![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Besparen op dit moment is een recept voor aanhoudende depressie, en ik ben niet de enigste die daar zo over denkt. Over de plas ziet men dit ook zo. NYTimes
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Besparen gebeurt omzeggens altijd door het feit dat in de voorafgaande periode meer werd uitgegeven aan consumptie (ik heb het dus niet over investeringen) dan het inkomen van het ogenblik toeliet. M.a.w. door het inschakelen van krediet. Dit impliceert automatisch het verhogen van schuld. Dit geldt zowel voor de overheid als voor de gezinnen. Dit kan een tijdje volgehouden worden zolang het lopend inkomen de gestegen financiële lasten (ingevolge het krediet) kan bolwerken. Er komt evenwel onherroepelijk een moment dat dit niet meer kan. La Belgique is in dergelijke toestand beland, zeker voor wat de situatie van de overheid betreft. Dan moet er bespaard worden, graag of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, het schijnt dat wel meer sossenmama's hun joeng naar school sturen zonder eten.
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het artikel wel gelezen, en ook ik vind het een slecht idee om nog meer schuld te maken om een inefficiente overheid en overdreven genereuze werkloosheidsstelsels in stand te houden.
Investeren om de bevolking te activeren en onze slechte concurrentiepositie te verbeteren liggen absoluut in de lijn van wat in dat artikel wordt gezegd, en dat is ook wat de nieuwe regeringspartijen voorhouden. Er moet daarnaast inderdaad ook bespaard worden. Heb je een voorstel om dat beter te doen dan via de uitgaven van de overheidswerking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens zegt dit artiekel duidelijk: overheid stroomlijnen, maar niet blind besparen, beter nu investeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Landen met een schuldgraad van 50% zouden de teugels in moeilijke economische tijden wat kunnen laten vieren, maar belziek met een schuldgraad dat 100% overstijgt is dat geen optie. VHST I en II hebben nagelaten om overschotten te boeken in economisch betere tijden, terwijl DR I naliet de broeksriem aan te halen en vooral om te hervormen.
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() We moeten krabben om binnen de Europese norm te blijven. Hoe ga je investeren?
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Werklozen zijn lui volgens jullie. Doe dan iets zodat er jobs bijkomen.
Ahnee, dat mag niet, want dan maken we schulden. In de plaats nemen we hun uitkering af. Zolang er maar geen schuld bijkomt. Menselijk leed nemen we er wel bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() De inefficientie van onze overheid is reeds door verschillende binnenlandse (bv. prof Moesen) en buitenlandse (bv. OESO) bronnen vastgesteld. Het is eerder subjectief om dit weg te wuiven dan dit te herhalen.
Als je het artikel als leiddraad neemt, waar men investeringen ziet als een manier om iets te doen aan het hoge percentage inactieven, dan durf ik te beweren dat men het niet heeft over investeringen in werkloosheidsstelsels waar mensen vanaf hun 50 op pensioen worden gestuurd, en ik vind dat bijkomend niet overdreven subjectief van mijzelf. Citaat:
Klopt dat plaatje niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Oei, ik had even uw beweringen alsof mijn posts subjectief waren ernstig genomen. My mistake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af hoe dit past in het rechtse gedachtegoed ? Of wilt men dat we immigranten moeten aantrekken om in onze fabrieken te komen werken ? Ahja, die zijn goedkoper als Belgen....meer winst !!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() Zelfs als dit niet integraal gebaseerd was op een ontkrachtte werknota, dan nog was het onvolledig, onjuist, en vooral nogal hysterisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Yes, België kan net zoals het gros van Europa aan interessante rates lenen, maar lenen om te lenen is gewoon de put verder uitdiepen. Lenen zonder visie op de langere termijn is a recipe for disaster. Lenen om het Belgische recept van uitdelen en Sinterklaas te spelen verder in stand te houden, is vragen om nog meer miserie. België en zijn politiek hebben al bewezen dat ze niet in staat zijn om een buffer op te bouwen in tijden van voorspoed, net zoals ze al ettelijke keren hebben bewezen dat ze niet eens in staat zijn om een structurele begroting in evenwicht te realiseren (als je schulden wil maken, moet je leren om overschotten te boeken om die schulden terug af te lossen). Is het een goed idee om het gat nog verder uit te diepen om aan korte termijn denken te doen zoals zo populair is in de Belgische politiek? I think not... (en over de wafelijzerpolitiek heb ik het dan nog niet). Laatst gewijzigd door Sfax : 18 augustus 2014 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld dat ie voor die gebouwen kreeg is al lang op. Die maatregel kost ons nu handenvol geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |