![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rust en een goed bad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar om er te kunnen wonen is moordend. Zelfs een stal voor beesten moet volgens de ruimtelijke ordening aan één kant open zijn. Komen ze niet controleren dan kan je dat eventueel doen. Ik heb daar ook al over nagedacht. Jij wilt gaan graven. Dat is zeker beter dan boven de grond. Maar buren en voorbijgangers hebben losse tongen en op een dag staat de administratie aan je deur. Je mag niet verblijven op landbouwgrond en je zeker niet er op domiciliëren. Beton en een ijzeren constructie zijn uit den boze. Zelfs de rook uit een schouwtje gaat aandacht trekken. Tegenwoordig mogen boeren op eigen grond niet het gewas zetten van hun keuze (landschapsuitzichtbescherming) en boeren mogen geen kalf te weinig of teveel kweken, of er hangt een ferme boete aan vast. Je moest eens weten. De maatschappij heeft liever dat je antidepressiva slikt (dat ding is voor alles goed, blijkbaar) en als een zombie rondloopt of jezelf ophangt. Tja, het enige wat nog ontbreekt in sommige admiinistratieve overheidskantoren is een karton met koorden. Een greintje consequentie mag toch. Maar misschien kan je een goede schapenherder worden? Je hebt al een hond. Misschien moet je op één of andere manier in die wereld verzeilen? Ik zou nooit schapen kunnen hoeden want ik doe planten en ik zou bijen willen houden. Schapenhoeden is iets speciaals. Je moet alleen durven zijn. En je kan het leren want schapen zijn doetjes. Die hebben heel veel geduld. En een hond in grote ruimte is een anderb eest dan tussen vier muren. Misschien moet je durven om op avontuur te gaan (gericht weliswaar) en misschien kan je invallen erges en dan leer je het vanzelf. Of bij iemand in de leer gaan. Zoek het eens uit bij en ga er eens gewoon naartoe. Laatst gewijzigd door parsprototem : 28 juli 2014 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb na het overlijden van mijn hond (14 jaar) na een jaar een nieuwe hond genomen. Dat beest wilt niet gaan wandelen aan de leiband in Leuven. Dat beest heeft ook een andere lokatie gekend waar die de hele dag losloopt in grote ruimtes (bos, grote gazons, veld). Ik doe dat ook daar en In Leuven blijf ik gewoon binnen. De hond is mijn barometer. Waar die het niet leuk vindt, vind ik het ook niet oké. Maar uiteindelijk is die hond alleen maar de bevestiging van wat ik leuk vind en wat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Of struikrover?
Daar kan je zelfs als parttimer een flinke duit mee verdienen. En leven in een hol in het bos is dan ook logisch en een besparing van de pendeltijd. Win-win. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Zoekt U een lief(, trouwt ermee, steekt ze vol, laat ze werpen
steekt ze opnieuw vol, laat ze werpen repeat Op den duur zijt ge beide zo goed af dat ge best rondkomt als ge niet te breed gaat leven. Anderen betalen het wel voor U. No worries!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Er was inderdaad een tijd dat ik me twee dagen mentaal moest voorbereiden om gewoon een brief in het postkantoor te gaan afhalen. Op het moment dat ik de voordeur achter me dichtsloeg ging mijn hart al als een razende tekeer, dat ik er bijna mottig van werd. Elke blik van een voorbijganger zou een aanvallende blik kunnen zijn. Elke zucht zou er één van afkeer kunnen zijn. "Kijken ze naar me of kan ik me ongemerkt door de massa begeven? Misschien neem ik beter dat straatje, daar loopt minder volk, enz..." Duizend en één dingen die door mijn kop raasden en me angstig maakten.
Ik vind het zoveel jaren later ook absurd als ik eraan terugdenk. Ik heb nu gelukkig wel wat meer 'social skills', vooral omdat ik een normaal uiterlijk heb nu waardoor ik niet meer opval. Nu ja, ik heb leren toneel spelen, laat het me zo zeggen. Maar ervan genieten om tussen mensen te zijn lukt me gewoon niet. Op een forum als dit verloopt alles sequentieel en kan je kiezen op wat je reageert en op wat niet. In de echte wereld is het gewoon één grote chaotische soep met daarin gejaagde mensen, frustraties, haat, jaloezie, lawaai, vervuiling, verspilling, onverdraagzaamheid, de jacht naar geld, gebrek aan empathie, minachting van de zwakkeren, uiterlijk vertoon, pronkzucht, ... En neen, daar wil ik geen deel van uitmaken. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je geluk hebt,vind je misschien een leefgemeenschap met voldoende grond waar er voldoende traagheid en rust is. En met 'traagheid' bedoel ik niks negatiefs, maar net dat wat volgens mijn normen het rustig ademen, eten en slapen mogelijk maakt. Het probleem voor jou is dat je enigszins vlot op je werk dient te geraken. Het is een zoektocht. En dat wat je zoekt is door de Vlaamse overheid niet in kaart gebracht. Je bent dus aangewezen op alternatieve circuits. Ze zijn er maar ik ken ze zelf niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is iets relatief en persoonsgebonden, ik heb meer last voor zo'n afspraak dan erna.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een nieuwe afspraak betreft, dan slaap ik de week voor de afspraak nog zo'n twee uur per nacht, ik voer dan het komende gesprek zo'n drieduizend maal in mijn hoofd, en na die afspraak krijg ik een stress-releave migraine die al naargelang zo'n drie dagen tot twee weken kan duren.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geestelijk en lichamelijk gelukkig zijn in zijn "fullness" zal een privelege voor enkelingen zijn. Je hoeft daarvoor niet te trouwen. Je kan dat ieder moment vinden, maar zoiets vasthouden is de uitdaging. |
|
![]() |
![]() |