Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2015, 13:42   #161
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Wat dan te zeggen van de tweede beste burgemeester ter wereld? Totaal ongeschikt?
Das een bloedrood vriendje, die mag dat zeggen van de linkse hypocrieten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 13:47   #162
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het past gewoon niet dat een burgemeester een deel van de sinjoren openlijk aan de schandpaal nagelt. Dat doe je gewoon niet als burgervader. Die man is niet geschikt voor de functie.
En welke groep heeft hij dan op welke manier aan de schandpaal genageld? Dat is me niet duidelijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 13:51   #163
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het past gewoon niet dat een burgemeester een deel van de sinjoren openlijk aan de schandpaal nagelt. Dat doe je gewoon niet als burgervader. Die man is niet geschikt voor de functie.
hij heeft helemaal niemand aan de schandpaal genageld ; hij heeft gewoon mistoestanden aangekaart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 13:53   #164
Tomas
Gouverneur

Standaard

Die linkse burgemeester ging toen ook in de fout vind ik. De ene fout vergoeilijkt de andere niet.

Laatst gewijzigd door Tomas : 27 maart 2015 om 13:54.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 13:57   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die linkse burgemeester ging toen ook in de fout vind ik. De ene fout vergoeilijkt de andere niet.
En toch worden die mensen verkozen door het volk, er scheelt dus niet alleen iets aan de burgemeesters, er scheelt ook wat aan de kiezers.

Tijd voor een nieuw systeem?
Oud 27 maart 2015, 14:27   #166
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dat klopt dus per definitie niet. Spreken over tendensen en percentages impliceert net dat je het niet over elk individu van een groep hebt.

Deze (opzettelijke) redeneerfout is al te vaak de dooddoener geweest in discussies. Als BDW zegt dat 80% van de Marokkanen Berbers zijn dan zijn dat niet alle Marokkanen. Als hij zegt dat de Berberse gemeenschap een eerder gesloten gemeenschap is dan zegt hij niet alle Berbers zijn per definitie gesloten/wantrouwig.

Wie die zaken door elkaar haalt is wat mij betreft onvoldoende kundig in het Nederlands of van kwade wil.

Wie die zaken door elkaar haalt is wat mij betreft onvoldoende kundig in het Nederlands of van kwade wil.

Dat komt het op neer.
En uit die verwarring hoopt men garen te kunnen spinnen.

Alleen kan dit ook averechts uitpakken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 14:41   #167
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Objectief blijven, is moeilijk hé. Een ganse hetze al een week aan een stuk. Aan het probleem wordt niets gedaan. In plaats daarvan gaan we wat liggen neuten over uitspraken van een politieker van een partij terwijl een andere van een andere partij wel zulke uitspraken mag doen. Daarbij interpreteren we diens woorden (zowel Termont als De Wever) met zo weinig mogelijk nuance kwestie van het intellectuele niveau onderuit te halen. Dan kan je inderdaad stellen dat het volk de politiekers krijgt die het verdient.

Om nog over de domme uitspraken zoals 'racisme is niet relatief' van Peeters en 'als blanke man' van Beke. Dieptepunt in een week debatteren.
Peeters beweert dus dat 'afrikanen rennen gemiddeld sneller dan belgen of hebben een donkerdere huid' racistisch is, absoluut is en dus bestraft dient te worden.

Objectief gezien kan gesteld worden dat er in heel dit debat geen man of vrouw geschikt is voor zijn of haar functie.

Of neen, toch, we krijgen het voorstel van mystery calls. Over onkunde gesproken.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 14:45   #168
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik heb problemen met de propangandistische inslag van de titel. "Traditio's". Als N-VA als conservatief-nationalistische partij en het VB als rechts-racistische partij niet in een traditie wortelen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 14:53   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb problemen met de propangandistische inslag van de titel. "Traditio's". Als N-VA als conservatief-nationalistische partij en het VB als rechts-racistische partij niet in een traditie wortelen.
Op welke manier manifesteren die problemen zich?
Oud 27 maart 2015, 14:56   #170
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op welke manier manifesteren die problemen zich?
Gewoon: de topicstarter steekt al een vooringenomen standpunt in de titel.
Oud 27 maart 2015, 14:59   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gewoon: de topicstarter steekt al een vooringenomen standpunt in de titel.
Ja, maar dat is een opinie, geen probleem.
Oud 27 maart 2015, 15:14   #172
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zo is dat.

Ik snap wat je bedoelt. Maar laten we eerlijk zijn, heel erg veel manieren bestaan er niet om dit probleem aan te kaarten zonder dat je door onze politiek correcte verdraagzamen de grond wordt ingeboord als racist. Misschien was dit dan nog de "betere" manier. Verguisd worden doe je toch, dus waarom niet luidop zeggen wat velen stilletjes denken en zo proberen zijn "tot establishment verworden" imago want aan te passen.
Je weet dat, wat hij ook zegt over migratie, De Wever als racist zal bestempeld worden door bij voorbeeld de PS. Dat geldt voor al degenen die een kritische kijk hebben om de huidige situatie, niet enkel voor De Wever. Iemand als Destexhe kan erover meespreken (ik ook, maar dan niet publiekelijk ).

Maar het zijn dan ook niet die gasten die je mee moet krijgen om zaken te doen veranderen, maar uw eigen collega's partijvoorzitters van de meerderheid (en liefst ook een stuk van het "middenveld"). Operatie mislukt. Integendeel, de standpunten staan weer zo scherp dat enige nuance onmogelijk gemaakt is.

Ik betreur dat ten zeerste, weer maanden of jaren die verloren zullen gaan.
Oud 27 maart 2015, 15:18   #173
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar het zijn dan ook niet die gasten die je mee moet krijgen om zaken te doen veranderen, maar uw eigen collega's partijvoorzitters van de meerderheid (en liefst ook een stuk van het "middenveld"). Operatie mislukt. Integendeel, de standpunten staan weer zo scherp dat enige nuance onmogelijk gemaakt is.

En dat omwille van een interview van pakweg 10min waarin de problemen worden benoemd. Willen de andere partijen wel een oplossing?
Oud 27 maart 2015, 17:22   #174
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En dat omwille van een interview van pakweg 10min waarin de problemen worden benoemd. Willen de andere partijen wel een oplossing?
Interview?

Een mededeling van de regering was het. Niemand om zoveel neerbuigende onzin te weerleggen.
Oud 27 maart 2015, 17:49   #175
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij heeft helemaal niemand aan de schandpaal genageld ; hij heeft gewoon mistoestanden aangekaart.
Welke?
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 17:50   #176
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet dat, wat hij ook zegt over migratie, De Wever als racist zal bestempeld worden door bij voorbeeld de PS. Dat geldt voor al degenen die een kritische kijk hebben om de huidige situatie, niet enkel voor De Wever. Iemand als Destexhe kan erover meespreken (ik ook, maar dan niet publiekelijk ).

Excuseer: het ging in deze niet enkel om de PS. En zelfs het Vlaams Belang was niet blij met zijn uitspraken: zij zelf wezen op de tegenstrijdigheid in het NVA-discours.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:03   #177
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik vrees dat niemand een oplossing wilt. Iedereen wilt vooral zijn Groot Gelijk bewijzen...

Want een oplossing zoeken, en vooral, vinden, dat is nog een andere paar mouwen.
Oud 27 maart 2015, 18:54   #178
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat niemand een oplossing wilt. Iedereen wilt vooral zijn Groot Gelijk bewijzen...

Want een oplossing zoeken, en vooral, vinden, dat is nog een andere paar mouwen.
Ik geloof werkelijk dat BDW wel een oplossing wil, maar wil vermijden dat men aan cherry-picking gaat doen waar de ene groep verplichtingen krijgt opgelegd en deze voor de andere afgezwakt.
De discussie over de plichten van de ene groep is volop in de actualiteit.

Mocht men willen en het debat aangaan, dan zou door het sneuvelen van taboes héél het politieke spectrum een deel van zijn gram kunnen halen.
Oud 27 maart 2015, 22:36   #179
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik stelde voor 50 jaar terug al dat er oplossingen moesten gezocht worden en dat er dringende aanpak nodig was.
Want toen reeds huiverde ik bij de gedachte dat de waanzin van de ene Godsdienst zou overgenomen worden door de waanzin van een andere.
Het grote probleem is steeds geweest; in verleden zowel als in het heden;
nooit genoeg hebben en altijd meer willen krijgen; en daar hebben alle Godsdiensten duchtig aan meegewerkt.
En degenen die innerlijk aan dat godsdienstig gelul geen boodschap hadden
maar wel de kerkvloer dweilden hebben zich verrijkt.
En de anderen die echt geloofden; zowel in God als Allah; hebben het moeten stellen met de belofte op een paradijs.
En in de ene Godsdienst worden er zelfs nog maagden bij beloofd.
De politici spelen dat spelletje mee.
Lucht verkopen en beloven heeft steeds opgebracht.
Het is een grondstof die niks kost maar steeds veel kan opbrengen.
Al een halve eeuw lang heeft men er dus niks aan gedaan.
En ik vrees dat die handel nog een tijdje zal voortduren.
Wat willen de kiezers feitelijk? Dom blijven en alles geloven wat beloofd wordt? Geloven moet dus toch wel gemakkelijk zijn. Maar leven als een rechtvaardige die iedereen voldoende eten gunt om te leven is er niet bij.
Maar roepen en tieren dat men de beste is zal zeker de problemen niet oplossen. Zij veroorzaken hoogstens het gebruik van slaande argumenten.
En zover is de wereld nu afgezakt.
De westerse wereld beseft het nog niet. Want wij hebben nog de vrijheid om te roepen en te tieren. Wij hebben dus een luxe-probleem.
Maar ondertussen zit het kapitaal wel in onze geldbeugel en is er voor de werkende mens alleen nog onzekerheid voor de toekomst.
Moesten onze voorouders nog kunnen denken; want wijsheid wordt mee begraven; ze draaiden zich om in hun graf. Twee eeuwen industriële revolutie hebben de rand van de afgrond dichter bij gebracht. Van resultaten gesproken.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 maart 2015 om 22:38.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2015, 00:03   #180
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We moeten niet naief zijn, dit probleem hadden ze sowieso niet aangepakt (elke poging om het bij naam te noemen, hoe diplomatisch ook zou bij velen te dicht aanleunen bij gepercipieerd racisme). Doe daarbij nog eens een CD&V die al enige tijd dwars ligt in de eigen regering, en je weet hoe laat het is. Je kan geen maanden of jaren verliezen bij iets dat er toch niet komt. N-VA moet en zal geisoleerd worden, ongeacht de manier waarop dingen verwoord worden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be