![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt natuurlijk wèl "katholieke kinderen": dat zijn kinderen die worden opgevoed in de katholieke leer en gedragscodes én rituelen. Moslimkinderen zijn dan kinderen die worden opgevoed in de islamitische leer, gedragscodes én rituelen. Dat de kinderen daar zèlf geen keuze-optie in hebben is eigen aan de natuur van de mens en het kind. ook de panter leert zijn jong op "panter-manier" te jagen, terwijl de leeuw het aan zijn jong anders zal leren. Of het wenselijk is dat deze religieuze verhalen, levenswijze én rituelen op onze STAATS-scholen worden aangeleerd is dan weer een heel ander hoofdstuk. Maar gezien we vrij onderwijs hebben, mogen zowel de katholieken (historische uitvinders van scholen en onderwijs) als moslims als joden hun eigen scholen openen. Moslimmeisjes zullen in die school dus leren onderdanig zijn (en niet worden om zeep geholpen in de normale scholen ) zodat ze gemakkelijk hun huwelijkspartner kunnen importeren, en ze tegen een goed bedragje kunnen verkocht worden. De jongens leren dan ook goed dat ze meerdere zijn van de meisjes en die kunnen dan ook hun wachtende nichten op de correcte manier behandelen eenmaal gehuwd.(tegen een spotprijsje)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2015 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wachten op de eerste homoseksuele leerkracht die daar solliciteert en niet aangenomen wordt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop geen dubbelpost
![]() Jambon: "Aparte moslimscholen niet goed voor integratie" Bron Detail tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is al bewezen dat muzels daar zo sterk niet in zijn, dezelfde leerstof aanvaarden. Ten andere, ze zijn niet alleen ziek in dat bedje.
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Degene die de leerstof niet kunnen volgen, kunnen toch gewoon een andere richting kiezen. Ik denk niet dat er argumenten bestaan waarom een Islamitische school de integratie zou tegen houden. Laatst gewijzigd door Drukazz : 30 mei 2015 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar 1 echte muzelse leerstof, die een pak kompakter is dan de bijbel.
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk een verschil tussen 'religieuze kinderen' versus 'kinderen van religieuze ouders'. Is trouwens een groot twistpunt geweest tijdens de totstandkoming van het specifieke artikel 14 van het Internationaal Verdrag van de Rechten van het Kind van de VN (1989).
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens uw laatste bovenstaande zin lijkt mij niet lomp maar doordeweeks boers op zondag.
![]() |
![]() |
#172 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij laat Esperanza het vetgedrukte weg om toch maar gelijk te kunnen hebben. Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat nu een typische pot/ketel verhouding of wat?
Gij zult nooit of te nimmer een quote partieel gebruiken he? (Hint: kijk mijn bericht boven). Of ook niet foutieve voorbeeldjes proberen te insinueren zeker? Zie: Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik al schreef, selectief quoten is een kunst. Soms is dat gesmaakt, soms niet.
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die "blatante en subtiele wapens" van jou doen geen afbreuk aan mijn stelling. Jij ziet dat al evenzeer in, vandaar dat je er niet verder op ingaat en je je ertoe beperkt tot wat gemompel over selectief quoten.
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig van het niet ter zake doen, maar kom. Om U een plezier te doen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is deze bij katholieken praktisch volledig verdwenen (was zestig jaar geleden nog wel bestaande) en is deze bij moslims nog wel volledig aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent dit dat je geen moslim kunt zijn in deze samenleving? Wel, maar niet wanneer je de basis voor onze samenleving vanuit je islamitische achtergrond verwerpt, waaronder gelijkheid man en vrouw,democratie gebaseerd op inzichten van de mens, scheiding kerk en staat, vrije partnerkeuze, het recht op seksuele opvoeding, op onderwijs wat niet gebaseerd is op religie maar wetenschappelijke inzichten. Allemaal hete hangijzers tussen de islamitische identiteit en deze samenleving, wat denkt u, zou een school die de kloof vergroot, een aanwinst zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gezien de Belgische wetten, is het dus wel hun recht. Het voordeel vind ik wel dat "normale" kinderen van "normale" ouders dan nu terug gewoon "normaal" naar school kunnen terwijl de anders-normalen dan naar hun eigen school kunnen, zonder onze kinderen te storen door zowel achterstand als onwil in de klas. Het voordeel zit dus volledig bij de autochtone leerlingen. Uiteraard zal de maatschappij later weer moeten opdraaien voor de uitkeringen en onderhoud van de niet-aangepasten. Maar dat moeten we anders ook.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is het uitstellen en vergroten van een probleem . Als de scheiding tussen moslims en anderen mogelijk gemaakt wordt tot het 6-de studiejaar , dan komt de confrontatie in het eerste middelbaar . Dat is gewoon uitstel . Misschien binnen 6 jaar een middelbare islamitische school maken om zo uitstel te verkrijgen tot het 6-de middelbaar . En daarna hoger islamistisch onderwijs . In stappen van 6 jaar gaat zo blijken dat moslims niet kunnen en niet willen samenleven met andersdenkenden . De test is al gedaan in NL ,waar na een aantal jaren grootschalige fraude werd ontdekt . Ik ben voorstander van een verbod op godsdienst in scholen . De verschillen kunnen in de lessen geschiedenis aan bod komen . Als de ouders absoluut oude geschriften willen aanleren mogen ze dat in de vrije tijd en op eigen kosten doen . Ze gaan dat dan toch moeten uitleggen aan kinderen die ondertussen geleerd hebben dat Adam en Eva niet de eerste mensen waren , dat de wereld rond is , dat homo's niet aan een ziekte lijden , dat je niet verkracht word omdat je geen hoofddoek draagt , enz.... En ik vrees dat dat de enige juiste manier is . |
|
![]() |
![]() |