![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet maar de andere gemiddelde verplaatsingskms staan er ook bij zoals je ziet.
M.a.w. de gemiddelde Vlaming heeft ruim genoeg aan een E-auto met een autonomie van pakweg 110-120 km per dag voor al zijn dagelijkse verplaatsingen (heen en terug), en dat haalt zelfs de Leaf nu (model 2013), desnoods 160 km aan typische Vlaamse limieten. Maar als voor jou het autoleven is zonder redelijke rustpauze naar de Middelllandse zee te kunnen rijden, tja dan heb je maar een raar en te gehaast leven. Zelfs een Nissan Leaf laadt zijn kleine 24 kWh-accupack even tot 80 % bij in 20 minuten aan een 50 kWh laadstation en die krijgen nu 62,5 kWh: http://en.wikipedia.org/wiki/CHAdeMO , ook de Tesla´s kunnen daar relatief snel bijladen. 20 minuten zal wel een eeuwigheid voor jou zijn. Hopelijk heb je geen file aan een tankstation met je klassieke auto, en al zeker geen file op de weg. Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2014 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw en ik woon-werkeren met een 125cc scooter. Gaat prima, met 3 liter benzine per 100km en veel rijplezier. Toch is ook dat geen compleetoplossing. Autodelen zou een optie zijn. Helaas is het dat ook niet. Je hebt altijd figuren die geen respect tonen voor het materiaal, en met de maatschappij zoals ze nu is, zijn de momenten dat iemand een bepaalde wagen wil gebruiken voor iedereen hetzelfde. Huren is in verhouding verschrikkelijk duur (omdat je er lonen, en nog steeds de taxen en geplogenheden moet bijbetalen). In't kort. Twizzy/Chinese meuk 1-2mans electrische auto voor woon-werk verkeer voor hen die geen electrsiche brommer/scooter willen en Blegisch openbaar vervoer. En een auto voor de wekelijkse boodschappen en de occationele langere uitstap. De peperdure Tesla S doet dat allemaal, in 1 pakket, maar tja, dan rijd U wel rond met een halve woning.
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Tesla S valt dan nog best mee hoor. Ik ken meer mensen die dan echt met een halve villa rondrijden ipv een half oud kot. ![]()
![]() |
![]() |
#164 | |||||||
Banneling
|
![]() Maar niet elektrisch!
Citaat:
Los daarvan, allen die nu een snelle BMW, Audi, Mercedes, Porsche, Maserati,... denken aan te schaffen, hebben hier zeker een boodschap aan. Citaat:
Los daarvan, Superchargers zijn er niet voor je dagelijks herladen (daarvoor gebruik je beter een laadpunt in je garage), maar voor het cruisen over langere afstanden, b.v. van Nederland naar de Middellandse Zee of de Alpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verleden week heeft een collega van mij zijn Audi A5 bij een erkende Audi-garage binnen gedaan voor groot onderhoud (zonder meer). Prijskaartje? 1208 EUR!!! |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om het duidelijk te maken. Het lijkt op dezelfde marketting als het geven van een autoradio bij de aankoop van een nieuwe Golf 1 in een grijs verleden. Leuk gadget dat anders aftermarket door de eigenaar zelf werd ingebouwd. Internet kan in elke wagen tegenwoordig. Dat noemt men een smartphone. Dat Tesla een abonnement heeft afgesproken met providers, en die kost kan betalen bij elke auto ter waarde van een halve woning, da's eigenlijk om te lachen. Citaat:
Een wagen aankopen kan iedereen, de banken zijn nog steeds redelijk gul als het op autoleningen aankomt. Een wagen blijven betalen, da's een ander verhaal. En ja, hier heeft een electrische wagen ook een voordeel. Zeker met de nieuwe brushless motoren. Het enige wat daarin slijt zijn de lagers.
![]() |
![]() |
#166 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien maakt Tesla intelligent gebruik van die verbinding, en downloadt regelmatig nieuwe versies van de software naar de wagens. Hierdoor krijg je zelfs compleet nieuwe functionaliteit ter beschikking overnight (zoals enkele maanden geleden, toen de snelheidsmeter in één nacht van max. 180 naar max. 260 km/u ging, om maar een voorbeeld te geven). Ik zie mijn smartphone nog niet snel de beschikbare functies van - pakweg - een BMW of een Audi uitbreiden... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wacht tot ze de 'Microsoft' streken krijgen. De garantie van uw batterij zal niet meer geldig zijn omdat het plots uw schuld zal zijn. Geen meester zijn over je eigen wagen nadat je zo'n som hebt betaald...of...kan je indien ongewenst die connectie uitschakelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||
|
![]() Jammer genoeg is elektriciteit in hoofdzaak verbrand gas, steenkool, pellets, uranium, e.a. waarvan op de koop toe een massa energie verloren gaat in de vorm van warmteafgifte aan omgevingslucht of waterwegen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als Tesla via updates toegang heeft tot uw wagen kan men morgen van op afstand een einde maken aan de levensduur van uw Tesla en de schuld in jouw schoenen schuiven. Citaat:
Straf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij hebt een Tesla, dus kan je het opvragen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Bedoel je niet eerder dat je de gadgets kan gebruiken? Dat is iets helemaal anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wow, hoe hebt U uw jeugd overleefd? En hoe overleven mensen het zonder airco en tracker in hun wagen? Citaat:
En hoe voelt dat, de grootste hebben? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Het (louter softwarematig) beschikken over een "creep-modus", waardoor chauffeurs die al aan een automatische versnellingsbak gewend waren, de overgang naar Tesla minder bruusk ervaren. - Hill Start Assist, waardoor bij het stilstaan op een helling een seconde de remmen gehandhaafd blijven bij het veranderen tussen rem- en gaspedaal (of moet ik eigenlijk eerder spreken van een "stroompedaal"?), hetgeen onvrijwillig achteruitbollen vermijdt. - Het kunnen instellen vanaf welke snelheid de ophanging van de wagen naar de laagste stand gaat, zodat aerodynamisch de beste positie ingenomen wordt. - Het kunnen gebruik maken van de webservice Rdio (je zegt in de spraakherkenning bijvoorbeeld "Play Clocks by Coldplay", en enkele seconden later is die gevonden over het internet, en begint die af te spelen). - Het kunnen gebruik maken van je draadloos netwerk thuis (sneller dan 3G). - De navigatiekaart wordt naar keuze ofwel "head-up", of wel "North-up" getoond. Enz... Enz... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Maar neen, via de permanente internetverbinding over 3G (of over je WiFi netwerk thuis). Ben jij echt zo, of doe je alsof???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat er ergens bossen ontgonnen worden om er pellets van te maken (om je tegenargument al voor te zijn), vind ik ook onaanvaardbaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik ooit zoveel schade zou oplopen, komt mijn omniumverzekering wel tussen, zunne. Je denkt toch niet dat je 120k uitgeeft aan een wagen zonder die te verzekeren? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote][...]
Citaat:
Mijn roadster thuis mag ook nooit een ahw trekken(niet gehomologeerd) en zo zijn er nog talrijke. Ook als het zou mogen zul je nooit bepaalde auto´s met een Ahw zien, alleen al die lege afsleephaak zien is een vuist op het oog. Wie echt een caravan wil trekken moet dan maar de Tesla X kopen die is daar echt op gemaakt: http://gas2.org/2013/07/15/should-yo...tesla-model-s/ En de andere trolvragen (straf dat je daar nog op ingaat ![]() En als het moest zijn is een Tesla S bij schade zeker niet duurder als een klassieke wagen, eerder integendeel want al die klassieke brandstofrommel is bij een Tesla nergens te vinden, vooraan zit namelijk vooral een kofferruimte, en vooraleer er echt schade tussen de wielassen optreedt moet men er sowieso niet meer over nadenken omdat men dan zelf onder de aarde ligt. Veiligheid: ook bij de NHTSA crashtest bewees Tesla quasi bij de veiligste auto´s op de markt te behoren: https://www.youtube.com/watch?v=dz2FMfv-CSc details NHTSA: http://www.safercar.gov/Vehicle+Shop...vehicleId=7769 # ik wacht wel op de EuroNCAP-test die komt er wel eens, maar die zal wslk alleen maar bevestigen. En qua 100 % aluminiumcarrosserie is de Tesla ook niet anders als een Audi of andere merken die compleet aluminium zijn en zelfs nog veel duurder materiaal gebruiken (+carbon, thermoplast, dubbel verzinkt hoogwaardig staal...), ik weet het maar al te goed. # http://www.teslamotors.com/no_NO/for...-and-euro-ncap # blijkbaar moeten bepaalde voorwaarden voldaan zijn om te mogen testen bij EuroNcap, het is tenslotte een vergelijkstest: FAQ: Why are some cars tested with certain safety features when others are not? http://www.euroncap.com/Content-Web-...r-testing.aspx Hier het lijstje Electrische en Hybride auto´s die EuroNcap getest zijn: http://www.euroncap.com/results/evs_hybrids.aspx
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2014 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie mijn smartphone nog niet snel de beschikbare functies van - pakweg - een BMW of een Audi uitbreiden... Je laat uitschijnen dat het niet lukt met BMW of Audi maar wel met uw Tesla. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Het is zelfs geen kwestie van al of niet laten uitschijnen. Het IS ook zo. Eenmaal je een BMW of Audi gekocht hebt, komen daar geen functies meer bij, tenzij mits een forse meerprijs in de garage. Bij een Tesla komen er om de zoveel maanden functies bij via een software update over het internet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() [
Citaat:
Als het over airco gaat heb je geen minuut te verliezen. Sorry dat ik dit efkes in de verf zet ….bronnen van verkeersagressie....welwel De airco van mijn 600€ dure wagen heeft amper 2 minuutjes nodig om de temperatuur naar een aangename 19° terug te brengen. Het houten stuur en lederen stoelen blijven ondanks zonnestralen heerlijk fris. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Het exclusieve eraan is dat je die dingen er plotseling zomaar bij krijgt via een software update over het internet. Het internet? Ja, dat is zoiets waar je in die nieuwe Ford een smartphone voor nodig hebt, schijnt het...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus nikskes tijd op overschot. Zelfs helemaal geen tijd voor nodig. Ik moet toch altijd eens glimlachen als ik voorbij zo'n 20-eeuwse tankstation passeer, en daar al die gasten in de regen zie staan met zo'n stinkend dieselpistool in hun handen... |
|
![]() |
![]() |