Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2004, 18:33   #161
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jaren hoeft het helemaal niet te duren. Sommige producten doorlopen een evolutie van nauwelijks een jaar van totaal onbekend tot topverkoop. Daarvoor hoeft men ook geen fabelachtige sommen er tegenaan te gooien, maar wel gericht strategische promotie.

Wat uw opmerking over de grootte van een land betreft, zie ik niet goed het lachwekkende. Voor een Amerikaan is België ook maar een stip. En ik zie niet in waarin de Duvel plotseling minder te genieten zal zijn...
Jan, ik heb beroepsmatig heel veel met reclamecampagnes te maken gehad, die gericht strategische promotie waarover je spreekt (is correct trouwens) die kost nu net HANDENVOL geld.
There's nu such thing as a cheap commercial.
Hoe gerichter je wil werken, hoe meer voorbereidend werk er aan te pas komt, marketingonderzoeken kosten verschrikkelijk veel geld.
Dat gaat miljoenen kosten, vraag het éénieder die iets met reclame te maken heeft.
Je moet ook heel erg oppassen hoe je dat doet, 1 verkeerde move en je kan het vergeten.
Een perfect vb is cherry coke van coca cola, een billion dollar bedrijf dat qua brandknowledgement op nr 1 staat wereldwijd en al járen. Zij zouden toch iets van marketing en products moeten kennen. Wel hun cherrycoke was zo'n blunder dat het niet alleen een tijdlang de verkoop van hun 'original thing' heeft geschaadt, het is een schoolvoorbeeld van de "not dones" in de marketing opleidingen.
Het gaat hier niet om een etiketje maar om de algemene perceptie dat de mensen hebben van je product en wat men associeert met jouw product.
En daar heeft de kwaliteit van je product niets mee te maken. Reclame is imagebuilding, is meer dan wat ook : perceptie
Oud 21 september 2004, 22:53   #162
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Sorry hoor, maar dan staat u zo goed als alleen met die mening. Jupiler met Heineken vergelijken is appelen met (rotte) peren vergelijken.
Zo goed als alléén??? Buiten België heeft Jupiler nergens anders succes. Ik ken vélen die toch liever Maes-pils verkiezen dan dat slootwater met javel uit Wallonië...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2004, 17:21   #163
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Jan, ik heb beroepsmatig heel veel met reclamecampagnes te maken gehad, die gericht strategische promotie waarover je spreekt (is correct trouwens) die kost nu net HANDENVOL geld.
There's nu such thing as a cheap commercial.
Hoe gerichter je wil werken, hoe meer voorbereidend werk er aan te pas komt, marketingonderzoeken kosten verschrikkelijk veel geld.
Dat gaat miljoenen kosten, vraag het éénieder die iets met reclame te maken heeft.
Je moet ook heel erg oppassen hoe je dat doet, 1 verkeerde move en je kan het vergeten.
Een perfect vb is cherry coke van coca cola, een billion dollar bedrijf dat qua brandknowledgement op nr 1 staat wereldwijd en al járen. Zij zouden toch iets van marketing en products moeten kennen. Wel hun cherrycoke was zo'n blunder dat het niet alleen een tijdlang de verkoop van hun 'original thing' heeft geschaadt, het is een schoolvoorbeeld van de "not dones" in de marketing opleidingen.
Het gaat hier niet om een etiketje maar om de algemene perceptie dat de mensen hebben van je product en wat men associeert met jouw product.
En daar heeft de kwaliteit van je product niets mee te maken. Reclame is imagebuilding, is meer dan wat ook : perceptie
Inderdaad Oriana, maar Jan van den Berghe is dan ook geen marketeer. Toch zou een beetje logisch verstand kunnen helpen om te begrijpen dat dergelijke mondiale promotiecampagnes bommen geld gaan kosten. En dan nogmaals nogmaals nogmaals mijn vraag aan JvdB: Wie gaat dat betalen?!
Oud 22 september 2004, 17:23   #164
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Zo goed als alléén??? Buiten België heeft Jupiler nergens anders succes. Ik ken vélen die toch liever Maes-pils verkiezen dan dat slootwater met javel uit Wallonië...
Uit Wallonië?
Oud 22 september 2004, 17:33   #165
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Inderdaad Oriana, maar Jan van den Berghe is dan ook geen marketeer. Toch zou een beetje logisch verstand kunnen helpen om te begrijpen dat dergelijke mondiale promotiecampagnes bommen geld gaan kosten. En dan nogmaals nogmaals nogmaals mijn vraag aan JvdB: Wie gaat dat betalen?!
bwaah, dezelfde bron dat alles gaat oplossen, die blijkbaar onuitputtelijke stroom geld die nu naar Wallonië getransfereerd wordt, die gaat toch alles rechttrekken wat scheef zit?
Oud 22 september 2004, 17:38   #166
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwaah, dezelfde bron dat alles gaat oplossen, die blijkbaar onuitputtelijke stroom geld die nu naar Wallonië getransfereerd wordt, die gaat toch alles rechttrekken wat scheef zit?
Dat kan niet, met dat geld kan men dat nooit betalen.
Oud 22 september 2004, 19:10   #167
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de gebraden kiekens al aangevoerd in een halve auto.
Beter nog: in een half DHL-vliegtuig.
Die zijn dan onnodig, want boven Wallonië zou ik als Waal of Brusselaar de toestellen van die onsolidaire splitsende schooiers niet meer laten vliegen.
Oud 23 september 2004, 06:29   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik zie de gebraden kiekens al aangevoerd in een halve auto.
Beter nog: in een half DHL-vliegtuig.
Die zijn dan onnodig, want boven Wallonië zou ik als Waal of Brusselaar de toestellen van die onsolidaire splitsende schooiers niet meer laten vliegen.
Vanuit Bruxelles national zou ik geen enkel vliegtuig met onsolidaire Brusselaars en Walen laten vertrekken als dat over Vlaanderen MOET en niet over Bruxelles mag...
Oud 23 september 2004, 11:43   #169
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Jaren nadat Vlaanderen onafhankelijk geworden zal zijn zal men zich nog altijd België
voor de geest halen al was het als geboorteland van de onvergetelijke Hercule Poirot.
Not a franch sleuth.. a belgian sleuth madame..
Oud 23 september 2004, 11:44   #170
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Jaren nadat Vlaanderen onafhankelijk geworden zal zijn zal men zich nog altijd België
voor de geest halen al was het als geboorteland van de onvergetelijke Hercule Poirot.
Not a franch sleuth.. a belgian sleuth madame..
Mits dat gene vlaming is zullen de extreem flaminganten in dat geval het niet erg vinden dat die als een belg beschouwd zal blijven
Oud 23 september 2004, 11:57   #171
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Oriana : Hercule Poirot woonde in Antwerpen en was net als Hendrik Conciense en
Peter Benoît een Vlaming (niet minder dan de mechelaar Jacques Brel, of de Nobelprijswinnaar Maeterlinck). als het op het definiëren van wat is een Vlaming aankomt geeft elke politieke partij inclusief de meest flamingantische forfait.
Het is met "echt vlamingschap" zoals met "belgitude" : moeilijk bewijsbaar.
Ik heb het nogal voor de Vlaams Blok definitie : ieder met een lidkaart van het Vlaams Blok (binnenkort nieuwer en nog geel/zwarter) is een echte Vlaming.
Op die manier weten we ten minste wat ze bedoelen met "eigen volk eerst".

Ik kan mijn "allochtone" landgenoten trouwens alleen maar goede raad geven
eerst snel-belg en dan een lidkaart van het Vlaams Blok gaan halen
& je toekomst is verzekerd !
Oud 23 september 2004, 20:18   #172
oriana
Minister-President

Standaard Belgium ! ! !

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be