![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die keuze word nu vaak bepaald door de ouders en onderwijzend personeel van de basisscholen, terwijl een leerling zelf maar weinig inspraak heeft. Ook is vaak de gebrekkige kennis van de ouders en het onderwijzend personeel de oorzaak van de foute studiekeuze van een leerling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De techniek komt rond de hoek kijken als we die observaties en evaluaties gebruiken om door middel van werktuigen of gedragingen deze wetmatigheden te gebruiken om dingen te realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een concept semantisch definiëren is eerder een oefening voor litteraire mensen, dan voor ingenieurs.
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Als ge steken wilt zetten, moet ge ze wel tegoei zetten, want dit is toch een dikke fail. Of was het de bedoeling om de franse term te gebruiken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorige week nog hoorde ik een zo'n persoon (licentiaat Germaanse) over voorwerpen, gemaakt uit tin, brons, koper, messing,... Hij was er met z'n definities 2 X potsierlijk n�*�*st. (Ik wilde hem niet kleineren en zweeg) Laatst gewijzigd door Boduo : 13 april 2015 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verbrandt je vingers 1 X zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() "Lees eens iets over wetenschap" en dan foute zaken komen vertellen zou ik toch classificieren als uzelf belachelijk maken.
Citaat:
De eerste stap in de wetenschap is de observatie of de thesis, en dan gaan we verder. Stap voor stap, van simpel naar complex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die weg voor U iets waard is of niet, moet ieder voor zich uitmaken. Voor sommigen is het puur tijdsverlies, voor anderen zal het heel vormend werken. En dan hangt natuurlijk alles ook af van de specifieke vorm van het onderwijs in kwestie, en waar de nadruk op gelegd wordt.
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemt dat niet tot nadenken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook eenden die experts zijn in akoestiek. Die hebben namelijk perfect een analyse gemaakt van de trillingen van de waterpomp die hun vijvertje voedt, zodat ze van ver al herkennen dat ze vers water krijgen en daarop afkomen. Ik vraag me zelfs af of mijn eenden geen ingenieurswetenschappen kennen, want om het precieze geluid van die pomp te kennen, moeten ze toch ook de asynchrone motor die de pomp aandrijft, begrijpen, nee ? ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2015 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ridiculous! Nuja, goed, zelfs toen mijn broer, 5 jaar na mezelf aan zijn middelbaar bezig was, vond ik hun al belachelijk hard afhankelijk van een grafisch rekenmachien. Ik heb zowel middelbaar als ir afgehandeld met een stoem TI67'ske. Ooit wel een HP49 gekocht, en dat ding eigenlijk nooit ofte nimmer gebruikt. Studenten vandaag hebben geen flauw idee of de uitkomst van hun rekenmachien nog maar ind ebuurt komt van wat het zou moeten zijn. Moet Latijn afgeschaft worden? Nee verre van. Latijn an sich is dan niet noodzakelijk hét ubervak dat men moet krijgen (men claimt wel dat het leert structureren, en ergens kan ik dat wel plaatsen, maar dat kan je met andere vakken ook), er is vooral nood aan (en laat ons nu eens lekker politiek incorrect doen ![]() ![]() En nu iedereen op zijn paard zit: het huidige schoollandschap dat naar vervlakking en eenheidsworst streeft, is idioot. Er is letterlijk niks interessant aan, om sterkere leerlingen op eenzelfde tempo te laten werken als de tragere. Uitdagende, veeleisende richtingen, die leerlingen uitdagen en stimuleren om het beste uit zichzelf te halen, zijn meer dan nodig. Dat kan via Latijn, maar dat mag voor mijn part even goed via doorgedreven wetenschappen. Dat die richtingen uiteindelijk de broeikas gaan zijn voor studenten die succesvol aan de zware universitaire richtingen kunnen beginne, is evident en logisch. Ook daar is vervlakking en afzwakking immers met alle mogelijke wapens te bestrijden (afschaffing toelatingsexamen ir is één van de stomste moves ooit geweest). Is dat een in stand houden van het watervalsysteem? Enkel als de maatschappij daarvoor kiest. Er is vandaag niks mis met het kiezen voor een technische beroepse richting, en dat hoort morgen niet anders te zijn. Maar dat is iets dat de maatschappij moet zien, dat bereik je niet door alles te vereenvoudigen tot eenheidsworst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Black boxes kom je tegen in alle disciplines alleen noemen ze het vaak niet zo. Wat wetenschap tot wetenschap maakt is het methodisch en organiserend/catalogerend karakter ervan : ordening van kennis in een structuur zodat er verbanden en patronen kunnen gelegd worden. Jantje spreekt over "ervaring" en klutst dat op tot een eigen foute definitie van wetenschap. Citaat:
En op dat punt al falen de homo erectus, de eenden en katten van Patrick en Jantje. Er zijn genoeg pipo's die observeren en theses maken dat het een lieve lust is maar die geen letter wetenschap produceren in hun hele leven. Laatst gewijzigd door parcifal : 13 april 2015 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() De mening (of is het een 1 april-grap?) van prof. cognitieve psychologie Wouter Duyck :
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het Engels is die dubbelzinnigheid er niet en zouden we deze discussie niet voeren. Toch bedankt om het beter te verwoorden dan ik heb gepoogd te doen. |
|
![]() |
![]() |