Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2014, 12:44   #161
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Deze discussie is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Zeg dat tegen Jahjah en tegen die Hollandse debielen die stennis maken over een kinderfeest.

Citaat:
Vooral de krampachtigheid waarmee sommigen zich aan de traditie vastklampen.
Ik zie vooral krampachtigheid bij de politiek-correcte kloothommels die overal racisme menen te zien.

Citaat:
Het is een kinderfeest, ja, en laat het nu net voor die kinderen geen bal uitmaken hoe die pieten eruit zien.
Reden te meer om geen haat te zaaien met vermeend racisme.

Citaat:
Niemand van de "tegenstanders" vraagt dan ook om de traditie af te schaffen.
Dikke bullshit.
De traditie is een zwarte piet.
Als je dat wil veranderen schaf je het de facto af.

Citaat:
Wel om de traditie te laten evolueren (zoals ze altijd al heeft gedaan) en dus af te stappen van het duidelijk koloniaal geïnspireerde uiterlijk van zwarte piet.
Waar haal je toch al die debiele onzin vandaan?
Hoe kan een zwarte, geschminkt of echt nu 'koloniaal geïnspireerd' zijn?
Ik vermoed dat jijzelf hier een paar héél duistere, verdrongen ideetjes projecteert opzaken die met zwarte kolonieën geen bal te maken hebben.....

Citaat:
Die uitleg dat zwarte piet zijn kleur te danken heeft aan het roet uit de schouw is trouwens een post-koloniaal verhaal.
Quatsch.
Het 'koloniale verhaal' heeft geen enkel aantoonbaar verband met het Sinterklaas-verhaal.
Die beide in verband proberen brengen is kwaadaardige haatzaaierij een Vlaamsblokster overwaard....

Citaat:
Als deze discussie dus al het einde van een traditie zou betekenen, dan is het in de eerste plaats door degenen die zich er krampachtig aan vastklampen. Met een beetje creativiteit was die hele heisa er niet geweest.
Als die achterlijke racisme-kwekkers zich gewoon niet krampachtig bemoeien met een kinderfeest, dan zou die heisa er niet geweest zijn.
Oud 16 november 2014, 12:48   #162
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Paarse of Groene Piet in ruil voor het afleggen van het hoofddoek. Wie gaat akkoord ?
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 12:49   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zo neen, hoe wéét u dan dat het voor de kinderen geen bal uitmaakt hoe die pieten eruit zien?
Omdat nog nooit een kind spontaan begon te zeiken dat zwarte piet een postkoloniaal-racistisch geïnspireerde figuur is?
Oud 16 november 2014, 12:51   #164
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat nog nooit een kind spontaan begon te zeiken dat zwarte piet een postkoloniaal-racistisch geïnspireerde figuur is?
Kinderen zijn Grote Mensen en grote mensen zijn kinderen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 13:02   #165
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zijn vooral de Abou Jahjah-haters die zijn uitspraken uitvergroten. Uiteindelijk is het allemaal de mening van een burger zoals u en ik. In dit geval wat mij betreft iets waar ik het mee oneens ben. Maar ik zou er iets relaxter op reageren dan nu gebeurt.
Dat sujet 'n burger als U en ik?

Als U misschien wel, maar als ik zeer zeker niet, ik wil met dat sujet en z'n hele movement x totaal niet geassocieerd worden.

Aboe mag zich van mij gaan moeien met hardnekkige, moeilijk af te schaffen tradities bij z'n soortgenoten.

Die de gevangenissen overbevolken bvb.

Laatst gewijzigd door SDX : 16 november 2014 om 13:30.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 13:10   #166
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zijn vooral de Abou Jahjah-haters die zijn uitspraken uitvergroten.
De uitspraken van een kinderfeesthater hoeven niet echt uitvergroot te worden: ze zijn op zich schandalig genoeg.

Citaat:
Uiteindelijk is het allemaal de mening van een burger zoals u en ik.
Wel jammer dat er dwaaskloten zijn die Jahjahs debiele meningen in de praktijk brengen en amok maken op een feest van de kinderen.

Citaat:
In dit geval wat mij betreft iets waar ik het mee oneens ben. Maar ik zou er iets relaxter op reageren dan nu gebeurt.
Van mijn part mogen ze heel relaxt die amokmakers de doos in knuppelen.
Akkoord?
Oud 16 november 2014, 13:15   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Kinderen zijn Grote Mensen en grote mensen zijn kinderen.
Dat is ook een manier om te beamen wat Superstaaf schrijft.
Oud 16 november 2014, 13:15   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik ga volledig akkoord met Movement X.
Een samenleving gaat niet verscheurd worden omdat een "kinderfeest of- traditie" wijzigt of zelfs verdwijnt. Wat een kind nooit heeft gehad, in dit geval een racistisch geïnspireerde zwarte piet, gaat het ook nooit missen. Het zijn vooral de ouderen die verveeld doen of beginnen morren als er aan "Sinterklaas" wordt geraakt, terwijl ze binnen ettelijke jaren in hun graf zullen liggen. Racistische elementen moeten zoveel mogelijk worden geëlimineerd uit commerciële feesten (het gaat hier niet over toogmoppen over zwarten, vreemdelingen,...) en het stoort me dat er daartegen verzet komt! Enkel zo kan de cohesie in een samenleving bevorderd worden en dus niet door uitsluiting.
De Wever slaagt er ook goed in om steeds meer in mijn achting te dalen. Nee, het vlaams-nationalisme en ik zullen elkaar nooit vinden.
Dus omdat de islamitische cultuur te achterlijk is en nooit leuke feesten en kinderfeesten in zijn rituelen heeft opgenomen, dat WIJ dat kinderfeest ook maar moeten afschaffen?
Voor mijn part hoeven de moslimkinderen van ons geen kadootjes te krijgen hoor! Laat ze gerust thuis zonder kadootjes met hun vingeren spelen.

En verder ga ik akkoord met die recht in Nederland die vond dat Zwarte Piet geen negroide trekken meer mocht hebben.

Geen negers meer dus. Gewoon een Witte Piet die vuil ziet omdat hij nu eenmaal pakjes door de schoorsteen brengt. Maar vooral GEEN NEGROIDE neus, mond, etc... geen negers dus. Enkel vir blankes.
En om jou gelijk te geven: ook enkel vir blankes kindertjes. De moslimkinderen laten we ook gewoon met rust en daar gaat de sint (mèt kruis aub!) stilletjes voorbij.

Edina content, islamitische Guinevere (waarom kies je een Keltische naam?) content, en mijn kleinkinderen ook content.

ENKEL NOG WITTE ZWARTE (vuile) PIETEN.

Die zien er dus zo uit, maar dan op zijn zondags in een glanzend page-pakje net zoals de WITTE pages er uitzagen.

Bemerk de WITTE page in het leuke zwarte piet pakje:

Met z'n allen nu: Wij willen een WITTE sint, een WITTE zwarte Piet voor een WIT kinderfeest!

En laat de rest maar verderzeuren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2014 om 13:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 13:21   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paarse of Groene Piet in ruil voor het afleggen van het hoofddoek. Wie gaat akkoord ?
Eén Pietenpruik af voor tien bedervers van prachtig vrouwelijk moslimhaar volstaat.
Het haar van onze (zwarte) pietjes kan nog altijd gekleurd worden en gepermanent.
Oud 16 november 2014, 13:30   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Onze tradities zijn belangrijker dan hoe negers zich voelen.
Als negers zich niet goed voelen bij onze tradities, dan staat de deur wagenwijd open om terug te keren naar landen alwaar ze zich bij de tradities beter voelen.
Dan voelt iedereen zich plots goed!

Het probleem is dus niet de zwarte-piet-traditie, maar de aanwezigheid van negers.
Hoewel...
Vooraleer blanke politiek-correcte onnozelaars er zich mee bemoeiden, heb ik nooit een neger horen zeuren over zwarte piet.....
Oud 16 november 2014, 13:31   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een paarse of groene piet bestaat niet. Zwarte Piet is geen smurf en evenmin een Agaleffer of moslim.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 november 2014, 13:33   #172
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet akkoord.
Als iedereen zich mag kleden naar eigen voorkeur, en als we daar allemaal even tolerant tegenover staan, dan krijg je niet langer idiote schijnproblematiek zoals over die pieten.
Oud 16 november 2014, 13:50   #173
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn de kinderfeestjes waar Aboe en consoorten graag naartoe zouden willen gaan.

Oud 16 november 2014, 13:51   #174
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit zijn de kinderfeestjes waar Aboe en consoorten graag naartoe zouden willen gaan.

Veel witte pieten zijn daar toch ook niet te zien....
Oud 16 november 2014, 13:53   #175
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

beetje verschil met bovenstaande.

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2014 om 13:53.
Oud 16 november 2014, 13:53   #176
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Veel witte pieten zijn daar toch ook niet te zien....
Die pyramide met hun afgesneden hoofden ligt net buiten beeld.
Oud 16 november 2014, 14:02   #177
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Waarom zij vrouwen zo slaafs ... ik versta dat niet...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 14:07   #178
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik ga volledig akkoord met Movement X.
Een samenleving gaat niet verscheurd worden omdat een "kinderfeest of- traditie" wijzigt of zelfs verdwijnt. Wat een kind nooit heeft gehad, in dit geval een racistisch geïnspireerde zwarte piet, gaat het ook nooit missen. Het zijn vooral de ouderen die verveeld doen of beginnen morren als er aan "Sinterklaas" wordt geraakt, terwijl ze binnen ettelijke jaren in hun graf zullen liggen. Racistische elementen moeten zoveel mogelijk worden geëlimineerd uit commerciële feesten (het gaat hier niet over toogmoppen over zwarten, vreemdelingen,...) en het stoort me dat er daartegen verzet komt! Enkel zo kan de cohesie in een samenleving bevorderd worden en dus niet door uitsluiting.
De Wever slaagt er ook goed in om steeds meer in mijn achting te dalen. Nee, het vlaams-nationalisme en ik zullen elkaar nooit vinden.
Als het IQ van een imbeciel 50 is, dan ligt het jouwe daar nog een héél stuk onder.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 14:09   #179
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Muile, het gaat hier niet over vrouwen maar over kinderen.
(We beginnen hier geen discussie over de definitie van "kind" hé)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2014, 14:21   #180
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Voor wie de foto niet herkende dat zijn de schoolmeisjes die ontvoerd werden door Boko Haram.
Het niet-racistisch kinderfeestje van onze moslimbroeders.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be