Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2014, 15:26   #161
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Daarentegen hebben de vrijlatingen van pedofielen en verkrachters veel meer effect gehad. Ouders laten hun kinderen niet onbeschermd in deze situatie. Dus is de auto het enige alternatief. Dat OV is dan ook geen plaats om kinderen alleen op te zetten. Heb jij kinderen? Je hoeft niet te antwoorden, ik weet het antwoord al.
Toont wederom je verregaande paranoïa ! Volgens mij ben jij toch een vat vol complexen.

Begrijp overigens niet wat het ene met het andere te maken heeft.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 15:27   #162
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Je sleurt er wel veel bij, vlaams realist. Alsof er nu meer pedofielen en verkrachters rondlopen dan vroeger, en alsof kinderen daarvan gevrijwaard blijven als ze netjes door familie op de achterbank naar hun bestemmingen worden gebracht. De grote meerderheid van verkrachtingen gebeuren nog altijd door bekenden, niet door de spreekwoordelijke vreemdeling die snoep uitdeelt... Als dat mensen afschrikt om hun kinderen een beetje zelfstandigheid te geven, door ze bijvoorbeeld met de fiets te laten naar school of de sportclub te gaan, of met de bus/tram naar een vriendje, dan is dat eerder paranoïa dan voorzichtigheid.
Groentje, het is duidelijk dat deze 'respondent' vol frustraties zit en zelden een valabel argument kan aanhalen.

Uiteraard groot gelijk met je reactie.
Oud 13 mei 2014, 15:31   #163
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Het is dan ook een gigantisch inefficiënt transportmiddel.

Als ik even kijk naar mezelf, vandaag: 7h50 op het werk, 19h10 terug op het werk vertrokken. Daarvoor ben ik vanmorgen om 6h45 vertrokken en ik was terug thuis om 19h55.

Had ik dat met de trein gedaan, dan had ik om 6h12 de trein moeten nemen, en dan was ik me de trein pas om 20h49 thuis geweest. En dat gaat ervan uit dat er geen vertragingen zijn en dat alle aansluitingen vlot verlopen, aangezien dat een 2/3 keer overstappen is. Dat de fiets er dan ook nog even bijkomt tot aan het station, dat komt daar bovenop dus neem maar vlotjes dat we dan van 6h tot 21h, wellicht eerder van 5h50 tot 21h10 van huis wegwaren. Meer dan 2 uur extra dus, en dat per dag, voor een afstand van nog geen 55km via de openbare weg, van vlakbij een middelgrote stad naar middelgrote stad.

Openbaar vervoer? Jamais!
Er zijn inderdaad nog vele slechte verbindingen, daar moet dus dringend iets aan gedaan worden. Maar zeker niet overal is het even slecht met het OV. Tenzij de treinen staken, sta ik twee keer zo snel in het centrum van Brussel met het OV dan met de wagen. En dan zwijg ik nog over alle stress en parkeerproblemen die je als chauffeur in onze Europese hoofdstad hebt !

Natuurlijk ben ik niet ergens in de pampa's gaan wonen, waardoor ik al drie bussen moet nemen om aan het eerste treinstation te geraken, ik wandel er te voet heen op amper tien minuutjes (om de auto uit de garage te halen dat duurt ook al vijf minuten).
Oud 13 mei 2014, 15:34   #164
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
50 km is nu ook niet zo'n gigantische afstand. In Duitsland zouden dat zelfs aan de lage kant vinden. Kom daar bovenop dat mijn hoofdkantoor in een stad ligt waar ik geen interesse (meer) heb om te wonen. En dan heb je da factor "partner" nog.
Dus nee, verhuizen om daar te wonen zal niet gebeuren. En ik klaag dan ook niet over de dagelijkse rit met de wagen, ik geef enkel aan dat op zoiets basic als woon-werk verkeer, de trein (of bij uitbreiding de bus) tekort schiet.
Niet wonen bij je werk is dus in jouw geval een vrije keuze die je maakt. Je moet dan ook niet gaan klagen dat je een lange reistijd woon-werkverkeer hebt of dat je per se een wagen nodig hebt, omdat het OV volgens u faalt.

Mensen wonen veel te ver van hun werk, een van de hoofdoorzaken van alle fileleed en verkeersmiserie. Soms hebben ze geen keuze, maar in uw geval blijkbaar wel.
Oud 13 mei 2014, 16:23   #165
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Niet wonen bij je werk is dus in jouw geval een vrije keuze die je maakt. Je moet dan ook niet gaan klagen dat je een lange reistijd woon-werkverkeer hebt of dat je per se een wagen nodig hebt, omdat het OV volgens u faalt.

Mensen wonen veel te ver van hun werk, een van de hoofdoorzaken van alle fileleed en verkeersmiserie. Soms hebben ze geen keuze, maar in uw geval blijkbaar wel.
Aangezien jij niet werkt,dat nog nooit gedaan hebt en dat ook niet van plan bent.Is uw leven dan geen belasting voor de natuur?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 16:36   #166
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Groentje, het is duidelijk dat deze 'respondent' vol frustraties zit en zelden een valabel argument kan aanhalen.

Uiteraard groot gelijk met je reactie.
Deze respondent heeft zn kinderen afgezet en op tijd teruggehaald. Ze zijn ondertussen 22 en 23 .
Mocht iedereen dat doen,
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 17:17   #167
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Kortom, je bent ambtenaar.
Yeah right
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 17:19   #168
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Deze respondent heeft zn kinderen afgezet en op tijd teruggehaald. Ze zijn ondertussen 22 en 23 .
Mocht iedereen dat doen,
En je brengt ze nog steeds overal naartoe?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 17:22   #169
Zwitser

Standaard

Citaat:
Een andere job? Waarom?
Ik ben er tevreden, heb de vrijheid die ik wil hebben, kan rondreizen, kan het beleid mee bepalen en ik word er op de koop toe goed voor betaald.

Ik zie geen heil in het aanpassen van mijn leven aan idiote externe factoren als het openbaar vervoer.
Wel, ik zie vooral geen heil in een job waar 11 uur op een dag kloppen normaal gevonden wordt...
... repeat ...
Oud 13 mei 2014, 17:23   #170
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad nog vele slechte verbindingen, daar moet dus dringend iets aan gedaan worden. Maar zeker niet overal is het even slecht met het OV. Tenzij de treinen staken, sta ik twee keer zo snel in het centrum van Brussel met het OV dan met de wagen. En dan zwijg ik nog over alle stress en parkeerproblemen die je als chauffeur in onze Europese hoofdstad hebt !

Natuurlijk ben ik niet ergens in de pampa's gaan wonen, waardoor ik al drie bussen moet nemen om aan het eerste treinstation te geraken, ik wandel er te voet heen op amper tien minuutjes (om de auto uit de garage te halen dat duurt ook al vijf minuten).
Vandaar dat ik ook expliciet aangaf dat ik niet bepaald op de pampa's woon, noch in de pampa's werk. Als ze op zo'n connecties al zo slecht zitten, dan geeft al direct genoeg aan over de onhaalbaarheid van hun businessmodel (hetgeen hun resultaten ook jaar na jaar bevestigen).
Oud 13 mei 2014, 17:26   #171
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

Lees je feitelijk wel wat er staat? Trol je gewoon graag? Of lees je gewoon doelbewust over alles heen en ga je ervan uit dat vrouwlief sowieso maar de man moet volgen? Wat is het eigenlijk?

Ik klaag niet over de connectie met de wagen. Ik geef aan dat het OV faalt. Geraak jij verder dan "nee het faalt niet want jij moet maar gewoon elders gaan wonen dus daarom heb ik gelijk"?
Oud 13 mei 2014, 17:30   #172
Zwitser

Standaard

Citaat:
Daarentegen hebben de vrijlatingen van pedofielen en verkrachters veel meer effect gehad. Ouders laten hun kinderen niet onbeschermd in deze situatie. Dus is de auto het enige alternatief. Dat OV is dan ook geen plaats om kinderen alleen op te zetten. Heb jij kinderen? Je hoeft niet te antwoorden, ik weet het antwoord al.
Ik heb (nog) geen kinderen. Als ik er ooit heb, dan gaan die gewoon net als alle andere kinderen hier te voet naar school. Kunnen ze ervan wennen om ook te voet naar vriendjes te gaan, of naar de voetbaltraining.
Dat is gezond, en verhoogd de zelfstandigheid en de sociale weerbaarheid.
... repeat ...
Oud 13 mei 2014, 17:31   #173
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wel, ik zie vooral geen heil in een job waar 11 uur op een dag kloppen normaal gevonden wordt...
Dat is éénieders eigen keuze uiteraard .
Hersenloze 9to5 jobkes uitvoeren, waarbij je maar gewoon moet uitvoeren zonder enige echte, verschil-makende inbreng, zijn ook mijn ding niet. Op mijn 33ste mee bepalen waar het hele continent op logistiek vlak naartoe moet evolueren, de projecten opzetten en uitvoeren om die evolutie op poten te zetten en samen met mijn team het doen en laten van die logistiek fundamenteel hervormen om het steeds beter te doen, dat spreekt me wel aan. Als dat me 11h per dag kost, dan neem ik dat er graag bij. De momenten dat ik op mijn klok moet kijken om te zien of de dag niet voorbij is, die zijn hier onbestaande. Ieder zijn meug zeker?
Oud 13 mei 2014, 17:43   #174
Zwitser

Standaard

Citaat:
Dat is éénieders eigen keuze uiteraard .
Hersenloze 9to5 jobkes uitvoeren, waarbij je maar gewoon moet uitvoeren zonder enige echte, verschil-makende inbreng, zijn ook mijn ding niet. Op mijn 33ste mee bepalen waar het hele continent op logistiek vlak naartoe moet evolueren, de projecten opzetten en uitvoeren om die evolutie op poten te zetten en samen met mijn team het doen en laten van die logistiek fundamenteel hervormen om het steeds beter te doen, dat spreekt me wel aan. Als dat me 11h per dag kost, dan neem ik dat er graag bij. De momenten dat ik op mijn klok moet kijken om te zien of de dag niet voorbij is, die zijn hier onbestaande. Ieder zijn meug zeker?

Ieder zijn meug inderdaad. Mijn vader was ook zo'n workaholic. Liever had ik hem toch wat meer gezien. Dat is toch wat mij een beetje vreemd lijkt. Je gaf eerder al aan dat je het belangrijk vindt tijd met je familie te kunnen doorbrengen. Wel, dan snap ik werkdagen 11 uur niet zo...

Overigens, mijn job is misschien 7:15 tot 15:45, (ik ben een ochtend persoon), ik ben niettemin een van de stichters van een IT bedrijf dat hopelijk alhier behoorlijk wat teweeg wil brengen. Productiviteit tel je echter niet in uren...
... repeat ...
Oud 13 mei 2014, 19:00   #175
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ieder zijn meug inderdaad. Mijn vader was ook zo'n workaholic. Liever had ik hem toch wat meer gezien. Dat is toch wat mij een beetje vreemd lijkt. Je gaf eerder al aan dat je het belangrijk vindt tijd met je familie te kunnen doorbrengen. Wel, dan snap ik werkdagen 11 uur niet zo...

Overigens, mijn job is misschien 7:15 tot 15:45, (ik ben een ochtend persoon), ik ben niettemin een van de stichters van een IT bedrijf dat hopelijk alhier behoorlijk wat teweeg wil brengen. Productiviteit tel je echter niet in uren...
Het ene sluit het andere niet uit eh; buiten graag het werk doen dat je doet, is familie ook belangrijk. Diezelfde familie gaat er ook niks aan hebben dat ik mooi om 16h thuis ben, maar dat ik pissig rondloop omdat ik iets doe dat ik niet graag doe.

En tuurlijk, productiviteit tel je niet in uren, wel in realisaties. Als dat dan dagen van 11h vraagt, dan is dat maar zo. Niet?
Oud 13 mei 2014, 22:18   #176
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, ik zie in uw repliek geen enkel antwoord op mijn vraag naar vergelijkende cijfers. Misschien even proberen inhoudelijk te reageren? Is dat mogelijk?
Ik had het kunnen denken dat er zo'n reactie van jou zou komen, als er slechte cijfers over de NMBS tevoorschijn komen, die ff niet in je kraam passen.

Laatst gewijzigd door lohabra : 13 mei 2014 om 22:19.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 22:46   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Ik had het kunnen denken dat er zo'n reactie van jou zou komen, als er slechte cijfers over de NMBS tevoorschijn komen, die ff niet in je kraam passen.
We hebben het daar dan ook niet over, maar wel over de kostprijs van een treinkaart.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 22:50   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik klaag niet over de connectie met de wagen. Ik geef aan dat het OV faalt. Geraak jij verder dan "nee het faalt niet want jij moet maar gewoon elders gaan wonen dus daarom heb ik gelijk"?
Er is dan ook geen reden om tot een algemene uitspraak te komen als "het OV faalt". In uw geval lijkt het er eerder op dat uw mobiliteitseisen niet te verzoenen zijn met het OV. Dat is wel wat anders, dan wat u beweert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2014, 06:43   #179
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is dan ook geen reden om tot een algemene uitspraak te komen als "het OV faalt". In uw geval lijkt het er eerder op dat uw mobiliteitseisen niet te verzoenen zijn met het OV. Dat is wel wat anders, dan wat u beweert.
Onverzoenbare eisen qua mobiliteit?
Dus een degelijke verbinding verwachten, tussen twee middelgrote steden die een 50km van elkaar verwijderd liggen via de baan, nog geen 40km in vogelvlucht, om de noden qua woon-werk verkeer in te lossen, is een onverzoenbare eis?

Als dat al een onverzoenbare eis is, waar dient het openbaar vervoer dan wel toe eigenlijk?
Oud 14 mei 2014, 10:00   #180
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat al een onverzoenbare eis is, waar dient het openbaar vervoer dan wel toe eigenlijk?
Dat vragen de meeste mensen zich af.

Maar als het openbaar vervoer totaal ontoereikend is, lees te traag, kunnen ze toch ook de fiets nemen ? Het OV zal wel serieus sneller worden als de tussenhaltes (waar te weing mensen opstappen) worden "afgeschaft".
Wie weet wordt het OV dan weer interessanter voor de (auto)pendelaar.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 mei 2014 om 10:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be