Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2014, 21:12   #161
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
2! 2! 2! Eindelijk eens iemand die iets zegt wat ik nooit heb durven zeggen.

En het ergste van alles is dat andere mensen hun levenswijze op jouw poneren en dan beginnen te wikken en te wegen. Vanuit hun optiek. Een optiek die je soms in twee zinnen met de grond gelijk kan maken.
Hier heeft ie wel een punt, ik zie me namelijk ook niet echt happy met een fulltime werkschema ik wil ook rust
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:17   #162
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

rust en een goed bad
Oud 28 juli 2014, 21:19   #163
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Mob van de dag : een gek die meent niet gek te zijn , is normaal
Oh, wat ben je diepzinnig. Ik dacht al 'wie gaat die afgesleten cliché uitspraak doen?'.

Jij dus.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 21:22   #164
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Omdat een diep geloof in God je innerlijke rust geeft en sterker maakt om problemen te overwinnen.
Gaat het een beetje, ja?
Oud 28 juli 2014, 21:26   #165
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vader Tramadol Bekijk bericht
En verder op geen enkele manier bijdragen tot een betere wereld?
euh door minder te consumeren enzo, hij vangt toch al regenwater op via de regenton
Oud 28 juli 2014, 21:30   #166
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet bijdragen he. Bijdragen is als iemand beter wordt van je.
ach ok, dan zie ik niet direct iets ..
Oud 28 juli 2014, 21:48   #167
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ik denk regelmatig na en het enige wat ik kon bedenken was het volgende: Een stuk goedkope bosgrond kopen en ondergronds een soort bunker maken. 'k Heb dat gezien in Jurassic Park 3, dat is mogelijk. Het heeft een aantal voordelen: geen beschadiging als er een boom omvalt bij een storm, niet zichtbaar voor de controle helikopter en je hebt de natuurlijke warmte van de aarde wat het in de winter zeer energiezuinig maakt. Ik kap geen (of toch weinig) bomen, vorm geen obstakel voor de ruimtelijke ordening en zelfs de beestjes in het bos zouden niet merken dat ik er woon.
Voor mijn postbus zou ik een paddenstoel kunnen omvormen tot brievenbus en daarop mijn domicilie zetten.
Mocht WO III dan toch uitbreken, vroeger dan verwacht, dan kan ik met wat geluk zelfs een nucleaire bom overleven als hij wat meer naar Limburg gericht is.

Wat denkt men hier van dit idee en de vraag luidt: hoe krijg ik beton of een ijzeren constructie ongemerkt in dat bos?
Landbouwrgond en bosgrond gaan nu ongeveer tussen de 15.000 en 30.000 per hectare. Naar gelang.

Maar om er te kunnen wonen is moordend. Zelfs een stal voor beesten moet volgens de ruimtelijke ordening aan één kant open zijn. Komen ze niet controleren dan kan je dat eventueel doen. Ik heb daar ook al over nagedacht. Jij wilt gaan graven. Dat is zeker beter dan boven de grond. Maar buren en voorbijgangers hebben losse tongen en op een dag staat de administratie aan je deur.

Je mag niet verblijven op landbouwgrond en je zeker niet er op domiciliëren. Beton en een ijzeren constructie zijn uit den boze.
Zelfs de rook uit een schouwtje gaat aandacht trekken. Tegenwoordig mogen boeren op eigen grond niet het gewas zetten van hun keuze (landschapsuitzichtbescherming) en boeren mogen geen kalf te weinig of teveel kweken, of er hangt een ferme boete aan vast. Je moest eens weten.

De maatschappij heeft liever dat je antidepressiva slikt (dat ding is voor alles goed, blijkbaar) en als een zombie rondloopt of jezelf ophangt. Tja, het enige wat nog ontbreekt in sommige admiinistratieve overheidskantoren is een karton met koorden. Een greintje consequentie mag toch.

Maar misschien kan je een goede schapenherder worden? Je hebt al een hond. Misschien moet je op één of andere manier in die wereld verzeilen? Ik zou nooit schapen kunnen hoeden want ik doe planten en ik zou bijen willen houden.
Schapenhoeden is iets speciaals. Je moet alleen durven zijn. En je kan het leren want schapen zijn doetjes. Die hebben heel veel geduld. En een hond in grote ruimte is een anderb eest dan tussen vier muren.

Misschien moet je durven om op avontuur te gaan (gericht weliswaar) en misschien kan je invallen erges en dan leer je het vanzelf. Of bij iemand in de leer gaan. Zoek het eens uit bij en ga er eens gewoon naartoe.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 28 juli 2014 om 21:57.
Oud 28 juli 2014, 22:10   #168
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat, of een van je andere persoonlijkheden?

De oplossing staat er : hond weg of blijven zitten waar je zit.
Waarom moet de hond weg?

Ik heb na het overlijden van mijn hond (14 jaar) na een jaar een nieuwe hond genomen. Dat beest wilt niet gaan wandelen aan de leiband in Leuven. Dat beest heeft ook een andere lokatie gekend waar die de hele dag losloopt in grote ruimtes (bos, grote gazons, veld). Ik doe dat ook daar en In Leuven blijf ik gewoon binnen.

De hond is mijn barometer. Waar die het niet leuk vindt, vind ik het ook niet oké.

Maar uiteindelijk is die hond alleen maar de bevestiging van wat ik leuk vind en wat niet.
Oud 28 juli 2014, 22:15   #169
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar vind ik een Poolse poetsvrouw die met mij een huis zou willen huren en het begrijpt als ik 's nachts over haar billen kom wrijven?
Niet doen. Een Poolse poetsvrouw is nooit alleen!
Oud 28 juli 2014, 22:23   #170
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Of struikrover?

Daar kan je zelfs als parttimer een flinke duit mee verdienen. En leven in een hol in het bos is dan ook logisch en een besparing van de pendeltijd.

Win-win.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 22:37   #171
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
2 dagen om te bekomen van een afspraak?
Welcome to the world.
Oud 28 juli 2014, 22:39   #172
Peche
Banneling

Standaard

Zoekt U een lief(, trouwt ermee, steekt ze vol, laat ze werpen
steekt ze opnieuw vol, laat ze werpen
repeat

Op den duur zijt ge beide zo goed af dat ge best rondkomt als ge niet te breed gaat leven. Anderen betalen het wel voor U. No worries!)
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 23:03   #173
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Een studio = vier muren,.En die muren zijn dun en alles wat andere mensen doen dringt door. Voor jou en vele andere mensen is dat oké. Jullie merken niet eens als de frigo 'aanslaat'.

Maar wat Lance aan iedereen probeert te vertellen, begrijp ik heel goed.

Als een instantie aan mij een appartement gratis en voor niks zou aanbieden, dan heb ik liever een kogel tussen mijn twee ogen. Als je gevoelig bent voor beweging en geluid, dan is fysisch verblijven in een omgeving met een hoge concentratie mensen pure horror. Geen kat begrijpt dat want je hebt Tomorrow Land, Werchter, Vlaanderen Muziekland, betogingen... het kan niet op. Het is in om in grote getale samen te komen, en alles moet puik teamwork zijn en hoe meer zielen hoe meer vreugd. En al dat gedoe van mensen die als ze twee nachten alleen moeten slapen op zolder gaan zoeken naar een knuffel. Of ma of pa gaan bellen. Of op café gaan want alleen is maar alleen.

En in hun broek pissen van de schrik als het eventjes tijdloos stil is.
Jij bent de eerste bij wie ik echt het gevoel heb dat je me begrijpt. Dat geeft me hoop. Misschien moet ik gewoon op zoek gaan naar mensen zoals ik en daar gezamenlijk iets mee huren. Ze zullen het dan alleszins begrijpen als ik alleen wil zijn, geen nood heb aan praten en 's ochtends naakt door het huis wil lopen richting de regenton. (=Sarcasme, ik zet het er nu bij, want het wordt door veel mensen in dit topic misbegrepen. Blijkbaar moet je constant de zielenpoot zonder gevoel voor humor uithangen, wil je geloofd worden. Neen, ik zie nog steeds de humor in van het leven en inderdaad, alles is relatief, zelfs idioten zoals ik moeten er zijn, om alles een beetje in evenwicht te houden).
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 23:33   #174
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Welcome to the world.
Er was inderdaad een tijd dat ik me twee dagen mentaal moest voorbereiden om gewoon een brief in het postkantoor te gaan afhalen. Op het moment dat ik de voordeur achter me dichtsloeg ging mijn hart al als een razende tekeer, dat ik er bijna mottig van werd. Elke blik van een voorbijganger zou een aanvallende blik kunnen zijn. Elke zucht zou er één van afkeer kunnen zijn. "Kijken ze naar me of kan ik me ongemerkt door de massa begeven? Misschien neem ik beter dat straatje, daar loopt minder volk, enz..." Duizend en één dingen die door mijn kop raasden en me angstig maakten.

Ik vind het zoveel jaren later ook absurd als ik eraan terugdenk. Ik heb nu gelukkig wel wat meer 'social skills', vooral omdat ik een normaal uiterlijk heb nu waardoor ik niet meer opval. Nu ja, ik heb leren toneel spelen, laat het me zo zeggen. Maar ervan genieten om tussen mensen te zijn lukt me gewoon niet. Op een forum als dit verloopt alles sequentieel en kan je kiezen op wat je reageert en op wat niet. In de echte wereld is het gewoon één grote chaotische soep met daarin gejaagde mensen, frustraties, haat, jaloezie, lawaai, vervuiling, verspilling, onverdraagzaamheid, de jacht naar geld, gebrek aan empathie, minachting van de zwakkeren, uiterlijk vertoon, pronkzucht, ... En neen, daar wil ik geen deel van uitmaken. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst ook niet.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 23:39   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach ok, dan zie ik niet direct iets ..
Als wij je post mogen geloven dan is de kans erg klein dat jij ooit iemand echt gelukkig of beter kan maken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 23:57   #176
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent de eerste bij wie ik echt het gevoel heb dat je me begrijpt. Dat geeft me hoop. Misschien moet ik gewoon op zoek gaan naar mensen zoals ik en daar gezamenlijk iets mee huren. Ze zullen het dan alleszins begrijpen als ik alleen wil zijn, geen nood heb aan praten en 's ochtends naakt door het huis wil lopen richting de regenton. (=Sarcasme, ik zet het er nu bij, want het wordt door veel mensen in dit topic misbegrepen. Blijkbaar moet je constant de zielenpoot zonder gevoel voor humor uithangen, wil je geloofd worden. Neen, ik zie nog steeds de humor in van het leven en inderdaad, alles is relatief, zelfs idioten zoals ik moeten er zijn, om alles een beetje in evenwicht te houden).
Blijkbaar zijn we niet alleen om de zaken anders te zien.

Als je geluk hebt,vind je misschien een leefgemeenschap met voldoende grond waar er voldoende traagheid en rust is. En met 'traagheid' bedoel ik niks negatiefs, maar net dat wat volgens mijn normen het rustig ademen, eten en slapen mogelijk maakt.

Het probleem voor jou is dat je enigszins vlot op je werk dient te geraken. Het is een zoektocht. En dat wat je zoekt is door de Vlaamse overheid niet in kaart gebracht. Je bent dus aangewezen op alternatieve circuits. Ze zijn er maar ik ken ze zelf niet goed.
Oud 29 juli 2014, 02:38   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die indruk heb ik ook. Waarom moeten anderen hem van levensbehoeften voorzien?
Geen idee, maar met hem valt niet te praten hoor. Hij is supertrots op zijn parasietenbestaan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 15:14   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 dagen om te bekomen van een afspraak?
Het is iets relatief en persoonsgebonden, ik heb meer last voor zo'n afspraak dan erna.
Oud 29 juli 2014, 15:43   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goe geneukt, dan heb ik dat ook.
2 dagen met smurk op m' bakkes en denk maar aan één ding
Als het een nieuwe afspraak betreft, dan slaap ik de week voor de afspraak nog zo'n twee uur per nacht, ik voer dan het komende gesprek zo'n drieduizend maal in mijn hoofd, en na die afspraak krijg ik een stress-releave migraine die al naargelang zo'n drie dagen tot twee weken kan duren.
Oud 29 juli 2014, 18:50   #180
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orie Bekijk bericht
U trekt het in het belachelijke maar bestaan er andere succesvolle levensstijlen voor een mens? Waarbij je zowel geestelijk, als lichamelijk gelukkig bent? Ik dacht het niet maar sta altijd open om bij te leren.
Trouwen? Ik denk dat sommigen teveel met zichzelf bezig zijn om te trouwen.
Geestelijk en lichamelijk gelukkig zijn in zijn "fullness" zal een privelege voor enkelingen zijn. Je hoeft daarvoor niet te trouwen. Je kan dat ieder moment vinden, maar zoiets vasthouden is de uitdaging.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be