Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 23 januari 2015, 13:04   #161
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, moet kunnen in een democratie.

Hier helaas niet, hier wacht gevangenisstraf.
Maar in hoeverre is dat praktisch doenbaar dan?

Als jij midden op straat een grapje over de holocaust zou maken, en de politie zou dat toevallig horen. Wat dan?
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:16   #162
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

als je de ballen hebt (wat ik betwijfel) en mij komt beledigen recht voor mijn gezicht krijg je een klap. ook al mag je dat nog zoveel doen als je wilt.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:16   #163
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als je de ballen hebt (wat ik betwijfel) en mij komt beledigen recht voor mijn gezicht krijg je een klap. ook al mag je dat nog zoveel doen als je wilt.

Toetsenbordheld.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:18   #164
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Sommigen delen de Euro-Amerikaanse kapitalistische consument in in 2 soorten:

-de fanatieken
&
-de gematigden

-Een fanatieke kapitalistische consument gooit bommen op moslims vanuit een bommenwerper
-Een gematigde kapitalistische consument stemt in het stemhokje op de mensen die ervoor pleiten om bommenwerpers op pad te sturen

Hihi.
Ook jij hebt gelijk.
Boduo is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:38   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het nooit echt voor Kamagurka gehad. Wij lezen De Standaard, wij studeerden aan de KUL. Wij lezen Humo niet en wij studeerden niet aan de UGent. Wij zijn beschaafder en van een hoger niveau.

En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.
  • -ge moet niet nodeloos mensen pesten met spotprenten - we weten dat het afbeelden van Mohammed gevoelig ligt, dus doe dat gewoon niet; er zijn tientallen triljarden andere grappen die men kan maken
  • -wanneer ge wel zo'n spotprent plaatst kan dat effecten hebben die onschuldigen doden; niet bij ons, maar in moslimlanden zelf (bij recente betogingen tégen Charlie Hebdo in moslimlanden, vielen doden); dit is allemaal niet nodig; er zijn triljarden andere grappen die men kan maken, zonder dit dodelijke effect te ressorteren
  • -wanneer wij onze zogenaamde "vrije meningsuiting" moeten celebreren door middel van het aanstootgeven aan verdrukte volkeren, dan is dat maar een zwakke techniek; we kijken beter hoe onze privacy en vrije mening hier wordt misbruikt door de NSA en dergelijke geheime diensten, da's veel belangrijker

Amai. En dat komt van zo'n onnozel manneke dat voor Humo grapkes tekent. Van thuis uit hoorde ik altijd dat dat idioten zijn, plat links, geen gecultiveerde marxisten. Tja, het zij zo, de man is wijs.
er zitten wel denkfouten
- de meeste van die cartoons gaan niet over minderheden pesten... Ze gaan over actualiteit en een zinspeling op die actualiteit, of een anomalie. Blijkbaar leest camagurca geen cartoons, of als hij er maakt zitten ze dan wel vol met andere principes doordrongen

- er vallen geen onschuldige doden door die prenten, het zijn mensen die een alibi zoeken om te moorden die soms onschuldige mensen vermoorden. Net zoals nathalia doorhaar vulgaire blote billen te tonen erin zou slagen om doden te veroorzaken in Palestinie ?

- en de vrijheid van meningsuiting is inderdaad niet minderheden gaan pesten. Maar geef toe, ik vind de heilige drievuldigheid een veel vulgairdere cartoon dan die van de moslims. Er moeten volgens mij 100 keer meer gewapende christenen naar de redactie trekken dan moslims;..

1° als je een grap maakt over de heilige drievuldigheid... zit je daar te lachen met een abstract begrip... De vader (god, nieman die hem ooit gezienheeft) de zoon (jezus) en de heilige geest (wie is dat in godsnaam, niemand die dez ooit gezien heeft)

2° de grap over de tax-shift van Frankrijk naar Belgie... is dan redelijk persoonlijk, en moeilijk een 'minderheid te noemen' gaat over een opvallend persoon, maar ondertussen over een probleem van duizenden fiskale vluchtelingen

3) deze cartoon suggereert dat mohammed door zijn eigen volk vermoedelijk niet geeerd zou worden in deze huidige cultuur van terroristische bewinden. Vermoedelijk juist, en ik denk niet dat je daarmee iemand uitlacht, het is een onmogelijke mop, maar toch realistisch

4) best wel grappig: israel die palestijnen verrot slaat en vraagt of ze nu nog willen palestinie erkennen ?... oog om oog tand om tand, tenzij dat de palestijnen twee blauwe ogen en een tand kwijt is...

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 januari 2015 om 13:46.
brother paul is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:40   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar in hoeverre is dat praktisch doenbaar dan?

Als jij midden op straat een grapje over de holocaust zou maken, en de politie zou dat toevallig horen. Wat dan?
Die zouden dan normaal optreden zoals bij elke andere schurkendaad die ze toevallig opmerking.

Nu, eerst en vooral moet je van die mensen geen uniforme reactie verwachten, want het feit is dat die knapen zelf niet veel van de wet kennen, plus natuurlijk dat er (maar een paar) helden bij zijn en de rest platbroeken.

Ik herinner me bijvoorbeeld in de Oude Manstraat, drie Albanezen die in het midden van de straat liepen, met hun pistolen zichtbaar tussen de riem gestoken, de combi die van de andere kant kan draaide gauw een zijstraat in en ze maakten dat ze wegkwamen.

Of die keer dat ikzelf werd tegengehouden op een nacht met op de achterbank een geweer met een kijker. Een van die agenten nam het in beslag, "want een kijker is verboden" zou wist hij me te zeggen. Ik maakte er niet veel bezwaar tegen vanwege de hinde die in de koffer lag, ja, in die dagen was stropen zo'n beetje een hobby van mij.
Ik vroeg gewoon een papier dat ze mijn geweer - dat toen volledig legaal was, in beslag namen zodat ik het bij de procureur kon gaan terughalen. Wat trouwens ook zo gebeurde, ik schreef hem aan, hij antwoordde en ik kon het wapen komen afhalen.

Dus je zit met een onzekerheidsbeginsel wat betreft de kennis van de lokale flikken. Je gaat dan de situatie krijgen zoals met wiet, sommigen pakken dat af, anderen laten u dat houden - dat zijn gewoonlijk diegenen die zelf wiet roken, hetzelfde staat u te gebeuren bij het vertellen van zo'n grap, de ene zal daar eens mee lachen, de andere, de meer onverdraagzame, die gaat u daarvoor oppakken.
Oud 23 januari 2015, 13:41   #167
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ben jij om te beweren dat andermans' respect "geveinsd" is?
Ik heb het over andermans' respect in heel specifieke situaties, zoals ik in mijn berichtje al aangaf. Er zullen er overigens genoeg rondlopen die "uit respect" de islam serieus nemen maar in hun eigen denken "what the fuck is dat voor bullshit?" Voor de schijn dus.

Citaat:
Ik respecteer gematigde moslims, met alle kennis die ik daar kan over vergaren: historische kennis, culturele kennis, actuele kennis. Dat lijkt mij een goede basis om tot dialoog over te gaan, om samen te analyseren of er een brug kan gelegd worden tussen een ver doorgedreven consumptiecultuur waarin niks waarde heeft, en een religieuze cultuur waarin zeer veel zaken een onaantastbare, irrationele waarde hebben.
Ik respecteer mensen tot ze dat respect verliezen.

Godsdiensten, daarentege, worden bij mij meteen samen met bruine ideologieën verticaal geklasseerd onder de hoofding "rot op met je debiliteiten".
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:43   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Toetsenbordheld.
Tegen wie heeft hij het eigenlijk?
Oud 23 januari 2015, 13:46   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tegen wie heeft hij het eigenlijk?
In het algemeen volgens mij. Als je ooit hem zou kwetsen, je krijgt klappen vriend !

Wat een nerd.
Nietzsche is offline  
Oud 23 januari 2015, 13:46   #170
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat wij geen oorlog willen maar wel dialoog, dat wij vergoelijken.
Een "dialoog" waarbij de andere partij verondersteld wordt zijn klep te houden "uit respect" is geen dialoog. Het is een politiek correct verpakte "bruine" reflex.

Citaat:
Het is eerder rechts dat geweld verheerlijkt.
Zoals?

Citaat:
Want het zoekt weeral eens de confrontatie op met een andere cultuur.
Zijn moslims dan rechts?

Citaat:
En links wil net een andere strategie; eentje die minder vulgair en dodelijk is.
En vooral: meer gecamoufleerd als wereldverbeterend, democratisch, en "goed voor de mensen". Maar onderhuids blijft het een grote hoop stront.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 januari 2015, 14:57   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de vraag is niet of het niet mag. De vraag is of het allemaal wel moet. Er zijn belangrijker dingen op de planeet dan per sé een mohammedcartoon te willen publiceren.

Per sé een mohammedcartoon willen afdrukken en denken dat je daarmee de Vrije Meningsuiting "verdedigt" is maar een zwaktebod.

Een écht sterke waarde verdedigt zich immers zelf. Kijk naar hoe jonge moslims overal ter wereld gebruik maken van sociale media, en die vrijheid fel verdedigen, tégen hun gevaarlijke leiders in. Da's het resultaat van de Vrije Meningsuiting die zich universeel verspreidt en die zichzelf verdedigt, omdat ze zo aantrekkelijk is.

De onnozele, vergezochte, jennende mohammedcartoon is in deze onbenullig. Helemaal géén symbool van het verdedigen van de Vrije Meningsuiting.
Of hoe je van " intellectueel" kommaneuken een hobby maakt.
Het gaat helemaal niet over wat moet of niet maar over de vrijheid om iets te mogen en die vrijheid is hier voorlopig nog!
En uw voorbeeld over moslims die sociale media verdedigen is flauwe kul, het jihadisme gebruikt dat middel al jaren om hun ideologie te verspreiden,wat zou IS zijn zonder sociale media die ijverig laten zien hoe geweldig de nieuwe staat is?
Waar die gevaarlijke leiders tegen zijn, is " onislamitisch gedrag" via sociale media, toch wel een nuance, trouwens, wat Mohammed niet verboden heeft mag hoor en volgens mij was er geen sociale media in de zevende eeuw.

Uw vergelijking slaat als een tang op een varken, het is niet omdat elders ook een strijd is, dat wij ondertussen de les gespeld moeten krijgen over wat mag en moet door moslims. Hun regels ( waar niet eens consensus over bestaat) gelden niet voor ongelovigen en dit opleggen is wel degelijk het begin van een regelrechte dictatuur, waar ik niet voor kies.
alice is offline  
Oud 23 januari 2015, 16:37   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die man is gewoon bang om nog islam-moppen te maken.
Kama heeft hard gewerkt (= Westvlaming) en z'n schaapjes zijn op het droge.
Westvlamingen kunnen meestal goed relativeren.
Dat zie je ook bij mensen als P. Huvluv, F. De Vadder, W. Deprez, Ygor van Poperinge,...
Kama relativeert want hij is nuchter & zakelijk en heeft geen behoefte aan meeloperij.
Boduo is offline  
Oud 23 januari 2015, 16:55   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kama heeft hard gewerkt (= Westvlaming) en z'n schaapjes zijn op het droge.
Westvlamingen kunnen meestal goed relativeren.
Dat zie je ook bij mensen als P. Huvluv, F. De Vadder, W. Deprez, Ygor van Poperinge,...
Kama relativeert want hij is nuchter & zakelijk en heeft geen behoefte aan meeloperij.
die "schaapjes" hebben al lang "warme voeten". Heb ik gezien tijdens één vd uitzendingen van "god en klein pierke" op Eén (met Martin Heylen).
Buiten zijn cartoons heeft hij heel knappe schilderijen gemaakt (+/- 1000€ voor een 60 x 50cm waar hij een paar dagen aan werkt). Ondertussen is hij 58, en keet schoppen hoeft voor hem niet meer ; hij is ook veel meegaander geworden tijdens tv-uitzendingen, waar het vroeger altijd een risico was om hem uit te nodigen. Hij heeft trouwens vroeger (ten tijde van de Deense mohammed-cartoons) al openlijk in interviews toegegeven dat hij bang is om de islam of moslims nog voor het hoofd te stoten.

Verder dan dit, durft hij echt niet meer gaan :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kama islam.jpg‎
Bekeken: 245
Grootte:  95,4 KB
ID: 97002  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 23 januari 2015, 18:51   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die "schaapjes" hebben al lang "warme voeten". Heb ik gezien tijdens één vd uitzendingen van "god en klein pierke" op Eén (met Martin Heylen).
Buiten zijn cartoons heeft hij heel knappe schilderijen gemaakt (+/- 1000€ voor een 60 x 50cm waar hij een paar dagen aan werkt). Ondertussen is hij 58, en keet schoppen hoeft voor hem niet meer ; hij is ook veel meegaander geworden tijdens tv-uitzendingen, waar het vroeger altijd een risico was om hem uit te nodigen. Hij heeft trouwens vroeger (ten tijde van de Deense mohammed-cartoons) al openlijk in interviews toegegeven dat hij bang is om de islam of moslims nog voor het hoofd te stoten.

Verder dan dit, durft hij echt niet meer gaan :
Waarom zou hij moslims voor het hoofd stoten ???
Boduo is offline  
Oud 23 januari 2015, 18:53   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het nooit echt voor Kamagurka gehad. Wij lezen De Standaard, wij studeerden aan de KUL. Wij lezen Humo niet en wij studeerden niet aan de UGent. Wij zijn beschaafder en van een hoger niveau.

En toch is Kamagurka een wijze intellectueel. Zijn uitspraken over Charlie Hebdo wijzen daarop.
  • -ge moet niet nodeloos mensen pesten met spotprenten - we weten dat het afbeelden van Mohammed gevoelig ligt, dus doe dat gewoon niet; er zijn tientallen triljarden andere grappen die men kan maken
  • -wanneer ge wel zo'n spotprent plaatst kan dat effecten hebben die onschuldigen doden; niet bij ons, maar in moslimlanden zelf (bij recente betogingen tégen Charlie Hebdo in moslimlanden, vielen doden); dit is allemaal niet nodig; er zijn triljarden andere grappen die men kan maken, zonder dit dodelijke effect te ressorteren
  • -wanneer wij onze zogenaamde "vrije meningsuiting" moeten celebreren door middel van het aanstootgeven aan verdrukte volkeren, dan is dat maar een zwakke techniek; we kijken beter hoe onze privacy en vrije mening hier wordt misbruikt door de NSA en dergelijke geheime diensten, da's veel belangrijker

Amai. En dat komt van zo'n onnozel manneke dat voor Humo grapkes tekent. Van thuis uit hoorde ik altijd dat dat idioten zijn, plat links, geen gecultiveerde marxisten. Tja, het zij zo, de man is wijs.
Het bewijst dat Kamagurka het niet begrepen heeft.
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2015, 18:54   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn studierichtingen die sommige mensen blijkbaar niet veel bijgebracht hebben.
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2015, 18:56   #177
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een van de pot gerukte vergelijking. Vestimentaire keuzes hebben niks te maken met vrijheid of religie.
Hoe naïef kan iemand zijn?
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2015, 18:58   #178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp deze zin niet goed. Er schort iets met de grammaticale constructie, of met het vocabularium, of met beide. Kan u dat eens herschrijven?
U kan dat niet lezen en u heeft hogere studies gedaan en leest de Standaard?
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2015, 19:02   #179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik je helpen. Je zou "partij indoctrinatie" beter in één woord schrijven. Dan wordt het duidelijker.
Kommaneuken kan banpunten opleveren.
reservespeler is offline  
Oud 23 januari 2015, 19:03   #180
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
En nu het inhoudelijk antwoord graag?

Nee?

Laat maar zitten...
Niet te veel verwachtten van een intellectuele Standaardlezer.
reservespeler is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be