![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Op een internetforum? Handig, voor al die mensen zonder internet.
Grofweg: je bent iemand uit de categorie +26, -65; reis je alleen, zelden of nooit, dan kijk je eens of er een of andere actie bezig is waarmee je goedkoper kan reizen, genre Shoppingbiljet of Zomerbiljet. Zoniet: koop gewoon een ticket. Reis je af en toe, maar niet heel erg regelmatig en niet altijd dezelfde bestemmingen: denk aan een Railpass. 75 euro voor 10 enkele reizen, te gebruiken binnen een jaar. Reis je vaker, dan ga je best voor een abonnement, en dan laat je je bijstaan door een lokettist welk abonnement voor jou het beste is, je moet er toch sowieso zijn. Andere tarieven komen pas van pas als je een regelmatige gebruiker bent, en het tarievenbestand vanzelf leert kennen. Voor +65-ers is er natuurlijk het seniorenbiljet, bijna elke dag te krijgen, behalve de weekends in juli en augustus, en pas vanaf 9u, behalve in de andere weekends. Voor -26-jarigen wordt de Railpass een Gopass, al de rest blijft bij hetzelfde.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En als Jan meermaals claimt dat het allemaal zo eenvoudig is, is het mij een raadsel dat hij er in geen enkele van zijn postings in geslaagd is om het ook maar iets of wat te verduidelijken. Hem typerend, trouwens. Gelukkig zijn er ook nog posters die vragen op een constructievere manier weten te beantwoorden, waarvoor dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zult u toch wat aandachtiger moeten lezen. Kijk maar eens in welk bericht ik het heb over de Railpass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Schepen
|
![]() Juist: typisch Jan. Claimen dat het simpel is, en vervolgens -gevraagd naar hoe het zit- niet verder geraken dan wat rond de pot draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Schepen
|
![]() Ik heb er al op gereageerd hé Jan: once again: niet iedereen heeft internet, niet iedereen kan hier bijgevolg meelezen.
Jongens, toch. Doet u dat in uw klasje ook zo ? Nooit antwoorden op wat uw leerlingen u vragen ? Erg kwaliteitsvol zal het door u verstrekte onderwijs dan wel niet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik kan het ook niet verhelpen dat uw aandacht verslapt na enkele berichten en u schijnbaar niet de hele draad kunt lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent echt wel een grapjas! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de NMBS heeft hier nog een lange weg te gaan.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Point in case, het occasioneel gebruik van de trein. €145.6 voor 4 mensen Vilvoorde Oostende en terug, of €75 , ge moet het al specifiek vragen aan't loket "een railpass alstublieft". Want de persoon achter het loket heeft veel minder werk met 4 2de klasse ticketjes af te drukken, dan met het uitleggen van de railpass.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang denkt u dat een loketbediende nodig heeft om de werking van een railpass uit te leggen? Er is gewoonweg niets moeilijk aan het gebruik van zo'n kaart. "Kijk, mijnheer, op deze lijn vult u datum, vertrekplaats en bestemming in. In duidelijke letters en cijfers. Liefst in balpen. Geen potlood. Dat doet u voor u op de trein stapt." Hoelang duurt dit zoiets? Als u het mij vraagt, zal hij er langer over doen om gepast wisselgeld terug te geven als u in baar geldt betaalt en daarbij niet kunt passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En keelschraperig spreken, da's niet iets wat men snel aan een stationsloket gaat horen, tenzij in de stijl van :"de kassa". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel U voor, die krant of smartphone opzij laten liggen om zo'n lomperik te moeten helpen.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat doen mensen nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |