Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2014, 14:13   #161
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Maar dat was dan ook mijn bedoeling, waarvoor dank.

Genetisch is er echter geen duidelijke scheidingslijn tussen de verschillende mensenrassen.
bron
korte inleiding:
Ik begrijp niet echt wat uw bedoeling dan precies was...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:15   #162
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Akkoord.
Maar denken dat elk volk precies even intelligent zou zijn is debiel.
Net zoals denken dat Pygmeeën gemiddeld even groot zouden zijn als Noren.
Aangezien zowel lengte als intelligentie het resultaat is van de processen 'nature' en 'nurture' is het niet duidelijk uit te sluiten dat de geobserveerde verschillen te wijten zijn aan 'nature' of aan 'nurture'.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:16   #163
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik begrijp niet echt wat uw bedoeling dan precies was...
Ik heb een hekel aan een foute analogie. Het leidt meestal af van het onderwerp van gesprek.

Maar laat vooral niet na van mijn bron te lezen. Interessante lectuur.

Laatst gewijzigd door babel : 5 augustus 2014 om 14:17.
Oud 5 augustus 2014, 14:21   #164
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien zowel lengte als intelligentie het resultaat is van de processen 'nature' en 'nurture' is het niet duidelijk uit te sluiten dat de geobserveerde verschillen te wijten zijn aan 'nature' of aan 'nurture'.
Ja maar een Pygmee wordt niet in een keer groot als je hem naar Noorwegen deporteert.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:25   #165
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar een Pygmee wordt niet in een keer groot als je hem naar Noorwegen deporteert.
ORLY?

Het is wel opmerkelijk dat je deze bewering doet voor lengte en niet voor intelligentie. Zal een pygmee-baby die wordt opgevoed in Noorwegen slimmer of dommer zijn dan de gemiddelde Noor?
Oud 5 augustus 2014, 14:31   #166
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ORLY?

Het is wel opmerkelijk dat je deze bewering doet voor lengte en niet voor intelligentie. Zal een pygmee-baby die wordt opgevoed in Noorwegen slimmer of dommer zijn dan de gemiddelde Noor?
Ik heb nooit gezegd dat Pygmeeën slimmer of dommer zijn dan Noren. Alleen dat het absurd is te denken dat beide volkeren gemiddeld precies even slim zouden zijn, net zoals het absurd is om te denken dat ieder volk gemiddeld precies even groot is , precies gemiddeld even hard kan lopen enz...
Het is absurd te denken dat elk volk in elk kenmerk verschrikkelijk veel van elkaar kan verschillen , behalve in het kenmerk intelligentie.
Oud 5 augustus 2014, 14:39   #167
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

En ik heb daarop gereageerd dat dat gemiddelde, dat inderdaad niet voor alle 'volkeren' gelijk is, wordt bepaald door 'nature' (ofte de genen) én door 'nurture' (ofte, de opvoeding, opleiding, maatschappelijke omgeving enz.)
Met andere woorden, de observatie dat het gemiddelde intellect verschilt, zegt niet noodzakelijk iets over het genetisch potentieel van een bevolkingsgroep.
In hoeverre het dan nog relevant is in een topic over racisme is me een raadsel.
Oud 5 augustus 2014, 14:42   #168
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je negationisme gaat dus gewoon verder. Discriminatie en racisme t.o.v. zwarten bestaan niet meer en de slavernij is "niet echt relevant". En je bron is, laat me raden... de Ku Klux Klan?

Volgens de cijfers van de Amerikaanse regering zelf, leeft 11,8% van alle gezinnen, maar 24,2% van alle zwarte gezinnen in armoede:
http://blackdemographics.com/households/poverty/
En dat komt door racisme en discriminatie. Allez volgens jou dan toch.
Je kan dat bewijzen door de cijfers vanuit Afrika of Azie er naast te leggen.
Begin eens met Marokko, Turkije, en Congo.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:45   #169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb daarop gereageerd dat dat gemiddelde, dat inderdaad niet voor alle 'volkeren' gelijk is, wordt bepaald door 'nature' (ofte de genen) én door 'nurture' (ofte, de opvoeding, opleiding, maatschappelijke omgeving enz.)
Met andere woorden, de observatie dat het gemiddelde intellect verschilt, zegt niet noodzakelijk iets over het genetisch potentieel van een bevolkingsgroep.
In hoeverre het dan nog relevant is in een topic over racisme is me een raadsel.
Ik weet wel wat je bedoelt. Genotype en fenotype.
Maar van een slecht genotype kan je ook geen goed fenotype maken.
Een pygmee begint ook niet ineens te groeien als je hem in Noorwegen plant, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 5 augustus 2014, 14:49   #170
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Ben je voor eugenetica ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

Is nogal omstreden, ja....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 14:50   #171
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dan zijn we het eens.

edit: dat was bestemd voor perikles.

Laatst gewijzigd door babel : 5 augustus 2014 om 14:51.
Oud 5 augustus 2014, 14:51   #172
vlaams realist
Banneling

Standaard

75 percent van de zwarte bevolking leeft dus boven de armoedegrens in de V.S.
Dat is heel wat meer dan in de Afrikaanse landen.

http://www.indexmundi.com/map/?v=69&l=nl

Krijgen die blanken nu een bedankje.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 15:13   #173
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom ben je eigenlijk zo laf? Waarom zeg je niet gewoon "Ja, ik geloof dat zwarten dommer zijn dan blanken. Ik geloof dus in de ongelijkheid van de rassen en ben dus een racist."

Jean-Marie Le Pen had die eerlijkheid wel. Hij zei: "Je crois en l'égalité des races c'est évident."

Waarom durf jij dat niet te zeggen? Waar heb je eigenlijk schrik voor?
Het is niet voor het een of het ander, maar de Amerikaanse slaven kwamen allemaal vanuit de Slavenkust naar Amerika (Ivoorkust, Ghana, Togo, Benin etc). Ze werden gevangen door medezwarten om als slaaf te dienen. De blanken hebben slechts in die economie ingeschakeld, niet gestart. Om terug te keren op uw dommer: het gaat dus niet over dé zwarte, maar over zwarten uit de Slavenkust én dan nog meer specifiek over zwarten uit de slavenkust die zich laten vangen hebben en doorverkocht zijn aan Europeanen (je zou dus kunnen zeggen, zwarten die het minst 'fit' waren in hun omgeving).

Toen de trans-Atlantische slavenhandel gestaakt werd, zag men zich verplicht de slaven in eigen land met elkaar te laten kweken (meer zelfs, de slaven in eigen bezit per plantage). Zo krijg je, als ik het goed heb, een vorm van inteelt. En zoals we allemaal weten, is inteelt niet bevorderlijk voor de intelligentie. Verder denk ik ook dat er een zekere mate van zelfgekozen sociale segregatie is bij 'African Americans' soortgelijk aan die van Marokkanen bij ons, die er voor zorgt dat velen in het 'gangsters paradise' blijven leven.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 17:13   #174
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ben je voor eugenetica ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

Is nogal omstreden, ja....
Als U tegen eugenetica bent, zou U moeten juichen bij voortplanting binnen de familie, of het aanmoedigen van procreatie der downers. Om maar een paar voorbeelden te pakken.

Eugenetica heeft een slechte naam gekregen omdat er oenen arbitrair gekozen raskenmerken mee wensten te kweken.
En we weten allemaal hoe het eindigd met een doorgekweekt "ras". Voorbeelden genoeg bij honden en paarden.
Oud 5 augustus 2014, 18:09   #175
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ben je eigenlijk zo laf? Waarom zeg je niet gewoon "Ja, ik geloof dat zwarten dommer zijn dan blanken. Ik geloof dus in de ongelijkheid van de rassen en ben dus een racist."
Dat hebben ze toch al eens onderzocht?

Zwarten zijn enkele IQ punten dommer dan blanken, en die zijn dan weer dommer dan japanners. Zwarten zijn ook iets donkerder dan blanken en hebben meer zwart krulletjes haar, het lijkt me meer dan logisch dat er regionale verschillen zijn in de genenpoel of denk je dat het enkel bij huidskleur en krulletjeshaar zit? Gewoon genetica en niets racisme aan, je bent daarom als mens niet meer of minder waard.

Inteelters daarentegen zoals roma en moslims zijn gemiddeld 10 IQ punten dommer dan mixers. Daar zit 'm het echte probleem, dat zijn de gedegenereerden.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 19:30   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Alles was peis en vree in Afrika totdat de blanken kwamen...
De gastvije Afrikanen hebben ze als gasten ontvangen en sindsdien is het achteruit gegaan met Afrika!
Hahaha ! Je weet toch WIE die zwarte slaven aan die slavenhandelaars die de marchandise naar de VS voerde, verkocht, nee ? (hint: het waren geen blanken)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 19:35   #177
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
of een lagere moraliteit

De gastvije Afrikanen hebben ze als gasten ontvangen en sindsdien is het achteruit gegaan met Afrika!

Overal waar de blanke mens kwam was hetover and out voor de lokale bevolking...
Je bedoelt nadat Aarabieren Noord Africa veroverd hebben en de zwarten als slaven gebruikten? Maar dan wel gecastreerde slaven zodat ze niet konden kweken.
In het Zuiden waren de Zoeloes alle stammen aan het afslachten en gingen ze de helft van Afrika veroveren als de blanken er toen niet kwamen.

Je weet niet wat je zegt, peis en vree. Laat ons zeggen dat jou pre-coloniaal beeld van Afrika nogal sprookjesachtig is.

Laatst gewijzigd door Doge : 5 augustus 2014 om 19:36.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2014, 19:55   #178
december
Banneling

Standaard

Citaat:
of een lagere moraliteit

Overal waar de blanke mens kwam was hetover and out voor de lokale bevolking...

Niuets om trots op te zijn!

(sorry voor de fouten, ptobleem toetsenbord)

Sfeerbeeld van Afrika zoals het was voor de Europese kolonisatie volgens schimmelpenninck

december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 09:22   #179
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

Je zal héél, héél goed moeten zoeken om ook maar één reactie van mij te vinden met een racistische ondertoon.
NOGMAALS: Jouw bewering dat blanken ondervertegenwoordigd zijn in laagbetaalde jobs betwist ik NIET.
Waar is dan jouw probleem? In dat geval moet je me gelijk geven i.v.m. mijn opmerking over de nanny. Het advies "neem een nanny van een ander ras en dan gaat het racisme wel over" gaat volledig voorbij aan het feit dat de arbeidsverdeling tussen nanny's en werkende moeders de racistische stereotypen reproduceert, precies omdat "blacks and Hispanics" (of bij ons Filippijnse vrouwen) oververtegenwoordigd zijn in deze zorgzame rollen die een lagere status genieten dan de vrouwelijke CEO die in meerderheid "Caucasian" is.

Citaat:
Dat betekent echter EVENMIN dat er geen rijke zwarten zijn, die een nanny zouden kunnen aanwerven.
Natuurlijk bestaan die. Maar dat doet geen afbraak aan wat ik hierboven zei over de reproductie van racistische stereotypen. Racisme is niet op de eerste plaats een idee in iemands hoofd, het is op de eerste plaats een reële situatie, verankerd in heel concrete productieverhoudingen en gelinkt aan een bepaalde staat van ontwikkeling van de productiekrachten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2014, 09:56   #180
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
ik ben voor.

Maar het valt te zien in welke mate.

Hitler zou in Europa zijn en zeggen : "Ik sta hier als blanke hoger dan de neger!".

Ik zou in Europa zijn en zeggen : "Ik sta hier als blanke hoger dan de neger!".

MAAR...

Hitler zou in Afrika komen en zeggen : "Ik sta als blanke hier hoger dan de neger!".

Ik zou in Afrika komen en zeggen "Ik sta als blanke hier lager dan de neger!".

Dus ja, ik ben dan een racist zeker.

Het idee dat één ras hoger staat dan de rest (zoals Hitler zei), vind ik waanzin. Maar het idee dat de autochtoon hoger staat dan de allochtoon vind ik maar gewoon even logisch denken. Maar wie zo logisch durft denken is al een racist hé!
Jij geeft op zijn minst een eerlijk antwoord. Je verdedigt een soort "gecontextualiseerd racisme". In Afrika staat de zwarte hoger dan de blanke, in Europa zou het omgekeerd zijn.

Nu, strikt biologisch heb je één argument: in contreien waar er weinig zon is, riskeert een donkerhuidige een licht vitamine D-gebrek. Door meer buiten komen, of in laatste instantie vitamine D-supplementen te nemen, wordt dit probleem echter snel verholpen. Omgekeerd was een te blanke huid ooit een probleem in landen met heel veel zon. Ondertussen heb je echter zonnecrèmes en zelfs zonder zonne-crèmes hebben de blanke Toeareg met hun verhullende kledij nooit een probleem gehad in streken waar nog meer zon is dan in de streken waar zwarten wonen.

Buiten dit is er echter geen enkele ontologische redenen waarom blanken in Europa of zwarten in Afrika zouden moeten wonen. De mens komt, voor zover wij weten, sowieso uit Afrika, dus als we terug naar het verleden willen gaan zou iedereen in Afrika moeten wonen, en alle andere continenten onbevolkt moeten blijven. De "autochtone dieren" van andere continenten zouden immers kunnen protesteren tegen die "allochtone mensen" uit Afrika.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be