![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook jij draait de zaken om. Het gaat over het burgelijk huwelijk, een zuiver wereldlijkse contractuele aangelegenheid. Dus door dat zo te stellen zeg je in feite zoveel als dat gelovigen dat zaakje willen na-apen of terug onder hun hoede krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier trouwens over het burgerlijke huwelijk. Uw religieus verhaal doet hier dus niet terzake. Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 mei 2015 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zie ik niet in waarom het huwelijk ook niet opengetrokken wordt naar een samenwonende broer en zus, of naar twee broers, of wat-weet-ik-nog-allemaal-niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze trouwen , interesseert me geen zak zelfs !! Maar .... Regels van een geloof zijn de regels van dat geloof !! Ze kunnen dus beter hun eigen geloofsgeloof opstarten !! Dit is bij wet ook niet verboden , en worden ze erkend .... subsidies voor hun kas !!!! Maar daar het hier om een burgerlijk huwelijk gaat .... heeft geloofsgeloof er geen sikkepit mee te maken !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een nederlaag voor de mensheid die op lange termijn de westerse beschaving volledig naar de ondergang brengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Het westers burgerlijk huwelijk heeft allang z'n religieuze (katholieke) waarde verloren, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw verbiedt de kerk dat in feite expliciet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Hoe staat u tegenover 2 heteroseksuelen die een burgerlijk huwelijk afsluiten maar niet voor God (de kerk) trouwen? Is hun huwelijk volgens u als gelovige méér waard dan 2 heteroseksuele seculieren die samenwonen? Het burgerlijk huwelijk heeft z'n religieuze waarde al verloren vanaf het moment dat het werd los gekoppeld van een kerkelijk huwelijk.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 mei 2015 om 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een vraag die ik niet zomaar met 'ja' of 'nee' kan beantwoorden. Het is gewoon erg moeilijk om mij voor te stellen hoe mijn leven was gelopen als ik heteroseksueel was geweest. Ik hou bijvoorbeeld helemaal niet van kinderen; dan is het nog niet zo'n nadeel om homoseksueel te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een homoseksueel paar dat een huwelijk wil aangaan, is een negatie van die natuurwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... toen zal er ook wel gezeverd zijn over moreel verval etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou het ?? Een religieus huwelijk is van generlei waarde, enkel wat symbolische folklore
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het burgerlijk huwelijk heeft geen religieuze waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN