gelijk. Het gaat inderdaad niet op dat pedo's alle verantwoordelijkheid voor hun daden van zich afwentelen op de maatschappij. Een pedo hoort zichzelf in de hand te houden en heeft de volle verantwoordelijkheid erop toe te zien dat hij niet over de grens gaat en geen strafbare feiten pleegt. Maar het vlees is zwak en als die mensen het met het onder controle houden van hun drang moeilijk krijgen, is het natuurlijk niet bepaald ideaal als ze nergens terecht kunnen.

Met uw tweede zin ben ik het echter oneens. Wat is de meerwaarde dat de buurt de woonachtige pedo kent met naam en toenaan ? Wees aub niet naïef, u weet even goed als ik dat dat in het huidige tijdsgewricht en klimaat van publieke pedohaat, leidt tot ontsporing en het 'recht' in eigen handen nemen.
Dat is pertinent niet waar!
Zowel bij pedofielen die nooit tot actieve daden zijn overgegaan als bij veroordeelde kinderverkrachters zijn er zowel diegenen die inderdaad geen barst inzitten met hun slachtoffers als diegene die dat wel doen.
Voor die laatste groep, ook voor degenen die al een verkrachting begingen is dat een monsterlijk besef. Stel je voor dat je moet vaststellen dat jij daar in de spiegel een beestachtig monster bent dat op gegeven momenten niet anders kan dan onschuldige slachtoffers maken. Zoiets als een weerwolf maar dan zonder al de romantiek daar rond.

Zelfmoord, zowel bij daders als passieven is niet zeldzaam. En velen vragen wel degelijk om hulp en zelfs om internering. Zelfs bij diegenen die nooit iets verkeerds deden. Uit pure vrees om 'dat monster' te worden.

Het is eigenlijk schokkend om hier vast te moeten stellen hoe weinig empathie hier voor zowel de daders als de slachtoffers getoond wordt.
'Het doel heiligt de middelen aka 13 onschuldige slachtoffers per honderd verkrachters die hun straf uitzaten is aanvaardbaar' is even barbaars al al de pedofielen castreren en met een steen om de nek in het water gooien.
En dan nog gaan stellen dat je zulk een standpunt inneemt uit menselijkheid want iedereen verdient een tweede kans...
Hitler, Stalin en Mao dan ook maar zeker?

De trieste waarheid is dat iedereen wel een tweede kans 'zou' moeten krijgen maar dat sommige mensen zulk een groot gevaar vormen voor derden dat men hen, helaas , die kans niet kan en mag geven.
Je laat geen gevaarlijke gekken los omdat die zichzelf en derden zouden kunnen schaden en dat is heel triest maar wel normaal.
Je laat geen kinderverkrachter terug los omdat die zichzelf en derden zouden kunnen schaden en dat is heel triest... maar ook wel normaal.
Oud 21 februari 2014, 21:01   #178
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Liever een dood kind dan een misbruikt kind ?
Liever geen van beide dus zowel drugsdealer als kinderverkrachter achter de tralies.
De kinderverkrachter nadien in internering.
Voor de drugsdealer zou dat niet nodig moeten zijn. Een drugsdealer is iemand die hele families verwoest en zijn slachtoffers in vele gevallen een lot toebedeeld dat erger is dan zomaar gedood worden.
Voor zulke mensen mag men van mij gerust de keuze tussen effectief levenslang of vrijwillige euthanasie invoeren.
Oud 21 februari 2014, 21:03   #179
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft het nu eens juist, heel die mediahetze daarrond in Nederland en nu ook in ons land is ontaard in pure volksverlakkerij en 'brood en spelen'.
Iets waarvan u in deze draad naar mijn mening een groot voorbeeld van bent.
Oud 21 februari 2014, 21:05   #180
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat is waar. Hier sterven 'maar' elk jaar tientallen kinderen in het verkeer door onoplettende chauffeurs of verongelukken 'maar' enkele tientallen kinderen in huis-, tuin- en keukenongevallen te wijten aan onoplettendheid door de ouders !
En dat haalt u dus wederom maar aan als tegengewicht tegen het feit dat u bereid bent om 13 onschuldige slachtoffers uit te leveren per honderd kinderverkrachters die u een tweede kans wil geven omdat 'iedereen een tweede kans verdient'?
Zielig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be