Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2014, 08:05   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Daarbij wil nog toevoegen dat ik halal richtlijnen beter vind dan die van onze wetgeving. Zo moet je de legkippen en kippen eens bekijken, dat is verre van "humaan".
En wat vind je dan beter aan de halal richtlijnen anno 2014 aub? Kan U deze halal richtlijnen hier even posten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 08:12   #162
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En wat vind je dan beter aan de halal richtlijnen anno 2014 aub? Kan U deze halal richtlijnen hier even posten?
Vraag ik mij ook af. Blijkbaar denkt hij dat de moderne wetenschap minderwaardig is aan inzichten die nog de zon zagen ondergaan in een modderpoel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 08:16   #163
Peche
Banneling

Standaard

buitenkweek, moeder en kalf niet scheiden, niet op de beesten kloppen, mag niet onder stress staan, ...
http://www.halal.nl/halal/eiwitten/d...ueel-slachten/
Lees reversiteit in bedwelming.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 08:22   #164
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is zo, en bij u is dat duidelijk de joden.
Ge hebt het er duidelijk moeilijk mee om bij het onderwerp te blijven.
Mijn excuses. Zeg me dan dat er maar 1 cultuur u stoort en ge geen moer om beestenrechten geeft.
Oud 22 september 2014, 08:23   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
buitenkweek, moeder en kalf niet scheiden, niet op de beesten kloppen, mag niet onder stress staan, ...
http://www.halal.nl/halal/eiwitten/d...ueel-slachten/
Lees reversiteit in bedwelming.
ik lees:

Citaat:
De richtlijnen die wij als Halal Voeding en Voedsel Keuringsdienst (HVV Keuringsdienst) hanteren om de Halalwaardigheid van vlees te kunnen garanderen zijn als volgt:

1. Allereerst moet het te slachten dier een Halal dier zijn (Halal zijn de dieren die in de Koran en de Soennah als Halal genoemd en verklaard zijn)

2. Het dier moet goed gevoed en gezond zijn (dus niet graatmager, ziek of kreupel)

3. Het dier moet niet in het bijzijn van zijn soortgenoten – die bijvoorbeeld in de wacht staan om ook geslacht te worden – worden geslacht. Dus de ruimte waarin het dier wordt geslacht (ook wel de slachtruimte genoemd) moet gescheiden zijn van de aanvoerruimte. De dieren moeten elkaar dus niet kunnen zien.

4. Het slachtmes moet vlijmscherp zijn

5. De voorsnijder (degene die het dier slacht) moet een moslim zijn

6. Het snijden moet in één haal / slachtbeweging gebeuren. Daarbij moet de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders in één keer gesneden worden.

7. De voorsnijder moet tijdens het snijden de basmallah (het zeggen van ‘In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle’) en de takbier (Allah is Groot) uitspreken. Bismillah Allahoe Akbar wordt als slachtgebed opgezegd. Hij mag dit prevelen of zacht hoorbaar uitspreken (zodat je kan getuigen dat hij de basmallah inderdaad heeft uitgesproken).

8. Het dier mag tijdens het slachten geen pijn lijden. Dus de voorsnijder moet een goede bekwame vakman zijn, geen amateur. Hij mag niet gaan ‘zagen’ om de slokdarm, de keel, de luchtpijp en de slagaders door te kunnen snijden. Mocht het slachten niet in één beweging lukken dan mag hij de slachthandeling nog maximaal twee keer snel uitvoeren om tot een goed slachtresultaat te komen.

9. Het ritueel geslachte dier moet goed uitbloeden, voordat het kadaver (het gedode lichaam van het dier) verder wordt verwerkt.

10. De kop van het dier moet na de slachthandeling voor een derde (1/3) aan het lichaam van het dier vast blijven zitten

11. De kop van het dier wordt verwijderd nadat de ingewanden uit het dier zijn gehaald

12. Bedwelming hoort niet bij het ritueel slachten. Het bedwelmen houdt in dat het dier buiten bewustzijn wordt gebracht door middel van bijvoorbeeld een penschot door het hoofd, of een kogelstoot (met een bal wordt een dier bewusteloos geslagen) of door middel van een elektrische schok. Deze methoden horen niet bij het islamitisch ritueel slachten omdat het dier aan de bedwelming kan komen te overlijden. Voor moslims is het verboden om het vlees van een (Halal) dier dat niet volgens de islamitische slachtregels is geslacht (de islamitische ritus, oftewel de dhabiha) te consumeren.
waar zie jij iets staan over verplichte buitenkweek, moeder en kalf niet scheiden zodat er geen melk kan worden gehaald door de mens (dus geen zuivelproducten) etc... verkeerd linkje gegeven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 september 2014, 08:27   #166
Peche
Banneling

Standaard

Daaronder nog.
De verdoving is halal wanneer het dier er niet aan overlijd.
Oud 22 september 2014, 08:27   #167
Peche
Banneling

Standaard

Daaronder nog.
Oud 22 september 2014, 08:38   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daaronder nog.
en wat heeft dat met buitenkweek een kalf niet weghalen bij de mama te maken?

Het is overduidelijk dat je je hier laat (mis)leiden door een linkse kliek die ons wil wijsmaken dat "halal" betekent dat de kalfjes dartel in de vrije velden mogen dartelen en dagelijks over hun bolletje geaaid moeten worden; Allemaal heel leuk, past best in de "Avatar-ideologie" maar heeft totaal niks met halal te maken;

De reden waarom de achterlijken menen dat het dier niet mag gedood zijn alvorens te slachten ligt in de (terechte) richtlijn dat ze geen kadavers mogen opeten die ze ergens ten velde vonden in de 7de eeuw. Zoals in: doodgevallen geit die een of andere ziekte had en dood in de wei gevonden werd. Heel toevallig is dat ook verboden in de 21ste eeuwse hygienische voedselrichtlijnen.

Tenandere: dieren die verdoofd worden, zijn niet dood, maar enkel bewusteloos.
In principe (èn met gebruik van meer dan drie hersencellen tegelijk) kan je stellen dat de diervriendelijke slacht de échte halal slacht is. Met andere woorden: WIJ slachten halal als we de dieren verdoven, we gebruiken halal vlees als we het vlees behandelen volgens de 21ste eeuwse hygienische normen (en niet ongekoeld en enkel niet toegestaan dat het vlees met kakkerlakken in aanraking komt, terwijl de koeienkoppen in Noordafrika vol met maden zitten van de schijtvliegen).

Maar geen nood hoor, er zijn ook mensen die vinden dat de indianen van Karl May in een soort van aards paradijs leefden.

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2014 om 08:46.
Oud 22 september 2014, 08:45   #169
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
en wat heeft dat met buitenkweek een kalf niet weghalen bij de mama te maken?
het is verboden het kind van moeder te scheiden zolang het zoogt. Evenals onnatuurlijk (binnen opeen persen bv) kweken van beesten.
http://www.halalcorrect.com/publicat...rrect_PvdD.pdf
Oud 22 september 2014, 08:47   #170
Peche
Banneling

Standaard

Ja dat het niet gebeurt volgens de richtlijnen ligt dan toch aan de mens en niet aan de halal richtlijnen?
Oud 22 september 2014, 08:49   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is verboden het kind van moeder te scheiden zolang het zoogt. Evenals onnatuurlijk (binnen opeen persen bv) kweken van beesten.
http://www.halalcorrect.com/publicat...rrect_PvdD.pdf
tja, als men geen alternatieve voeding kan geven kan je moeilijk de moeder slachten en het kalf laten leven, want dan gaat dat kalf dood.
Verder eten moslims dus nooit kalfsvlees van koeien, kamelen etc? Ook geen lamsvlees? nou nou zeg.

Oud 22 september 2014, 08:52   #172
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
'het is verboden' hahahaha
Wie dwingt dat af? De 'halalpolitie'?
Wanneer hier omkeerbare verdovingen komen hoeft men enkel toe te zien welk dier overlijd aan de verdoving. Gezien hoe het er nu aan toegaat? Er is geen Halal correct en dat heeft GAIA goed opgemerkt. Niets is halal aan halalvlees in dit land.
Oud 22 september 2014, 08:54   #173
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, als men geen alternatieve voeding kan geven kan je moeilijk de moeder slachten en het kalf laten leven, want dan gaat dat kalf dood.
Verder eten moslims dus nooit kalfsvlees van koeien, kamelen etc? Ook geen lamsvlees? nou nou zeg.
Halal correct is humaner dan hoe wij het vandaag doen. Akkoord? Zoneen wat juist? Ok de slacht is in 1 haal de stroot over. Maar het beest leefde al die tijd daarvoor in welke omstandigheden?
Oud 22 september 2014, 09:29   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal correct is humaner dan hoe wij het vandaag doen. Akkoord? Zoneen wat juist? Ok de slacht is in 1 haal de stroot over. Maar het beest leefde al die tijd daarvoor in welke omstandigheden?
In één haal de strot over laat het dier nog minutenlang bij bewustzijn lijden.

Heb jij ooit al eens gezien hoe moslims met hun dieren omgaan? Ik wel. Ik zag in Egypte de graatmagere paardjes die toeristen met een koetsje naar een of andere tempel brachten, uitgehongerd, afgeklopt en hijgend. Zal ook wel halal geweest zijn zeker want ik ben nog GEEN ENKEL koranvers of ahadith tegengekomen die het heeft over de manier waarop moslims hun slachtdieren moeten kweken.

Correctie: ik weet wel dat ze schapen en geiten moet slachten als ze er sex mee gehad hebben. Dat gaat het dier ook wel leuk vinden neem ik aan. Vooral als ze dan halal worden geslacht.

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2014 om 09:49.
Oud 22 september 2014, 10:16   #175
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koosjer, besnijdenis (zowel bij mannen als bij vrouwen), vormsels, doopsels, communies, kerstmis, sinterklaas, ...
Enough is enough with this carbage.
En de moslims gaan beslissen wat en wanneer het HIER "enough is enough" is?
Koosjer en besnijdenis, wie ligt daar van wakker, wie heeft daar als niet-Jood last van? En de rest die je opsomt is leuke folklore die aanleiding geeft tot feesten en de kinderen gelukkig maken...
Een partijtje hoofdjes en handjes afhakken, wat ophangingen, stenigingen, zweepslagen �* gogo om ter meest (1000?) op onze markten zouden dan weer leuke momenten zijn voor een andere groep die er een thuisgevoel zouden aan overhouden zeker?
In de ontspanningsmogelijkheden moet er een beetje variatie zijn, dat wel!

Laatst gewijzigd door andev : 22 september 2014 om 10:17.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2014, 10:21   #176
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De islam is een groot gevaar voor onze Westerse democratie en dat kan niet genoeg herhaald worden. Ik zie niet direct andere volkeren of godsdienst onze maatschappij naar de kloten helpen.

U bent zogezegd seculier, nochtans gedraagt u zich als de grote verdediger van de islamieten. En dan nog uitgerekend deze haatgodsdienst. Niet erg geloofwaardig. Ik denk eerder dat u een bekeerling bent.
...en U doet als bekeerling zoveel moeite om oa uzelf (Peche dus)ervan te overtuigen dat je goed gekozen hebt? Er zitten een paar moeilijke puntjes tussen, dat wel...

Laatst gewijzigd door andev : 22 september 2014 om 10:21.
Oud 22 september 2014, 10:25   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zou Pêcheke geen meiske zijn dat het hof wordt gemaakt door ene Mohammed die haar in eerste instantie als oefenmatras wil gebruiken alvorens zijn nicht uit Marokko aan te kopen en te importeren?

Oud 22 september 2014, 10:26   #178
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is allebei bullshit. Alleen heb ik meer respect voor diegene die de prijs van het vlees naar waarde kan schatten door er oog in oog mee te staan.
In feite zou iedereen eens zijn eigen vlees minstens 1x moeten slachten om te weten welke prijs het heeft. Tenminste als je gevoel hebt....

Daarbij wil nog toevoegen dat ik halal richtlijnen beter vind dan die van onze wetgeving. Zo moet je de legkippen en kippen eens bekijken, dat is verre van "humaan". Lees de richtlijnen voor halal eens en zeg me wat er zo wreed is dat er in staat. Bedenk erbij dat er in die tijd geen elektrische tasers waren. Nu is er wel elektrische verdoving en zijn er reeds halalslachthuizen in de wereld die het toepassen. De verandering is, niet zo snel als velen wensen. Ze focussen zich liever op mensen die achterblijven dan zij die vooruit willen een duw in de rug te geven.
In plaats van ze een duwtje in de rug te geven, duw je ze gewoon terug de "radicalisering" in.
En zo blijven we in cirkels draaien.
Het vervelende is ook dat wij precies meer "mensen die achterblijven" opvangen dan er in bepaalde islamsteden rondlopen! Sommigen merken op dat er hier meer hoofddoeken rondlopen dan in hun eigen islamitische stad!
Sommigen aldaar komen ervoor uit dat ze blij zijn dat die soort naar hier komt zodat zij er vanaf zijn...
Oud 22 september 2014, 11:04   #179
Peche
Banneling

Standaard

Buh... lol. Morgen of vanavond kom ik er op terug.
Ik wil daar wel aan kwijt dat ik geen moslim ben.
Ik prijs genotgevers en als ge mijn lief zou zien begrijp je meteen waarom ik ze niet in boerka steek. Al zou ik het soms wel wensen, kan uw kleedje nog sexier zijn liefste hammmmmm grrrooaarrrrrr
Oud 22 september 2014, 11:09   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het vervelende is ook dat wij precies meer "mensen die achterblijven" opvangen dan er in bepaalde islamsteden rondlopen! Sommigen merken op dat er hier meer hoofddoeken rondlopen dan in hun eigen islamitische stad!
Sommigen aldaar komen ervoor uit dat ze blij zijn dat die soort naar hier komt zodat zij er vanaf zijn...
Dat vertelden de Turken me al zo'n 15 jaar geleden toen ik er nog regelmatig op verlof ging.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be