Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2014, 21:13   #161
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Vlaams Belang, waarom ? :

1. rechtlijnig en consequent, geen bochtenwerk, klare en duidelijke taal
2. standpunt over Europa, sterk eurokritisch
3. migratie en islamkritisch
4. niet politiekcorrect
5. onafhankelijk vlaanderen
enz...
Da's maar magertjes, hé? Over de thema's die mensen écht interesseren: sociale zekerheid, onderwijs, kwaliteit van de gezondheidszorg, pensioenen, woningproblematiek, werkloosheid, mobiliteit en verkeersveiligheid,.... lees ik hier niets. "Niet politiekcorrect" is niet echt een programmapunt en niet bepaald een doorslaggevend argument om kiezers te lokken. Van Europa liggen er ook maar weinigen wakker. Als "rechtlijnig en consequent" al een argument is, is dat eerder een argument om het VB vooral in de oppositie te houden, zodat ze hun "rechtlijnigheid" niet hoeven te bezoedelen door compromissen te sluiten. Een onafhankelijk Vlaanderen kunnen ze pas bekomen als ze 2/3 van de Vlaamse stemmen halen en is sowieso utopisch, vermits zelfs confederalisme nog niet voor morgen zal zijn. Blijft over: migratie en islamkritisch; inderdaad het énige programmapunt dat het VB nog schijnt te hebben, want daar hoor je hen wél over, ze hebben het zelfs over niets anders meer. Maar hoeveel Vlamingen liggen er wakker van "de Islam", zeker in vergelijking met de thema's die ik hierboven heb opgesomd?

Laatst gewijzigd door Miauw! : 18 mei 2014 om 21:16.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:15   #162
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En de racistische standpunten van het vb zijn niet populistisch ? Dat is dan weer wat nieuws.
Maar ja, naargelang het eigen gedachtengoed, zal men wel goed en slecht populisme hebben.
Ze zijn racistisch én populistisch. Maar je kan moeilijk iemand in een cordon steken omwille van (echt of vermeend) populisme, wel omwille van uitgesproken racisme.
Oud 18 mei 2014, 21:16   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het hier perfect is, je moet bv niet applaudisseren voor homoparades maar het wel toelaten, dat zijn 2 verschillende zaken.
Maar ge bent wel ne "goeie" als ge er voor applaudiseert (en ge wilt toch gene verzuurde zijn zeker)
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:21   #164
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ze zijn racistisch én populistisch. Maar je kan moeilijk iemand in een cordon steken omwille van (echt of vermeend) populisme, wel omwille van uitgesproken racisme.
In een democratie kan je geen enkele partij in een cordon steken. Als die partij er strafbare standpunten op nahoud dan moet het gerecht zijn taak maar doen.
Maar eerst een partij in een cordon steken, daarna de wetten gaan veranderen, en vooral om daarna een gerechtelijk schouwtoneel op te voeren, nog erger dan dit bij fortis enkele jaren later, is wel wat anders dan democratie.

Laatst gewijzigd door Bob : 18 mei 2014 om 21:23.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:37   #165
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
In een democratie kan je geen enkele partij in een cordon steken. Als die partij er strafbare standpunten op nahoud dan moet het gerecht zijn taak maar doen.
Maar eerst een partij in een cordon steken, daarna de wetten gaan veranderen, en vooral om daarna een gerechtelijk schouwtoneel op te voeren, nog erger dan dit bij fortis enkele jaren later, is wel wat anders dan democratie.
Ik was dan zelf ook niet zo te vinden voor dat cordon. Het was immers volstrekt overbodig: VB maakte en maakt zichzelf toch compleet onmogelijk om ooit nog maar in overweging te worden genomen als coalitiepartner.
En coalities smeden is vooralsnog wél perfect democratisch.
Oud 18 mei 2014, 21:38   #166
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Voor jou wil ik nog eens de moeite doen.

De vleesindustrie zegt dit zelf, de meeste import is halal geslacht.
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

Een Britse minister is voor het verplicht labelen van halal vlees als dit over heel europa gebeurd, momenteel is dit niet verplicht. 25% van al het vlees in de UK is halal, varkens inbegrepen.
http://www.telegraph.co.uk/earth/agr...ad-demand.html

"Niet-moslims eten vaak halal zonder dat ze het weten"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...et-weten.dhtml

.
Dankje wel! Goed dit is jammer om te horen dat mensen halal vlees door hun strot krijgen zonder dat ze het zelf weten. Iedereen zou het recht moeten hebben om te weten hoe je vlees is geslacht. Dit is ook jammer om te horen want zoals ik al eerder aangaf, hiermee kan VB hun gezeik blijven herhalen. Persoonlijk eet ik alleen maar halal omdat ik het gewoon ben, maar mijn vrouw eet gewoon varkensvlees.
Oud 18 mei 2014, 21:38   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin! Als die 7 �* 9 % overgebleven VB-stemmers op NVA zouden stemmen, zou NVA pas écht "incontournable" worden. Met 30 �* 33 % bestaat nog altijd de (grote) kans dat er op beide niveaus een tripartite (of quadripartite) komt zonder NVA. En in dat geval zal, raar maar waar, een VB-stem dus een stem voor Di RupoII blijken te zijn. Dan kunnen NVA en VB elkaar gezellig steunen in de oppositie!
In mijn ogen is N-VA geen optie. Om meerdere redenen, waarvan alleen al het ethische mij alleen naar het Vlaams Belang leidt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:41   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's maar magertjes, hé? Over de thema's die mensen écht interesseren: sociale zekerheid, onderwijs, kwaliteit van de gezondheidszorg, pensioenen, woningproblematiek, werkloosheid, mobiliteit en verkeersveiligheid,.... lees ik hier niets.
Ook daarover staat het nodige in het programma van het Vlaams Belang. Alleen intrigeert mij uw bewering dat al de eerder opgesomde thema's de mensen blijkbaar niet zouden interesseren.

Als burger maak ik mij wel zorgen over migratie, integratie en criminaliteit. Dus, wie bent u dan wel te bepalen wat ik al dan niet belangrijk zou moeten vinden?!
Oud 18 mei 2014, 21:44   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welneen, ik ontwaar niets racistisch in heel het programma van het Vlaams Belang. Zwaaien met een etiket zonder enig bewijs overtuigt trouwens niet.
Oud 18 mei 2014, 21:46   #170
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn ogen is N-VA geen optie. Om meerdere redenen, waarvan alleen al het ethische mij alleen naar het Vlaams Belang leidt.
Het ethische?
Oud 18 mei 2014, 21:47   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was dan zelf ook niet zo te vinden voor dat cordon. Het was immers volstrekt overbodig: VB maakte en maakt zichzelf toch compleet onmogelijk om ooit nog maar in overweging te worden genomen als coalitiepartner.
En coalities smeden is vooralsnog wél perfect democratisch.
Op voorhand een partij uitsluiten, wat de verkiezingen ook brengen, lijkt me dan weer helemaal niet democratisch. We zien dat trouwens nu al gebeuren aan Franstalige kant met de N-VA. En op de Franstalige media heeft Open VLD al aangegeven dat ze "nooit met de N-VA willen regeren".
Oud 18 mei 2014, 21:48   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ethische?
Ja.
Oud 18 mei 2014, 21:50   #173
mettewie
Burgemeester

Standaard

Een cordon-sanitaire? In een nieuwe vorm?
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2014, 21:50   #174
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook daarover staat het nodige in het programma van het Vlaams Belang. Alleen intrigeert mij uw bewering dat al de eerder opgesomde thema's de mensen blijkbaar niet zouden interesseren.

Als burger maak ik mij wel zorgen over migratie, integratie en criminaliteit. Dus, wie bent u dan wel te bepalen wat ik al dan niet belangrijk zou moeten vinden?!
Tja, misschien ligt u daar van wakker, maar ik denk dat de meeste mensen wel eerder wakker liggen van de thema's die ik daar genoemd heb. Als ik in het rood zou staan bij de bank of niet zou weten hoe ik de universitaire studies van mijn 3 kinderen moet bekostigen, of geen geld meer zou hebben om de dure tandartsrekeningen van 5 personen te betalen,... d�*�*r zou ik wel degelijk van wakker liggen! Echter niet over de vraag hoeveel illegalen er zijn weggestuurd of of mijn poetsvrouw wel haar inburgeringscursus trouw volgt.
Oud 18 mei 2014, 21:51   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Nee hoor. De staat stelt leerplannen en einddoelen op waar iedereen zich moet aan houden.
Neen, de overheid stelt einddoelen op. Het behoort tot de vrijheid van de netten om dan leerplannen op te stellen. Vandaar dat GO! en bijvoorbeeld het katholieke net eigen leerplannen hebben.
Oud 18 mei 2014, 21:53   #176
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welneen, ik ontwaar niets racistisch in heel het programma van het Vlaams Belang. Zwaaien met een etiket zonder enig bewijs overtuigt trouwens niet.
Zo slim zijn ze wel, om hun programma een beetje uit te kuisen en op te smukken. Kijk echter niet alleen naar hun geschreven woorden, maar luister naar hun woorden en kijk naar hun daden! Vooral die van FDW en Anke VDM dan.
Oud 18 mei 2014, 21:54   #177
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja.
Hoezo? Ik kan de begrippen 'Vlaams Belang' en 'ethiek' maar moeilijk met elkaar rijmen.
Oud 18 mei 2014, 21:54   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, misschien ligt u daar van wakker, maar ik denk dat de meeste mensen wel eerder wakker liggen van de thema's die ik daar genoemd heb. Als ik in het rood zou staan bij de bank of niet zou weten hoe ik de universitaire studies van mijn 3 kinderen moet bekostigen, of geen geld meer zou hebben om de dure tandartsrekeningen van 5 personen te betalen,... d�*�*r zou ik wel degelijk van wakker liggen! Echter niet over de vraag hoeveel illegalen er zijn weggestuurd of of mijn poetsvrouw wel haar inburgeringscursus trouw volgt.
Iedereen heeft zijn eigen bezorgdheden, wat zich in Vlaanderen ook vertaald in een heel gefragmenteerd politiek landschap. Trouwens, in de ogen van meerdere mensen is er weldegelijk een verband tussen de lage uitkering die zij krijgen en het vele overheidsgeld dat aan migranten besteed wordt.
Oud 18 mei 2014, 21:57   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik kan de begrippen 'Vlaams Belang' en 'ethiek' maar moeilijk met elkaar rijmen.
Hoezo? Waarom valt dat wel moeilijk te rijmen?
Oud 18 mei 2014, 21:59   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo slim zijn ze wel, om hun programma een beetje uit te kuisen en op te smukken. Kijk echter niet alleen naar hun geschreven woorden, maar luister naar hun woorden en kijk naar hun daden! Vooral die van FDW en Anke VDM dan.
Kortom, u voert een intentieproces. Voor u zijn VB'ers schuldig, ongeacht wat ze zeggen, wat ze schrijven, wat ze doen. Ze zijn schuldig. U veroordeelt dus zonder bewijs.

Voor het overige: wat is er eigenlijk veranderd in "hun programma". Als VB'er van jaren ver, ben ik nu wel benieuwd in wat u gaat antwoorden.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 mei 2014 om 22:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be