![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 20 mei 2014 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het daarmee eens voor zover het gaat om het discrimineren van mensen omwille van hun uiterlijk, onder meer huidskleur. De recente verklaring van De Winter omtrent "verbruining" is dan ook onaanvaardbaar. Als, zoals zijn collega Annemans beweert, De Winter in feite "islamisering" bedoelde, dan ben ik er wél meen eens. Maar dan had hij dan ook de correcte term horen te gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() Indien racisme een misdrijf is, en Calvo heeft feiten die kunnen aantonen dat hij wist dat Pas een racistische daad ging plegen, maar dat niet is gaan aangeven, dan is hij medeplichtig wat uiteraard ook strafbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat het VB doet, is totaal irrelevant. De vraag is welke daden Pas gedaan heeft en ofdat ze zelf racistisch is wat ik persoonlijk niet denk. Ze denkt wel redelijk extreem rechts maar dat is nog wat anders dan racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waar is het bewijs aangezien alles nu op het net staat zoek dan het bewijs
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat bedoelde ik niet, hoor! We waren puur hypothetisch bezig over die tekst die Patrick gepost had. Het ging erom dat je, althans in Frankrijk, een misdrijf moet aangeven, ook al ben je zelf niet het slachtoffer van dat misdrijf. Dus vroeg ik me af of dat ook geldt als het slachtoffer zelf geen aangifte wil doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier op forum laten ze de racistische uitingen van een Superstaaf ook staan ![]() ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...99&postcount=4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot dan geldt de regel in onze rechtstaat: "Men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is". U lijkt er echter van uit te gaan dat het Vlaams Belang schuldig en ook als dusdanig mag worden aangewezen, zonder dat er evenwel enige veroordeling is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calvo is een kalf. Hij zal zijn straf wel ontlopen wanneer hij bij een door links aangestelde rechter moet voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u zich wat moet bijscholen. Het gesprek ging tussen twee personen en op een bepaald moment richt Calvo zich tot Pas met heel duidelijk woorden en uit zijn beschuldiging van racisme aan haar adres. Er valt daar uitvlucht te verzinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals al eerder aangegeven, is "racisme" een misdrijf, en het volstaat dus niet meer van een woordenboek open te slaan om te zien wat het wil zeggen, het staat nu dus in de wet. En "nul n'est sensé ignorer la loi". Hij moet dus met een soort van requisitoir afkomen waarbij hij aangeeft in welke mate zijn beschuldigingen zo goed als onomstotelijk de overtreding van de wet aangeven. Dat zal bijzonder moeilijk zijn: hij moet afkomen met bewijslast waarmee een rechtbank normalerwijze zou moeten overtuigd worden. Je kan natuurlijk totale wereldvreemdheid en ignorantie pleiten ![]() Citaat:
In de mate dat mevrouw Pas lid was van het Vlaams Blok, kon hij eventueel zeggen: "U bent racist geweest, via uw lidmaatschap van een racistische organisatie". Echter, het Vlaams Belang is een ander moreel persoon dat aan de verkiezingen mag deelnemen, en dus bij nader order niet racistisch is. Als hij die weg wil behandelen, moet hij dus afkomen met zulk een betonnen dossier dat het bijna ondenkbaar is dat de procureur geen vervolging instelt tegen het VB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet dan nieuwe bewijslast op basis van wat bedrijf 2 deed, samenstellen. Wat er destijds met bedrijf 1 gebeurd is, zou normaal niet mogen spelen jegens de morele persoon van bedrijf 2. Daarentegen, jegens de fysische persoon van de bedrijfsleider kan het wel spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast klopt uw laatste zin ook niet. De bewijsvoering voor een misdrijf gaat verder dan alleen maar "wat op papier staat". Wie racistische daden stelt, kan op die basis schuldig worden geacht. Dan vraag ik u natuurlijk: "Welke racistische daden stelde het Vlaams Belang?" En hoe zit het ook alweer met dat "in woord"? Het probleem lijkt me eerder te liggen bij het gebrek aan uw bewijsvoering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |