![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Gouverneur
|
![]() Om te beseffen dat verbieden van gevaarlijke dingen absurd is, zeker als het leidt tot nog meer gevaarlijke dingen. Bij mijn weten zijn bergbeklimmen, stopcontacten en bliksem niet bij wet verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alcohol is wel legaal, cannabis niet. Wat is daar de logica van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de prohibitionisten hier weten het natuurlijk beter. Als je maar keihard verbiedt en een legertje politie erop smijt, dan zal iedereen wel stoppen en zijn er geen medische problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ken minstens 1 dokter en 1 verpleger uit de K12F (K13 was iets teveel besmet als naam) die wiet gebruiken (of toch gebruikt hebben wat die arts betreft, het is al lang geleden dat ik hem gezien heb). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() Klopt. Als men nu eens de aanbevelingen van de GCoDP zou LEZEN zou duidelijk worden dat enkel legalisatie kan zorgen voor voldoende overheidscontrole zodat de medische problemen aangepakt kunnen worden. Dat geldt dan vooral voor zwaardere drugs zoals cocaïne en heroïne (mijn conclusie, niet letterlijk in dat rapport).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De deur openen in een vliegtuig tijdens de vlucht is gevaarlijk en daarom verboden. Dat gevaarlijke zaken verboden worden is normaal. Dat niet alle zaken die potentieel gevaarlijk zijn verboden worden is ook normaal. Ben ik de enige hier met gezond verstand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Fundamenteel mensenrecht my *ss! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik moet mee betalen voor de domme beslissingen van andere mensen. Ik vind dat onrechtvaardig. En daarom heb ik het recht om te oordelen. En als ik een domme beslissing neem, mogen andere mensen over mij beslissen. Wereldleiders zijn niet immuun voor het kwietendom, hoor. Georges Bush was wel de opperkwiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gij toch zulk een gezond verstand hebt zoals ge hierboven beweert: begin dan eens met u in andermans perspectief te plaatsen ipv enkel dat van uzelf. Ik ben akkoord met de mening van plǝɹǝʍ ǝp: druggebruik meer gaan bekijken vanuit gezondheidsperspectief en minder vanuit strafrechtelijk perspectief. Uw manier hanteren we nu al enkele decennia en het blijkt niet te werken, daar kunnen we het toch over eens zijn? Dat een andere aanpak betere resultaten zou kunnen geven kunnen we enkel weten wanneer we het ook effectief uitproberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Word wakker. Het zal nooit gebeuren. Trouwens, nu betaalt ge niet alleen voor die verslaafden, maar ook voor uwe War on Drugs (helicopters om illegale plantages mee op te sporen vliegen ook niet voor niks). Legaliseer het, en gebruik de inkomsten om de opvang van verslaafden mee te bekosten. Betaalt gij minder. Simpel, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
a) waarom is een product dat veiliger is dan alcohol, minder verslavend en dat minder neveneffecten heeft the day after (geen kater van cannabis) verboden en alcohol niet? b) waarom moet er zoveel geld aangewend worden om drugs te bestrijden? Zowel het politieapparaat als justitie als het gevangeniswezen kosten massa's geld om in wezen een medische kwestie op te lossen en daarbij mensen op te sluiten die geen geweld gepleegd hebben. De firma dankt u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
waarom moet er zoveel geld aangewend worden om drugs te bestrijden? Omdat er domme mensen zijn die besluiten om drugs te gebruiken uit vrije wil. Dat er zo'n groot aanbod is aan drugs, is omdat er zo'n grote VRAAG is naar drugs. Die massa's geld zouden dus niet verspild worden indien er geen idioten zijn die drugs gebruiken. De verantwoordelijkheid ligt enkel en alleen bij de vrager, niet bij de overheid. Op die vraag over alcohol heb ik al geantwoord! Ik vind cannabis niet minder gevaarlijk dan alcohol, dat is uw mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Uit onverdachte bron -Vlaams Belang- weten we echter dat legalisatie van cannabis u en vooral mij als belastingbetaler goedkoper zou uitkomen. U betaalt als Belg €8,73 per jaar aan verslaafden (€96M /11M inwoners). Wanneer cannabis zou gelegaliseerd worden, zegt Vlaams Belang zelf dat dit €400M zou opbrengen aan BTW en accijnzen, dus dat betekent €36,36 minder belastingen door u te betalen. Netto: €27,63. Willen we dat even vergelijken met de transfers van Vlaanderen naar Wallonië? ![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...on-124584.html Overigens is door het behandelen van drugsverslaafden als zieken ipv criminelen het aantal problemen in Portugal drastisch verminderd. Net zoals veel gezondheidsproblemen met slechte alcohol verdwenen na het afschaffen van de Prohibition. Begin dus eens met dat rapport te lezen, 45 pagina's, moet nog net lukken. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
War on Drugs is NIET van mij. Ik heb wel medelijden met die mensen die die oorlog moeten uitvoeren, want ik denk dat ze ook liever naar het park gaan met hun kinderen. Legaliseren van giftige producten is volgens mij niet de taak van een overheid. Commerciëel uitbaten van drugs is voor mij zeker niet de taak van een overheid. Milieu, vergrijzing, gehandicaptenzorg, ect, DAT is de taak van een overheid. Als mensen kiezen om verslaafd te raken, dat ze het zelf bekostigen. In plaats van altijd bepamperd te willen worden door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet naïef. Ik geloof in persoonlijke verantwoordelijkheid. Als ge zo oerdom zijt om met drugs te beginnen, zijt ge mee verantwoordelijk voor het probleem. Ge zorgt mee voor de vraag. Daar zit het probleem, nergens anders. Vlaams Belang onverdachte bron? Nee serieus? Wat bedoelt u met: 'moet nog net lukken'? Is dat humor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Altijd die excuses en vergoeilijkingen... Persoonlijke verantwoordelijkheid, kent u dat begrip? De oorzaak dat mensen verslaafd raken is velerlei. Sommigen (ook hier op het forum) denken dat het 'cool' is. Dat is echt hééééél erg. Maar 1 oorzaak is altijd aanwezig: domheid. Verslaving heeft niets te maken met ziekte te maken. Verslaving is verslaving, ziekte is ziekte. Gelieve beide niet te vermengen en van alles eenheidsworst te maken. Mijn kinderen zitten niet aan de drugs, btw. Ik heb ze niet moeten platslaan. ik heb ze zelfs nog nooit geslaan. |
|
![]() |
![]() |