Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2014, 16:34   #161
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat moet ge aan de bedrijven vragen (als er al meer wegtrekken, dan dat er nieuwe komen), maar daarmee kunt ge niet ontkrachten dat de jaarlijkse groei in China meer dan 7% is, tegen een povere 0,1% in Belgie.
De meeste Chinese bedrijven die voor het Westen werken doen dat doorgaans in onderaanneming. Doorgaans zijn het de Chinezen zelf die de leiding hebben in andere lage loon landen. De bedrijven worden zelden gesloten omdat ze dan voor de domestic market werken. Daar hebben ze doorgaans ook hogere winsten dan dat ze voor buitenland werken.

Veel Chinese bedrijven kampen trouwens met een arbeiders tekort. Het is absurd te stellen dat er mensen op straat komen te staan. Daarom wordt er ofwel uitgeweken naar armere provincies in het binnenland ofwel lagere loon landen.

Totaal hilarisch hier te horen dat China zou kaalgevreten zijn zoals door sprinkhanen. De lonen blijven stijgen en de bevolking heeft het steeds beter, net door de buitenlandse investeerders.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 21:34   #162
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet ge aan de bedrijven vragen (als er al meer wegtrekken, dan dat er nieuwe komen), maar daarmee kunt ge niet ontkrachten dat de jaarlijkse groei in China meer dan 7% is, tegen een povere 0,1% in Belgie.
Klopt, maar de inflatie in China ligt dan ook zeer hoog. Netto voor netto is het verschil dus veel minder groot dan U zou denken.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 21:35   #163
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De meeste Chinese bedrijven die voor het Westen werken doen dat doorgaans in onderaanneming. Doorgaans zijn het de Chinezen zelf die de leiding hebben in andere lage loon landen. De bedrijven worden zelden gesloten omdat ze dan voor de domestic market werken. Daar hebben ze doorgaans ook hogere winsten dan dat ze voor buitenland werken.

Veel Chinese bedrijven kampen trouwens met een arbeiders tekort. Het is absurd te stellen dat er mensen op straat komen te staan. Daarom wordt er ofwel uitgeweken naar armere provincies in het binnenland ofwel lagere loon landen.

Totaal hilarisch hier te horen dat China zou kaalgevreten zijn zoals door sprinkhanen. De lonen blijven stijgen en de bevolking heeft het steeds beter, net door de buitenlandse investeerders.
U hebt het duidelijk niet begrepen hé ? De sprinkhanen waar ik van sprak dat zijn de bedrijven.

Eerlijk gezegd wat betreft China : I couldn't give a shit.

We hebben niks aan ze, nu niet later niet, nooit niet. Ze produceren alleen brol die ze hier voor veel geld trachten te verkopen en nu het in de EU wat minder gaat en hun markt aan het opdrogen is, staan ze hier met hun premiertje wat show te verkopen.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 31 maart 2014 om 21:40.
Oud 1 april 2014, 02:35   #164
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
U hebt het duidelijk niet begrepen hé ? De sprinkhanen waar ik van sprak dat zijn de bedrijven.

Eerlijk gezegd wat betreft China : I couldn't give a shit.

We hebben niks aan ze, nu niet later niet, nooit niet. Ze produceren alleen brol die ze hier voor veel geld trachten te verkopen en nu het in de EU wat minder gaat en hun markt aan het opdrogen is, staan ze hier met hun premiertje wat show te verkopen.
Zonder de bedrijven die u haat leefde u nu in de grootste armoede. Zonder bedrijven geen welstand. U rammelt maar door zonder enige kennis van zaken.
Ongeveer alle niet-voeding wat in de Europese winkelstraten ligt en in hypermarkten en supermarkten komt uit China. Kleding (alles wat u aanhebt komt waarschijnlijk uit China), computer, gsm, flatscreen, het komt bijna allemaal volledig uit China. Ook de grote luxe merken. Mijn product dat ik tot begin de jaren tachtig in Belgie maakte voldoet aan een hogere kwaliteit en afwerking standaard dan ik in Belgie zou kunnen produceren.

U hebt een idee van China zonder er ooit een voet gezet te hebben. Hun markt is bovendien niet aan het opdrogen en hun binnenlands verbruikt stijgt zéér snel.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 april 2014 om 02:40.
Oud 1 april 2014, 09:00   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar de inflatie in China ligt dan ook zeer hoog. Netto voor netto is het verschil dus veel minder groot dan U zou denken.
Nu, als men 1 �* 2% zeer hoog noemt, dan weet ik het ook niet meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:33   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De staat publiceert cijfers van 1 tot 5 % afgelopen jaren, echter de echte chinese inflatie ligt vele malen hoger.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 09:42   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder de bedrijven die u haat leefde u nu in de grootste armoede. Zonder bedrijven geen welstand. U rammelt maar door zonder enige kennis van zaken.
Ongeveer alle niet-voeding wat in de Europese winkelstraten ligt en in hypermarkten en supermarkten komt uit China. Kleding (alles wat u aanhebt komt waarschijnlijk uit China), computer, gsm, flatscreen, het komt bijna allemaal volledig uit China. Ook de grote luxe merken. Mijn product dat ik tot begin de jaren tachtig in Belgie maakte voldoet aan een hogere kwaliteit en afwerking standaard dan ik in Belgie zou kunnen produceren.

U hebt een idee van China zonder er ooit een voet gezet te hebben. Hun markt is bovendien niet aan het opdrogen en hun binnenlands verbruikt stijgt zéér snel.
De private schuld is in china gestegen van 9 trillion naar 23 trillion in slechts 5 jaar ( 2008 naar 2013).

Daar komt uw vergroot binnenlands verbruik van. Op de poef. Ze leren blijkbaar niet uit lehman bros. Dit gaat gepaard met stijgende vastgoedprijzen (sterk stijgende prijzen) en grote inkomensongslijkheid.
Oud 1 april 2014, 10:17   #168
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder de bedrijven die u haat leefde u nu in de grootste armoede. [cut] U rammelt maar door zonder enige kennis van zaken.

Zowat alles hierboven is waar in de huidige realiteit. Grootste deel van de producten die wij hier consumeren zijn made in China, of zijn minstens uit grondstoffen of onderdelen uit China (en Aziatische landen) vervaardigd.

Citaat:
Zonder bedrijven geen welstand.
Dit is een van de grootste misvattingen die de monetaire gestuurde "vrije" kapitalistische markt economie meebrengt. Dit heb ik al uitvoerig uiteengezet in andere posts.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 10:32   #169
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De staat publiceert cijfers van 1 tot 5 % afgelopen jaren, echter de echte chinese inflatie ligt vele malen hoger.
De officiele inflatiecijfers liggen wel op 1 �* 2 %. Ook in Belgie is er wel een groot verschil tussen de officiele inflatiecijfers en de echte inflatie.
Oud 1 april 2014, 11:40   #170
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De inflatie in China in 2013 was 3 procent. Wat normaal kan beschouwd worden in een land dat in volle economische groei is en waar iedereen ook wil consumeren. Bovendien stijgen de lonen jaarlijks met een gemiddelde van méér dan 12 procent dan krijg je onvermijdelijk een ander consumptie patroon. Vroeger was dat hoofdzakelijk voeding en huisvesting maar nu heeft bijna elke Chinees zijn smartphone en andere hebbedinges.

Enkele jaren geleden bestond het niet dat een gewone arbeider een bankkaart had en een lening aanging dat is nu wel het geval. Dat brengt onvermijdelijk mee dat uitstaande privé leningen drastisch stijgen. Rekening houdend met de verhoging van welstand en een prognose van minimaal 7% groei de komende 5 jaren is er nog geen alarmfase. Zoals reeds gesteld zit de Chinese overheid op een berg miljarden waarmee ze indien nodig kunnen ingrijpen.
Oud 1 april 2014, 14:10   #171
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat wat de overheid van China rapporteert....alsof de overheid het in China nauw neemt met de waarheid ? Ik herinner mij cijfers van 6 - 7 % reële inflatie. En inderdaad elke overheid speelt met de cijfers, maar de Chinese overheid wel het meeste. Je kan trouwens onmogelijk de loonstijgingen in China louter en alleen op het conto schrijven van productieverhogingen en dat weet je best.

Je moet eens kijken naar hoeveel producten met problemen uit China komen, van batterijen tot TV's die ontploffen, loodverf op speelgoed, vergif in melk, namaak etc. Mja, men hoeft zich er toch niets van aan te trekken niet waar.
Ik zie regelmatig cases voorbijkomen waarin Westerse importeurs met de gebakken peren blijven zitten als ze van een Chinese fabrikant gekocht hebben, geen fraai beeld.

Het is best nog wel mogelijk om niet Chinees te kopen. Helemaal uitsluiten niet, maar wel voor een groot deel.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 april 2014 om 14:16.
Oud 1 april 2014, 14:19   #172
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens :

http://www.economist.com/news/financ...ternative-view

Het valt wel op hoezeer degenen die met hun geld en alles in China zitten, china liggen te verdedigen. Bijlange niet objectief als dat komt van sprinkhanen.

Zoals ze in de volksmond zeggen : met alle Chinezen maar niet met den deze.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 1 april 2014 om 14:28.
Oud 1 april 2014, 15:31   #173
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens :

Het valt wel op hoezeer degenen die met hun geld en alles in China zitten, china liggen te verdedigen. Bijlange niet objectief als dat komt van sprinkhanen.

Het valt vooral op dat degenen die er geen ballen van weten pretenderen er alles van te weten. Buiten schelden over Voka lullen en sprinkhanen geen enkel ernstig argument.
Oud 1 april 2014, 15:32   #174
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het valt vooral op dat degenen die er geen ballen van weten pretenderen er alles van te weten. Buiten schelden over Voka lullen en sprinkhanen geen enkel ernstig argument.
bwahahahahaha
Oud 1 april 2014, 15:40   #175
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Reageer u niet af op non-conformist, maar dirigeer uw frustratie naar mij, ik ben degene die op uw (lange) tenen is gaan staan.
Oud 1 april 2014, 15:41   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens :

Akkoord, indexcijfers kan men manipuleren (Belgie verlaagt er zijne btw op gas/electriciteit wel voor). En heb er heerlijk gezegd ook te weinig zicht op, om te weten in hoeverre men dit minder doet of meer doet, zeker als het dan nog over een ver van mijn bed land zoals China gaat.
Maar we kunnen toch niet ontkennen dat heel Azie, en China in het bijzonder, opkomende machten zijn.
Neem nu het laatste Pisa rapport (internationale test door het oeso betreffende leerlingen van 15 jaar).
Daar glijdt Belgie af naar de middenmoot (met Vlaanderen weliswaar nog boven de middenmoot, maar wel dalend, en Wallonie onder de middenmoot) en worden de eerste plaatsen allemaal ingenomen door Aziaten.
Oud 1 april 2014, 15:42   #177
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Reageer u niet af op non-conformist, maar dirigeer uw frustratie naar mij, ik ben degene die op uw (lange) tenen is gaan staan.
Is dit slecht of goed bedoeld ? Is me niet zo duidelijk hier.
Oud 1 april 2014, 15:45   #178
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit slecht of goed bedoeld ? Is me niet zo duidelijk hier.
Hij haalt uit naar u, zonder rede.

Blijkbaar heeft hij een functie bij VOKA of zo, dus de opmerking van voka lullen blijft blijkbaar steken....
Oud 1 april 2014, 16:10   #179
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij haalt uit naar u, zonder rede.

Blijkbaar heeft hij een functie bij VOKA of zo, dus de opmerking van voka lullen blijft blijkbaar steken....

Wat kan mij Voka uitmaken, ik ben een ondernemer geen functionaris. U blijft maar naast de plak mist spuiten zonder één enkel argument naar voor te brengen. U poneert hier de een na de andere onjuistheid en borduurt daar verder over. Als iemand daar feiten tegen in brengt begint u te schelden en trachten belachelijk te maken.
Oud 2 april 2014, 10:27   #180
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kan mij Voka uitmaken, ik ben een ondernemer geen functionaris. U blijft maar naast de plak mist spuiten zonder één enkel argument naar voor te brengen. U poneert hier de een na de andere onjuistheid en borduurt daar verder over. Als iemand daar feiten tegen in brengt begint u te schelden en trachten belachelijk te maken.
Onjuistheden ?

Weerleg ze dan. Ik moet wel eerlijk toegeven day non-conformist de bronnen voor mij post

Anyway, u hebt duidelijk problemen met mensen die niet meedoen aan de vlaamse traditie van het verafgoden van ondernemers.

En ja ik heb problemen met het eeuwige dreigement van " dan bollen we het af". Vooral omdat het maar bij een dreigement blijft.

Laatst gewijzigd door Tavek : 2 april 2014 om 10:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be