Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 februari 2014, 22:35   #161
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Komaan zeg,... gaan we het naïef spelen?
Ik ben in de grond een véél grotere racist dan 90% van de VB'ers.
Maar ik heb zelf onophoudelijk op het VB en hun racisme gekabast omdat vooral hun communautair en economische programma me niet beviel.
En reken maar dat ik niet alleen zo redeneerde: in de priveesfeer off the record vind je bij ELKE partij een pak mensen die het 'racistische' discours van het VB nog vlotter in de mond nemen dan een Filip De Winter op warp-speed, maar in publiek uiteraard de afgeborstelde politiek correcte met opgehaalde neus spelen als er al eens iemand een raciale slip-of-the-tongue beging.
Speelt niet de minste rol, wat een individu denkt of doet. Hier gaat het om een partij die die principes in haar 70 puntenplan had gezet en dat als leidraad gebruikte. Ze institutionaliseerden dat openlijk racisme in hun partij. De maatschappij heeft het nodig geacht om dit in te kapselen. Meer is het niet.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 22:37   #162
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Mag ik een niet-Belg zijn?
Natuurlijk is het jouw gegund om niet-Belg te zijn. Leg een bom onder het parlement in jouw staat van Belg-zijn wordt jou afgenomen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 februari 2014, 22:41   #163
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet wie het houden van zijn zelf voorgestelde referendum niet aandurfde én een week later belette dat het in de grondwet kon worden opgenomen.
Verlicht onze geest. Ik heb nog geen antwoord van de N-VA top vernomen op de uitdaging van Elio Di Rupo deed in 2012 om een referendum te houden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 februari 2014, 22:45   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Speelt niet de minste rol, wat een individu denkt of doet. Hier gaat het om een partij die die principes in haar 70 puntenplan had gezet en dat als leidraad gebruikte. Ze institutionaliseerden dat openlijk racisme in hun partij. De maatschappij heeft het nodig geacht om dit in te kapselen. Meer is het niet.
Je kan een partij en haar programma inkapselen, wat bewezen werd, maar de ideologie leeft nog steeds. Minder apert, maar ondergronds als een sluipend gif... iets waar ik steeds de censuur-adeptjes voor waarschuwde.
Meer nog: het VB-gedachtengoed zit nu in alle partijen in de hoofden van de individuen, die omwille van allerlei redenen politieke correctheid en anti-racisme faken, maar vergis je niet... maak niet de fout om partijen als belangrijker en machtiger dan personen en hun gedachten te zien....
Oud 23 februari 2014, 22:53   #165
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan een partij en haar programma inkapselen, wat bewezen werd, maar de ideologie leeft nog steeds. Minder apert, maar ondergronds als een sluipend gif... iets waar ik steeds de censuur-adeptjes voor waarschuwde.
Meer nog: het VB-gedachtengoed zit nu in alle partijen in de hoofden van de individuen, die omwille van allerlei redenen politieke correctheid en anti-racisme faken, maar vergis je niet... maak niet de fout om partijen als belangrijker en machtiger dan personen en hun gedachten te zien....
Akkoord, maar een persoon is geen organisatie. Dat er tienduizenden rondlopen die van oordeel zijn dat ze een klopjacht in de straten mogen organiseren op mocro's en ze dan in treinwagons wegvoeren zal zeker wel waar zijn. Maar het is van een heel andere orde als een politieke partij dergelijk gedachtengoed openlijk in haar publikaties opneemt en er de facto heel haar werking op afstemt. Neem eender welk foldertje van het blok, en het gaat voor 3/4 over onveiligheid door migranten.
Er is trouwens geen censuur, ze mogen hun rommel nog altijd verdelen. Censuur is niet gewenst, daar gaat het niet over.
En al die mensen mogen denken wat ze willen, doen wat ze niet laten kunnen. Er op stemmen enz.
Maar dat neemt niet weg dat andere partijen mogen beslissen en dat samen ook doen, om nooit met die horde te zullen besturen.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 22:57   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg,... gaan we het naïef spelen?
Ik ben in de grond een véél grotere racist dan 90% van de VB'ers.
Maar ik heb zelf onophoudelijk op het VB en hun racisme gekabast omdat vooral hun communautair en economische programma me niet beviel.
En reken maar dat ik niet alleen zo redeneerde: in de priveesfeer off the record vind je bij ELKE partij een pak mensen die het 'racistische' discours van het VB nog vlotter in de mond nemen dan een Filip De Winter op warp-speed, maar in publiek uiteraard de afgeborstelde politiek correcte met opgehaalde neus spelen als er al eens iemand een raciale slip-of-the-tongue beging.
Ik heb al vaker gemerkt dat je nog harder op de nek van ongewenste meeëters zit dan VB-ers het durven. Maar omdat je het zo openlijk en eerlijk durft toe te geven krijg je van mij tien punten tegelijk plus een karrevracht bloemen.

Het tweede deel van je betoog wordt trouwens bevestigd door de populariteit van Maggi De Block.
Oud 23 februari 2014, 22:59   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar een persoon is geen organisatie. Dat er tienduizenden rondlopen die van oordeel zijn dat ze een klopjacht in de straten mogen organiseren op mocro's en ze dan in treinwagons wegvoeren zal zeker wel waar zijn. Maar het is van een heel andere orde als een politieke partij dergelijk gedachtengoed openlijk in haar publikaties opneemt en er de facto heel haar werking op afstemt. Neem eender welk foldertje van het blok, en het gaat voor 3/4 over onveiligheid door migranten.
Er is trouwens geen censuur, ze mogen hun rommel nog altijd verdelen. Censuur is niet gewenst, daar gaat het niet over.
En al die mensen mogen denken wat ze willen, doen wat ze niet laten kunnen. Er op stemmen enz.
Maar dat neemt niet weg dat andere partijen mogen beslissen en dat samen ook doen, om nooit met die horde te zullen besturen.
Citaat:
het VB-gedachtengoed zit nu in alle partijen in de hoofden van de individuen
Oud 23 februari 2014, 23:01   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maatschappij heeft het nodig geacht om dit in te kapselen.
De maatschappij?
Oud 23 februari 2014, 23:11   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gepubliceerd op dinsdag 16 april 2002

“Twee derden van de kiesgerechtigde Antwerpenaren vindt dat alle politieke partijen met het Vlaams Blok moeten kunnen onderhandelen en dat het cordon sanitaire dus niet langer gewenst is.” Dat is het opmerkelijke resultaat van een opiniepeiling die het bureau TNS/Dimarso uitvoerde in opdracht van Gazet van Antwerpen. Bij een zelfde bevraging in maart 2000 was een bijna even grote groep voor het cordon als tegen (48,1 procent tegen en 46,9 procent voor). Nu is 66 procent tegen het behoud van het cordon en nog slechts 33 procent voor.
http://www.vonk.org/Politiek/het-cor...ngrijk-is.html
Oud 23 februari 2014, 23:12   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rik Torfs: "Bart De Wever is een kind van het cordon sanitaire"

20 reacties
2 januari 2013
Het opleggen van het cordon sanitaire is een fout geweest, met erg negatieve gevolgen. Dat heeft CD&V-senator Rik Torfs woensdag gezegd op de RTBF-radio. Het cordon sanitaire verklaart mee het succes van Bart De Wever in Vlaanderen, meent Torfs.
"Ik heb het cordon sanitaire lange tijd verdedigd, maar ik moet vaststellen dat er twee erg negatieve gevolgen uit voortvloeien", aldus Torfs. Zo heeft het cordon geleid tot heel wat frustraties van de nationalisten in Vlaanderen. Ze werden uitgesloten en dat verklaart deels het gigantisch succes van Bart De Wever, aldus Torfs. Bovendien heeft het geleid tot een volledig status quo binnen de traditionele Vlaamse partijen.
Volgens Torfs kan De Wever dan ook worden beschouwd als een kind van het cordon sanitaire. "Zonder het cordon sanitaire, zou hij nooit hebben gestaan waar hij nu staat, omdat de nationalisten beter vertegenwoordigd zouden zijn en omdat de traditionele partijen als gevolg zich beter hadden moeten organiseren."
Geleidelijke afschaffing
Torfs bepleit het geleidelijk afschaffen van het cordon sanitaire. "Het moet stap voor stap worden vergeten, omdat het een groot deel van de Vlamingen stigmatiseert."
Het cordon sanitaire blijft in Vlaanderen problematisch, getuige onder meer het moeilijk politiek overleg in Denderleeuw. Vlaams Belang beschikt er over drie verkozenen en daarmee over een sleutelpositie voor het vormen van een meerderheid.
http://www.vandaag.be/binnenland/113...sanitaire.html
Oud 23 februari 2014, 23:17   #171
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De maatschappij?
Ja, doordat ALLE partijen samen beslisten van geen bestuursakkoorden met het blok af te sluiten.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 23:20   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, doordat ALLE partijen samen beslisten van geen bestuursakkoorden met het blok af te sluiten.
Zelfs de VRT besliste alzo in een nota.

En toch ben ik zo vrij om dat NIET "de maatschappij" te noemen maar de particratie.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2014 om 23:21.
Knuppel is offline  
Oud 23 februari 2014, 23:23   #173
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Persoonlijke contacten met jongens en meisjes van de FGTB.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 23:25   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij een vuile oorlog beginnen voor jouw "Onafhankelijk Vlaanderen" ?
Tenzij u 'een stem uitbrengen ten gunste van een separatistische partij' als een vuile oorlogsdaad zou bestempelen: ik niet, neen.

djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 23:26   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er tienduizenden rondlopen die van oordeel zijn dat ze een klopjacht in de straten mogen organiseren op mocro's en ze dan in treinwagons wegvoeren zal zeker wel waar zijn.
Pfffffffffffffffffffftttttttttttttttt............. ............
Oud 23 februari 2014, 23:29   #176
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De maatschappij?
Sorry hoor, maar de maatschappij gelijkstellen met 'de partijen'...
Je schat die vehikels echt te hoog in, en je dicht ze veel te veel maatschappelijk belang toe.
Het politiek bestel is op zichzelf al maar een heel klein onderdeel van al wat de maatschappij omvat.
Binnen dat politiek systeem zijn de partijen weliswaar (te) machtig maar hun macht is fluctuerend en steeds op tijdelijk drijfzand gebouwd.
In jouw plaats en met de inzichten die je hier weggeeft, zou ik maar niet te hard meer lachen met de klassieke partijslaaf die beaat naar de partaai en zijn leider opkijkt...
Oud 23 februari 2014, 23:30   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tenzij u 'een stem uitbrengen ten gunste van een separatistische partij' als een vuile oorlogsdaad zou bestempelen: ik niet, neen.
Oud 23 februari 2014, 23:48   #178
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijke contacten met jongens en meisjes van de FGTB.
Heb je hen gesignaleerd bij de geheime dienst ?

Oud 23 februari 2014, 23:49   #179
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij het niet bent, wie ga jij dan wel een "vuile oorlog" laten beslechten voor jouw "onafhankelijk Vlaanderen" ?

Oud 23 februari 2014, 23:53   #180
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je hen gesignaleerd bij de geheime dienst ?
Nog niet, neen.

Zou ik dat dan moeten doen?

djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be