Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2014, 22:52   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Maar ze hebben het ook nooit veroordeeld. Als je FDW op de man op vraagt of hij racist is, begint hij rond de pot te draaien, te zeveren over de definitie van racisme en zegt hij dat hij een 'realist' is. Maar één keer klaar en duidelijk racisme veroordelen heeft hij nog nooit gedaan.
Kijk, daar gaan we weer. U gaat uit van schuld, alhoewel er eigenlijk niets bewezen is.

En ja, racisme is nu eenmaal een woord dat ook voor een bepaalde inhoud staat. Echter, de wetgever heeft in België zodanig aan dat woord getrokken dat zo wat iedere vorm van kritiek tegen de multiculturele samenleving als "racisme" kan worden beschouwd en bijgevolg ook vervolgd.

Heeft u Pas gehoord bij het laatste interview op de VRT? Daar heeft ze duidelijk gezegd geen racist te zijn en ook geen boodschap te hebben aan racisme. Dus, waar haalt u uw laatste conclusie vandaan?

Juist, bij uw intentie dat het VB sowieso fout en schuldig is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 22:55   #162
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat "inderdaad"? Ooit gesproken met een uiteenlopend aantal VB-politici, -mandatarissen, -leden of -kiezers?

Neen.

Ik wel.
Ik ook.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 22:56   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook.
Wel, geef me eens nog wat namen van VB-politici en -mandatarissen die volgens u racistisch zijn.
Oud 9 juni 2014, 22:58   #164
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, daar gaan we weer. U gaat uit van schuld, alhoewel er eigenlijk niets bewezen is.

En ja, racisme is nu eenmaal een woord dat ook voor een bepaalde inhoud staat. Echter, de wetgever heeft in België zodanig aan dat woord getrokken dat zo wat iedere vorm van kritiek tegen de multiculturele samenleving als "racisme" kan worden beschouwd en bijgevolg ook vervolgd.

Heeft u Pas gehoord bij het laatste interview op de VRT? Daar heeft ze duidelijk gezegd geen racist te zijn en ook geen boodschap te hebben aan racisme. Dus, waar haalt u uw laatste conclusie vandaan?

Juist, bij uw intentie dat het VB sowieso fout en schuldig is.
Niet alleen mijn "intentie", ook die van het Hof van Cassatie, dat stelde dat het Vlaams Blok zich had schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten en in partijprogramma’s en op bijeenkomsten aangezet had tot haat.
Wie ben ik om zo'n uitspraak in twijfel te trekken?
Oud 9 juni 2014, 23:02   #165
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, geef me eens nog wat namen van VB-politici en -mandatarissen die volgens u racistisch zijn.
Die "ik ook" was een antwoord op jouw "ik wel" dat dan via enkele omwegen weer sloeg op de reactie "Tussen hun kiezers zitten waarschijnlijk veel ex-VB'ers. Maar die bepalen het NVA-programma niet, hé! En trouwens, ik neem dat de die-hard racisten het VB wel zullen trouw gebleven zijn, maar dat diegenen die VB stemden omwille van het "Vlaamse" standpunt of puur uit balorigheid, nu naar NVA zijn gegaan. Die categorie zal alvast bij NVA niet "aandringen" op racisme."

Een aantal VB-mandatarissen delen die visie.
Oud 9 juni 2014, 23:03   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen mijn "intentie", ook die van het Hof van Cassatie, dat stelde dat het Vlaams Blok zich had schuldig gemaakt aan racistische uitingen tegen migranten en in partijprogramma’s en op bijeenkomsten aangezet had tot haat.
Wie ben ik om zo'n uitspraak in twijfel te trekken?
Iemand met gezond verstand ziet wat de wetgever allemaal heeft moeten doen, opdat de veroordeling kon gebeuren. Dat was geen proces tegen racisme, maar een proces tegen een politieke partij die gevaarlijk werd geacht voor het establishment. Daartoe heeft men vervolgens wat wetten gemaakt, wetten aangepast en zelfs de grondwet een paar verflagen erbij gegeven, opdat een veroordeling mogelijk werd.

En neen, ik heb hier thuis een heel archief met oud-Vlaams Blok-materiaal. Daar staat niets racistisch in.
Oud 9 juni 2014, 23:03   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "ik ook" was een antwoord op jouw "ik wel" dat dan via enkele omwegen weer sloeg op de reactie "Tussen hun kiezers zitten waarschijnlijk veel ex-VB'ers. Maar die bepalen het NVA-programma niet, hé! En trouwens, ik neem dat de die-hard racisten het VB wel zullen trouw gebleven zijn, maar dat diegenen die VB stemden omwille van het "Vlaamse" standpunt of puur uit balorigheid, nu naar NVA zijn gegaan. Die categorie zal alvast bij NVA niet "aandringen" op racisme."

Een aantal VB-mandatarissen delen die visie.
Welke dan wel?
Oud 9 juni 2014, 23:04   #168
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gelieve uw toon te matigen. Schelden wordt niet getolereerd op dit forum.
Ik scheld helemaal niet. Het woord flikker is dan ook geen scheldwoord.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:05   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Jij bent waarschijnlijk zo,n flikker die bulkt van het geld, elke dag in de duurste restaurants eet, coke snuift en met een gladde bak elke vrijdagavond de sier gaat maken. Dat jij het dan prachtig vindt is best te begrijpen maar voor veel mensen is het leven onder een neo-liberale pest helemaal niet zo 'prachtig' hoor....
Ben je jaloers?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:15   #170
Calvinist
Banneling

Standaard

Helemaal niet. Een Calvinist toont nooit zijn rijkdom. Dat is Anti-Christelijk dat weet u, pronken met rijkdom is voorbehouden voor ongelovige liberale honden...

Laatst gewijzigd door Calvinist : 9 juni 2014 om 23:16.
Oud 9 juni 2014, 23:17   #171
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk een homosexuele man die bulkt van het geld, elke dag in de duurste restaurants eet, coke snuift en met een gladde bak elke vrijdagavond de sier gaat maken. Dat jij het dan prachtig vindt is best te begrijpen maar voor veel mensen is het leven onder een neo-liberale pest helemaal niet zo 'prachtig' hoor....
Editreden: Aangepast wegens het gejank en gemauw van bepaalde mensen.
Oud 9 juni 2014, 23:18   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Een Calvinist toont nooit zijn rijkdom. Dat is Anti-Christelijk dat weet u, pronken met rijkdom is voorbehouden voor ongelovige liberale honden...
Dat sprookjesboek waar je je geloofsovertuiging op baseert moet je gebruiken als toiletpapier tijdens het schijten.
Oud 9 juni 2014, 23:23   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans liep Jezus rond in een naadloze tuniek. In Zijn tijd was dat een heel, heel duur kledingstuk.
Oud 9 juni 2014, 23:28   #174
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat sprookjesboek waar je je geloofsovertuiging op baseert moet je gebruiken als toiletpapier tijdens het schijten.
Dat doe ik liever met dat liberaal schotschrift genaamd ''Europees Verdrag voor de rechten van de mens''
Oud 9 juni 2014, 23:29   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik liever met dat liberaal schotschrift genaamd ''Europees Verdrag voor de rechten van de mens''
Dat jij het niet goed voorhebt met je medemens had ik al langer door..

Heb jij ook babylijkjes in je kelder?
Oud 10 juni 2014, 00:06   #176
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iemand met gezond verstand ziet wat de wetgever allemaal heeft moeten doen, opdat de veroordeling kon gebeuren. Dat was geen proces tegen racisme, maar een proces tegen een politieke partij die gevaarlijk werd geacht voor het establishment. Daartoe heeft men vervolgens wat wetten gemaakt, wetten aangepast en zelfs de grondwet een paar verflagen erbij gegeven, opdat een veroordeling mogelijk werd.

En neen, ik heb hier thuis een heel archief met oud-Vlaams Blok-materiaal. Daar staat niets racistisch in.
Op papier zal je natuurlijk niets expliciet racistisch vinden. Hoewel je niet eens van slechte wil hoeft te zijn om vele van hun cartoons als racistisch te bestempelen.
Oud 10 juni 2014, 00:10   #177
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke dan wel?
Ja, zeg, ik mag dan niet pro-VB zijn (en dat is een understatement), ik wil die mensen ook niet in diskrediet brengen bij hun partij. Ik neem tenminste aan dat de VB-top niet blij zou zijn met dergelijke zienswijze bij hun eigen mandatarissen. Trouwens, zelfs al zouden deze mensen het niet erg vinden als ik hun namen noem, zou ik dat toch nooit doen zonder eerst hun toestemming gevraagd te hebben. En dat ben ik voor een akkefietje als dit nu niet bepaald van plan. Trouwens, tegen dan zou deze thread al lang ergens onderaan bengelen....
Oud 10 juni 2014, 00:12   #178
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik scheld helemaal niet. Het woord flikker is dan ook geen scheldwoord.
Hangt ervan af in welke context je het gebruikt. Gezien de context hier, was het wel degelijk als scheldwoord bedoeld. Er zijn trouwens "neutralere" en algemeen meer aanvaarde woorden; dat je die niet gebruikt hebt, zegt al genoeg.
Oud 10 juni 2014, 00:13   #179
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af in welke context je het gebruikt. Gezien de context hier, was het wel degelijk als scheldwoord bedoeld. Er zijn trouwens "neutralere" en algemeen meer aanvaarde woorden; dat je die niet gebruikt hebt, zegt al genoeg.
Pfff, jij kunt niet veel hebben he?
Oud 10 juni 2014, 00:13   #180
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dat voor iemand die zich "christen" noemt....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be